معرفی و بررسی خودروی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

  دوشنبه، 12 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳
مرسدس نسخۀ مسابقه‌ای جدیدی بنام AMG GT2 را با ۷۰۷ اسب بخار قدرت معرفی کرده است که توسط افراد عادی قابل خریداری خواهد بود. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

یکی از نام های ماندگار صنعت خودرو در سطح جهانی، مرسدس بنز است. این شرکت معروف از دهه ها پیش تا به امروز محصولات جذاب و لوکسی راهی بازارهای جهانی کرده و فروش خوبی از تولیدات خود به جیب زده است. به تازگی مدیران این کمپانی از خودروی مسابقه ای جدیدی به نام AMG GT2 با قدرتی بی نظیر رونمایی کردند.

معرفی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

هرچند مرسدس هم اکنون در حال کار روی توسعه نسل دوم AMG GT است اما به نظر می رسد کار این شرکت هنوز با نسل قبلی تمام نشده باشد زیرا نسخهٔ مسابقه ای جدیدی از این ماشین را با نام GT2 معرفی کرده است. این خودرو مطابق با مقررات GT سال ۲۰۲۰ طراحی شده اما برخلاف نامش، درواقع بین مدل های AMG GT3 و AMG GT4 قرار می گیرد که سال ها است در پیست های مختلف حضور داشته اند.

مدل GT3 فقط در اختیار رانندگان حرفه ای قرار داده می شود و GT4 هم برای کسانی است که قصد شرکت در مسابقات GT را دارند اما GT2 این شکاف را پر می کند و هدف آن کسانی است که AMG آن ها را «رانندگان جنتلمن» توصیف می کند. این به معنای افراد ثروتمندی با مشاغل دیگر است که گاهی اوقات پشت فرمان می نشینند و راهی پیست می شوند. GT2 بر اساس GT بلک سریز ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی میل لنگ تخت استفاده می کند اما قدرت آن از ۷۳۰ به ۷۰۷ اسب بخار کاهش پیدا کرده است.

این کار به خاطر اصل توازن قدرت در موتوراسپرت صورت گرفته که امکان رقابت برابری را فراهم و از سلطهٔ یک برند در مسابقات جلوگیری می کند. برای انتقال نیروی این موتور به چرخ های عقب نیز یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال جای نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بلک سریز را گرفته است. در یک خودروی مسابقه ای اما آئرودینامیک اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل، برای GT2 یک کیت آئرودینامیک جدید طراحی شده است. این کیت شامل یک بال بزرگ عقب با پایه های گردن قویی می شود که از ابتدا مهندسی شده و بسته به شرایط هر پیست قابل تنظیم خواهد بود.

به گفتهٔ AMG، این بال عقب در کنار سیستم کنترل کشش قابل تنظیم و سیستم ABS مسابقه ای ثبات بیشتری به هندلینگ GT2 خواهد داد که رانندگی را برای افراد کم تجربه آسان تر می کند. خروجی هوای بزرگ روی کاپوت، دریچه های هوای آب ششی روی گلگیرهای جلو و حذف جا پلاک ها هم از دیگر ویژگی های بیرونی این سوپرکار مسابقه ای هستند. همچنین به لطف استفاده از فیبر کربن برای سلول ایمنی راننده، باک سوخت و کاپوت، وزن خودرو با سیستم تهویه مطبوع به ۱۴۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

مشخصات کلی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

نوع موتور

بنزینی انژکتوری تزریق مستقیم تویین توربو-V8

حجم موتور

۴.۰ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۸ / ۳۲

تنفس موتور

تویین توربو
قدرت

۷۰۷ اسب بخار

گشتاور

۸۰۰ نیوتون.متر
گیربکس

۶ سرعت دستی ترتیبی

محور محرک

دیفرانسیل عقب
شتاب

سرعت

مصرف سوخت

استاندارد آلایندگی

فرمان

نوع بدنه

اسپرت کوپه
نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

طول

۴۵۵۱ میلی متر
عرض

۲۰۰۷ میلی متر

ارتفاع

فاصله محورها

۲۶۳۰ میلی متر

وزن خالص

۱۳۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین

۱ نفر

ظرفیت صندوق

حجم مخزن سوخت

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

کروز کنترل

ندارد
کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

ندارد
کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد
کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد
سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

ندارد
رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد
رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد
ترمز ضدقفل

ترمز کمکی

ندارد
ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد
اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد
دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

ندارد

ناوبری

ندارد
نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

ندارد
دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد
کیسه هوا

ندارد

ورود بدون کلید

ندارد
استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

دارد
صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد
گرم کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد
آینه بغل برقی

ندارد

گرم کن آینه بغل

ندارد
پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی خارجی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

مرسدس بنز به زودی مدل GT که در حقیقت جانشین رسمی مدل SLS بود را کنار خواهد گذاشت، در نتیجه این نسخه GT2 یکی از آخرین مدل های عملکرد محور مسابقه ای خانواده سری GT خواهد بود. سبک طراحی این خودرو مستقیما از مدل شهری GT مرسدس بنز برخوردار است، با این تفاوت که با تعلق این مدل به کلاس خودروهای مسابقه ای GT2، کیت بدنه ارودینامیک شامل کاناردهای جلو، دامن ارودینایک جانبی، خروجی های بزرگ هوا در پشت گلگیرهای جلو و بسیار برگ عقب، تاثیر قابل توجهی بر نمای خارجی و حس خشن و جسور خودرو در حالت ایستا گذاشته است.

با توجه به اهمیت داشتن وزن کم به منظور دستیابی به شتاب قابل توجه، بیشتر قطعات خارجی بدنه AMG GT2 از متریال گران قیمت و البته بسیار سبک فیبر کربن ساخته شده است که وزن نهایی شگفت انگیز نزدیک به ۱.۳ تن را به همراه داشته است. البته نباید از یاد برد که با داشتن ساختار کاملا مسابقه ای، تقریبا تمامی آپشن های سنگین وزن رفاهی از روی این خودرو حذف شده اند.

AMG GT2 ۲۰۲۳

طراحی داخلی مرسدس AMG GT2 ۲۰۲۳

با تعلق به کلاس خودروهای مسابقه ای GT2، فضای داخلی خودرو هیچ شباهتی به یک خودرو شهری ندارد. کابین با استفاده از رول کیج (Roll-Cage) فولادی در اتصال به شاسی لوله ای آلومینیومی خودرو تقویت شده است. اتاقک خودرو در اطراف راننده کاملا از جنس فیبر کربن ساخته شده و با همراهی سیستم کمربند ایمنی شش نقطه اسپرت تکمیل می شود. سقف خودرو دارای خروجی اضطراری و همچنین باک سوخت خودرو از جنس فیبر کربن است که در کنار سیستم ضد حریق اتوماتیک، ایمنی راننده را در سوانح رانندگی سنگین داخل پیست تضمین می کند.

سیستم فرمان مسابقه ای با عملکرد بسیار گسترده و متنوع، با دخالت مستقیم شرکت Cube Control طراحی و تولید شده است. این شرکت در زمینه طراحی شبیه سازهای اتومبیلرانی تخصص دارد و به خوبی می داند که خودرویی از این کلاس دقیقا به چه کنترل هایی روی فرمان خود نیاز دارد.مجموعه نشانگرهای پشت فرمان در این نسخه مسابقه ای جای خود را به یک نمایشگر تمام دیجیتال کیفیت بالا با قابلیت برنامه ریزی و اعمال تغییرات مجهز شده است که ضمن خوانا بودن، امکان شخصی سازی برخی از ویژگی ها برای هر راننده بخصوص را فراهم می کند.

داخل کابین AMG GT2 ۲۰۲۳

سخن نهایی

پیش از آغاز فروش در سال 2023، مرسدس AMG GT2 به مدت چند هفته مورد آزمایش قرار می­ گیرد. AMG حتی برای برگزاری آزمایش استقامتی هم برنامه ­ریزی کرده است، اما در هرحال قابلیت های عملکردی مرسدس AMG GT2 سال آینده و در جریان مسابقات GT اروپا نمایان خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403
دیگران می‌خوانند   
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان (عکس) سرگرمی جالب و جدید «دنیز دایی دختر علی دایی» در لندن مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ... ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب! سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد
تیتر امروز   
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر
کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر