10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

  دوشنبه، 02 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید
ساعد نیوز : در بسیاری از فیلمها افسردگی نشانه های بزرگی دارد که همراه با اشک، اندوه و تاریکی است. ولی در زندگی واقعی این گونه نیست ممکن است افسردگی نشانه های کوچکی داشته باشد که به راحتی قابل مشاهده می باشد.

تصور کنید که یک جسم سنگین روی سرتان وجود دارد که هر چه فشار وارد میکنید نمی توانید آن را از خود دور کنید. افسرگی هم چنین حسی را به شما وارد میکند.

همه چیز برایتان بی اهمیت است. هدفی در زندگی ندارید . امید و عقیده ای ندارید و زندگی کاملا بر عکس فیلمها می باشد.

ممکن است هر کسی از بیرون شما را ببند فکر کند فقط آدم خسته ای هستید که سخت کار میکند و فقط باید کار خود را برای مدتی رها کنید و به استراحت و مسافرت بپردازید.

ممکن است که وقتی با فردی روبرو می شوید لبخند بزنید و طوری وانمود کنید که همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد و سعی میکنی همه چیز را از دیگران پنهان کنید و تنها باشید. شما هرگز نمی دانید که اشکالی در کار هست و شما فرد سالمی نیستید.

افسردگی ظاهری فریبنده دارد و فکر میکنید هیچ مشکلی وجود ندارد و شما فقط کمی تنبل هستید.این افسردگی کمک رشد میکند و به جایی می رسد که دیگر هیچ راهی ندارید.

گاهی اوقات میتوان با انجام کارهایی از پیشرفت افسردگی جلو گیری کرد. افسرگی را نمی توان به طور کامل از بین برد ولی میتوان با انجام یک سری از کارها تسکین پیدا کرد.

در اینجا ما نشانه هایی از افسردگی را برای شما آورده ایم که میتوانید با دانستن اینها بفهمید که خود و یا اطرافیانتان افسردگی دارند یا نه.

تصویر

نشانه های افسردگی

صداهایی که در ذهن وجود دارد معنی پیدا میکنند

همه افراد کمتر از خود انتقاد می کنند ولی فردی که افسرده هست در مورد خودش بسیار بدبین میشود مثلا می گوید من نمتوانم این کار را انجام دهم و یا من خوب نیستم .

انجام کارهای روزمره کاهش پیدا می کند

کارهای روزمره ای هستند که برای ما عادت شده اند و بدون اینکه در موردشان فکر کنیم آنها را انجام می دهیم ولی زمانیکه این کارها برایمان بی معنی شود و انجام دادن آنها سخت شود دچار بیماری افسردگی هستیم.

در این هنگام ظرفها در ظرف شویی جمع می شوند تا جاییکه فرد مجبور می شود غذا از بیرون سفارش دهد تا نیازی به شستن ظرفها نباشد. گاهی اوقات حتی زحمت این کار را هم نمی کشد وفقط یک تکه پنیر می خورد. چه کسی دوست دارد که یک کوه ظرف در سینک خود داشته باشد .

از مسواک زدن یا دوش گرفتن خودداری میکنید

رعایت بهداشت به نظر ساده می آید ، ولی افرادی که افسرده هستند مراقبت کردن از خود و چیزهای دیگر را یک کار بیهوده می دانند حتی لباس تمیز هم نمی پوشند.

تصویر

هیچ کاری را هر چند کوچک و ساده قادر نیستید انجام دهید

فرد افسرده ممکن است حتی داروهای ضد افسردگی را از طریق پست تحویل بگیرد . حتی رساندن خود به ماشین برای تهیه دارو یک کار بسیار سختی باشد. حوصله رفتن به فروشگاه و یا صحبت کردن با دیگران را نداشته باشد هرچند که میداند به این چیزها نیاز دارد.

احساس گناه میکنید

ممکن است دیدن این جمله خنده تان بگیرد. یکی از راههایی که می توان گفت فردی دچار بیماری افسردگی است اگر حیوان خانگی داشته باشد نمی تواند به آنها رسیدگی کند و به این علت هر روز احساس گناه میکند و این یک نشانه خوبی است.

تصویر

شما واقعاً واقعاً واقعاً خسته هستید ، اما نمی توانید یک شب خوب بخوابید

بسیاری از افراد افسردگی را با عدم توانایی بیرون آمدن از رختخواب مرتبط می دانند. اما این بدان معنا نیست که کل زمان در خواب هستند، یا وقتی خواب می بینند ، احساس استراحت می کنند. وقتی بخواهند بخوابند ، نمی توانند بخوابند ، وقتی می خواهند بیدار بمانند نمی توانند بیدار بمانند .

از جواب دادن به نامه ها و یا پیام ها خودداری می کنید

روابط افراد افسرده با دیگران کم و در نهایت متوقف می شود .

تصویر

شما بسیار حساس هستید و هر چیز کوچکی شما را اذیت می کند

افراد افسرده بسیار حساس می شوند حتی صدای غذا خوردن و یا راه رفتن و نفس کشیدن افراد اذیت می شوند.

تمرکز برای شما واقعاً دشوار است

فردی که افسرده است نمی تواند کتاب بخواند و حتی فیلمها را نمیتواند کامل ببیند . حوصله دیدن چیزهای جالب را ندارم.

الکل بیشتری می نوشید

فردی که افسرده باشد و الکل هم می نوشد به مرور زمان الکل بیشتری استفاده می کند و با این کار افسردگی طولانی تری خواهد داشت و دیرتر به سمت سلامتی خواهد رفت.


22 دیدگاه
  دیدگاه ها
سلام
4 سال پیش

شمایی که مقاله رو خوندی و علائم فوق رو داری: اگر طرفدار طب نوینی پس آهن و ویتامین دی و تیرویید رو چک کن. همچنین مشاوره و تغییر سبک زندگی. اگر طرفدار طب اسلامی هستی شما غلبه سودا داری که باید به حکیم مراجعه کنی و پس از درمان به این روزهای خودت می خندی. یادت باشه هر عطاری در شهر شما حکیم نیست گول نخوری. ورزش و رسیدگی به خود خیلی مفیده. یادت نره خداست که میتونه حال ما رو به بهترین حال تغییر بده اگر خودمون بخوایم.
سنا
4 سال پیش

منم همین نشانه ها را دارم هیچکس درکت نمیکنه تا سالمی دورورت مثل زنبوری که به عسل چسبیده تا کمی حوصله اش نداری میگن شما دیوانه هستی کی رعایت حال ما را میکنه
هومن
4 سال پیش

با خوندن این حرف ها خودتون را اینجوری میبینید الکی فکرتون را خراب نکنید .... یه چای نبات بخورید که سردی از بدنتون در بره
ابوالفًضل.
4 سال پیش

آقا من رسما اعلام میکنم همین الان منو بستری کنید من همه ی این علایمو دارم
سنا
4 سال پیش

من هم همه ی موارد به غیر از الکل را دارم
بازدیدکننده
4 سال پیش

پناه بر خدا
بازدیدکننده
4 سال پیش

پناه بر خدا
بازدیدکننده
4 سال پیش

فقط و فقط یقین داشته باشه اینهم میگذره و میره.
بازدیدکننده
4 سال پیش

سلام. بهتره با طب اسلامی شروع به درمان کنی. وقتی طبع شدید سرد وتر میشه. آدم دچار افسردگی میشه پس با طب اسلامی وسنتی درمان کن.
بازدیدکننده
4 سال پیش

بله من همه این هارو دارم رفتم خونه پدر که خرابه زندگی می کنم تا کمتر درشلوغی باشم
بازدیدکننده
4 سال پیش

هیچیت نیست منم همه این علامتا رو دارم ولی اینا میخان با این علامتایی که همه ادما دارن از ما آدم های بیماری بسازن
کیان
4 سال پیش

تنها کسی. میتونه کمکت کنه خودتی نگو افسرده ای توکل به خدا کن حرف مردمم برات مهم نباشه
بازدیدکننده
4 سال پیش

به مشاور مراجعه کنید
سعدی
4 سال پیش

سلام بحت جالبی بود. خداروشکر هیچکدام ازاین علائم رو ندارم.
بازدیدکننده
4 سال پیش

از مشاور کمک بگیر
بازدیدکننده
4 سال پیش

پیاده روی کنی و برایخودت وقت بزاری من هم دقیقا حال شما رو داشتم فقط خودمون باید بخویم کار غیر ممکنی نیسن
بازدیدکننده
4 سال پیش

عزیزم سعی کن
ناشناس
4 سال پیش

من حال بد رو خیلی دوست دارم مثلا وقتی اهنگ یا فیلمی میبینم که حال منو خراب میکنه یا عاشق یا غمگینم میکنه این حال رو خیلی دوست دارم
بازدیدکننده
4 سال پیش

لعنت بهش انگار منم دقیقا تمام این علائم رو دارم.الان فک میکنم چند سالی میشه که دچار افسردگی شدم.یه مرده متحرک‌.تو حال بد دو رو بریامون با تمام وجود شریک شدیم واسشون از جون مایه گذاشتیم الان که فقط یه جفت گوش احتیاج داری تا حداقل حرفای واموندتو بزنی خالی شی انگار دنیا کویر سوت و کور شده.هیچکی نیس هیچکی.انگاری دیگه یه قانون شده که خالی شدن جیبت برابر است با خالی شدنت اطرافت
&
4 سال پیش

به خدا توکل کن و کمی بی تفاوت باش و سخت نگیر ان شاالله خوب خواهید شد
ناشناس
4 سال پیش

دقیقا منم همینطور....خودم خوب میدونم ک وضع خوبی ندارم.ولی هیچکسی ک منو بفهمه نیست اصلا.فقط تظاهر؛اینکه خوبم.اینکه همه چی عالیه
مریم
4 سال پیش

من همه این علائم رو دارم و خودمم میدونم افسردگی شدید دارم ولی کاری از دست خودم برنمیاد دلم میخواد یکی بهم کمک کنه ولی آدم دلسوز و با رک و شعوری که حالمو درک کنه اطرافم ندارم روز به روز هم داره حالم بدتر میشه
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (430 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (204 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (145 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (5 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...