چرا پدر رومینا اشرفی اعدام نشد؟

  دوشنبه، 10 شهریور 1399 ID  کد خبر 99750
چرا پدر رومینا اشرفی اعدام نشد؟
ساعد نیوز : حکم 9 سال حبس و پرداخت دیه برای پدری که خرداد امسال رومینای 13 ساله را با داس سر برید در حالی از سوی قاضی پرونده صادر شده که دادستان گیلان این حکم را قابل فرجام خواهی دانسته است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، مادر رومینا اشرفی نخستین کسی بود که به این حکم اعتراض کرد. رعنا دشتی گفت: رأی دادگاه برای همسرم ۹ سال حبس و برای بهمن خاوری (پسری که رومینا اشرفی با او فرار کرده بود) دو سال حبس اعلام شده است. با وجود تأکیدات مقام های قضایی بر «رسیدگی ویژه» به پرونده قتل دخترم، رأی دادگاه ترس و وحشت به جان من و خانواده ام انداخته است. من به این رأی اعتراض دارم و خواهان تجدیدنظر در دیوان عالی کشور هستم.

مادر رومینا اشرفی مدعی شده بعد از قتل دخترش خانواده همسرش بارها، او و فرزند خردسالش را تهدید کرده اند و قصد دارند پسرش را از او بگیرند. وی همچنین با ابراز نگرانی از آینده خود و پسر کوچکش گفته اگر همسرش از زندان آزاد شود آنها امنیت جانی نخواهند داشت.اما پس از اظهارات مادر رومینا اشرفی و اعتراض به حکم صادره، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشریح ابعاد رأی پرونده قتل رومینا اشرفی گفت: پرونده قتل رومینا توسط قضات باسابقه و به دور از هرگونه جوسازی و براساس ظرفیت قانونی موجود رسیدگی شده است.

مهدی فلاح میری، ضمن تشریح ابعاد رأی صادره برای رضا اشرفی و بهمن خاوری عنوان کرد: براساس رأی دادگاه بدوی، قاتل رومینا اشرفی به اتهام قتل عمد از جنبه عمومی جرم به ٩ سال حبس و پرداخت دیه و بهمن خاوری به دو سال حبس و تبعید محکوم شد.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با تأکید بر اینکه این رأی قابل فرجام خواهی است، گفت: دادگاه با توجه به ظرفیت قانونی موجود اقدام به صدور رأی کرده است و قانون در خصوص قتل فرزند حداکثر مجازات را، حبس و دیه قرار داده و دادگاه نیز بر همین مبنا اقدام به صدور رأی کرده؛ از طرفی وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون است و ابزار قاضی برای برقراری عدالت اجرای قانون است. رومینا اشرفی روز اول خرداد امسال در خانه پدرش در روستای سفید سنگان لمیر از توابع تالش به قتل رسید. وی بعد از اینکه با پسری به نام بهمن خاوری 30 ساله از خانه فرار کرد از سوی پلیس دستگیر و به خانواده اش تحویل شد اما پدرش چند روز بعد او را به قتل رساند.

حکم قاتل رومینا اشرفی قابل اعتراض است

فخرالدین جعفرزاده - وکیل و قاضی سابق دادگستری- درباره این پرونده گفت: اگر پدری قاتل فرزندش باشد طبق قانون قصاص نمی شود. با وجود این قاضی صادرکننده رأی طبق ماده 612 از قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مصوب 1375 می تواند قاتل را به پرداخت دیه در حق سایر اولیای دم که در این پرونده مادر است و مجازات 3 تا 10 سال حبس موضوع ماده اخیرالذکر محکوم کند که تعیین آن در اختیار قاضی صادر کننده حکم است. طبق آنچه که در رسانه ها منتشر شده 9 سال حبس برای پدر رومینا در نظر گرفته شده است. البته حکم صادره توسط دادگاه بدوی غیرقطعی است و توسط اشخاص ذی سمت قابل فرجام خواهی است. این اشخاص در ماده 433 از قانون آیین دادرسی کیفری نام برده شده اند. محل رسیدگی به اعتراض نیز دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض شاکی پرونده (یا دادستان محل از حیث اینکه حکم صادره احیاناً انطباق با قانون ندارد یا مجازات تعیین شده متناسب با جرم نیست می توان به رأی اعتراض کرد) پرونده برای رسیدگی به فرجام خواهی (اعتراض) به دیوان عالی ارسال خواهد شد.در مورد حکم بهمن خاوری نیز باید گفت که اگر اتهام ایشان آدم ربایی بوده باشد آخرین اراده قانونگذار در تاریخ 23 اردیبهشت 1399 راجع به جرم آدم ربایی کاهش مجازات این جرم بوده است. مقنن با اصلاح ماده 621 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مجازات 5 تا 15 سال حبس برای آدم ربایی را به مجازات 5 تا 10سال در صورت داشتن شرایط تشدید و 2 تا 5 سال حبس در سایر موارد کاهش داده است که به نظر می رسد دادگاه حداقل 2 سال حبس را برای وی در نظر گرفته که این رأی نیز مطابق قانون و فاقد اشکال است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز