نحوه شارژ کردن خودروهای هیبریدی

  شنبه، 23 مرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه شارژ کردن خودروهای هیبریدی
شارژ ماشین هیبریدی یکی از مسائلی است که کاربرانی که از این خودرو با تکنولوژی جدید استفاده می کنند، با آن مواجه هستند. خودرو های هیبرید یک نمونه از خودروهای برقی به حساب می آیند که در واقع به منظور کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی ها تولید شده است.در این مطلب شما را با نحوه شارژ کردن خودرهای هیبریدی آشنا میکنیم.

امروزه "حمل و نقل" بخشی جدایی نشدنی از زندگی بشر بوده و از منظر انرژی حدود 20 درصد کل تقاضای جهانی و از نظر میزان انتشار آلاینده کربن دی اکسید، حدود 30 درصد از میزان انتشار این آلاینده را به خود اختصاص داده است؛ از این رو مناسب است برای ایجاد یک زیست بوم پایدار در موضوع حمل و نقل در دنیا نگاه ویژه ای صورت گیرد. با توجه به نقش عمده خودروها در این بخش، فناوری های بسیار متنوعی برای بهبود عملکرد آن ها از منظر انرژی، اقتصاد و محیط زیست ارائه شده است. مهم ترین فناوری ارائه شده در این زمینه انواع خودروهای الکتریکی (xEV) است.در خودروهای الکتریکی به دلیل جایگزینی موتور های احتراق داخلی با موتورهای الکتریکی، می توان از مزایایی چون کاهش حجم و وزن موتور، افزایش شتاب، بهبود راندمان تبدیل انرژی، کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه های تعمیرات و نگه داری، عدم مصرف انرژی در زمان آماده به کار، کاهش آلودگی صوتی و ... بهره گرفت. همچنین در زمان ترمزگیری، با بهره گیری از موتورهای الکتریکی به عنوان مولد انرژی، می توان در سیکل های رانندگی شهری بهبود چشم گیری در کاهش مصرف انرژی و کاهش انتشار آلاینده ها داشت.
در خودرو های برقی از انرژی الکتریکی که در باتری ذخیره شده است، به عنوان یک سوخت پاک بهره گرفته می شود. منبع تولید انرژی الکتریکی می تواند از منابع تجدیدپذیر (و یا با استفاده از نیروگاه های متداول با بهره گیری از سوخت به نسبت پاک گاز) تامین شود. لذا نه تنها میزان انتشار آلاینده ها کاهش می یابد، بلکه محل انتشار آن ها نیز از درون شهرها به بیرون منتقل شده و سبب کاهش آثار شدید زیست محیطی و رفع چالش اساسی کلان شهرها در بحث آلودگی هوا می شود.

انواع خودروی هیبریدی

  1. خودروی هیبریدی عادی
  2. خودروی هیبریدی اتصالی (Plugin)
  3. خودروهای تمام الکتریکی

دسته اول که خودروهای هیبریدی معمولی هستند شباهت بسیار زیادی به ماشین های عادی بنزینی دارند با این تفاوت که دارای 2 موتور هستند یکی بنزینی و دیگری الکتریکی. این نوع خودروی هیبریدی نیز نیاز به بنزین دارند و تنها مزیت آنها مصرف کمتر سوخت در مسافت های طولانی است.تویوتا پریویس و هوندا اینسایت دو نمونه از خودروهای هیبریدی عادی هستند.

دسته دوم، خودروهای هیبریدی "پلاگین" شباهت بسیار زیادی به خودروهای تمام الکتریکی دارند. انرژی اولیه آنها از باطری ماشین الکتریکی که برای آن تعبیه شده است، تامین می گردد و پس از دشارژ باتری خودرو ، از انرژی بنزین استفاده می کند.

و اما خودروهای تمام الکتریکی ; همانطور که از اسمش پیداست تنها با انرژی الکتریکی شارژ می شود و موتور بنزینی ندارد بنابراین اگر وسط جاده شارژ باطری ماشین تمام شود ، ماشین از حرکت می ایستد . این نوع خودرو حتما باید در جایگاه های مخصوص شارژ شوند که در ایران تعداد کمی از آنها موجود است.خودروهای تمام الکتریکی (برقی) با یکبار شارژ حدود 250کیلومتر را طی می کنند.

شارژ کردن خودروی هیبریدی

چگونه ماشین هیبریدی را شارژ کنیم ؟

همان گونه که مطلع هستید ماشین های هیبریدی در کشورهای مختلف عرضه شده اند که هم اکنون این اتومبیل ها را در کشور خود با برندهای مختلف شاهد هستیم. اما به دلیل تعداد کم این اتومبیل ها نسبت به اتومبیل های بنزینی، هنوز ایستگاه های شارژ عمومی برای این دسته از اتومبیل ها هنوز ساخته نشده است. با این وجود اگر شما یک اتومبیل هیبریدی دارید، باید همیشه شارژر را همراه خود داشته باشید ( در صورت ممکن ) و یا قبل از خارج شدن از خانه، آنرا بصورت کامل شارژ کنید.شارژ اتومبیل های هیبریدی کار اسانی می باشد چرا که در ابتدا شما نیاز به شارژر متناسب با اتومبیل و همچنین میزان ولتاژ دریافتی خانه خود دارید که باید توسط خودتان یا برای اطمینان بیشتر توسط نیرو برقکار وصل شود و سپس با استفاده از شارژر و باز کردن درب جایگاه شارژ باتری اتومبیل ( مراجعه به دفترچه ماشین ) شروع به شارژ کردن اتومبیل هیبریدی خود کنید.اما شارژر اتومبیل های هیبریدی بطور کلی به 3 سطح تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشند؛

1- سطح یک ( ولتاژ 120 ولت )

ساده ترین راه برای شارژ یک ماشین برقی استفاده از پریزهای برق استاندارد شهری می باشد و به همین دلیل اکثر اتومبیل های هیبریدی دارای شارژر سطح یک هستند و گرچه روند خیلی سریع نیست، اما ارزان ترین روش برای شارژ باتری می باشد. با این وجود اگر شما می خواهید با استفاده از شارژرهای سطح یک ماشین هیبریدی خود را شارژ کنید، باید با یک سری از نکات آشنا شوید که عبارتند از؛

  • با استفاده از شارژر سطح یک،یک باتری خالی می تواند بطور متوسط در طی 16 الی 20 ساعت فول شارژ شود.
  • شارژر سطح یک، مناسب ترین شارژر برای اتومبیل های هیبریدی می باشد که می توانید آنرا به هر نقطه از شهر وصل کنید.

2- سطح دو ( ولتاژ 240 ولت )

با استفاده از شارژر سطح دو، مدت زمان شارژ نسبت به شارژر سطح یک نصف خواهد شد و بی شک راه حل مناسب برای شارژر نگه داشتن اتومبیل شما خواهد بود. اما بزرگترین مشکلی که وجود دارد عدم دسترسی به پریزهای 240 ولت و نادر بودن آنها می باشد. اما از آنجایی که در کشور ما معمولا برق سطح شهری 220 ولت می باشد، این شارژرها طبیعتا پاسخگو نیاز شما نخواهند بود و در صورت استفاده می تواند به سیستم برق کشی ساختمان شما آسیب بزند.از این رو اگر شما تمایل به استفاده از این نوع شارژرها دارید، می توانید از سازمان های مربوطه درخواست برق بیشتری دهید تا با استفاده از سیم ها و کابل های قدرتمند که به خانه شما متصل خواهند شد، بتوانید از این شارژر استفاده کنید. با این حال اگر قصد استفاده از این شارژرها را دارید باید با نکات زیر آشنا باشید؛

  • با استفاده از شارژرهای سطح دو، ماشین هیبریدی شما در طی 8 ساعت می تواند فول شارژ شود که بهترین روش برای شارژ اتومبیل هیبریدی در خانه می باشد.
  • شارژؤهای سطح دو در اتومبیل شما وجود ندارد و اگر شما قصد استفاده از این شارژرها را دارید باید از فروشگاه های مربوطه خریداری کنید و سپس یک برقکار آن را نصب کند.

3- سطح سه ( 480 ولت )

برخی از ایستگاه های شارژ ماشین های هیبریدی که در کشورهای خاصی در حال استفاده هستند، مجهز به شارژر سطح 3 که برای کار نیاز به 480 ولت برق دارد، می باشند که جالب است بدانید با استفاده از این شارژرها، می توانید ظرف مدت 30 دقیقه باتری را از صفر تا 100 پر کنید!! این واقعا خارق العاده می باشد که در آینده ای نه چندان دور در تمام سطح جهان نصب شوند، می توانیم از آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی رهایی یابیم. با این وجود اگر قصد استفاده از این سطح شارژر دارید، باید با نکات زیر آشنا شوید؛

  • کتابچه راهنما اتومبیل خود را مطالعه کنید تا متوجه شوید که آیا اتومبیل شما قادر به تحمل این میزان ولتاژ است یا خیر و سپس می توانید از آن استفاده کنید.
  • اگر به دنبال شارژ سریع اتومبیل خود هستید، باید به دنبال سارژر سطح 3 یا 480 ولت باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
(عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم