بورس های تحصیلی سوئیس و شرایط اخذ آنها

  چهارشنبه، 20 تیر 1397 ID  کد خبر 9699
بورس های تحصیلی سوئیس و شرایط اخذ آنها
ساعدنیوز: به دلیل اهمیت موضوع بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای علاقه مندان به تحصیل در کشور های مختلف، در این قسمت اطلاعات مربوط به بورس تحصیلی کشور سوئیس و نحوه درخواست این بورس ها،قرار دا

تحصیل در سوئیس میتواند امکان تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا، زندگی در یکی از امن ترین و مرفه ترین کشورهای جهان و محیط آموزشی و

تحصیلی بسیار مناسبی را برای دانشجو فراهم کند. دانشگاه های سوئیس هر ساله برخی از دانشجویان خود را از بین متقاضیان خارجی برمیگزینند. تحصیل در سوئیس به طور کلی هزینه کمی دارد و البته امکان اخذ بورس نیز برای دانشجویان خارجی در صورت داشتن روزمه تحصیلی خوب وجود دارد.

شهریه دانشگاه های سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی نسبتا کم می باشد. شما می توانید در یک دانشگاه سوئیس تنها با پرداخت 1500 $ در سال ثبت نام کنید. این باعث می شود سوئیس گزینه ای مناسب برای دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در اروپا باشد. علاوه بر این، کمک هزینه تحصیلی سوئیس برای دانشجویان بین المللی برای کمک به شهریه و هزینه های زندگی وجود دارد. این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با بورسیه تحصیلی سوئیس در اختیار خواننده قرار می دهد.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس ممکن است به علت هزینه های بالای شهریه برایبرخی از افراد مشکل باشد. لذا مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی سوئیس امکان تحصیل رایگان یا نسبتا رایگان را برای شخص فراهم می کند.
میتوان گفت که، دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا میتواند به اخذ بورس سوئیس امیدوار باشند و امکان بورس در مقاطع پایین تر خیلی کم میباشد. 
هر ساله دولت سوئیس به ترویج تبادل و پژوهش همکاری های بین المللی به دانشجویان بیش از 180 کشور کمک هزینه تحصیلی اعطا میکند. بورس تحصیلی تحقیقاتی در اختیار پژوهشگران فارغ التحصیل در هر رشته قرار میگیرد. بورس تحصیلی پرداخت ماهانه، معافیت از شهریه تحصیلی، بیمه درمانی، کرایه بلیط هواپیما، کمک هزینه مسکن و...ر ا تخت پوشش قرار میدهد.
بورس تحصیل سوئیس توسط دولت سوئیس برای جذب دانشجویان ممتاز جهان برای تحصیل در دانشگاه های سوئیس در مقاطع دکترا و فوق دکترا و دکتری پژوهشی بورس های متنوعی ارائه میکند.

این بورس شامل این موارد است:

حقوق ماهیانه 1920 فرانک برای مقطع دکترا و دکترای پژوهشی و 3500 فرانک برای مقاطع فوق دکتری
معافیت از پراخت شهریه تحصیلی
بیمه درمانی برای دانشجویان غیر اروپایی
کمک هزینه استقرار 300 فرانک سوئیس( در ابتدای دوره قابل پرداخت است)
بلیط هواپیما ( درانتهای دوره قابل پرداخت است)
امکان استفاده از تخفیف 50 درصد برای وسائل حمل و نقل عمومی
خدمات توریستی و اردوهای تفریحی و...

شرایط لازم در دریافت این بورس عمدتاً این سه فاکتور میباشند:

سوابق تحصیلی درخشان و توانایی لازم برای انجام تحقیقات
ارائه موضوع پروپوزال 
امکان همکاری با متقاضی با توجه به موضوع تحقیق متقاضی

دیگر شرایط:

مدارک تحصیلی دانشگاه های برتر در مقاطع قبلی
سن کم تر از 35 سال
موافقت استاد راهنمای دانشجو در دانشگاه های سوئیس مبنی بر قبول پروژه متقاضی

انواع بورس تحصیلی دانشگاه های سوئیس

بورس زوریخ که به دانشجویان ممتاز از دانشگاه ETH و یا دانشگاه های دیگر که میخواهند در دوره ارشد در این دانشگاه تحصیل کنند، دو نوع کمک هزینه تحصیلی ارائه میدهد: بورس و فرصت مطالعاتی(ESOP) که شامل هزینه زندگی دانشجویان نیز میشود  و دانشجویان حتی حقوق نیز دریافت میکنند.

قوانین و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

بسیاری از دانشگاه ها سوئیس با بودجه دولتی اداره می شوند، و تحصیل بین المللی نسبتا مقرون به صرفه می باشد. دولت سوئیس، و برخی از دانشگاه ها، همچنین کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. با این حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که منابع مالی کافی برای حمایت از خودت در طول دوران تحصیل دارا هستید.

اخذ بورسیه تحصیل رایگان سوئیس معمولا کاری مشکل است و تنها به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد سوئیس بیشتر از دیگر بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.

هنگامی که شما برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی، به سوئیس می آیید، شما می توانید تا 15 ساعت در هفته کار کنید.

بورسیه تحصیلی دولتی برای دانشجویان بین المللی سوئیس

بورسیه تحصیلی سوئیس برای دانشجویان خارجی

هر سال کنفدراسیون دولتی سوئیس به ترویج تبادل و پژوهش همکاری های بین المللی بین سوئیس کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان از بیش از 180 کشور دیگر اعطا می کند. بورس تحصیلی تحقیقاتی در دسترس پژوهشگران فارغ التحصیل هر رشته قرار میگیرد (برای درجه کارشناسی ارشد و دکتری) برای افرادی که در حال برنامه ریزی برای آمدن به کشور سوئیس جهت تحقیقات و مطالعات بیشتر در سطح دکترا یا کارشناسی ارشد هستند می باشد. بورس تحصیلی پرداخت ماهانه، معافیت از شهریه، بیمه درمانی، کرایه بلیط هواپیما، کمک هزینه مسکن، و غیره را پوشش می دهد.

افراد با رزومه تحصیلی عالی و علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی می توانند بورسیه تحصیلی پزشکی سوئیس را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید زیرا شرایط اخذ بورسیه پذیرش از دانشکاه های سوئیس متفاوت می باشد.

کمک هزینه تحصیلی دانشگاه سوئیس برای دانشجویان بین المللی

بورسیه تحصیلی سوئیس ETH

بورسیه زوریخ ETH  برای دانشجویان ممتاز هر از دانشگاه ETH و از دانشگاه های دیگر (ملی و بین المللی) که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ETH با شند دو نوع کمک هزینه تحصیلی را ارائه می دهند: بورس و فرصت مطالعاتی(ESOP)  که شامل هزینه های کامل زندگی دانش آموزان و بورس تحصیلی (MSP)  می باشد در این بورسیه دانش آموزان حقوق جزئی نیز دریافت خواهد کرد.

کمک های مالی دانشگاه لوزان برای کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی

دانشگاه لوزان در سوئیس کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی که قصد دارند مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه از طریق کمک های مالی UNIL بگذرانند ارائه می دهد. مقدار این کمک هزینه CHF 1،600 در هر ماه برای مثال از 15 سپتامبر تا 15 جولای می باشد، مدت ای بورسیه برای حداقل مدت زمان بیش از مدت تنظیم برنامه است.

فرصت های مطالعاتی EPFL  سوئیس

دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) تعداد محدودی کمک هزینه های تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد برای دانش آموزان با سوابق علمی برجسته ارائه می دهد. استفاده از برنامه بورسیه کارشناسی ارشد EPFL برای افراد واجد شرایط است. برای متقاضیان خارجی، کمک هزینه تحصیلی شامل یک بسته مالی CHF 16000 در هر سال تحصیلی به همراه رزرو یک اتاق یا محل اقامت برای دانشجو است.

کمک هزینه های دانشجویی بورسیه تحصیلی سوئیس

موسسه تحصیلات تکمیلی با هدف حمایت از دانش جویان با نیاز مالی تعدادی کمک های مالی ارائه می دهد، که ممکن است این کمک مالی به شکل یک بورسیه تحصیلی کامل همراه با هزینه های زندگی باشد، یا به صورت یک بورس تحصیلی جزئی همراه با کاهش شهریه باشد. دانشجویان دکترا ممکن است به عنوان یک دستیار آموزشی در خود دانشگاه شروع به کار و تحقیق کنند، به طور کلی در از سال دوم تحصیل بورسیه آغاز میشود. برای مشاهده لیست بورسیه این دسته بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.

بسته به نوع بورسیه ای که شما موفق به اخذ آن می شوید مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی سوئیس متفاوت می باشد و شهریه دانشجویان بورسیه سوئیس بسته به نوع بورسیه یا به طور کامل چشم پوشی میگردد یا مقداری از آن کسر میگردد.

فرصت های مطالعاتی دانشگاه ژنو برای دوره دکتری

دانشکده علوم دانشگاه ژنو، با همکاری حامیان مالی، یک برنامه کمک هزینه تحصیلی برای حمایت از نامزدهای برجسته با انگیزه عالی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در هر یک از رشته های مختلف ایجاد کرده است. این بورسیه شامل یک کمک مالی بالغ بر CHF 10000 تا CHF 15،000 در سال است.

بورسیه مدارس

در بسیاری از کشورها برای دانش آموزانی که برای تحصیل حتی در مقاطع پیش از دانشگاه دارای مشکلات مالی هستند بورسیه تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس وجود دارد.

بورسیه تحصیلی سوئیس IMD MBA

IMD تعدادی برنامه های کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف با پس زمینه علمی بالا را ارائه می دهد. میزان کمک هر برنامه بورس تحصیلی بین CHF 25،000-50،000 می باشد.

بورس تحصیلی Jim Ellert MBA  سوئیس

توضیح مختصر:

بورسیه Jim Ellert MBA  برای جذب دانش آموزان آفریقا در نظر گرفته شده است، این بورسیه برای دانشجویان مرکز و شرق اروپا و جنوب شرقی شبه جزیره آسیای که مایل به تحصیلات  Jim Ellert MBA می باشد.

موسسه (ها) میزبانی در سوئیس:

IMD  سوئیس

رشته تحصیلی:

کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار

گروه هدف:

اتباع از مناطق زیر: آفریقا، مرکز و شرق اروپا و جنوب شرقی شبه جزیره آسیا.

ارزش بورس تحصیلی:

CHF 20000

الزامات:

داوطلبانی که در حال حاضر به صورت تمام وقت در برنامه IMD MBA ثبت نام کردند و دارای نیاز مالی قوی هستند

دستورالعمل ارسال درخواست بورسیه تحصیلی سوئیس 

شما می توانید برای کمک هزینه تحصیلی اقدام کنید، اگر در یک برنامه MBA IMD پذیرفته شده باشید. شما همچنین باید فرم اهداف تحصیلی خود را تکمیل کنید، فرم درخواست کمک های مالی بایستی تکمیل و قبل از 30سپتامبر 2017 ارسال شود.

زبان تحصیل در سوئیس آلمانی ، فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی می باشد. و تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی نیز مقدور می باشد. در این کشور اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس بدون مدرک زبان ممکن است در برخی دانشگاه ها امکان پذیر باشد. اما معمولا داشتن مدرک زبان آلمانی ضروری است.

شما باید یک فرم کمک های مالی MBA  را تکمیل و ارائه کنید و این فرم را قبل از 30 سپتامبر 2017 ارسال کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
تشکر سپند امیرسلیمانی از مردم بابت تبریکاتشان بخاطر ازدواجش و بیان دلیل منتشر نکردن عکسهای بیشتر از مراسم عقدشان+ویدیو واکنش خنده دار محسن کیایی به ماجرای مهدکودک رفتن شبنم مقدمی+ویدیو/ ما توی جوب بزرگ شدیم بعد رفتیم اول ابتدایی😂 کشف آثار تاریخی 700 ساله در خیابان باباطاهر همدان +ویدئو قابی دیده نشده از حسن روحانی در کنار برادر بزرگتر و حقوقدان رهبر معظم انقلاب+عکس اینجا نخستین محل زندگی ارامنه در تهران است+عکس گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم درخشش بازیگر فیلم «مست عشق» بر روی فرش قرمز کن وقتی جواب سوالو بلد نیستی ولی نمی‌خوای ورقه رو سفید تحویل بدی...../ به روایت تصویر نگاهی به خونه زندگی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران+عکس/ چقدر ویترینشون خاص و متفاوته متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران اقدام خلاقانه مغز متفکر ایرانی برای دزدیده نشدن وسایل صندق عقب ماشینش+ویدیو/ پیشگیری و مدیریت بحران 10 از 10😂 افشاگری های داور سابق فوتبال از پیشنهاد رشوه و فساد در فوتبال+ فیلم قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403 امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتبی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو یزدگردی تک نفره و مجردی مینا مختاری، همسر خوش پوش بهرام رادان+عکس/ خبری از آقای بازیگر و پسر کوچولوشون نیست سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم شرایط سنی تحصیل در استرالیا در 2024 (بررسی مقاطع مختلف) خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند حضور پررنگ سلبریتی‌ها در مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف+ویدیو/ جمعشون جمعه به روایت تصویر! سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس
تیتر امروز   
گشت و گذار در سرزمین انبه‌های ترش / یخچال کله قندی 270ساله در حوالی پایتخت
نحوه عجیب قرار دادن واگن‌های مترو کرج با شکافتن سقف تونل+فیلم
متلاشی شدن یک شبکه شیطان پرستی در شهرستان شهریار تهران
قبر‌های لاکچری و مجلل جولان می‌دهند
از مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف تا خاکسپاری مادر لیلا حاتمی در حواشی داغ امروز جمعه 29 اردیبهشت 1403
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403