پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد

  شنبه، 23 مهر 1401 ID  کد خبر 226369
پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد
ساعدنیوز: پیاز بعد از کاشت مو | مصرف پیاز چه تاثیراتی بر رشد موها دارد. یکی از دغدغه‌های افراد مصرف پیاز بعد از کاشت مو است. به صورت کلی محدودیتی در خوردن پیاز بعد از کاشت مو در مراقبت‌های بعد از کاشت مو ذکر نگردیده است. اما در صورتی که به پیاز حساسیت دارید و یا در شرایط خاصی به سر می‌برید اکیدا توصیه میکنیم با پزشک خود مشورت کنید.

یکی از دغدغه های افراد مصرف پیاز بعد از کاشت مو است. به صورت کلی محدودیتی در خوردن پیاز بعد از کاشت مو در مراقبت های بعد از کاشت مو ذکر نگردیده است. اما در صورتی که به پیاز حساسیت دارید و یا در شرایط خاصی به سر می برید اکیدا توصیه میکنیم با پزشک خود مشورت کنید. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه بر بررسی تاثیر پیاز بر روی رشد موها راه های تقویت موها بعد از انجام عمل کاشت مو را با شما در میان بگذاریم. همچنین در صورتی که هنوز کاشت مو نکرده اید جهت کاشت مو در شیراز روی لینک کلیک کنید.

مصرف پیاز بعد از کاشت مو چه تاثیراتی دارد؟

یکی از غذاهایی که خوردن آن ها بعد از عمل های جراحی و کاشت مو توصیه می شود پیاز است. پیاز قرمز سرشار از سولفور و ماده ای به نام کورستین است که می تواند به فرایند بهبود کمک کند. کورستین رنگدانه ی گیاهی است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد، سولفور نیز به کاهش ورم و التهاب کمک می کند. به همین دلیل حتی ممکن است خوردن پیاز بعد از کاشت مو باعث شود که ورم سر زودتر بهبود پیدا کند. در مواردی پزشک با توجه به بیماری های پیش زمینه ای و یا حساسیت مصرف پیاز را برای شما بعد از عمل کاشت مو ممنوع خواهد کرد. بنابراین حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیگر راه های تقویت مو بعد از عمل کاشت مو چیست؟

تصویر

همانطور که توضیح دادیم روش های بسیاری برای تقویت کاشت مو وجود دارد. یک از روش های بسیار موثر انجام مزوتراپی در شیراز است. کلینیک های محبوب و شناخته شده در شیراز مانند، کلینیک کاشت موی دی، کلینیک ایرسا، شیراز بیوتی و دیگر مراکز شناخته شده در شیراز انجام مزوتراپی و یا پی آر پی را بعد از کاشت مو جهت تقویت موها و دریافت نتیجه بهتر توصیه میکنند (ما شهر شیراز را به علت اینکه مرکز کاشت مو در کشور است مثال میزنیم).

تغذیه مناسب بعد از کاشت مو

همچنین مصرف مواد مغذی بعد از کاشت مو نیز در دریافت نتیجه بسیار مهم است. وبسایت شیراز بیوتی در مقاله ای تحت عنوان بعد از کاشت مو چی بخوریم ؟ تمام مواد مغذی که میتواند نتایج کاشت مو را تقویت کند را جزء به جزء معرفی کرده است. برای مطالعه این مقاله و دیگر مقاله های مهم در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو و همچنین راه های تقویت موهای کاشته شده عبارت «شیراز بیوتی» را سرچ کرده و مقالات متعدد را مطالعه کنید.

شامپوی مناسب و نحوه شستن موهای کاشته شده

تصویر

از دیگر موارد مهم در تقویت موهای کاشته شده انتخاب شامپوی مناسب برای موهای کاشته شده و نحوه شستن موها است. شامپوهای مخصوص متعددی برای موهای کاشته شده وجود دارد که از شناخته شده ترین آن ها شامپوهای حاوی ماینوکسیدیل هستند. ماینوکسیدیل تنها ماده اثبات شده و مورد تایید سازمان جهانی غذا و دارو برای جلوگیری از ریزش مو است. برای انتخاب شامپوی مناسب می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه شستن موهای کاشته شده به این صورت است که اگر از شامپوهای فومی استفاده می کنید فوم را به آرامی روی سر خود بزنید و اگر هم از شامپوهای معمولی استفاده می کنید در ظرفی آب گرم و چند قطره از شامپو را مخلوط کنید و کف درست کنید و آن را آرام روی سر خود بریزید. بگذارید چند دقیقه روی سر بماند و سپس با ملایمت آبکشی کنید. دقت کنید برای آبکشی هم نباید سر خود را زیر فشار آب بگیرید، چون ممکن است به گرافت ها آسیب وارد شود.

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

تصویر

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو نیز در تقویت موها نقش دارند. داروهایی که بعد از کاشت مو باید استفاده کرد انواع مختلفی دارند. از جمله بهترین قرص های تقویتی بعد از کاشت مو می توان فیناستراید، بیوتین، زینک پلاس و هیرویت را نام برد. ممکن است پزشک شما با توجه به شرایطتان یک یا چند مورد از این داروهای را برای شما تجویز کند. داروهای تقویتی بعد از کاشت مو می توانند جلوی ریزش مو را بگیرند، فولیکول های مو را تقویت کنند و به رشد و سلامت موها کمک کنند.

دیگر مراقبت های بعد از کاشت مو

به جز تقویت موهای کاشته شده یک سری مراقبت های دیگر هم وجود دارد که رعایت کردن آن ها قطعا نتیجه بهتری از کاشت مو برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله موارد مهم که بهتر است رعایت کنید دست نزدن به مو های کاشته شده در روزهای اول است. مخصوصا در سه روز اول که گرافت ها بسیار حساس هستند هرگونه دست زدنی ممکن است باعث از جا درآمدن گرافت ها شود. بعد از این سه روز هم تا دو هفته اول بعد از کاشت، در صورت لزوم به دست زدن (مثلا هنگام شستن سر) به آرامی و با دقت فراوان به گرافت ها دست بزنید.

هم چنین خوابیدن بعد از کاشت باید به گونه ای باشد که سر شما با بالشت تماس نداشته باشد. در طول یک هفته اول بهتر است به پشت بخوابید و از بالشت های گردنی استفاده کنید. اگر بالشت گردنی ندارید می توانید حوله ای را لوله کنید و زیر گردن بگذارید. به هر نحوی که این کار را انجام می دهید بهتر است به گونه ای باشد که سر شما از در بالش فرو نرود. هنگام خوابیدن حواستان باشد که غلت نزنید و به پهلو نخوابید.

برای لباس پوشیدن هم بهتر است در هفته اول لباس های جلو بسته نپوشید و از لباس های دکمه دار استفاده تا هنگام پوشیدن لباس روی گرافت ها کشیده نشود و آن ها را از جا درنیاورد. به علاوه در هفته اول باید از پوشیدن کلاه خودداری کنید. البته بعد از این مدت کلاه می تواند گزینه خوبی برای محافظت از موها در برابر آفتاب مستقیم باشد. اما دقت کنید که از کلاه و کلا هرگونه سرپوش تنگ استفاده نکنید و جنس کلاه شما هم به نحوی نباشد که پرز یا بافت آن به گرافت ها گیر کند.

تصویر

در دو هفته اول بعد از کاشت بهتر است فعالیت هایی که منجر به تعریق سر می شوند را کنار بگذارید. تعریق بعد از کاشت مو می تواند در فرایند بهبود و رشد گرافت های تازه کاشته شده اختلال ایجاد کند. از مشکلاتی که عرق کردن سر بعد از کاشت مو می تواند ایجاد کند عفونت کردن گرافت ها است. عرق کردن فضایی مناسب برای چسبیدن گرد و خاک و آلودگی های هوا به سر ایجاد می کند و هم خود این رطوبت به رشد و تکثیر باکتری ها دامن می زند. پس بهتر است در دو هفته اول از فعالیت هایی که منجر به عرق کردن می شوند را کنار بگذارید.

ورم کردن سر بعد از کاشت مو

ورم کردن سر در طول هفته اول بعد از کاشت مو طبیعی است. برای درمان ورم سر بعد از کاشت ممکن است پزشک داروهای ضد التهاب برای شما تجویز کند. هم چنین همانطور که بالاتر اشاره کردیم مصرف پیاز بعد از کاشت مو هم می تواند در درمان ورم سر موثر باشد. به جز پیاز از دیگر خوراکی هایی که برای درمان ورم مفید هستند، می توان به آناناس اشاره کرد. آناناس هم مانند پیاز دارای آنتی اکسیدان های طبیعی است که به درمان ورم کمک می کند. به جز این موارد می توانید از کمپرس یخ هم استفاده کنید. البته کمپرس را نباید روی خود ناحیه ی کاشت شده بگذارید، در عوض می توانید آن را روی پیشانی خود قرار دهید.

کوتاه کردن و حالت دادن موهای کاشته شده

بعد از سه ماه که از کاشت مو می گذرد، کوتاه کردن موها با قیچی مانعی ندارد؛ اما بهتر است تا شش ماه از تیغ زدن موهای کاشته شده خودداری کنید. در هنگام شانه کردن هم مراقب باشید که شانه به پوست سر برخورد نکند و به ریشه موها آسیب نزنید.استفاده از موادی مانند ژل یا تافت عملا تا تا رشد کامل موها موضوعیتی ندارد. بعد از 6 تا 9 ماه که موها به اندازه ای بلند شدند که بخواهید به آن ها حالت دهید و از ژل و تافت و دیگر حالت دهنده ها استفاده کنید بهتر است به نحوی این کار را کنید که این مواد به پوست سر برخورد نکند و در پایان روز هم آن ها را از روی موهای خود بشویید.

کلام آخر

در مورد خوردن پیاز بعد از کاشت مو منعی وجود دارد. حتی گفته می شود که کورستین و سولفور موجود در پیاز خاصیت ضدالتهابی دارند و به کاهش ورم سر بعد از عمل کاشت مو کمک می کنند. کاشت مو به مراقبت های خاص ولو ساده ای نیاز دارد که رعایت کردن آن ها باعث می شود نتایج بهتری از عمل کاشت موی خود بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان
دیگران می‌خوانند   
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟! ابتکار خنده دار و خلاقانه جوان ایرانی در ساخت تردمیل خانگی با مایع ظرفشویی و آب+ویدیو/ مغز نیست که دنیای ایده های نابه😂 روایت مریم مومن از طلاق پدر و مادرش و قول پدرش برای برگشت مجدد که عملی نشد+ویدیو نگاهی به کیک تولد ساده و سفید رنگ شجاع خلیل زاده ستاره تیم ملی/ بعد ازدواجش آب رفته زیر پوستش جذاب تر شده هزارماشالله+ عکس اتاق خواب اروپایی و امروزی مینا مختاری، همسر بهرام رادان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! حلقه نامزدی ظریف و تک تاش شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران/ مدرن، شیک و باکلاس+عکس شیراز گردی محمود پاک نیت تقی خان سریال گیلدخت و همسرش واقعی اش در روز شیراز بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم حیرت داوران برنامه صداتو از خوانندگی بینظیر و متفاوت این جوان خوش تیپ+ویدیو/ ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام! اولین تصاویر از مراسم عروسی شیدا خلیق و بازیگر پوست شیر / دیزاین ورودی عمارت با گلهای طبیعی تبریک تولد عاشقانه تازه داماد سینمای ایران به همسرش شیدا خلیق/ چه مرد جنتلمنی+عکس تلاش تحسین‌برانگیز در یزد برای زنده نگه داشتن یک درخت در حین دیوارکشی!+ عکس استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟ تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو واکنش خنده دار محسن کیایی به ماجرای مهدکودک رفتن شبنم مقدمی+ویدیو/ ما توی جوب بزرگ شدیم بعد رفتیم اول ابتدایی😂 کشف آثار تاریخی 700 ساله در خیابان باباطاهر همدان +ویدئو قابی دیده نشده از حسن روحانی در کنار برادر بزرگتر و حقوقدان رهبر معظم انقلاب+عکس اینجا نخستین محل زندگی ارامنه در تهران است+عکس گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن وقتی جواب سوالو بلد نیستی ولی نمی‌خوای ورقه رو سفید تحویل بدی...../ به روایت تصویر نگاهی به خونه زندگی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران+عکس/ چقدر ویترینشون خاص و متفاوته😍 متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران اقدام خلاقانه مغز متفکر ایرانی برای دزدیده نشدن وسایل صندق عقب ماشینش+ویدیو/ پیشگیری و مدیریت بحران 10 از 10😂 افشاگری های داور سابق فوتبال از پیشنهاد رشوه و فساد در فوتبال+ فیلم قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403 امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
تیتر امروز   
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...