نحوه چیدمان و دکوراسیون خانه برای مقابله با استرس

  چهارشنبه، 09 مرداد 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه چیدمان و دکوراسیون خانه برای مقابله با استرس
تحقیقات نشان داده است، زنانی که در خانه های به هم ریخته زندگی می کنند بیشتر دچار افسردگی می شوند. همچنین خانه های منظم باعث به وجود آمدن عادت های سالم تر می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، صورت حساب ها و نامه های بیهوده بر روی کانتر آشپزخانه شما جمع شده اند، لباس های کثیف از سبد سرازیر شده و در کف حمام ریخته اند و اجازه دهید در مورد وضعیت اتاق تان صحبت نکنیم. گاهی این شرایط خانه شما را توصیف می کند و حتی اگر شما آن را درک نکنید، آشفتگی می تواند بر سلامت روان شما تاثیر منفی بگذارد. اما مطمئنا با تغییر چیدمان اتاق وضعیت بهتر خواهد شد.
شری بنتون، روانشناس، می گوید: «اگر خانه، ماشین و دفتر کار شلوغ و بی نظم باشد، احساس دست پاچگی پیدا می کنیم وحتی نمی دانیم از کجا شروع کنیم.
هر کاری که می خواهیم انجام دهیم از خوردن صبحانه گرفته تا رانندگی به محل کار به دلیل شرایطی که در آن درگیر هستیم، می تواند بسیار بغرنج و پیچیده شود. عکس این شرایط هم درست است، هنگامی که فضای ما منظم و آرام است، احساس آرامش بیشتری داریم».
تحقیقات نشان داده است، زنانی که در خانه های به هم ریخته زندگی می کنند بیشتر دچار افسردگی می شوند. همچنین خانه های منظم باعث به وجود آمدن عادت های سالم تر می شود.
بنتون می گوید مشکل این است که رابطه بین ذهن و فضای زندگی اغلب دایره ای است. هنگامی که کسی اضطراب یا افسردگی داشته باشد، سازماندهی فضا برای او دشوار می شود. در حقیقت انباشته کردن وسایل اغلب علامت یک مشکل روانی است.
اما برای افراد معمولی چه میزان به هم ریختگی موجب آشفتگی می شود؟ این مسائه کاملا به سطح راحتی فرد بستگی دارد. بنتون می گوید بسیاری از افراد فضاهایی دارند که بر نظم آن بسیار حساس هستند اما در مقابل حساسیت آنها در مورد سایر فضاها کمتر است.
مناطق به هم ریخته ای که استرس شما را افزایش داده و مانع انجام امور روتین شما می شود را یادداشت کرده و با ریختن برنامه ای شروع به نظم دادن آنها کنید.

در اینجا چند مورد را برای نمونه ذکر می کنیم:
1-اتاق لباسشویی

شما نمی خواهید زمان زیادی را در اتاق لباسشویی بگذرانید، دقیقا به همین دلیل است که باید زمانی را صرف آن کنید. تغییر چیدمان اتاق لباسشویی و مرتب کردن محصولات تمیز و تعیین ظروف برای هر رنگ لباس یا دسته شستشو به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری به این اتاق وارد و از آن خارج شوید.
حتی اگر به جای یک اتاق تنها یک کمد را به این کار تخصیص داده اید، این کار فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.
با استفاده از راهکارهای زیر می توانید به چیدمان اتاق نظم بیشتری بدهید:
– در قفسه ها از نظم دهنده ها استفاده کنید و وسایل را داخل آنها قرار دهید.
– ضروریات را در دسترس قرار دهید و مایعاتی مانند مواد شوینده را در مخازن روشن نگه دارید تا بتوانید میزان باقی مانده آنها را ببینید.
– رنگ مناسبی برای اتاق انتخاب کنید. یک رنگ آرامش بخش مانند سبز ملایم می تواند به شما در انجام کارهایتان کمک کند.

