معرفی و آموزش کامل بازی جذاب و فکری کهربا + فیلم

  یکشنبه، 30 آبان 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
معرفی و آموزش کامل بازی جذاب و فکری کهربا + فیلم
بازی فکری کهربا یک بازی فوق العاده جذاب برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه می باشد. بازی رومیزی کهربا تم اقصادی و رقابتی دارد، در این بازی شما صاحبان معادنی درشهر هستید که باید تلاش کنید و در نهایت به جواهر ساز های شهر تبدیل شوید. در این مطلب شما را با این بازی جذاب آشنا خواهیم کرد همراه ما باشید.

بازی فکری کهربا بر اساس بازی محبوب و مهیج اسپلندور (Splendor) طراحی شده است. بازی کهربا یک بازی رومیزی رقابتی و جذاب می باشد که تفکر استراتژیک شما را به چالش می کشاند. در این بازی باید اقتصادی فکر کنید و همانند یک سرمایه گذار عمل کنید. بازی رومیزی کهربا (Splendor) از نوع جمع آوری سکه (ژتون) و توسعه کارت ها است. هر بازیکن در نقش بازرگانی در عصر رنسانس ظاهر می شود که سعی می کند معادن جواهرات را بخرد، استخراج کند، حمل و نقل کند و بفروشد - همه این کارها هم برای کسب اعتبار (پرستیژ) بیشتر انجام می شود. اگر وضع تان به اندازه کافی خوب شود شاید حتی با یکی از اشراف زادگان دیدار کنید و این ملاقات هم اعتبار شما را بیشتر از پیش بالا ببرد.

  • سبک بازی: دورهمی
  • تعداد بازیکن: 2 -4 نفر
  • رده ی سنی: 10 سال به بالا
  • مدت زمان بازی: 30 دقیقه
  • تقویت مهارت: تصمیم گیری و ریسک پذیری، استراتژی و برنامه ریزی
  • مکانیزم بازی: دست چین کارتها، تفکر استراتژیک، تنظیم مجموعه کارتها

محتویات جعبه بازی کهربا شامل موارد زیر می باشد

  • 40 توکن (7 توکن از 5 رنگ جواهر+ 5 توکن طلایی)
  • 40 تا کارت سطح 1 سبز
  • 30 تا کارت سطح 2 نارنجی
  • 20 کارت سطح 3 آبی
  • 10 کاشی اشراف زاده
  • دفترچه راهنمای بازی
محتویات داخل جعبه بازی کهربا

روش بازی کهربا

در بازی فکری کهربا (Splendor) هر بازیکن در نوبتش می تواند یکی از این 3 کار را انجام دهد:

  1. ژتون (یا در واقع همان جواهر) دریافت کند
  2. یک کارت را بخرد و بسازد
  3. یک کارت را رزرو کند.

بازیکنی که تصمیم می گیرد ژتون بگیرد می تواند یا سه تا ژتون از انواع (رنگ های) مختلف بردارد یا دو تا از یک نوع. بازیکنی که کارت می خرد باید مبلغ آن را با استفاده از ژتون هایی که دارد (مطابق رنگ های مشخص شده برای آن ها) بپردازد و کارت را به مجموعه کارت های جلوی خودش اضافه کند. برای رزرو کردن کارت - که مطمئن شویم آن را بعداً می گیریم یا حداقل بازیکن دیگری نمی تواند آن را بگیرد - آن را برمی داریم و جلوی خودمان می گذاریم (نه در دسته کارت هایی که خریده ایم) تا بعداً آن را بخریم. با این کار یک ژتون طلایی هم می گیریم که مانند ژوکر عمل می کند و در خریدن کارت می توان آن را معادل هر رنگ ژتونی خرج کرد. هر کارتی که می خریم یک جواهر دائمی به ما می دهد که بعداً می توانم از آن در خریدن کارت های دیگر استفاده کنیم؛ همچنین اغلب کارت ها مقداری اعتبار (یا پرستیژ) نصیب مان می کنند. اولین بازیکنی که به پرستیژ ۱۵ برسد برنده بازی است.

چیدمان بازی رومیزی کهربا

در بازی فکری کهربا سه دسته کارت در رنگ های سبز، نارنجی و آبی داریم. کارت های سبزرنگ، کارت های دسته اول هستند و از بقیه کارتها ارزش کمتری دارند، ارزش کارت های نارنجی در رده ی دوم قرار دارد و کارتهای آبی جز کارت های دسته ی سوم هستند و از بیشترین ارزش برخوردار هستند.

