ساعدنیوز
ساعدنیوز

کیت سفید کننده دندان چیست؟

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
کیت سفید کننده دندان چیست؟
کیت سفید کننده دندان یکی از سفید کننده هایی است که با سرعت و ایمنی بالا تمام دندان های شما را به صورت یک دست سفید خواهد کرد و در واقع این کیت ها کار بلیچینگ دندان را برای شما انجام می دهند تا لبخندی زیبا تر داشته باشید و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کنید.

کیت سفید کننده دندان یکی از سفید کننده هایی است که با سرعت و ایمنی بالا تمام دندان های شما را به صورت یک دست سفید خواهد کرد و در واقع این کیت ها کار بلیچینگ دندان را برای شما انجام می دهند تا لبخندی زیبا تر داشته باشید و با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حضور پیدا کنید. این کیت ها یک روش خانگی راحت برای بلیچینگ دندان به حساب می آیند که می توان آن را یک وسیله ی خود درمان هم نامید. در واقع با استفاده 10 دقیقه ای از این کیت ها در روز اول شاهد سفید شدن دندان های خود خواهید بود و در روز های بعدی با ادامه این روند می توانید تغییری قابل توجه در دندان های خود را شاهد باشید.

معمولا کیت سفید کننده دندان که در خانه برای بلیچینگ دندان مورد استفاده قرار می گیرد، برای یک پروسه 6 تا 9 روزه برنامه ریزی شده است که در هر روز به مدت 10 دقیقه باید آن را انجام داد. سرنگ های موجود در این کیت ها حاوی ژل های سفید کننده ی سدیم بی کربنات یا همان جوش شیرین و سدیم کلرایت می باشند. این ژل ها فاقد هر گونه آب اکسیژنه یا هیدروژن پروکسید می باشند و از این جهت خطری برای مینای دندان ندارند. در واقع می توان ادعا کرد که پس از استفاده از این کیت ها دندان های شما تا 8 درجه روشن تر از قبل شده و می توان به نتیجه دلخواهی که از بلیچینگ دندان انتظار داشتید برسید.
این کیت ها معمولا شامل اقلامی مانند سرنگ حاوی سینی پاک کننده دهان، نور LED، محافظ دهان، مواد سفید کننده دندان و ... می باشند. برای آشنایی با طریقه استفاده این کیت ها باید گفت: بهتر است در هر بار استفاده از مواد سفید کننده این کار را با نیمی از حجم سرنگ انجام دهید و یک چهارم از مواد را بر روی دندان های بالا و یک چهارم دیگر از حجم سرنگ را بر روی دندان های پایین استفاده کنید. بعد از این که ژل بلیچینگ دندان را بر روی محافظ دندان قرار دادید، سینی پاک کننده را در داخل دستگاه LED قرار دهید. به مدت 10 دقیقه این نور را به دهان خود بتابانید تا لکه های زرد از روی دندان های شما پاک شوند. این کار را به مدت 6 تا 9 با توجه به دستوراتی که در دفترچه راهنمای هر محصول نوشته شده است به طور مرتب انجام دهید تا پروسه بلیچینگ دندان به طور کامل انجام گیرد.
در این روش از نور دهی بیشتر LED جدا خودداری کنید و میزان آن را مطابق با دستور العمل های دفترچه راهنما تنظیم کنید چون در غیر این صورت می تواند به بافت های اطراف دهان مانند لب ها، لثه ها و زبان شما آسیب وارد کند. اگر هر گونه التهاب یا زخمی در ناحیه دهان خود دارید قبل از بلیچینگ دندان به این روش حتما از پزشک متخصص مشورت بگیرید. در نهایت باید گفت که اگر می خواهید پول و زمان خود را مدیریت کنید می توانید برای بلیچینگ دندان از کیت های خانگی استفاده کنید.

کیت های سفید کننده

کیت های سفید کننده به عنوان روشی برای سفید کردن دندان ها در خانهبه طور فزاینده ای محبوب شده است. در حالی که اینها می توانند اثربخش باشند، اما بسیاری از افراد نسبت به مواد تشکیل دهنده آن حساسیت شدید دارند. کیت های سفید کننده دندان ها می توانند لثه ها و دهان را تحریک کنند. تمام کیت های سفید کننده دندان دارای مواد یکسانی نیستند. در بسیاری از آنها ازمواد مختلفی استفاده می شود که می توانند نسبت به سفید کردن دندان ها متفاوت عمل کنند. مواد با سایه های روشن تر ممکن است آسیب بیشتری به دندان ها وارد کند. صرف نظر از ساخت و مارک آنها، دندان هایی که تحت عمل دندانپزشکی قرار گرفته اند ممکن است با توزیع رنگ ناهموار همراه باشند.

سفید کردن حرفه ای دندانها چیست؟

سفید کردن دندان ها که توسط متخصص انجام می شود، معمولاً بهترین روش برای درمان دندان های رنگی است. یک متخصص آموزش دیده می تواند بسته به سابقه پزشکی خود، لکه های خارجی را برداشته، اشعه X و انواع درمان نوین را برای فرد خاص انجام دهد. در صورت تجربه حساسیت با دندانپزشک خود صحبت کنید. به طور کلی سفید کردن دندانها دردناک نیست، اما بعضی از بیماران تقریباً یک روز بعد از درمان ناراحتی خفیفی را تجربه می کنند. برای داشتن یک رنگ یکنواخت،غالباً سفید کردن حرفه ای نسبت به انواع سفید کننده های دندان و لثه ترجیح داده می شوند. نتایج آنها فوری و قابل توجه است. سفید کردن حرفه ای دندانها می توانند دندانها را 8 سایه روشن تر کند.

چرا بلیچینگ دندان ها لازم است؟

همانطور که می دانید، لایه بیرونی دندان ها را مینای دندان می نامیم. رنگ دندان های طبیعی در اثر انعکاس و پراکندگی نور از مینای دندان در ترکیب با رنگ عاج دندان که در زیر مینای دندان قرار دارد ایجاد می شود. ژن های فرد بر روی میزان ضخامت و صاف بودن مینا تأثیرگذار هستند و هرچه نازک تر باشد باعث می شود تا رنگ عاج دندان نیز بیشتر دیده شود.

روزانه، پوشش یا غشای نازکی بر روی مینای دندان شکل گرفته و لکه می گیرد و از آنجاییکه مینای دندان دارای منافذ ریز است، می تواند لکه ها را در خود نگه دارد. با افزایش سن، دندان ها درخشش خود را از دست می دهند. چرا که مینای دندان نازک تر و عاج نیز تیره تر می شود.

غیر از لکه هایی که در مورد آن صحبت کردیم، ممکن است لکه هایی در داخل دندان وجود داشته باشد که به آنها لکه های ذاتی می گویند و متفاوت از لکه هایی هستند که از مواد خوراکی و غیره ایجاد می شوند. به عنوان مثال، لکه های ذاتی ممکن است در اثر استفاده بیش از حد فلوراید در دوران کودکی، هنگام رشد دندان ایجاد شود.

دلیل دیگر می تواند مصرف آنتی بیوتیک تتراسایکلین باشد. در صورت مصرف این دارو در طول نیمه دوم بارداری توسط مادر یا استفاده از آن در کودکان زیر سن 8 سالگی، این دارو می تواند دندان های کودک را لکه دار کند. آسیب نیز ممکن است باعث تیره شدن دندان شود. روش سفید کردن دندان بیشتر بر روی لکه های سطحی و بیرونی مؤثر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (273 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (64 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (60 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (56 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (39 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (37 نظر) حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (35 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (35 نظر) امکانات هوش پرون اتاق میکاپ اشرافی فرح پهلوی در کاخ نیاوران /کاش اینقد که به فکر بَزَک دوزَک بود به فکر مردمم بود +عکس (31 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (29 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (18 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (13 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (12 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (11 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی بهم گفت آیت الله، گفتم من طلبه ام گفت بنشین این کُت شلواریا الکی به هم دکتر مهندس میگن بذار ما آخوندا هم به هم آیت الله بگیم +ویدئو😂👌 (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است!+ عکس اولین عکس از دخترکوچولو که به دست دختربچه 10 ساله کشته شد+عکس / در مسعودیه تهران رخ داد کدام همسر محمدرضا شاه در جنگ اعراب و اسرائیل لباس پرستاری پوشید؟ فال انبیاء روزانه یکشنبه 23 فروردین ماه 1403 (عکس) تاج عروس آزاده صمدی در سریال جنگل آسفالت با گل محبوب ژیکسوفیلا متفاوت ترین تصویر از المیرا شریفی مقدم با کلاه قزاقستانی/ خانم مجری همه را شوکه کرد خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 دانلود آهنگ جدید «تاج سر» محمد علیزاده+فیلم/ بدتو نمیشه گفت بذار بزنن حرفای مفت (فیلم) سکانسی از سریال افعی تهران با بازی پژمان جمشیدی در نقش خودش / به شاگرد کلاسش گفت بیشعور! رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم تصاویر ترسناک : کشف بقایای اسکلت یک خون‌ آشام زن / علت دفن غیرمعمول جسد جشن خلوت و عاشقانه سالگرد ازدواج سحر ولدبیگی و نیما فلاح در ایوان باصفا و دلباز خونشون+عکس این 10 زوج پولدارترین زوج‌های دنیای فوتبال هستند! نسبت فامیلی مائده طهماسبی با مهسا طهماسبی چیست؟ / ولی اصلا شبیه هم نیستن! سلفی جذاب مرضیه سریال آوای باران همراه با پسرش بعد برگشت از چین/ همیشه به مسافرت و شادی+عکس نوزاد مومیایی که قرار بود یک میلیارد تومان معامله شود عکسی شاد و پرانرژی از تولد 2 سالگی فاطیما بهارمست بازیگر نغمه سریال از سرنوشت / زیبایی اش ماشاالله داره میز شام عاشقانه و رژیمی شاهرخ استخری و همسر باسلیقه‌اش در خانه/ مثل همیشه فست فود سالم و مقوی+عکس خواسته های خنده دار و جالب یک ایرانی از خدا با انداختن یک بربری در آب برای ماهی‌ها+ویدئو/ مرد حسابی خواسته هات با اندازه کُمکت همخوانی نداره آخه😂 مادرانه های زیبای گلوریا هاردی، همسر فرانسوی و خوش انرژی ساعد سهیلی برای کوچولوهای نازش+عکس روایت دردناک و تکاندهنده مسئول بهشت زهرا از اقدام یک مادری که دختر 14 ساله اش را از دست داده+ویدئو/ یک ساله که هر روز میاد اینجا میگه دخترم از تاریکی میترسه نباید شبها تنها باشه ماجرای جنجال جدید علیه پارسا پیروزفر و حمایت مجله معروف سینمایی از آقای بازیگر/ بهاره مصدقیان نامتعادل است؟+عکس فال قهوه با نشان روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 + فیلم رونمایی رضا گلزار از وسیله نقلیه کیوت و بانمک جدیدش/ چجوری دلش اومده سوارش بشه؟+عکس کله‌پاچه‌خوری سفیر کره‌جنوبی در ایران به همراه همسرش/ واکنش غافلگیرکننده آقای سفیر به غذای محبوب ایرانی‌ها فال ابجد روزانه یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 فال شمع روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در تغییر کاربری در قابلمه به روشویی حماسه ساز شد+ عکس/ راضی به بریز و بپاش نبودیم مادر من😂 ایده خنده دار نقی معمولی برای ایرانیت کشیدن روی ماشین لوکس و سانروف دار بهرام افشاری بازیگر سریال پایتخت/هیچ وقت ایرانی رو از تحریم نترسون😂+فیلم وقتی علی ضیا آشنایی خواهرزاده فسقلیش با چهره علمی ایرانی رو به رخ همه میکشه+ویدیو/ من که کلی حظ کردم👌 فال روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه یک مغز متفکر در طراحی قفل دَر به این شکل+ عکس/ هنرمند تویی، استعداد کشف نشده تویی....+ عکس (فیلم) شوخی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با همسر سابقش بعد از سالها در یک مراسم/ برادر زناش هم پیدا شد😂 عضویت دانشجویان در شبکه‌های مجازی فقط با کسب مجوز از دانشگاه امکان‌پذیر است عاشقانه سنگین و رنگین حامد سلطانی و همسر دومش در روز دختر/چه پیامایی رد و بدل شده... پسر جوان برای مهاجرت دست به قتل عام خانواده اش زد + عکس و جزییات جنایت هولناک در مریوان حرف های خنده دار بهرام افشاری بازیگر سریال پایتخت در حضور سید جواد هاشمی: پاشو بریم عرق بخوریم/ شیاف نیست که همون لحظه اثر کنه!😂+فیلم تشبیه بیشرمانه زن‌ها به مگس توسط محمدرضا شاه+ عکس تغییر چهره محمود احمدی نژاد در گذر 10 ساله عمرش/ گرد پیری بر موهای آقای سیاستمدار +عکس
تیتر امروز   
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است!+ عکس
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «تاج سر» محمد علیزاده+فیلم/ بدتو نمیشه گفت بذار بزنن حرفای مفت
کدام همسر محمدرضا شاه در جنگ اعراب و اسرائیل لباس پرستاری پوشید؟
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 + فیلم
تصاویر ترسناک : کشف بقایای اسکلت یک خون‌ آشام زن / علت دفن غیرمعمول جسد
این 10 زوج پولدارترین زوج‌های دنیای فوتبال هستند!
نسبت فامیلی مائده طهماسبی با مهسا طهماسبی چیست؟ / ولی اصلا شبیه هم نیستن!
نوزاد مومیایی که قرار بود یک میلیارد تومان معامله شود
فال ابجد روزانه یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 23 فروردین ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
عضویت دانشجویان در شبکه‌های مجازی فقط با کسب مجوز از دانشگاه امکان‌پذیر است
پسر جوان برای مهاجرت دست به قتل عام خانواده اش زد + عکس و جزییات جنایت هولناک در مریوان