2-آشپزخانه
در فضای محدود می توان کنسروها و اقلام بسته بندی شده را در هر کجایی که با آنها تناسب دارد قرار داد، اما نظم دادن به قفسه ها باعث می شود غذاهای سالم تری برای مصرف انتخاب کنیم و تهیه غذا استرس کمتری دارد.
می توانید از راهکارهای زیر برای سازماندهی آشپزخانه استفاده کنید:
– کالاها را در دسته بندی های مشخص قرار دهید. گروه ها را به گونه ای انتخاب کنید که بسیار جزیی نباشند. به عنوان مثال، دسته «حبوبات» انتخاب بهتری نسبت به دسته تنها «برنج» است.
– ابزارهای سازماندهی مانند سبد و قوطی ذخیره سازی تهیه کنید. این ابزارها به شما کمک می کند اقلام خود را منظم و تازه تر نگه دارید
– اقلامی که تاریخ مصرف آنها تمام شده است را به طور مرتب دور بریزید. محصولات را در دسته بندی مربوط به خود نگهداری کنید.

3-حمام
در این اتاق با محصولات زیادی مواجه هستیم که برای اعضای خانواده متفاوت هستند و فضای زیادی برای نگهداری آنها نیاز است. تغییر چیدمان اتاق حمام و مرتب سازی فضاهای موجود در حمام به شما کمک می کند که این محصولات را به گونه ای سازماندهی کنید که برای همه مناسب باشد.
در اینجا پیشنهادهایی برای بهتر شدن شدن چیدمان اتاق حمام به شما ارائه می دهیم:
– محصولات زیبایی و سلامتی خود را بررسی کنید و تنها مواردی را نگه دارید که از آنها استفاده می کنید.
– یک نظم دهنده کفش در پشت در حمام نصب کنید و ابزارها و محصولات حالت دهنده مو را در آن قرار دهید.
– سبدهای بیشتری بخرید و حمام خود را مدرن کنید، گرچه محصولات در دسترس شما هستند.

4-اتاق خواب
خواب کافی برای حفظ سلامتی ضروری است. نداشتن خواب کافی باعث افسردگی و اضطراب شده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را هم افزایش می دهد.
برای ساماندهی چیدمان اتاق خواب می توانید از تکنیک های زیر استفاده کنید:
– با اضافه کردن قفسه می توانید وسیله های بی خانمان را نظم دهید.
– کفش هایی که مناسب فصل نیستند را جمع کرده و به انبار یا زیر تخت منتقل کنید.
– به شیوه ای لباس ها را تا کنید که در فضای کمتری از دراور، لباس های بیشتری قرار دهید.

5-فضای انبار
ما به اتاق های انبار بسیار کم سر می زنیم، به همین دلیل از چیدمان اتاق انباری به سادگی کنار گذاشته می شود. با وجود اینکه آشفتگی آنها در پشت درهای بسته است، اما همیشه بار مرتب کردن آن را بر دوش خود حس می کنیم.
بهترین راهی که می تواند برای مرتب کردن چیدمان اتاق انباری منزل به شما انگیزه دهد این است که تصور کنید چطور می توانید از آن استفاده بهتری داشته باشید. می توانید آن را به اتاق کار، بازی یا ورزش تبدیل کنید.
– همه چیز را از اتاق خارج و تمیز کنید. این کار ممکن است یک روز یا بیشتر طول بکشد.
– از فضاهای عمودی استفاده کنید. واحد قفسه بندی کف تا سقف در این اتاق، یک دیوار را به یک مرکز مرتب سازی تبدیل می کند.
– وسایل را مرتب و دسته بندی کنید و بر اساس نیاز خود آنها را سازماندهی کنید.

6-دفترکار
فضای کاری به هم ریخته باعث حواس پرتی می شود، بنابراین با تمیز نگه داشتن آن راندمان کاری خود را بالا ببرید و نگرانی لیست وظایف خود را کاهش دهید. ابتدا از میز کار خود شروع کنید.
– یک سیستم به وجود آورید و برای هر چیز جایی مشخص کنید.
– از جعبه های فلزی برای سازماندهی قلم ها و دیگر وسایل اداری استفاده کنید، با این کار آنها بر روی میز پراکنده نمی شوند.
– سبک خود را بسازید. با شخصی سازی وسایل می توانید از دیدن آنها لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403