برای چیدمان بازی از هر دسته کارت 4 کارت رو می کنیم، 4 کارت سبز را در یک ردیف می چینیم و 4 کارت نارنجی را در ردیف بالایی کارت های سبز قرار می دهیم و 4 کارت آبی را هم به همین ترتیب در ردیف بالای کارت های نارنجی می گذاریم. در واقع 4تا ستون 3 تایی خواهیم داشت و هر دسته کارت را به پشت در کنار ردیف مربوط به کارتها می گذاریم.

برای چیدمان کاشی ها ی اشراف زاده، تعداد بازیکنان را در نظر می گیریم و یک کاشی بیشتر از تعداد بازیکنان وارد بازی می کنیم. به عنوان مثال در بازی 2 نفره 3کاشی اشراف زاده خواهیم داشت.

در این بازی 40 توکن داریم ولی توکن ها را باتوجه به تعداد بازیکنان در چیدمان بازی قرار می دهیم. به عنوان مثال در بازی 2 نفره از هر رنگ توکن به جز توکن های طلا که همیشه 5تایی هستند، 4 توکن خواهیم داشت. در بازی 3 نفره 5 توکن از هر رنگ و در بازی 5 نفره تمام توکن ها استفاده می شود.

چیدمان بازی کهربا
در ابتدای بازی فکری کهربا، سرمایه گذاری روی کارت های سبز که در ردیف اول هستند و کم ارزش ترین کارتهای بازی هستند، شروع می شود. هر کارت انتخابی دارای 2الی 3 گزینه می باشد. هزینه پرداختی برای هر کارت در سمت چپ پایین کارت نوشته شده است. در سمت راست بالای کارت عکس یک توکن قرار دارد ( مثلا تصویر یک توکن آبی روی سمت راست کارت قرار دارد، اگر شما هزینه این کارت را بپردازید و کارت را در شهر خود قرار دهید، این کارت برای شما توکن آبی تولید می کند) یک سری از کارتها امتیازاتی دارند، که بعد از خرید آنها علاوه بر توکن، امتیاز نیز دریافت می کنید. در این بازی باید تفکر استراتژیک داشته باشید، منایع در دسترس و اهداف آینده ( کارت هایی که قرار است در نوبت های بعدی خرید کنید) را بررسی کنید. در هر نوبت، در انتخاب کارت و توکن حتما حرکت قبلی رقیب و حرکت بعدی خود را در نظر بگیرید. در ابتدای بازی یک کارت را در ذهن خود داشته باشید و با توجه به استراتژی که دارید توکن ها را انتخاب کنید، بعد از اینکه توکن های مورد نیاز برای خرید هر کارت را آماده کردید، توکن های آن کارت را به بانک توکن برگردانید و کارت خریداری شده را در شهر خود قرار دهید. و یک کارت از دسته کارت ها، جایگزین کارتی می شود که برداشته اید به عنوان مثال یک کارت سبز دریافت کردید، از دسته کارتهای سبز یک کارت جایگزین می کنید. اگر در طول بازی کارت ارزشمندی در ردیف کارتها قرار دارد که شما هزینه ی آن را ندارید، می توانید با توکن طلایی آن را رزرو کنید تا در نوبت های بعدی توکن های مورد نیاز آن را تامین کنید. بعد از چندین نوبت بازی شما به سطح پیشرفته تری میرسید و می توانید از کاشی های ارزشمند اشراف زاده استفاده کنید. زمانی می توانید از کاشی های اشراف زاده استفاده کنید که به اندازه ی هزینه ای که روی کاشی اشراف زاده نوشته شده ، کارت در شهر خود داشته باشید.

نکات مهم در بازی کهربا

  • هر بازیکن زمانی می تواند 2 توکن هم رنگ از یک دسته توکن بردارد که حداقل4 توکن از آن رنگ در بانک موجود باشد.
  • هیچ یک از بازیکنان نمی توانند بیشتر از 3 کارت رزرو داشته باشند.
  • کارت های رزرو شده برای شما توکن تولید نمی کنند.
  • هر بازیکن بیشتر از 10 توکن نمی تواند در دست داشته باشد، حتما باید خرید انجام دهد.

بازی هیجان انگیز کهربا زمانی به پایان میرسد که یکی از بازیکنان به امتیاز 15 برسد. اگر بازیکنی که به امتیاز 15 رسید، آغاز کننده بازی بوده باشد، دور بازی تا آخرین نفر ادامه پیدا می کند و اگر بازیکنی دیگر در این دور به امتیاز 15 رسید، از بین این دو بازیکن هر کدام کارت کمتری داشته باشد، برنده بازی کهربا می شود.

کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردید بازی فکری کهربا بازی بسیار هیجان انگیز و جذابی است و بهترین گزینه برای جمع های خانوادگی است تا از لحظات کنار هم بودن نهایت لذت را ببرید. در این مطلب شما را با بازی کهربا آشنا کردیم و نحوه بازی کردن با آن را به طور کامل آموزش دادیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم