نحوه رفتار و برخورد با خیانت زن

  پنجشنبه، 09 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه رفتار و برخورد با خیانت زن
وقتی احساس خیانت می کنید، چیزی نیست که خیلی سریع با آن برخورد کنید. شما برای پردازش هر آن چه اتفاق افتاده است به زمان نیاز دارید و این بسته به وقایع خاص، متفاوت خواهد بود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، برای زنان روابط عاطفی از چند بخش تشکیل می شود. معمولا زنان در روابط عاطفی بیشتر به دنبال حس امنیت هستند. اگر زنان احساس طرد شدن بکنند و یا به هر دلیلی احساس امنیت در آن ها تامین نشود، بیشتر در خطر آسیب دیدن قرار می گیرند. آسیب وارده به زنان آن ها را مضطرب کرده و ممکن است برای تخلیه خود با فرد دیگری وارد رابطه احساسی شوند.

معمولا خیانت زنان به صورت برقراری رابطه احساسی با فرد دیگر است و کمتر از مردان ارتباط جنسی را برای لذت جست و جو می کنند. رابطه احساسی نیز یکی از انواع خیانت محسوب میشود چرا که به شاکله خانواده و روابط زناشویی آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. زنانی که خیانت می کنند اغلب از روابط جنسی با همسر خود اجتناب می کنند.

چگونه با خیانت برخورد کنیم؟

۱. احساسات خود را نامگذاری کنید:

خیانت یک عمل است. احساساتی که از آن ناشی می شود، همان چیزی است که وقتی می گوییم “به ما خیانت شده است” منظورمان است. برای شروع بهبود و برخورد با خیانت زنان ، باید در مورد احساساتی که خیانت به وجود آورده است، روشن و آگاه باشید.

برخی از رایج ترین مواردی که ممکن است در برخورد با خیانت زنان با آن ها روبرو شوید عبارتند از:

خشم:

شما صدمه دیده اید و یکی از طبیعی ترین احساسات در چنین شرایطی عصبانیت است.

غم و اندوه:

در برخورد با خیانت زنان ، شما ممکن است بسیار غمگین شوید، گریه کنید. این ممکن است به این دلیل باشد که احساس از دست دادن می کنید. از دست دادن اعتماد، از دست دادن شخصی که فکر کرده اید با شما خواهد ماند، از دست دادن خاطرات شاد، از بین رفتن آینده ای است که با آن ها دیده اید.

تعجب:

بله، شما احتمالاً از اینکه متوجه شده اید این شخص به شما خیانت کرده است، شوکه شده اید.

ترس:

در برخورد با خیانت زنان ، ممکن است نگران عواقب این خیانت باشید. این ممکن است به معنای آشفتگی اساسی در زندگی شما باشد و این ناشناخته ها شما را بترسانند.

انزجار:

ممکن است در برخورد با خیانت زنان ، از او متنفر شوید. حتی از خودتان برای دوست داشتن یک فرد خائن ناراحت و منزجر می شوید که طبیعی است و باید از آن گذر کنید.

ناامنی:

ممکن است خودتان را زیر سؤال ببرید و شک کنید که آیا شایسته عشق و مراقبت هستید یا نه. از این گذشته، شخصی که به شما خیانت کرده است، به وضوح احساس کرده است که شما نیستید.

شرم:

ممکن است خود را مقصر بدانید و از آن چه اتفاق افتاده و چگونه دیگران ممکن است اکنون شما را ببینند و با شما رفتار کنند، شرمنده شوید.

تنهایی:

در برخورد با خیانت زنان ، به عنوان یک مرد که اغلب درونگرا تر از خانم ها هستند، احساس می کنید که کسی خیانت شما را تجربه نکرده است، پس چگونه ممکن است درک کنند؟

سردرگمی:

ممکن است شما به سادگی نتوانید آن چه اتفاق افتاده را درک کنید. این یک گام مهم برای مشخص کردن احساس شما در زمان برخورد با خیانت زنان است. ممکن است بسیاری از این موارد را بعد از خیانت احساس کنید.

به عنوان مثال، شگفتی و سردرگمی ممکن است اولین چیزهایی باشد که احساس می کنید، و سپس با عصبانیت و انزجار یا اندوه و ترس همراه شوند.

۲. مقاومت در برابر تلافی:

در برخورد با خیانت زنان ، ممکن است شما یک فشار قاطع برای تلافی را تجربه کنید. اما نباید! ممکن است شما از آن چه اتفاق افتاده است عصبانی شوید و ممکن است احساس کنید که او مستحق مجازات است، اما تلافی کردن یک تلاش غیر سازنده و مخرب برای شما است.

در برابر وسوسه مقاومت کنید. سرانجام احساس غم محو می شوند و از بین می روند و خوشحال می شوید که تلافی نکرده اید.

۳. دور شوید:

در برخورد با خیانت زنان ، بهترین راه حل کوتاه مدت، اجتناب و دوری نسبت به هر نوع ارتباطات با شخص خیانت کار است. این بدان معنی است که او را نبینید، پیام نزنید، رسانه های اجتماعی خود را هر ۵ دقیقه یک بار چک نکنید. شما باید مدتی فاصله بگیرید و روابط خود را با آن شخص قطع کنید.

حال اگر شخص خیانکار سعی کند با شما ارتباط برقرار کند (و احتمالاً این کار را می کند)، فقط می توانید با آرامش به آن ها بگویید که نیاز به زمان و مکان دارید. از او بخواهید که به خواسته های شما احترام بگذارند و شما را ترک کنند.

۴. بررسی خیانت:

مردم به دلایل مختلف کارهای جنجالی انجام می دهند و ممکن است به شما کمک کند در مورد چگونگی وقوع این خیانت فکر کنید. افزایش آگاهی و اطلاعات شما نسبت به خیانت و نحوه برخورد با خیانت زنان ، می تواند به شما در بهتر کنار آمدن کمک کند.

۵. بررسی رابطه:

میزان درد عاطفی که شما پس از خیانت تجربه می کنید، بستگی به نزدیکی آن رابطه دارد. بعد از خیانت، احتمالاً از خودتان می پرسیدید که برای این شخص چه معنایی داشته اید.

در برخورد با خیانت زنان، ارزش و نزدیکی آن رابطه برای شما تعیین خواهد کرد که آن شخص را در زندگی خود نگه دارید یا ترکش کنید. برای تصمیم گیری بهتر است از یک مشاور روانشناس کمک بگیرید.

۶. بحث برای یک شخص ثالث:

در این مواقع صحبت کردن با شخص ثالث که مهارت های کافی کمک به شما را داشته و محیطی محرمانه را محیا می کند، می تواند به شما بسیار کمک کند. نکته بسیار مهم این است که با کسی صحبت کنید که بتواند منصفانه قضاوت کند. دلیل این امر این است که این فرد می تواند مشاوره صادقانه و بازخورد سازنده ای در مورد برخورد با خیانت زنان ارائه دهد.

۷. در مورد مسائل تأمل کنید:

به درون نگاه کنید و سعی می کنید خیانت، عواقب و پیامدهای طولانی مدت آن در زندگی خود را بفهمید. ممکن است بلافاصله پس از خیانت به فکر کردن، احساسات و رفتارهای خود بپردازید و فکر کنید که چگونه ممکن است در آینده از موقعیت های مشابه خودداری کنید. بنابراین، تأمل کنید، اما سعی کنید از آن بازتابی تولید کنید که زیاد ساکن نشود، بلکه به دنبال حرکت باشد.

۸. با شخصی که به شما خیانت کرده است، صحبت کنید:

این یک قدم بزرگ و گامی است که به برخی از تصمیم گیری ها نیاز دارد. اما به کسی که به شما خیانت کرده است چه می گویید؟ نکته بسیار مهم ساختار صحبت این است که شما باید به روشی صحبت کنید که بر شما متمرکز شود و نه آن ها. با این روش می توانید از قرار دادن آن ها در خط دفاعی خودداری کنید و مکالمه را با هم دوستانه نگه دارید.

بنابراین، جملات خود را با “من” شروع کنید و سعی کنید به واقعیت ها پایبند باشید.

۹. قطع رابطه با خیانکار:

این که شما انتخاب می کنید یک خیانت را ببخشید یا خیر و رابطه را حفظ کنید، به موارد زیادی بستگی دارد: شدت آن، چقدر برای رابطه ارزش قائل هستید و نحوه خیانت.

با این حال، نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که آیا این اولین بار بوده است که چنین کاری را با شما انجام داده است یا خیر. اگر کسی قبلاً به شما آسیب رسانده است، به شدت باید در نظر بگیرید که آیا نگه داشتن این شخص در زندگی برای شما بهتر است یا خیر.

به طور کلی، خیانت دوم فشار و ناراحتی بیشتری بر روابط و تعامل شما با یکدیگر خواهد گذاشت.

۱۰. حرکت کنید:

وقتی احساس خیانت می کنید، چیزی نیست که خیلی سریع با آن برخورد کنید. شما برای پردازش هر آن چه اتفاق افتاده است به زمان نیاز دارید و این بسته به وقایع خاص، متفاوت خواهد بود. در ابتدا، شما فقط باید تمام تلاش خود را برای مقابله با طوفان احساسات در داخل و در عین حال حفظ برخی از ظاهرهای یک زندگی عادی انجام دهید. از این گذشته، شما هنوز هم مسئولیت مراقبت از زندگی خود را دارید.

با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که بر شوک اولیه غلبه کرده و شروع به التیام زخم های احساسی خود کنید. با بهبودی در برخورد با خیانت زنان ، کمتر و کمتر به آن فکر خواهید کرد و احساسات پیرامون آن محو می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس فرار از کلافگی گرمای تابستان در هنگام خواب به سبکِ خنده دار و خلاقانه این جوان با پنکه زمینی و شیلنگ آب+ویدیو/ اینجوری که سرِ ماه روماتیسم میگیری و فاتحه😂 بذر ریحان و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید تبریک تولد جالب و احساسی مهران غفوریان به همسر جوان و باکلاسش+عکس
تیتر امروز   
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...