آشنایی با فرهنگ و آداب مردم سیشل

  دوشنبه، 05 دی 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
آشنایی با فرهنگ و آداب مردم سیشل
سیشل، جزایری در غرب اقیانوس هند با سواحلی زیبا است. می خواهیم فرهنگ مردم سیشل را بررسی کنیم. همراه ساعد نیوز باشید.

سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل، کشور جزیره ای در خاور قارهٔ آفریقاست که در درون آب های اقیانوس هند جای گرفته است. سیشل، کوچک ترین کشور قاره آفریقا است که پایتخت آن ویکتوریا است. این کشور، تنها کشور آفریقایی دارای شاخص توسعه انسانی با درجهٔ بسیار بالا می باشد. سیشل از مجمع الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده اند. این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته اند. سیشل با ۹۸٬۰۰۰ نفر جمعیت، یکی از کمترین جمعیت ها را در میان کشورهای آفریقا دارد.

فرهنگ مردم سیشل

جمهوری سیشل از لحاظ تقسیمات کشوری به 25 ناحیه تقسیم می شود. در این منطقه مردم بومی وجود ندارند و تمامی ساکنان آن مهاجرانی هستند که از کشورهای فرانسه، آفریقا، هند و چین به این جزیره آمده اند. مردم در کشور سیشل دوست دارند زبان فرانسوی را بهترین زبان خود بدانند. موقعیت فرهنگی در این کشور به واسطه دولت بررسی شده است و زبان انگلیسی بهترین زبان رسمی در کشور سیشل محسوب می شود. در این کشور گروه های مختلف فرهنگی ارزیابی شده است. منبع درآمد اصلی در بین مردم توریسم است که اغلب از طریق صدور انواع ماهی صورت می گیرد. در فرهنگ کشور سیشل استفاده از ماهی یکبار در هفته الزامی است و اغلب افراد این رویکرد را رعایت می کنند. گروه های مهاجر در این کشور اغلب بسیار خوشنام هستند و موقعیت مشاوره های مخصوصی را برای گروه های دیگر فراهم می سازند. در موسیقی کشور سیشل موزیک­ های محلی به صورت تلفیقی ارزیابی می ­شود. موسیقی­ های آسیایی و اروپایی آفریقایی بررسی شده است. موقعیت فرهنگی برای این کشور بهترین سیاست ها را انجام می دهد. حاکمیت در این کشور همه گیر است و افراد زیادی خود را مجاز به حاکمیت می دانند.

جزایر سیشل

زبان و دین مردم سیشل

زبان های فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان رسمی و فرانسوی بومی شده یا کریول زبان های تکلم در این کشور می باشند. غالب ساکنان سیشل مسیحی و کاتولیک مذهب اند. منبع اصلی درآمد مردم سیشل توریسم و صدور انواع ماهی و برگ چای و گیاهان معطر است. کمتر از ۱۵۰۰ نفر در سیشل از قوم تامیل هستند که مذهب هندو دارند اینها تاریخ حضور طولانی و در عین حال خوشنامی در سیشل دارند. تامیل ها تاجران خوشنام و مشاورین معتمد برای دولت های سیشل بوده اند. معبد هندوهای ویکتوریا سیشل در سال ۱۹۹۲ دستور ساخت آن داده شد و اکنون یکی از جاذبه های گردشگری و مذهبی برای جزیرهٔ ماهه محسوب می گردد.

آداب زندگی در سیشل

  • رسمی که در خصوص کودکان در سیشل دیده می­ شود اینکه از سنین بسیار پایین باید کار کنند تا رشد کنند!
  • نوزادان به ویژه مادر، در کنار والدین خود می خوابند. کودکان نو پا آزادی برای پرسه زدن دارند، اما اغلب توسط خواهر و برادرهای بزرگتر مشاهده می شوند. آنها از سنین پایین طبق وظایف دقیق وظایف در خانه به آنها وظایف خاصی داده می شوند.
  • شروع زود هنگام برای داشتن یک زندگی جنسی فعال، از سوی مقامات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است. تعداد کودکانی که از زنان زیر بیست سال به دنیا می ­آیند زیاد است. ثبت نام در آموزش ابتدایی امری جهانی است اما در مرحله متوسطه کنار گذاشته می شود. دختران به همان اندازه پسران ثبت نام می کنند. رژیم انقلابی پس از 1997، خدمات ملی جوانان (NYS) را در امتداد خطوط سوسیالیستی تأسیس کرد. NYS در سال 1999 با کلاس پنجم دبیرستان جایگزین شد.
  • کسانی که می­ خواهند تحصیلات عالی داشته باشند، در مدارس و دانشگاه­های خارج از کشور شرکت می کنند. هیچ آموزش عالی در داخل کشور به جز آموزش پلی تکنیک، از جمله آموزش معلمان، پرستاری، گردشگری و هنر وجود ندارد.

پوشش مردم سیشل

معمولاً اهالی سیشل لباس مدرن و با سبک غربی دارند. زنان با کفش های پنبه ای و صندل به بازار می روند. آنها برای محافظت از آفتاب از کلاه های نی ساخته شده محلی استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است سارونگ های آفریقایی بپوشند. مردان نیز از تیشرت و پیراهن آستین کوتاه و شلوار مناسب استفاده می کنند. برای لباس های ساحلی، هر دو زن و مرد شورت می پوشند. برخی از کارمندان عمومی مانند پلیس راهنمایی و رانندگی نیز شلوارک مخصوص پوشیده اند. خانم ها لباس های بلند و با لایه هایی از گلدان های تزیینی می پوشیدند و اغلب با توری و گلدوزی بسیار تزئین می شدند. متأسفانه هیچ نشانی از لباسی که مردم قدیم پوشیده بودند وجود ندارد. آنها ممکن است لباس استاد خود را کپی کرده باشند یا مردان ممکن است لباس کمردار بپوشند و خانم ها دامن و لباس بلوز ساده داشته باشند.

غذای مردم سیشل

سیشل خانه بی شماری از گونه های ماهیان گرمسیری است، که ماهی گیر محلی آن را یا از بازار ویکتوریا یا کنار جاده تازه ای از قایق به شما می فروشد. گوش دادن به صدای صدف حلزونی عجیب است- علامت سنتی مبنی بر اینکه ماهی به تازگی در بازار برای فروش آورده شده است. عدس در این کشور اغلب بدون لطف باقی می مانند اما عدس قرمز یک مواد غذایی مقوی است که به عنوان یک غذای جانبی با غذاهای مکمل سرو می شود. این غذا غالباً برای مدت طولانی با سیر، پیاز و زنجبیل پخته می شوند که نتیجه آن خمیر نسبتاً زرد است. یکی از غذاهای مورد علاقه مردم سیشل “rougay roses” یا سوسیس است. این یک غذای مبتنی بر سوسیس (همانطور که از نام آن پیداست) در یک سس گوجه فرنگی و پیاز غنی است که معمولاً دارای سیر، زنجبیل و فلفل است. غذاهای اصلی شامل غذاهای ماهی، غذاهای دریایی و صدف است که اغلب همراه با غذاهای ماهی به چندین روش پخته می شوند، مانند بخارپز، کبابی ، پیچیده شده در برگ موز، پخته شده، ظروف کاری با برنج نیز جنبه قابل توجهی از غذاهای کشور است.

سخن آخر

از آنجایی که کشور سیشل جمعیت بومی ندارد فضای مهاجرتی به خصوص از فرانسه و چین و هند به این کشور زیاد است و این رویکرد سبب شده است قوانین هندی و چینی در کشور سیشل بسیار دیده شود. زبان های فرانسه و انگلیسی اصلی ترین زبان کشور سیشل محسوب می شود از سوی دیگر در قوانین موجود در طراحی پرچم کشور سیشل نیز موقعیت همه مهاجران در نظر گرفته می شود. مردم در فضای درآمدزایی بسیار حلال هستند حلال بودن بخشی از شخص مردم این کشور را شکل می دهد و سعی صورت می گیرد که صادرات محصولاتی مانند ماهی و برگ چای نیز بسیار انجام شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (688 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (208 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (156 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان