دیدنی های زیبا و جاذبه های توریستی مهم گینه بیسائو کجاست؟

  یکشنبه، 07 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
دیدنی های زیبا و جاذبه های توریستی مهم گینه بیسائو کجاست؟
یکی از تفریحات پرطرفدار در میان تمامی مردم جهان سفر کردن است که یکی از موارد مهم سفر کردن انتخاب مقصد است. سفر به گینه با وجود مناطق گردشگری بسیار زیبا، می تواند سفری جالب و خاطره انگیز باشد اما در ابتدا باید اطلاعات کافی از این کشور داشته باشید که ساعد نیوز در اختیار شما قرار می دهد. پس با ما همراه باشید.

گینه بیسائو

گینه بیسائو کشوری است واقع در غرب آفریقا، مابین گینه و سنگال و کنار اقیانوس اطلس. این سرزمین گرم و مرطوب است و مناطق سرسبز و باتلاقی در سمت ساحلی آن برای کشت برنج و بادام زمینی اختصاص دارد. سرزمین های به نسبت خشک تر خاوری برای گله داری و پرورش چهارپایان استفاده می شود. رودهای مهم این کشور کوروبال، گبا و کاشئو نام دارند و نفت و آهن مهم ترین منابع طبیعی کشور می باشند. همچنین گینه بیسائو جزایر فراوانی دارد که مجمع الجزایر بیژاگوس مهمترین آنهاست.

تاریخ

زمانی گینه بیسائو به عنوان پادشاهی گابو، بخشی از امپراتوری مالی بود. بخش هایی از این پادشاهی تا زمان استعمار پرتغالی ها در قرن 18 باقی مانده بود. پرتغالی ها در قرن 17 آغاز به تجارت برده در این کشور کردند. با وجود این که کشور از نخستین مستعمرات پرتغال بود، بخش های داخلی آن تا قرن 19 مورد اکتشاف قرار نگرفت. گینه بیسائو که یکی از مستعمرات پرتغال بود و گینه پرتغال نام داشت، پس از استقلال در 24 سپتامبر 1973 نام پایتخت خود، بیسائو را به نام رسمی خود اضافه کرد تا از اشتباه گرفته شدن با جمهوری گینه جلوگیری کند.

کاخ ریاست جمهوری در بیسائو

تصویر

کاخ ریاست جمهوری، محل اقامت رئیس جمهور گینه بیسائو است که در شهر بیسائو قرار دارد. این کاخ در ارتفاع شهر بیسائو، به عنوان، یکی از مهم ترین ساختمان های شهر به چشم می خورد، اما در طی جنگ داخلی سال 1998-1999 ویران شد. تا سال 2012 میلادی، کاخ قدیمی همچنان ایستاده بود، اما خلع سلاح شده بود. کاخ ریاست جمهوری جدید در سال 2013، با سرمایه گذاری چینی، به عنوان بخشی از پروژه های ساختمانی بزرگ در این شهر، ازجمله 20,000 استادیوم سالن و مجتمع جدید پارلمان، تأسیس شد. رنگ بندی های زیبایی در این ساختمان دیده می شود، ازجمله این رنگ بندی ها، رنگ صورتی اسکله کاخ و سقف نارنجی آن است. اطراف این کاخ ریاست جمهوری را، درختان نخل سر به فلک کشیده، فرا گرفته است که به مانند نگهبان اطراف این کاخ را پوشش می دهند. در سفر به شهر زیبای بیسائو، بازدید از کاخ ریاست جمهوری را از دست ندهید.

جزیره بوباک و جزیره پویلائو

تصویر

جزیره بوباک و جزیره پویلائو از معروف ترین جزایر گینه بیسائو به شمار می روند و چشم اندازهای متنوع با آب و هوایی مطبوع باعث شده است بسیاری از گردشگران تعطیلات خود را در این جزایر سپری کنند.

پارک ملی João Vieira and Poilão Marine

پارک ملی João Vieira and Poilão Marine با جاذبه های شگفت انگیز و حیات وحش منحصر به فرد باری افرادی که به دنبال ماجراجویی و کشف طبیعت هستند انتخاب مناسبی خواهد بود.

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در گینه بیسائو

تصویر

کارناوال گینه بیسائو

در سفر به گینه بیسائو سعی کنید در کارناوال شرکت کنید. کارناوال در گینه بیسائو ترکیبی از سنت های آفریقایی - پرتغالی است. این رویداد سالانه که در پایتخت برگزار می­شود، طولانی ترین جشن در سراسر کشور است که در ماه های فوریه تا مارس برگزار می­گردد و چند روز ادامه دارد. این جشنواره باعث می­شود گروه های قومی از روستاهای دوردست برای شرکت در رژه های عظیم در امتداد خیابان اصلی، گرد هم بیایند.
در سفر به گینه بیسائو، در رژه های خیابانی، افرادی را می­بینید که ماسک های سنتی داشته و همراه با آواز و رقص برنامه شب زنده داری دارند. رزمندگان لباسی از پوست تمساح دارند و زنان دامن هایی از علف و مهره های شیشه ای بر تن دارند. کارناوال آمیزه ای از بسیاری از گروه ها و سیستم های اعتقادی با نفوذ پرتغالی در کشور است. این مراسم مشابه یک جشنواره ریو دوژانیرو ولی در غرب آفریقا، است.

جشن ماسک واکا بروتو یا گاو وحشی

زندگی گروه های قومی بیژاگوس هنوز هم با ریتم فصول و کشاورزی اداره می­شود. با تکمیل برداشت در فصل طولانی خشک، زمان برگزاری مراسم جشن ماسک آغاز می­شود. در سفر به گینه بیسائو در این مراسم شرکت نمایید.
ماسک Vaca Bruto یک ماسک چوبی با شاخ های واقعی گاو است که تجسم یک روح قدرتمند از طبیعت است. رقصندگانی که هویت آنها مخفی نگه داشته می­شود، متعلق به یک "کلاس سنی" یا یک دوره آموزش رقص هستند. همه مردم در این رقص ها شرکت می­کنند از جمله افراد مسن، مبارزان جوان، و مبتدیانی که قبلاً مراحل رقص را با پوشیدن ماسک کاهن و جادوگران شروع کرده اند. در سفر به گینه بیسائو می­بینید که این جشن، نمودی از قدرت راهبان مذهبی در یک جامعه زن سالاری است.

وسایل ضروری برای سفر به گینه بیسائو

بهتر است به صورت انفرادی به این کشور سفر نکنید. با وجود ثروت فرهنگی و طبیعی، گینه بیسائو کشوری بسیار فقیر است و برای توریسم توسعه نیافته و دارای زیرساخت های ضعیف و جاده های بد است. ساده ترین و روشن ترین راه برای تجربه سفر به گینه بیسائو پیوستن به یک تور گروهی کوچک است که بتوانید از امکانات راهنماهای محلی، اسکان و حمل و نقل برخوردار شوید.
مدارک مورد نیاز سفر از جمله مدارک بیمه، واکسیناسیون، کارت­های شناسایی و کارت آدرس محل اقامت را همیشه با خود حمل کنید.
بهتر است در سفر به گینه بیسائو، مواد بهداشتی مورد نیاز از قبیل قرص­های تصفیه آب، ضدعفونی کننده دست، پماد دافع حشرات، پماد ضد آفتاب، عینک آفتابی، جعبه کمکهای اولیه، قطره ضدعفونی کننده چشم و داروهای پیشگیری از اسهال را همراه داشته باشید.
اگر مسافری نیازهای خاص سلامتی دارد، مانند مسافران باردار، یا بیماران قلبی و غیره لازم است داروهای ضروری و نسخه های پزشک خود را در طول سفر به گینه بیسائو همراه داشته باشد.

فصول مناسب سفر به گینه بیسائو

آب و هوای گرمسیری گینه بیسائو به این معنی است که در اینجا هوا گرم و مرطوب بوده و فصل بارانی آن بین ماه­های ژوئن و اکتبر است. تور گینه بیسائو در این دوره زمانی سازماندهی و اجرا نمی­شود، زیرا هوا اغلب مه آلود است و زیرساخت های ضعیف کشور در اثر بارندگی بدتر هم می­شود.
بهترین زمان برای سفر به گینه بیسائو، زمستان است، از ماه نوامبر تا آوریل به ویژه در ماه های دسامبر و ژانویه که کمترین میزان بارندگی را دارند. در این زمان هوا گرم و مرطوب، اما خشک است. استفاده از روسری برای جلوگیری از گرد و غبار ناشی از باد مفید خواهد بود. برای گذراندن تعطیلات در ساحل، فصل خشک، از ماه نوامبر تا ماه می، ترجیح داده می­شود.
از دسامبر تا آوریل، در کشور تقریباً باران نمی­بارد. در طی سال دما در اینجا به طور میانگین به 26 درجه سانتی گراد تغییر می­یابد. بین ماه­های اوت و فوریه، می­توانید در سفر به گینه بیسائو لاک پشت های دریایی لانه دار را در مجمع الجزایر بیژاگوس مشاهده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز