تفاوت مبلمان استیل و راحتی در دکوراسیون داخلی

  دوشنبه، 26 آبان 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
تفاوت مبلمان استیل و راحتی در دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان داخلی ساختمان برخوردار است. در طراحی دکوراسیون منزل المان های متفاوتی مورد طراحی و اجرا قرار می گیرند

دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین طراحان داخلی ساختمان برخوردار است. در طراحی دکوراسیون منزل المان های متفاوتی مورد طراحی و اجرا قرار می گیرند. یکی از این المان ها که همواره نقش اصلی را در نمای کلی دکوراسیون خانه ایفا می کند, مبلمان است. طراحی مبلمان منزل باید کاملا اصولی و با توجه به سبک های طراحی داخلی صورت گیرد.مبلمان فضای زیادی در خانه به خود اختصاص می دهد و اولین چیزی است که به محض ورود به هر خانه مورد توجه قرار می گیرد. در کنار انتخاب مبلمان، چیدمان مبلمان منزل نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین در این نوشته سعی کردیم تا انواع مبلمان را به شما معرفی کنیم و شما را در انتخاب مبلمان منزلتان یاری نمائیم. فراموش نکنید که انتخاب مبلمان شیک تاثیر بی اندازه ای در زیبایی خانه شما خواهد داشت.

ویژگی های مبلمان استیل و راحتی

مبل های استیل یا مبل های راحتی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. ما در مطلب پیش رو شما را با اختلافات بارز این دو مبل بیشتر آشنا خواهیم کرد. این تفاوت ها عموماً در موارد زیر دیده می شوند:

  • طراحی و ساخت
  • متریال استفاده شده
  • قیمت
  • اندازه و تعداد

طراحی و ساخت مبلمان استیل و راحتی

مبل های استیل به مبل های سلطنتی در کشور نیز شهرت دارند و از همین رو در زمان ساخت به جنبه تشریفاتی این محصول بیشتر توجه می شود. مبلمان استیل از زرق و برق بیشتری برخوردار هستند و برای چیدمان کلاسیک و سلطنتی گزینه های مناسب تری به شمار می روند. مبل های راحتی اکثرا به صورت ساده تر و مدرن تر طراحی و ساخته می شوند و در چیدمان های مدرن و امروزی بیشتر از مبل های استیل مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از مبل های استیل و راحتی در فضاهای مختلف متفاوت است. مبل استیل یا مبل راحتی هر کدام دنیای مختص به خود را دارند و این شما هستید که نوع انتخاب خود را با توجه به فضای داخلی مد نظر قرار می دهید.

تصویر

مبلمان راحتی

مبلمان راحتی نوعی از مبلمان است که با نشستن و تکیه دادن بر روی آن می توان خستگی روزانه را رفع کرده و به حسی سرشار از آرامش و آسایش دست یافت. این گونه از انواع مبل در دو نوع نیمه راحتی و کاملا راحتی ساخته می شوند. مبل کاملا راحتی جنبه شخصی دارد و هدف از ساخت آن با توجه به طرح ، جنس و رنگ راحتی کامل در هنگام استراحت خواهد بود. قسمت اعظم اینگونه مبل از پارچه با جنس های مختلف می باشد. مبل های راحتی تنوع بسیاری دارند و ازآنجایی که اغلب تماما پارچه هستند، طراحان خلاق با ترکیب انواع پارچه های خوش نقش ونگار مبل های زیبایی طراحی کرده اند و مهم تر اینکه به لحاظ هماهنگی با فضاها و دکوراسیون های مختلف انتخاب راحت تری خواهید داشت. این مبل ها را می توان به راحتی با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب نمود. مدل راحتی می تواند گزینه ای مناسب برای مبلمان اتاق خواب باشد.

انواع مبلمان استیل

غلو نکرده ایم اگر بگوییم که این روزها سبک دکوراسیون مدرن بیشتر از سایر سبک های دکوراسیون محبوب است و به تبع انواع مبلمان راحتی در سبک دکوراسیون مدرن بیشتر استفاده می شود. اما هنوز هم انواع مبلمان استیل انتخاب لوکس پسندان است. ظرافت های منبت کاری در چوب، طرح و جنس پارچه هایی که در انواع مبلمان سلطنتی به کار می رود، جلوه ای شیک، لوکس و مجلل به فضا می بخشد و به همین دلیل محبوب لوکس پسندان است.

سوالی که همیشه پرسیده می شود این است که تفاوت مبلمان استیل با مبلمان سلطنتی چیست؟ این دو مبلمان هیچ تفاوتی با هم ندارند و دلیل نامگذاری مبلمان سلطنتی به استیل به دلیل استایل خاص و ظرافت آن بود و کلمه استیل از واژه انگلیسی استایل گرفته شده است. بنابراین منظور از مبلمان استیل همان سلطنتی است.

در مبلمان استیل کلاف از انواع چوب گردو، توسکا، راش استفاده می شود، یکی از دلایلی که قیمت مبلمان استیل استفاده از چوب مرغوب در ساخت آنها است. کلاف چوبی قسمت غالب مبلمان استیل را تشکیل می دهد، برعکس انواع مبلمان راحتی و کلاسیک که پارچه غالب است.

منبت کاری در قسمت تاج، پایه ها و دسته ها انجام شده، رنگ چوب مبلمان بیشتر طلایی و نقره ای است که باعث شده این نوع مبلمان مجلل و با شکوه به نظر برسد. البته گاهی رنگ قهوه ای نیز در ساخت انواع مبلمان استیل به کار می رود که در کنار پارچه های کرم رنگ چیزی از شکوه آن نمی کاهد.

تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر طراحی و ساخت

یکی از جنبه های مهم در این زمینه تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر طراحی است، همان طور که خودتان نیز مطلع هستید نام دیگر مبل های استیل، مبلمان سلطنتی می باشد برای همین در زمان ساخت ان توجه ویژه ای به تجملاتی و تشریفاتی و لوکس و شکیل بودن ان می شود. این نوع مبل در مقایسه با سایر مبلمان از زرق و برق وِیژه ای برخوردار است و برای دکوراسیون منزل برای سبک های سلطنتی و کلاسیک جز بهترین ها به شمار می آید.در مقابل مبل راحتی در کمال سادگی و بی آلایشی و از همه بارز تر به صورت مدرن طراحی و ساخته می شوند و برای دکوراسیون منزل به صورت سبک مدرن، بهترین گزینه به شمار می آیند.تفاوت مبل استیل و راحتی از نظر کارایی نیز هست، هر یک از این مبل ها ویژگی های خاص خود را دارا می باشند و این شما هستید که با توجه به سلیقه و فضایی که می خواهید از آن ها در ان جا استفاده کنید، یکی از این دو سبک را بر می گزینید.

استفاده از مبل های استیل

اگر شما قصد خرید مبل استیل جدید را دارید باید بدانید که به طور معمول از این مبلها در مکان های رسمی مانند پذیرایی منازل استفاده می کنند. شما می توانید از آنها در اتاق هایی که به لحاظ اندازه بزرگ می باشند، استفاده کنید. مطمئن باشید که بهترین و ایده آل ترین انتخاب برای چیدمان یک پذیرایی لوکس بلاشک مبلمان استیل می باشد زیرا از شکوه و جلال و هیبت به خصوصی برخوردار می باشد و می تواند چشم همگان را به خود جذب نماید و می تواند در هر چه زیباتر، لوکس تر و شکیل تر شدن منزل به شما کمک کند. اگر در کنار استفاده از این نوع مبل که بسیار تشریفاتی و تجملاتی و لوکس و شکیل می باشد از یک دکوراسیون سلطنتی نیز برخوردار باشید می تواند پذیرایی شما را به یک مکان محشر تبدیل کند جوری که هیچ کس هم چنین فضایی را تا حالا به چشم خود ندیده باشد و غرق در تماشای ان شود. با این کار شما یک فضای منحصر به فرد، بی نظیر، لوکس و شکیل را فراهم ساخته اید تا خود را به همگان اثبات نمایید.

استفاده از مبل های راحتی

اگر شما می خواهید که دکوراسیون منزلتان به صورت مدرن باشد، بهترین گزینه برای شما مبلمان راحتی می باشد. یقیناً ایجاد کردن فضایی با سبک مدرن که به صورت به روز ترین دکوراسیون مدرن دنیا باشد، تنها با استفاده از این نوع مبل امکان پذیر می باشد. در ایجاد سبک مدرن ان قدر دست شما باز است که به راحتی می توانید با گلچین کردن از یک دست مبل راحتی کامل، یک فضای زیبا را فراهم سازید و اگر در کنار استفاده از مبل های راحتی شما بتوانید یک دکوراسیون مدرن را در منزلتان برقرار کنید یعنی این که از چندین گلدان کوچک و بزرگ با گیاه های طبیعی بهره بگیرید و از یک قاب عکس ساده استفاده کنید و هم چنین از یک اباژور با ارتفاع بلند استفاده کنید بلا شک دکوراسیون منزل شما کاملاً به یک سبک مدرنیزه تبدیل خواهد شد. به طور معمول از مبل راحتی بیشتر در فضا های صمیمانه، دوستانه و خودمانی تر و عموماً در اتاق های نشیمن خانواده مورد استفاده قرار گرفته می شود. این مبلمان به گونه ای طراحی شده اند تا شرایط کامل و مناسب برای استراحت شما را فراهم سازند و شما بتوانید از آن ها در کمال آرامش استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان
دیگران می‌خوانند   
روایت مریم مومن از طلاق پدر و مادرش و قول پدرش برای برگشت مجدد که عملی نشد+ویدیو نگاهی به کیک تولد ساده و سفید رنگ شجاع خلیل زاده ستاره تیم ملی/ بعد ازدواجش آب رفته زیر پوستش جذاب تر شده هزارماشالله+ عکس اتاق خواب اروپایی و امروزی مینا مختاری، همسر بهرام رادان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! حلقه نامزدی ظریف و تک تاش شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران/ مدرن، شیک و باکلاس+عکس شیراز گردی محمود پاک نیت تقی خان سریال گیلدخت و همسرش واقعی اش در روز شیراز بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم حیرت داوران برنامه صداتو از خوانندگی بینظیر و متفاوت این جوان خوش تیپ+ویدیو/ ساده بگم ساده بگم دهاتی‌ام! اولین تصاویر از مراسم عروسی شیدا خلیق و بازیگر پوست شیر / دیزاین ورودی عمارت با گلهای طبیعی تبریک تولد عاشقانه تازه داماد سینمای ایران به همسرش شیدا خلیق/ چه مرد جنتلمنی+عکس تلاش تحسین‌برانگیز در یزد برای زنده نگه داشتن یک درخت در حین دیوارکشی!+ عکس استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟ تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو واکنش خنده دار محسن کیایی به ماجرای مهدکودک رفتن شبنم مقدمی+ویدیو/ ما توی جوب بزرگ شدیم بعد رفتیم اول ابتدایی😂 کشف آثار تاریخی 700 ساله در خیابان باباطاهر همدان +ویدئو قابی دیده نشده از حسن روحانی در کنار برادر بزرگتر و حقوقدان رهبر معظم انقلاب+عکس اینجا نخستین محل زندگی ارامنه در تهران است+عکس گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن وقتی جواب سوالو بلد نیستی ولی نمی‌خوای ورقه رو سفید تحویل بدی...../ به روایت تصویر نگاهی به خونه زندگی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران+عکس/ چقدر ویترینشون خاص و متفاوته😍 متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران اقدام خلاقانه مغز متفکر ایرانی برای دزدیده نشدن وسایل صندق عقب ماشینش+ویدیو/ پیشگیری و مدیریت بحران 10 از 10😂 افشاگری های داور سابق فوتبال از پیشنهاد رشوه و فساد در فوتبال+ فیلم قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403 امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو
تیتر امروز   
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
به من فحاشی کنید به پرسپولیس نه؛ کجا بودید وقتی دایی به چلسی و میلان گل زد؟
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...