رابطه پدر و پسر چگونه باید باشد؟

  پنجشنبه، 30 تیر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
رابطه پدر و پسر چگونه باید باشد؟
ایجاد رابطه بین پدر و پسر چندان هم سخت نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با راهکار های موثر در ارتباط پدران با پسران آشنا شوید.

نحوه رفتار پدر با پسر یکی از عوامل تعیین کننده برای رشد پسران در زمینه های مختلف محسوب می شود. پدر در رشد نقش جنسیتی یعنی یادگیری رفتار مردانه در فرزند پسر خود نقش بسیار مهمی ایفا می کند. پسران نیز از همان ابتدا شروع به همانند سازی با پدر خود می کنند و از تمام رفتارهای او الگو می گیرند. به این ترتیب، پدر در مسیر رشد و سلامت فرزند پسر تاثیر بسیار زیادی دارد. بسیاری از پدران اصول رفتار مناسب با فرزند پسر خود را نمی دانند که این موضوع منجر به آسیب های زیادی می شود که معمولا پسران آن را به صورت اختلال های رفتاری بروز می دهند. با رعایت نکاتی که در ادامه مطلب ذکر کرده ایم، می توانید رابطه ای مستحکم با پسرتان برقرار کنید.

چرا رابطه پدر و پسر اهمیت دارد؟

مطالعات ثابت كرده است كه كودكانی كه تحت مراقبت و راهنمایی پدران خود بزرگ شده اند، همدل تر بوده و بر زندگی خود كنترل داشتند. آنها همچنین در مدرسه بهتر عمل کرده و در مقایسه با کسانی که فاقد عشق یا راهنمایی پدران خود بودند، انگیزه بیشتری داشتند.در حالی که یک مادر می تواند عشق و دلسوزی را آموزش دهد، یک پدر می تواند پسرش را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده کند.

پدر و پسر

بهبود رابطه بین پدر و پسر

بهتر است بدانید که معمولا رابطه پدر و پسر با عشق آغاز می شود و با گذر زمان می تواند پیچیده تر نیز بشود. در واقع یک پدر نقش اساسی در زندگی پسران خود دارد و می تواند به آن ها درس های ارزشمندی از زندگی را بیاموزد. اگر شما نیز یک پدر هستید باید برای پسر خود بهترین پدر باشید و اهمیت رابطه پدر و پسری را برای ایجاد رابطه ای محکم با فرزندتان بیاموزید.

بر اساس مطالعات انجام شده کودکانی که تحت مراقبت و راهنمایی پدران خود بزرگ شده اند اغلب همدل تر بوده و بر زندگی شان کنترل بیشتری دارند. همچنین عملکرد بهتری در مدرسه داشته و در مقایسه با افرادی که فاقد عشق یا راهنمایی پدران خود هستند، انگیزه بیشتری خواهند داشت.با وجود اینکه مادران می توانند عشق و دلسوزی را آموزش دهند یک پدر نیز می تواند پسرانش را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده نماید. در واقع برقراری رابطه با فرزند پسر که احتمالات اشتراکات زیادی هم با شما دارد کار چندان سختی نخواهد بود.به همین خاطر در ادامه چندین راهکار را بیان کرده ایم که می توانید برای برقراری بهترین نوع رابطه پدر و پسری در اوایل زندگی انجام دهید:

الگوی خوبی باشید

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد پیوند قوی با فرزند خود انجام دهید. پسران در وهله اول مرد بودن را با تماشای پدرانشان فرا می گیرند. پسرها نحوه تعامل پدران خود با دیگران از جمله همسرشان را می بینند و از آنها در مورد احترام و نحوه برخورد با تعارضات و اختلافات می آموزند. درک اینکه تأثیر پدر بر فرزندش گسترده است و محبت پدر به پسر در رشد روانی او جایگاه والایی دارد، به شما کمک می کند عمیق تر در مورد رابطه خود با پسرتان فکر کنید و مسئولیت خود را به عنوان یک الگوی خوب جدی بگیرید.

در کنار پسران خود باشید

با وجود اینکه مشغول کار هستید و مادام سعی در تهیه مایحتاج خانواده تان دارید اما حضور شما در کنار فرزندتان برای حمایت از او بسیار مهم است. در واقع این کار می تواند شرکت در بازی های فوتبال، جلسه والدین و معلمان و یا اجرای تئاتر او باشد. در مقابل پسر بزرگسال یا نوجوان نیز بایستی به سخت کوشی پدر خود احترام بگذارد و درک کند که گاهی اوقات وقتی پدرش نیست به این دلیل نبوده که او نمی خواهد بلکه به این خاطر است که واقعا نمی تواند.

زمینه های مشترک در رابطه بین پدر و پسر

ممکن است پدر و پسر با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشند. برای مثال ممکن است شما به ورزش علاقه مند باشید اما پسرتان یک کتاب خوان باشد که فعالیت رد فضای باز برای او خواندن کتاب خواهد بود. در این مواقع وادار کردن او به کار های مورد علاقه خودتان می تواند روابط دوطرفه را متلاشی کند.به همین خاطر بهتر است برای ایجاد یک رابطه محکم به تمام اختلافات موجود احترام بگذارید. و در نهایت برای یافتن یک فعالیت مشترک که هر دو طرف از آن لذت ببرید تلاش کرده و بیشتر از آن استفاده نمایید.

به صحبت های یکدیگر گوش دهید

همانطور که می دانید با گذر زمان ارتباط میان پدر و پسر سخت شده و چنانچه یک شکاف ایجاد شود قطعا روابط تضعیف خواهد شد. پیشنهاد می شود وقتی که پسرتان چیزی برای گفتن دارد پیش از اظهار نظر به صحبت هایش گوش بدهید.همچنین سعی کنید در مورد صحبت ها قضاوت نکنید و او را درک و پشتیبانی کنید. در مقابل پسری که ممکن است نظر دیگری داشته باشد همین اتفاق خواهد افتاد. به جای اینکه تصور کند پدرش اور را نمی فهمد بایستی دیدگاه پدر را درک نماید.

شرکت در فعالیت های پدر و پسر

پیشنهاد می شود که به صورت داوطلبانه پسرتان را در پروژه های علمی کمک کنید. همیشه برایش وقت بگذارید تا کارها به صورت گروهی انجام دهید. این امر به شما کمک می کند تا درک بهتری از پسرتان داشته باشید و همچنین به فرزندتان اطمینان می دهد که همیشه برای او حضور دارید. هر کار مفیدی از جمله کتاب خواندن بازی های علمی و انواع مختلف سرگرمی ها در تقویت رابطه پدر و پسری تاثیر مثبتی خواهد داشت.

از گفتگو دریغ نکنید

از آنجایی که رابطه جنسی و موضوعاتی از این قبیل برای نوجوانان کمی گیج است و ممکن است از شما نپرسد و سوالاتی را ذهن خود نگه دارد. در این مواقع بهترین فرد برای ایجاد مکالمه ای صادقانه در مورد این موضوع خود شما هستید. توصیه می شود که مدتی وقت بگذارید و این موضوع را با پسر خود مطرح کنید. این کار نه تنها رابطه پدر و پسر را تقویت می کند بلکه از دسترسی او به منابع ناسالم برای کسب اطلاعات نیز ممانعت خواهد کرد.

موفقیت ها را جشن بگیرید

پیشنهاد می شود در موارد این چنینی که فرزندتان در پروژه علمی برنده شده و یا فارغ التحصیل شده حتما موفقیت هایش را جشن بگیرید. ممکن است کودک این را به زبان نیاورد اما شناخت شما دقیقا همان چیزی است که او به دنبال آن است. در واقع آرزوی هر پسر بچه ای است که مورد افتخار پدر قرار بگیرد. در واقع وقتی که از فرزند خود قدرانی می کنید، به او کمک کرده اید تا اعتماد به نفس و شجاع بیشتری از خود نشان دهد.

وقت تان را با یکدیگر سپری کنید

این فعالیت را می توان تقریبا کم ارزش دانست که چندان به اهمیت آن در ایجاد رابطه بین پدر و پسر تاکید نمی شود. مهم نیست که چقدر مشغول کار هستید، این نکته را حتما در برنامه خود جای دهید که مدتی را در کنار پسرتان بگذرانید. می توانید پس از صرف شام به پیاده روی بروید و در مورد تمام اتفاقاتی که در طول روز رخ داده صحبت کنید. یا با یکدیگر به سینما یا جشنواره های مختلف بروید و لحظات خوشی را در کنار هم تجربه کنید.

تجربیات تان را به اشتراک بگذارید

توصیه می شود که در رابطه بین پدر و پسر حتما تجربیات گذشته را با فرزندتان در میان بگذارید و این خرد را به او نیز انتقال دهید. در واقع زمانی که با یکدیگر وقت می گذرانید حتما از این فرصت استفاده کنید تا تجربیات زندگی تان را با پسر تان در میان بگذارید. در اغلب اوقات انجام این کار باعث می شود احساس مهم بودن و خوشبختی داشته باشید.در پایان در رابطه بین پدر و پسر ممکن است مسائلی وجود داشته باشد که میان همه این ها بایستی وقت بگذارید تا زمانی را با یکدیگر باشید و ارتباط برقرار کنید. وجود شما در کنار پسران می تواند باعث افزایش خودباوری و بهبود وضعیت رفتاری آن ها گردد پس در این امر کوتاهی نکنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت! کیف ضد گلوله در دست محافظ رهبر معظم انقلاب +عکس جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس
تیتر امروز   
منتخب روز