شهر منامه پایتخت کشور بحرین

  سه شنبه، 18 آبان 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
شهر منامه پایتخت کشور بحرین
بحرین جزیره‌ای در خلیج فارس است که این روزها یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران ایرانی به شمار می آید. پایتخت بحرین شهر منامه است، شهری با بنادر باشکوه و لوکس که توجه هر تازه واردی را به سوی خود جلب می کند.

منامه (به عربی: المَنامَة) پایتخت کشور بحرین و بزرگترین شهر این کشور است که در استان عاصمه واقع شده است. مساحت منامه ۳۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۵۷۰۰۰ نفر است.

جغرافیای شهر منامه

شهر منامه در قسمت شمال شرقی خاک این کشور واقع شده است و جزیره محرق در جلو این شهر و در ناحیهٔ مشرق قرار دارد. مساحت منامه در حدود ۲۷٫۴۸ کیلومتر مربع است. راه ارتباطی شهر منامه با جزیره محرق بوسیلهٔ پلی است که به نام پل شیخ عیسی بن سلمان معروف است. این پل از فراز خور القلیعه می گذرد. در سایر نقاط شهر منامه چشمه های آب شیرین و باغ های نخل خرمای زیادی وجود دارد. در دوران پیشین کشور بحرین به نام «سرزمین یک میلیون نخل» (به عربی: أرض میلیون نخلة) معروف بوده است اما در حال حاضر بیشتر این چشمه های آب شیرین خشکیده و بسیاری از باغ های نخل خرما نیز نابود شده اند.

جمعیت شهر منامه

جمعیت منامه بر پایه آمار سال ۲۰۰۱ برابر با ۱۵۳٬۳۹۵ نفر بوده است که در حدود یک چهارم جمعیت کشور را در بر می گیرد. مردم بحرین بیشتر عرب، ایرانی و هندی هستند. تعداد کمی نیز از یهودیان در این کشور وجود دارند که از دوران بسیار دور زندگی می کنند و تابعیت این کشور را دارند.

پیشینه شهر منامه

منامه در قرن چهاردهم میلادی بنا گردید و به تدریج از لحاظ بندری توسعه پیدا کرد. بندر جدید در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی تأسیس شد. در دهه ۱۹۶۰ این بندر صاحب صنایع سبک و صنایع کشتی سازی شد.

جاذبه های گردشگری شهر منامه

منامه (Manama) پایتخت بحرین و مرکز بازرگانی و اقتصادی در خلیج فارس هست. منامه که در سال ۲۰۱۲ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب انتخاب گردید، سنت های پیشین خود را با معماری معاصر و جدید ادغام کرده است. خط آسمان آن را یک جفت برج دو قلو، مرکز تجارت جهانی و برج های بندر اقتصادی، و دیگر سازه های مرتفع مسکونی و تجاری شکل می دهند. این روزها بندر شهر منامه به مکانی برای پهلوگیری کشتی های کروز تبدیل شده است و از توریست ها استقبال می کند. در ادامه با دیدنی های منامه آشنا می شویم.

مسجد الفاتح منامه – Al Fateh Grand Mosque

مسجد الفاتح منامه یکی از بناهای منحصر به فرد در بحرین به شمار می آید که به عنوان مرکز اسلامی و مسجد جامع بحرین نیز نام برده می شود. مسجد الفاتح منامه در نزدیکی کاخ سلطنتی بحرین و حوالی جایگاه اقامت امیر بحرین قرار دارد که ساخت آن پنج سال به طول انجامید. مساحت محوطه ی مسجد الفاتح 150 هزار متر مربع است و این بنا ظرفیت هفت هزار نفر نماز گزار را دارد. از مصالح مصرفی در این بنا می توان از سنگ های مرمر ایتالیایی که برای پوشاندن کف و دیوارهای مسجد استفاده کرده اند و درب های این مسجد که از چوب های ساج هندی ساخته اند، نام برد.

مسجد الفاتح منامه – Al Fateh Grand Mosque

مرکز تجارت جهانی بحرین – Bahrain World Trade Center

مرکز تجارت جهانی بحرین آسمان خراش ۵۰ طبقه به ارتفاع ۲۴۰ متر، با کاربری اداری-تجاری است، که در شهر منامه، بحرین مستقر می باشد. پروژه ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ تکمیل و افتتاح گردید. این آسمان خراش اکنون به یکی از نمادهای پایتخت بحرین تبدیل شده و از دیدنی های آن به شمار می رود.

مرکز تجارت جهانی بحرین

بندر مالی بحرین – Bahrain Financial Harbour

بندر مالی بحرین یک پروژه توسعه تجاری ساحلی است که در ساحل شمالی منامه، پایتخت بحرین واقع شده است. دو برج اصلی بندر با هزینه 1.5 میلیارد دلار و مساحت 380،000 متر مربع، رسما در ماه مه 2007 افتتاح شد. در نتیجه رکود بزرگ، این پروژه در دهه های بعدی با تأخیرهای زیادی روبرو شد تا اینکه ساخت و ساز در سال 2016 از سر گرفته شد.

بندر مالی بحرین – Bahrain Financial Harbour

موزه ملی بحرین – Bahrain National Museum

موزه ملی بحرین بزرگترین و قدیمی ترین موزه عمومی در بحرین است. این موزه در منامه، مجاور تئاتر ملی بحرین واقع شده است. مجموعه موزه 30 میلیون دلاری در 15 دسامبر 1988 توسط امیر بحرین عیسی بن سلمان آل خلیفه افتتاح شد و 27800 متر مربع مساحت دارد و محبوب ترین جاذبه گردشگری این کشور است. اعتقاد بر این است که این موزه اولین موزه مدرن منطقه است.

موزه ملی بحرین – Bahrain National Museum

باب البحرین منامه – Bab Al-Bahrain

این بازار یکی از زیباترین بازارهای منامه است که تعدادی از مغازه های سبزیجات و میوه ها، لباس ها، صنایع دستی و یکی از بهترین بازارهای طلا و مروارید در آن است که از لحاظ تاریخی دارای اهمیت است. یک دروازه کمان شکل برای ورود به بازار با یک چشمه زیبا در مقابل دروازه است. کل منطقه تصویری از زیبایی واقعی و مکانی برای آرامش فراهم می کند . بسیاری از هتل های لوکس نیز به بازار نزدیک اند.

باب البحرین منامه – Bab Al-Bahrain

سیتی سنتر بحرین – Muji Bahrain City Center

سیتی سنتر موجی یک مرکز خرید است که در منطقه Seef منامه، در پادشاهی بحرین واقع شده است. این مرکز خرید تحت مالکیت و مدیریت مجید آل فوتائیم است که مالک چندین مرکز خرید در سراسر خاورمیانه است.

سیتی سنتر بحرین – Muji Bahrain City Center

بیت القرآن – Beit Al Quran

بیت القرآن یک مجموعه چند منظوره است که به هنرهای اسلامی اختصاص یافته و در حورا، بحرین واقع شده است. این مجموعه در سال 1990 تأسیس شد و مشهورترین شهرت آن به دلیل موزه اسلامی است که به عنوان یکی از مشهورترین موزه های اسلامی در جهان شناخته شده است.

بیت القرآن – Beit Al Quran

معبد شری کریشنا – Shri Krishna Temple

معبد شری کریشنا در منامه بحرین یکی از اصلی ترین معابد هندو در بحرین است. این معبد در منامه واقع شده و بیش از 100 سال قدمت دارد. معبد برای دوره های کوتاه و در ساعات مختلف روز باز است. این معبد به خوبی نگهداری می شود و جشنواره های مربوط به کریشنا و وایشنوس در آنجا جشن گرفته می شود. این معبد توسط کمیته ای اداره می شود و کشیشان تمام وقت برای مراقبت از فعالیت های معبد حضور دارند. دسترسی به معبد از طریق خیابان های کوچک انجام می شود و پارک ماشین در نزدیکی معبد امکان پذیر نیست.

معبد شری کریشنا – Shri Krishna Temple

باغ های اندلس – andalus garden

باغ های اندلس یک فضای تفریحی جذاب است که هم محلی ها و هم گردشگران آن را دوست دارند. این پارک به سبک سنتی اسلامی طراحی شده است. این پارک یک فضای سبز زیبا با نخل، گل و سایر گیاهان محلی و همچنین مجسمه ها و فواره ها است. باغ های اندلس 2.7 هکتار مساحت دارد و دارای یک مرکز تفریحی، فضای نشیمن، زمین های بازی، بازی برای کودکان، کافه ها و رستوران ها است.

باغ های اندلس – andalus garden

پارک عذاری – Adhari Park

این پارک یک پارک تفریحی در پادشاهی بحرین است که در اطراف چشمه آب شیرین تاریخی معروف به Ain Adhari و در اطراف منطقه Zinj واقع شده است. در سال 2003، این سایت بازسازی شد و به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل شد. در سال 2006، با هزینه ای بیش از 23،000،000 $ دلار آمریکا دوباره بازسازی شد. این پارک دارای هتل، مرکز سرگرمی، فودکورت، رستوران و کافی شاپ است.

پارک عذاری – Adhari Park

واتر گاردن سیتی – Water Garden City

شهر واتر گاردن بهترین مکان برای زندگی و کار در پادشاهی بحرین خواهد بود. یک جامعه با کاربردهای مخلوط شهری واقعی در یک شهر، با هر آنچه برای زندگی، کار و استراحت در یک جامعه پر رونق نیاز است. اجزای اصلی این مجموعه عبارتند از بخش های مسکونی، دفاتر تجاری، خرده فروشی، محل های اوقات فراغت، رستوران و کافه، هتل ها، پارکینگ خودرو، مارینا و فضای باز. آب یکی از اجزای حیاتی این مجموعه است و به همین ترتیب در ساحل دریا طراحی شده است. عملیات ساخت این پروژه هنوز به طور کامل تمام نشده است.

واتر گاردن سیتی – Water Garden City

دلفین ریزورت – Dolphin Resort Bahrain

تفریحگاه دلفین در بحرین مکانی است که می توانید در هر زمان بازدید از بحرین و منامه به آنجا بروید و از تماشای دلفین ها لذت ببرید. دلفین ها به خوبی آموزش دیده اند و نمایش فوق العاده ای به شما می دهند. پارک دلفین یکی از مکان های عالی برای بازدید با خانواده و به خصوص کودکان است. می توانید با دلفین ها عکس های یادگاری زیبایی بندازید.

دلفین ریزورت – Dolphin Resort Bahrain

طعم دلپذیری از مزه های مختلف در رستوران های پایتخت بحرین

گردشگران با رفتن به رستوران با فرهنگ غذایی هر کشور و مردمش آشنا شده و با امتحان طعم و مزه غذاهای آن سرزمین می توانند به فهرست علاقه مندی خوراکی و غذاهای خود بیافزایند. رستوران های منامه پایتخت بحرین نیز به دلیل تنوع بالا روزانه گردشگران زیادی را در خود جای می دهد.

 رستوران های پایتخت بحرین

رستوران جیم

رستوران جیم را بهتر از هر چیز می توان یک کافه تریا در منطقه زیبای عدلیا توصیف کرد که توازن تمام عیاری بین یک غذاخوردن خوب و معمولی ایجاد کرده است. جیم با قابلیت ارائه خدمات به گروه های دسته جمعی و یا زوج ها، امکان لذت بردن از غذا داخل فضای آرامبخش رستوران یا باغچه زیبای بیرون رستوران را فراهم آورده است. این رستوران که به خاطر راسته بره گریل شده ، خرچنگ گریل شده با ناگت های سوخاری حاوی پنیر فرانسوی معروف است بسیار سخاوتمندانه عمل می کند. هر ظرف با لطافت و سلیقه بسیار زیاد توسط گوجه و گلهای هویج تزئین می شود که احساس مخصوص بودن را کاملا به میهمانان القا می نماید.

میرای

یک رستوران ژاپنی با کلی نوآوری که کمی از مرکز شهر منامه دور است و منوی آن ترکیبی از غذاهای سنتی ژاپن با کمی اقتباس از غذاهای کلاسیک فرانسوی و ایتالیایی است که حاصل آن غذایی کاملا جدید و هیجان انگیز می باشد. شما می توانید به صورت آنلاین میز رزرو کنید و در صورتی که زودتر از موعد به رستوران برسید در سالن استراحت از نوشیدنی های عربی لذت ببرید. برای شام بهتر است غذای روز پیشنهادی سرآشپز و یا تپان یاکی گوشت گوساله (سبک خوراک پزی ژاپنی ها روی یک صفحه فلزی) را امتحان کنید و یا اینکه غذای ساشیمی و نیگیری سوشی را به عنوان یک غذای خاطره انگیز انتخاب نمایید.

کافه و رستوران وراندا

ارائه غذاهای سنتی خاورمیانه در یک رستوران دوستانه با دکور و تزئینات جادویی، کافه و رستوران وراندا را به یکی از مکان های دوست داشتنی بحرین تبدیل کرده است. غذاها شامل نان عربی گرم، جوجه کباب سیخی، سالاد های تازه، پیش غذاهای سرخ شده و مقدار زیادی نوشیدنی میوه ای تازه است. برای افرادی که این نوع غذاها برایشان تازگی دارد، پنجشنبه و جمعه شب های وراندا که بوفه های باربیکیو در آن برقرار است می تواند فرصت خوبی برای امتحان و انتخاب غذاهای محلی که به همراه سالاد، سبزیجات و میوه های عجیب و غربی سرو می شوند، باشد.

ماکی بحرین

این رستوران در طبقه همکف مرکز تجارت جهانی بحرین قرار دارد که با اتکا بر ترکیبات و طعم های سنتی ژاپن به خلق منویی الهام بخش و مبتکرانه از غذاهای خوشمزه و شادی آفرین پرداخته است. رستوران و قسمت سالن استراحت هر روز تا دیروقت باز هستند و این امکان برای کسانی که تمایل دارند پس از شام وقت بگذرانند بسیار عالی است. واقع شدن این رستوران در داخل یک مرکز خرید بزرگ، آن را به مکان خوبی برای استراحت بعد از خرید و شام خوردن تبدیل کرده است. طراحی مدرن و شیک ماکی، غذاخوردن را به تجربه ای مدرن و تصنعی تبدیل می کند که ظرف های شیک سرو غذا مکمل این قضیه است.

و در پایان...

پایتخت جزیره بحرین، اغلب تحت الشعاع نام همسایه های باشکوه تر خودش، یعنی دوبی یا دوحه قرار می گیرد، اما منامه به خاطر فرهنگ و تاریخ اصیل و ریشه دارش، ارزش سفر کردن دارد. مردم بحرین، با خونگرمی و مهمان نوازیی که از خود نشان می دهند، قلب گردشگران را جذب کرده و ترک منامه را برای هر مسافری، سخت تر می کنند.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان
دیگران می‌خوانند   
لحظه کشف و ضبط 73 کیلو طلا در فرودگاه از یک زن+ویدیو/ جاسازی در کالسکه بچه تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز واکنش احساسی ایمان صفا به ازدواج جنجالی کیوان ساکت و شیدا خلیق+عکس (ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی... شاهکار منحصربفرد شهرداری شیراز در جان بخشی دوباره به درخت خشکیده متناسب با حال و هوای این شهر +عکس/ آدم هاج و واج میمونه از این همه زیبایی خاطره واقعی مهران مدیری از درگیری تک نفره با مخوف‌ترین باند گروگانگیری تهران!+ویدیو این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس دکوراسیون و تزئینات خانه لاکچری و لوکس فریبا نادری با چیدمان زیبا و منحصر به فرد/ چقدر خوش سلیقه+عکس حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم ابتکار مادر شیدا خلیق در تبریک تولد دختر تازه عروسش با این عکس بامزه از کودکی خانوم بازیگر+ عکس/ چقدر ناز بوده بچگاش ژیلا صادقی مجری پُرحاشیه تلویزیون مهمان کافه المیرا شریفی مقدم/آرزوی ژیلا صادقی برای خانم مجری +عکس چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟! ابتکار خنده دار و خلاقانه جوان ایرانی در ساخت تردمیل خانگی با مایع ظرفشویی و آب+ویدیو/ مغز نیست که دنیای ایده های نابه😂 روایت مریم مومن از طلاق پدر و مادرش و قول پدرش برای برگشت مجدد که عملی نشد+ویدیو نگاهی به کیک تولد ساده و سفید رنگ شجاع خلیل زاده ستاره تیم ملی/ بعد ازدواجش آب رفته زیر پوستش جذاب تر شده هزارماشالله+ عکس اتاق خواب اروپایی و امروزی مینا مختاری، همسر بهرام رادان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! حلقه نامزدی ظریف و تک تاش شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران/ مدرن، شیک و باکلاس+عکس شیراز گردی محمود پاک نیت تقی خان سریال گیلدخت و همسرش واقعی اش در روز شیراز بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم حیرت داوران برنامه صداتو از خوانندگی بینظیر و متفاوت این جوان خوش تیپ+ویدیو/ ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام! اولین تصاویر از مراسم عروسی شیدا خلیق و بازیگر پوست شیر / دیزاین ورودی عمارت با گلهای طبیعی تبریک تولد عاشقانه تازه داماد سینمای ایران به همسرش شیدا خلیق/ چه مرد جنتلمنی+عکس تلاش تحسین‌برانگیز در یزد برای زنده نگه داشتن یک درخت در حین دیوارکشی!+ عکس استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟ تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو واکنش خنده دار محسن کیایی به ماجرای مهدکودک رفتن شبنم مقدمی+ویدیو/ ما توی جوب بزرگ شدیم بعد رفتیم اول ابتدایی😂 کشف آثار تاریخی 700 ساله در خیابان باباطاهر همدان +ویدئو قابی دیده نشده از حسن روحانی در کنار برادر بزرگتر و حقوقدان رهبر معظم انقلاب+عکس اینجا نخستین محل زندگی ارامنه در تهران است+عکس گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن وقتی جواب سوالو بلد نیستی ولی نمی‌خوای ورقه رو سفید تحویل بدی...../ به روایت تصویر نگاهی به خونه زندگی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران+عکس/ چقدر ویترینشون خاص و متفاوته😍
تیتر امروز   
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
منتخب روز