کاربردهای پنکک در آرایش صورت و ویژگی های آن

  چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
کاربردهای پنکک در آرایش صورت و ویژگی های آن
پنکک‌‌ها قدرت پوشش‌دهی بیشتری از کرم پودرها داردند. پنکک‌ها معمولا به شکل پودر فشرده‌شده و به 2 صورت چرب و خشک هستند. آنها به دلیل فشردگی و حالت پودری که دارند، می‌توانند برای پوشش مناسب در تکمیل آرایش به کار بروند. پنکک‌ها حتی به ماندگاری کرم پودر نیز کمک می‌کنند.

همه خانم ها دوست دارند که پوستی سالم، بدون ناهمواری و لکه های تیره و قهوه ای داشته باشند و برای این منظور از ابزارهای آرایشی مختلفی مانند پنکک، کرم پودر و کانسیلر استفاده می کنند. هر کدام از این ابزارها یک تاثیر منحصر به فردی روی چهره شما می گذارد. در صورتی که بدانید از این ابزارها چگونه در کنار هم استفاده کنید و ترتیب استفاده آن را بدانید می توانید انتظار یک آرایش خوب و حرفه ای را داشته باشید.

ابتدا از کانسیلر استفاده کنید. با توجه به زیاد بودن رنگدانه های بیشتر در کانسیلر لکه های تیره به خوبی کاور می شوند. اگر پوستتان چرب است از کانسیلر جامد استفاده نمایید.از کرم پودر هم برای زیر ساخت آرایش تان استفاده کنید. تمام لکه ها و نقاط تیره، جای جوش، کک و مک به راحتی با کرم پودر پوشانده می شوند.اما پنکک می تواند تاثیر فوق العاده عالی روی آرایش شما داشته باشد. در این مقاله تصمیم داریم در مورد تاثیر بی نظیر پنکک در آرایش صحبت کنیم و شما را راهنمایی کنیم که پنکک مناسب پوستتان را خریداری نمایید.پس با ما همراه باشید که بتوانید برای تکمیل آرایش خود از پنکک مناسب صورتتان استفاده کنید تا در کنار زیبایی سلامت پوست تان را نیز تضمین کنید.

در اوایلی که این محصول آرایشی وارد بازار شد همه خانم ها از ان به عنوان تکمیل کننده آرایش استفاده می کردند و لکه های تیره پوست که در مراحل قبلی آرایش کاور نشده بود را با این ماده آرایشی می پوشاندند.اما در اثر استفاده بلند مدت و تجربه ای که خانم ها به دست آوردند، با تاثیرهای دیگری از این محصول آرایشی روبرو و آشنا شدند.خانم ها متوجه شدند زمانی که پنکک را در مرحله آخر آرایش شان استفاده می کنند به نسبت زمان هایی که از این محصول آرایشی استفاده نمی کنند ماندگاری آرایش شان بالاتر است. وقتی که پنکک روی کرم پودر قرار می گیرد می تواند ماندگاری و دوام آرایش را افزایش دهد.

انتخاب پنکک با توجه به نوع پوست

پوست شما ممکن است، خشک، نرمال، چرب یا مختلط و در عین حال حساس باشد.

  • اگر پوست شما نیم ساعت پس از شستشو با یک شوینده ملایم، براق باشد، پوست شما چرب است.
  • اگر نیم ساعت بعد از شستشو، پوست شما کاملا مات و خشک باشد، پوست شما خشک است.
  • اگر پس از مدت زمان ذکر شده، پوست شما در بعضی از قسمت ها درخشان باشد، پوست شما مختلط است.
  • در صورتی که پوست شما خیلی مات نبوده و لطیف باشد. پوست شما معمولی است.
  • وقتی پوست شما با استفاده از مواد آرایشی سریع ملتهب شده و جوش می زند، حساس است.

پس مناسبترین پنکک برای شما، پنککی است که مناسب نوع پوست شما باشد. قبل از خرید پنکک، از مناسب بودن آن برای انواع پوست ها یا نوع پوست شما مطمئن شوید.

انتخاب پنکک با توجه به بافت پنکک

بافت پنکک باید نرم و ابریشمی باشد. در غیر اینصورت باعث آسیب به پوست شما خواهد شد. یک پنکک خوب باید میزان رطوبت و چربی کنترل شده ای داشته باشد.همچنین باید رنگ پنکک به پوست شما نزدیک باشد تا آرایش شما طبیعی تر جلوه کند. همچنین اگر آرایش مات انجام می دهید، بهتر است پنکک شما مخصوص آرایش مات باشد.پنککی که بافتی نرم و ابریشمین نداشته باشد و از رطوبت و چربی مناسب برخوردار نباشد، باعث ایجاد جوش و لک روی صورت شما خواهد شد.

پنکیک خوب و مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

برای زیباتر کردن پوست، می توان از لوازم های آرایشی مختلفی استفاده کرد که یکی از آن ها، پنکیک است. پنکیک می تواند ظاهر پوست را یکدست کرده و سبب شود تا آرایش به زیبایی روی پوست شما بنشیند، اما حقیقت این است که برای رسیدن به این هدف، لازم است تا شما با ویژگی های پنکیک خوب آشنا شوید تا بتوانید بهترین پنکیک را با کیفیت مناسب خریداری نمایید.

پنگگ باید با رنگ پوست شما متناسب باشد

برای انتخاب پنکک مناسب پوست خود باید رنگ پوست خود را در نظر بگیرید که نه بیش ازحد روشن تر از پوستتان و نه خیلی تیره تر باشد. برای شفاف تر جلوه کردن پوست خود می بایست نزدیک ترین رنگ را انتخاب کنید تا حالت مصنوعی و عروسکی مانند برای شما ایجاد نکند.

هرچه طبیعی تر باشد آرایش دل نشین تری خواهید داشت. ولی در بعضی موارد می توانیم استثنا قائل شویم، مثلاً اگر رنگ پوست شما تیره هست و ناراضی هستید انتخاب پنکیک با یک یا دو درجه روشن تر می تواند بدون مانع باشد و صورت را شفاف و بی نقص کند. در حالت معمول یک رنگ خنثی می تواند نیاز شما را برآورده سازد.

حال شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که از کجا بفهمیم رنگ انتخابی خنثی است؟ به راحتی، کافی است برای تست آن را بر روی پوست امتحان کنید. اگر فید (محو) شد انتخاب شما درست است. بعد از یافتن رنگ مناسب به دنبال ویژگی های دیگر یک پنکک خوب بگردید.

پنکک خوب باید قدرت پوشانندگی بالایی داشته باشد

دومین ویژگی مهم در انتخاب پنکک مناسب میزان قدرت پوشش دهی پنکک است؛ یعنی این که عیب های صورت مثل جای جوش، لک، کک ومک و یا چال های صورت را تا حد زیادی پنهان کند و پوست آینه وار تحویل شما بدهد.

افراد زیادی با تصور اینکه هرچه رنگ پنکک روشن تر باشد می تواند پوشش دهی بهتری به شما ارائه کند، خرید یک پنکیک با رنگ های روشن تر را ترجیح می دهند درحالی که رنگ پنکک کمکی به فرآیند پوشانندگی پنکک نمی کند و کیفیت در اینجا نقش مؤثری را ایفا می کند. اگر پوست شما پر از لک و جای جوش است می توانید روی این ویژگی پنکک حساب کنید و پوستی صاف و یکدست که آرزویش را داشتید به دست آورید.

باید به فیکس شدن آرایش کمک کند

پنکیک چون خشک است می تواند کمک زیادی به پایدار بودن آرایش بر روی صورت کند. به همین خاطر برای زیرسازی پوست از پنکک استفاده زیادی می شود و آرایش دوام بیشتری پیدا می کند. با انتخاب یک پنکک مناسب به عنوان فیکس کننده آرایش خود را ساعت ها بر روی صورت نگه دارید. همچنین اگر می خواهید دوام آن بیشتر شود روی پنکک، پودر فیکس کننده استفاده کنید و ماندگاری اش را دوچندان کنید.

هرچه بیش تر روی پایه کار شود نتیجه تمیزتری خواهید داشت ولی توجه داشته باشید در زیرسازی زیاده روی هم نتیجه عکس برایتان خواهد داشت. این را هم در نظر داشته باشید که هیچ آرایشی با صورتی که پر از جای جوش و لک هست زیبایی ندارد پس تمام تلاش خود را بکنید تا زیرسازی به بهترین نحو ممکن انجام شود و درخشندگی پوست را از بین نبرد.

پنکک

مارک و قیمت محصول

در گام بعدی انتخاب پنکک مناسب مارک های خوب پنکیک را بشناسید. از دوست و اطرافیان سؤال کنید، در شبکه های مجازی به دنبال مارک های خوب این محصول باشید. نکته دیگر این که حتماً قبل از خرید، آن را تست کنید و بعد تصمیم گیری کنید زیرا بعضی از بهترین مارک ها ممکن است برای پوست شما مناسب نباشد پس حواستان را خوب جمع کنید و گول مارک هایی را که با پوست شما سازگار نیست را نخورید.

کاربردهای پنکک در آرایش صورت

پنکیک آرایشی یکی از متداول ترین نوع تثبیت کننده های آرایش است که تقریبا تمام خانم ها تا حدودی با آن آشنا هستند. ساختار پنکیک آرایشی به شکل پودر فشرده است و معمولا توسط پد یا اسفنج آرایشی استفاده می شود. پنکیک آرایشی به علت ساختار پودری که دارد پوشش مناسبی روی کرم پودر ایجاد می کند و باعث تثبیت آن می شود. به همین دلیل معمولا پنکیک آرایشی یار نزدیک و همیشگی کرم پودر است. در این قسمت کاربردهای پنکک در آرایش صورت را ملاحظه می فرمایید.

افزایش دوام آرایش :

در آرایش بعد از کرم پودر، کانسیلر و پرایمر می توان از پنکک برای زیرسازی آرایش و تثبیت آن استفاده کرد. استفاده از پنکک باعث تثبیت و افزایش دوام آرایش می شود.

کاهش چربی پوست:

اگر دارای پوست چرب و براقی هستید و دوست ندارید پس از آرایش پوستتان چرب به نظر برسد، در آرایش خود از پنکیک ها که پودرهای فشرده ای هستند ومی توانند چربی اضافه پوست را گرفته و از براق شدن آن جلوگیری کنند، استفاده کنید.

اصلاح آرایش:

از پنکک می توان برای اصلاح و تثبیت و یکدست کردن آرایش استفاده نمود مثلا اگر زیرسازی شما تیره شده است می توانید از پنکیک روشن تر استفاده کنید تا رنگ زیرسازی را کمی روشن نمایید.

برخی کاربردهای دیگر:

از دیگر کاربردهای پنکیک مات کردن انواع رژ لب براق و حجیم کردن مژه ها است. برای مات کردن رژ لب برقتان، می توانید بعد از زدن رژ لب روی لب، کمی پودر پنکک با کمک یک اسفنج خشک روی آن بزنید تا رژ لب شما مات شود. برای حجیم کردن مژه ها، نیز با استفاده از یک براش کوچک کمی پنکک به مژه های خود بزنید و روی آن را ریمل بزنید تا حجم مژه ها افزایش یابد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386
تیتر امروز   
نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب
تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو
نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
منتخب روز