کنترل وزن با ورزش تنیس

  پنجشنبه، 19 اسفند 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
کنترل وزن با ورزش تنیس
ورزش جذاب تنیس نوعی از ورزش های قهرمانی است که با استفاده از "راکت تنیس" و توپ انجام می شود، این ورزش را هم به صورت نفر به نفر و هم دو به دو بازی می کنند. در این بخش به کنترل وزن با ورزش تنیس اشاره می شود.

تنیس یکی از مفرح ترین و بانشاط ترین ورزش هاست. مثل هر ورزش دیگری، تنیس برای سلامتی و تن درستی بسیار مفید است. اگر مشکل اضافه وزن دارید یا می خواهید به فرم ایده آل تان برسید می توانید روی تنیس حساب کنید. اما برای این هدف باید در شیوه تمرین کردن تان کمی تغییر بدهید.دلیل اش این است که تنیس یک بازی "استاپ-استارت" (توقف-شروع) است، در حالی که تمام تمرین ها و برنامه ها برای کاهش وزن پایه و اساس شان بر این است که به منظور سوزاندن کالری، تحرک شما باید در یک بازه زمانی مشخص تداوم داشته باشد.فردی که ۸۰ کیلوگرم وزن دارد با انجام هر ساعت تنیس ۵۸۴ کالری می سوزاند این رقم برای هر فردی ۱۰۰ کیلوگرم است، ۷۲۸ کالری است.

ورزش تنیس

شش قدم برای کاهش وزن با تنیس

  1. با کسی تنیس بازی کنید که او هم می خواهد لاغر شود. چون او هم تمرکزش بیشتر بر این خواهد بود که با هدف کاهش وزن بازی کند.
  2. از یک دستگاه توپ انداز به مدت 10 تا 15 دقیقه استفاده کنید. این باعث می شود که شما تحرک بدون توقف داشته باشید.
  3. به مدت طولانی دست گرمی بازی کنید و زود امتیاز شمارش کنید. مثلاً به این شکل دست گرمی بازی کنید که توپ را تا جای ممکن درون بازی و زمین نگه دارید. خود را این گونه به چالش بکشید که چقدر می توانید توپ را با حریف بدون خطا رد و بدل کنید. این شیوه تمرین علاوه بر این که باعث تحرک طولانی تر و سوزاندن کالری بیشتری می شود، برای پیشرفت تنیس تان هم خوب است.
  4. فقط با یک توپ تمرین کنید و هر وقت که توپ خارج شد بدوید و آن را بردارید.
  5. با یک دیوار تمرین کنید و سعی کنید بدون این که توپ را از دست بدهید تا جای ممکن ادامه بدهید.
  6. در فاصله زمانی بین توپ ها بالا و پایین بپرید یا در جا بزنید.

ورزش تنیس

تنیس و لاغری

تنیس پر از دویدن، راه رفتن و حرکای است که جزو دسته ورزش های هوازی محسوب می شوند. این حرکات سریع در تنیس باعث افزایش ضربان قلب شده و در نتیجه مصرف انرژی بالا رفته و بدن تنیسور چربی سوزی می کند و به تبع آن لاغری و تناسب اندام را در پی خواهد داشت. یک بازی تنیس بطور عادی در حدود یک تا دو ساعت زمان میبرد که این زمان از ورزش کردن برای افزایش سلامت قلب و عروق مفید است و از ریسک بیماری های قلبی و سکته جلوگیری می کند.

در تحقیقی که چند سال پیش در یکی از دانشگاه های بین المللی انجام شد، محققان به آزمایش بر روی تاثیر روحی و روانی و مزیت های ورزش های مختلف بر روی انسان پرداختند که در این تحقیق تنیس بالاترین امتیاز را در "افزایش اعتماد به نفس" و همچنین مثبت اندیشی بدست آورد علاوه بر این در شاخص هایی مثل تنش های روزمره، اضطراب و همچنین افسردگی کمترین درصد را ثبت کرده است. دانشمندان بر این عقیده هستند که بازی منظم تنیس می تواند شما را در زندگی شخصی و حتی کاری باانگیزه تر کند.

ورزشکار تنیس

صدمات ورزش تنیس

اغلب ورزشکاران این رشته دچار آسیب دیدگی های جزئی و کلی می شوند. هرچند آسیب در ناحیه آرنج دست از سایر آسیب دیدگی ها مرسوم تر است اما چند تهدید دیگر هم در بین بازیکنان تنیس شایع است مانند: آسیب در پاها، استرین و گرفتگی عضلات در نواحی مختلف دست و پا و همچنین درد در ناحیه ساق و مچ پا؛ البته باید به این نکته هم اشاره کرد که در بیشتر مواقع آسیب دیدگی های تنیس خطرناک و تهدید کننده نیستند و حتی بدون پزشک تخصصی در این زمینه نیز قادر خواهید بود آسیب ها را کنترل کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم (596 نظر) مهنوش صادقی همسر دوم مهدی هاشمی: 20 سال با مهدی هاشمی رابطه داشتم و گلاب آدینه خبر داشت (278 نظر) عکسی از اولین روز مادر شدن فرح پهلوی/ قرق بیمارستان و نمایش زندگی سلطنتی... (270 نظر) ساده زیستی رهبر انقلاب به روایت تصویر / از عینک شکسته و کفش ساده تا سفره غذای ساده در کنار سیاستمداران (264 نظر) مادر علی دایی: پسرم به بیمارستانها گفته اگه کسی توان مالی نداشت به من خبر بدین؛ به هر نیازمندی که من بگم به حسابش پول واریز می‌کنه +ویدیو (255 نظر) داریوش ارجمند: من مختار رو خوب میشناسم! مختار خیلی علیه السلام نیست/ اصلا از مختار و فریبرز عرب نیا خوشم نمیاد! (205 نظر) نگاهی به مجلل ترین مدرسه در سوئیس که بچه های پهلوی در آنجا درس خواندند/ زمانی که بچه های مردم از امکانات کم تحصیلی هم برخوردار نبودند! (176 نظر) خنده رهبر انقلاب از پیشنهاد عجیب احمدی‌نژاد: ساخت اتوبان از فرودگاه امام به مسجد جمکران تا امام زمان در ترافیک و شلوغی اتوبان قم گیر نکنند! (148 نظر) تصویری از اعلامیه ترحیم همسر تایلندی یوسف تیموری/ روحش شاد و یادش گرامی (122 نظر) شعرخوانی زیبای رهبر معظم انقلاب به زبان ترکی با تسلط بسیار بالا/ دلنشین و پرمعنا+ویدیو (116 نظر) رهبر معظم انقلاب تغییر چهره دادند؛ رهبری با لباس مبدل اصلا قابل شناسایی نبودند +فیلم (115 نظر) آلبوم تصاویر آذری جهرمی به مناسبت سالروز تولدش ؛ از استایل دامادی در شب عقد و سفر به حافظیه و تخت جمشید با اهل و عیال تا موتورسواری کنار دریا و دوشیدن شیر گوسفند (101 نظر) خلاقیت پسر بچه اصفهانی در تبدیل دوچرخه کلاسیک دهه شصتی به موتور پرشی با یک تکه حلبی حماسه ساز شد +فیلم/ آقا این به مغز مهندسای ایلان ماسک هم نمیومد (97 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده آرش میر احمدی هنرمند جوان پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (89 نظر) پاسخ دندانشکن جهان پهلوان علیرضا حیدری به حرف های سخیف مهمان برنامه دورهمی مهران مدیری +فیلم/ دوست دارم بچم با بچه های عادی جامعه زندگی کنه (88 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال انبیاء روزانه شنبه 31 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 31 شهریور 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال روزانه امروز شنبه 31 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه شنبه 31 شهریور 1403
قاب نوستالژی؛ نگاهی به بازی های بچه های دهه شصتی/ هفت سنگ، لی لی، الک دولک+عکس
ماجرای تلخ و شیرین نوجوان لاغر اندام نوازنده!/ از خرید اولین گیتار در 13 سالگی تا لحظه مرگ این مرد خوش صدا مرتضی پاشایی!+ ویدئو
فراخوان پذیرش دانشجوی بدون آزمون در مقطع ارشد و دکتری
(ویدیو) خاطره‌ی بانمک و فراموش‌نشدنی رضا عطاران از محمدرضا گلزار سر فیلم " توفیق اجباری"/ 🤔😅
دانشگاه تبریز در جمع 3 دانشگاه برتر وزارت علوم
(ویدئو) حمید معصومی نژاد و قهوه خوردنش در ایتالیا خبر ساز شد!/ آموزش آداب خوردن قهوه به سبک حمید معصومی نژاد در رم!😉
(عکس) ست زیبای مریم مومن و گیتی قاسمی، بازیگر جوکر 2 در اکران فیلم "لختگی"
(ویدیو) سکانس خنده دار جوکر با دبیری سوسن پرور/ فقط نرگس محمدی که میگه یبار دیگه میگی ایَ یَ الحالُ😂
(ویدیو) سوال جواب حامد آهنگی از الیکا عبدالرزاقی/ شوهرش امین زندگانی رو قشنگ نابود کرد😂
منتخب روز   
توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW جمله امروز پزشکیان که گفت «خیلی خراب نکردم که؟» در فرهنگ آذری زبان ها یعنی چه؟ +عکس کیک تولد خاص و شکلاتی شهاب حسینی برای تولد 13 سالگی پسرش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : یه آقایی با کیف سامسونِت و کت و شلوار آبی استخری اومد صداشو کلفت کرد مغرورانه گفت آقای مدیری من برای اینکه وارد سینما شم باید چیکار کنم گفتم باید بلیط بخری+ویدئو کیک تولد خاص و شکلاتی همسر هاشمی رفسنجانی برای تولد 82 سالگی یارش با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس تصویر رهبر معظم انقلاب در دستان وزیر کودک‌کش+عکس انتشار غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب + فیلم/ دیدن این ویدیو با صدای دلنشین رهبری رو از دست ندید