روش تهیه آبگوشت به و بادمجان لذیذ

  چهارشنبه، 13 بهمن 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه آبگوشت به و بادمجان لذیذ
آبگوشت به و بادمجان یکی از انواع آبگوشت‌های سنتی ایرانی است که از میوه به برای طعم دادن به آن استفاه می‌شود. از آنجا که این میوه عطر و مزه خوبی دارد، باعث خواهد شد تا غذا طعم بسیار متفاوت و دلپذیرتری پیدا کند.

آبگوشت به و بادمجان یکی دیگر از آبگوشت های سنتی ایرانی می باشد که از به در تهیه آن استفاده می شود. طعم و مزه به در این آبگوشت بسیار خوشمزه و دلچسب است. آبگوشت یکی از وعده های غذاهای ایرانی می باشد که حداقل یکبار طعم آن را چشیده اید و به دلیل راحتی در طبخ و مقوی بودن آبگوشت همیشه محبوب ایرانی ها بوده و در شهرهای مختلف در طعم و مزه های متفاوت تهیه می شود اما در تهیه هر نوع آبگوشتی گوشت یکی از اصلی ترین ارکان تهیه آن می باشد که بهتر است تازه باشد شما می توانید گوشت دلخواه به همراه کمی دنبه استفاده کنید. امروز آبگوشت به و بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم آبگوشت به و بادمجان

  • گوشت ماهیچه همراه با استخوان: حدود ۷۵۰ گرم
  • عدس یا نخود: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار
  • بادمجان: ۲ تا ۳ عدد
  • روغن: ۱۵۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی:۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • زردچوبه: ۱ قاشق مربا خوری
  • پیاز متوسط: ۲ عدد
  • نعناع داغ: به مقدار لازم
  • به: ۱ عدد

طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان

برای درست کردن آبگوشت به و بادمجان ابتدا باید عدس یا نخود را بشویید و برای ۲ تا سه ساعت در آب بخیسانید. بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای یا عمودی برش دهید. کمی نمک روی بادمجان بپاشید و یک ساعت صبر کنید تا تلخی بادمجان گرفته شود. پیازها را خرد کنید و داخل یک ماهیتابه که مقداری روغن در آن ریخته اید بریزید. کمی پیاز را سرخ کنید و سپس رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. کمی رب را تفت دهید و سپس گوشت را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه گوشت را کمی تفت دادید، مقداری آب داخل یکی قابلمه مناسب بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از چند ساعت که گوشت نیم پز شد، عدس را که از قبل خیس کرده اید به گوشت ها اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان باید بادمجان ها را با آب سرد بشویید تا نمک اضافی آن شسته شود. سپس بادمجان ها و به را به هر شکلی که دوست دارید نصف کنید و به آبگوشت به و بادمجان اضافه کنید. معمولاً برای پخت این غذا بادمجان سرخ نمی شود، اما برخی افراد از بادمجان سرخ شده برای این غذا استفاده می کنند. بهترین روش این است که بادمجان ها را به صورت مربعی برش دهید و داخل آبگوشت بریزید تا پخته شوند. توجه داشته باشید که به را با پوست خرد کنید و به آبگوشت به و بادمجان اضافه کنید.

در این مرحله از طرز تهیه آبگوشت به و بادمجان باید یک ماهیتابه را به همراه کمی روغن روی شعله گاز قرار دهید. بعد از اینکه روغن داغ شد مقداری نعناع خشک داخل آن بریزید. نعناع را برای مدت ۲ تا ۳ دقیقه با روغن تفت دهید تا رنگ آن کمی تغییر کند. نعناع داغ را کنار بگذارید و چند ساعت صبر کنید تا آبگوشت به طور کامل پخته شود. می توانید برای خوش طعم تر این آبگوشت مقداری دانه انار تازه یا غوره نیز اضافه کنید. در نهایت در ۱۰ دقیقه آخر پخت آبگوشت، نعناع داغ را به آن اضافه کنید. سپس آبگوشت را در ظرف مناسب سرو کنید و در کنار خانواده نوش جان کنید.

خواص به

میوهٔ بـِه یا بهی دارای گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و تقریباً گس دارد. با این حال وقتی به پخته می شود بو و طعمی بسیار خوش دارد. برای کمپوت مناسب است و بصورت مربا و مارمالاد نیز کاربردی عالی دارد.به سرشار از ویتامین های آ و ب، و املاح آهکی و تانن است. به دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است. صد گرم آن تولید ۱۱۲ کالری انرژی می کند. به مقوی قلب، معده و اعصاب است، و دمنوش آن آرامبخش است. درخت به را به ترکی آذربایجانی( هیوا) در رامیان و کتول(شغال)، در لاهیجان و دلیجان و رودسر (توچ) و در رامسر و شهسوار (سنگه) می نامند. درخت به، در خاک های خشک و خیلی آهکی خوب نمی روید و نیازمند به خاک ژرف است.این میوه مقوی معده و متوقف کننده اسهال های ساده و خونی است. در ورم حاد در روده ها، خونریزی های قاعدگی و بواسیری، اثر بسیار مؤثری دارد. درضمن در تقویت اعمال دستگاه گوارش، مخاط و سرفه کاملاً مؤثر است. دم کرده برگ های به برای تسکین سرفه شهرت فراوان دارد.میوه به دارای مقدار زیادی فیبر غذایی، پتاسیم ، قند و ویتامین C می باشد. این میوه فاقد چربی است.به طور کلی، یک عدد میوه به با وزن ۹۲ گرم، دارای ۵۲ کیلوکالری، ۰/۳۷ گرم پروتئین، ۰/۰۹ گرم چربی ، ۱۴/۰۸ گرم کربوهیدرات ، ۱/۷ گرم فیبر و ۰ میلی گرم کلسترول می باشد. بیشترین املاح موجود در به، پتاسیم و فسفر و کمترین آنها روی است. بیشترین ویتامین ها در به، ویتامین C و بعد از آن ویتامین A می باشد.در برخی نقاط جهان دانه های به را خشک می کنند و به همراه مقدار کمی آب می پزند که به عنوان داروی سرفه کاربرد دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (16 نظر) اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (11 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (4 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (4 نظر) شرط عجیب محمود احمدی نژاد برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1403/ احمدی نژاد پیروز قطعی انتخابات! (4 نظر) من در حد و اندازه ای نیستم که کاندیدا شوم / یک نامزد قطعی ریاست جمهوری مشخص شد (2 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... (2 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (2 نظر) خاطره جالب شهید موسوی سرتیم حفاظت شهید رئیسی از یک اتفاق بامزه روی آنتن زنده تلویزیون+ویدئو (2 نظر) حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو (2 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) بررسی هوآوی آیتو M7 مکس: شاسی‌بلند لوکس و قدرتمند چینی (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) نگاهی به کیک تولد مردانه دارا حیایی پسر امین حیایی/ مبارکا باشه خوش تیپ +عکس (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصویری از شناسنامه علی لاریجانی، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با محل ولادتی غیر از ایران+عکس راز سر به مهر و گفته نشده شهید رئیسی از زبان دخترش / محال است باورتان شود! تصویری از یک برگه چک قدیمی مربوط به دوره قاجار/ مبلغ چک را ببینید شبنم مقدمی بر سر قبر نیکولای مارکوف روس تبار/چه کسی این درخت را کاشته‌است تا همنشین ِ همیشگی ِ شما باشد آقای مارکوف؟ دعوای ناموسی قیمت با سیامک انصاری/ ولش کن کُشتیش!!+ فیلم شبنم مقدمی داور صداتو: بچه ندارم من دختر بزرگ همسرم هستم اونم پسر بزرگ من!+ویدیو فال انبیاء روزانه دوشنبه 7 خرداد 1403 کنده کاری روی خودکار روش جدید یک دانشجو برای تقلب سر جلسه امتحان+عکس/ همین وقتو میذاشتی درسو می‌خوندی دیگه! واکنش شگفت‌انگیز یک عنکبوت به مشاهده تصویر خود در آینه+ فیلم نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس سرگیجه ایران اینترنشنال پس از شهادت سیدابراهیم رئیسی بهترین روش های شستن توت فرنگی و از بین بردن کرم های آن ناگفته‌های شنیدنی از محافظ رئیس جمهور؛ از رفتن به ماموریت با پای شکسته تا مسئول امنیت نهاد ریاست جمهوری+ویدیو عیادت آیت الله آل هاشم از دهقان فداکار در بیمارستانی در تبریز+عکس میز پذیرایی متفاوت وزارت خارجه در دیدارهای دیپلماتیک پس از شهادت امیرعبداللهیان+ عکس نگاهی به کیک تولد مردانه دارا حیایی پسر امین حیایی/ مبارکا باشه خوش تیپ +عکس شوخی رئیس جمهور شهید با الهام علی اف در هنگام افتتاح سد قیز قلعه سی+ویدیو و آبی که برای ما روشنایی نداشت! مادر شهید موسوی از بیمارستان مرخص شد (تصاویر) عجیب‌ترین خانه 59متری جهان! (ویدئو) شامپانزه‌ای که 3 ماه است نوزاد مرده خود را رها نمی‌کند دورهمی خانوادگی «مادر جومونگ» با «تسو» و نامزدش+عکس تصویری که رئیس‌دفتر شهید رئیسی دقایقی پس از سقوط بالگرد از آن منطقه ثبت کرد +ویدئو پست ویژه پسر عابدزاده برای تولد پدرش +عکس خداوند ابراهیم را دوست داشت+ ویدئو مرد در سایه سیاست ایران به زودی کاندیدا می شود خشک کردن سیر تازه در خانه با ترفندهای ساده شهید رئیسی حکم اعدام این گروه را بی‌سروصدا لغو کرد! +ویدئو فال ابجد روزانه دوشنبه 7 خرداد 1403 روستای ونان قم: معروف به عروس خلجستان +تصاویر جذاب و دیدنی فال روزانه امروز دوشنبه 7 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز دوشنبه 7 خرداد 1403 من در حد و اندازه ای نیستم که کاندیدا شوم / یک نامزد قطعی ریاست جمهوری مشخص شد عکسی از بدرقه سیدابراهیم رئیسی که طی ساعات اخیر وایرال شد عاشقانه های مارال بنی آدم و همسرش در طبیعت سرسبز بهاری+ عکس ادعای عجیب مجری تلویزیون درباره محافظ رئیسی+ویدئو تصاویر تازه از آرایش هلی کوپتر حامل شهید رئیسی قبل برخورد به کوه +ویدئو چرا رئیس‌جمهور بعد از افتتاح سد قیز قلعه‌سی با خودرو به تبریز بازنگشت؟+ویدیو قایق موتوری خاص و هوش پران نیما شاهرخ شاهی/ این قایق نیست جت جنگیه😍+فیلم حال بد نفس بازغی بعد از فوت دوستش آیسان اوجی تصویری از گوشه دنج و معنوی ستاره سادات قطبی/سجاده ای ساده با حال و هوای روحانی +عکس
منتخب روز   
تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم