نحوه رفع اختلاف با همسر بر سر چاقی

  جمعه، 04 آذر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه رفع اختلاف با همسر بر سر چاقی
اگر چاقی کیفیت زندگی مشترک و رابطه زناشویی‌تان را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است و مشکلات و اختلافاتی را برای شما ایجاد کرده است، نگران نباشید بلکه در صدد رفع آنها باشید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر در این خصوص بحث کنیم.

افزایش وزن همسر شما ممکن است بدین معنا باشد که زمان کم تری را با یکدیگر می گذرانید. به عنوان مثال ، اگر قبلا از مشارکت درفعالیت های مختلف بدنی با یکدیگر لذت می بردید و این روز ها همسرتان به دلیل وزنش دیگر نمی تواند ادامه دهد ، ممکن است بخشی از رابطه شما آسیب ببیند. شواهد نشان می دهد که فعالیت کردن با یکدیگر ، پیوند عاطفی شما را نیز افزایش می دهد.در صورتی که همسرتان دچار افزایش وزن قابل توجهی شده است ، ممکن است نگران سلامتی اش شوید. به عنوان مثال ، ممکن است نگران باشید که افزایش وزن همسرتان زندگی او را کوتاه و مستعد ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی کند.

افزایش وزن و جذابیت

همچنین ممکن است احساس کنید که همسرتان به دلیل افزایش وزن از جذابیت کمتری برخوردار شده است. بنابراین آیا منطقی است از او بخواهید براین اساس تغییر کند؟ شاید از شنیدن آنچه برخی از متخصصان معتقدند تعجب کنید.برخی از آن ها می گویند : " در صورت اختلاف قابل توجهی در سایز همسرتان ، کاهش وزن می تواند مناسب او باشد."برخی دیگر می گویند : " وقتی یک نفر سنگین و دارای اضافه وزن می شود ، تعادل جذابیت نسبی را تغییر می دهد و همه روابط تا حدودی براساس این معیار بنا شده اند."

این بخشی از طبیعت ماست که همسرانمان را براساس جذابیت آنان انتخاب می کنیم. درحالی که تغییر قابل توجهی در ظاهر او ایجاد شده است اما بهانه ای برای خواسته های خودخواهانه و آسیب زا از او نیست. در نتیجه اگر می خواهید در رابطه دوست داشتنی و حمایتی در مورد افزایش وزن صحبت کنید ، جذابیت نسبی نباید یک نیروی محرک باشد.اگر وسوسه شده اید که به دلیل جذابیت جسمانی همسرتان او را به کاهش وزن ترغیب کنید ، وقت آن رسیده است که کمی صبر کنید و از خود بپرسید که آیا انگیزه های شما از عشق و دوست داشتن ناشی می شود؟ آیا راهکار دیگری وجود دارد؟

علت چاقی بعد از ازدواج

اینکه خیلی از افراد بعد از ازدواج دچار چاقی می شوند به خود افراد بستگی دارد و نه به معقوله ازدواج. افراد چه خانم و چه آقا بعد از ازدواج معمولا انگیزه خودشان را برای خوش اندام بودن و ترکه ای بودن از دست می دهند.از طرفی هیجانات خانه و زندگی جدید باعث پر خوری افراد می شود. مهمانی های جدیدی که معمولا بعد از جشن عروسی دعوت می شوند باعث پر خوری آنها شده و همین رسیدگی فرد را به خودش کمتر می کند و باعث چاقی می شود.بعضی از جملات نیز مثل اینکه “تو هر طوری باشی من دوست دارم” یا “چاق و لاغر برای من فرقی ندارد” که توسط پارتنر به فرد گفته می شود نیز بی تاثیر نیست و فرد کلا اندامش را رها می کند.

از طرف دیگر یک رابطه جنسی با کیفیت باعث ترشح هورمون های جنسی می شود. مثل تستسترون، پروژسترون و استروژن با ترشح این هورمون ها همراه است. این هورمون ها تاثیر زیادی روی بافت عضلانی و استخوانی شما دارد و از تحلیل رفتن عضلاتتان جلوگیری کرده و این یعنی یک متابولیسم یا سوخت و ساز بالاتر.چون هر چقدر عضلات فرد بیشتر باشد سوخت و ساز بدنش هم بالاتر می رود.پس یه رابطه خوب و با کیفیت به زیبایی اندام حتی کمک می کند و یه رابطه بی کیفیت باعث چاقی می شود.

از طرف دیگر با تحریک اکسی توسین، اندورفین و سروتونین باعث بالا بردن کیفیت پوست و تحریک الاستیسیته پوستی شده و پوست شخص را با کیفیت تر می کند و روحیه چه مرد و چه زن را هم بالاتر می برد.پس نتیجه می گیریم خود معقوله ازدواج باعث چاقی نمی شود. رفتارهای اشتباهی که بعد از ازدواج بوجود می آید و بی انگیزگی شخص و ترشح معیوب یا عدم ترشح هورمون های جنسی به اندازه کافی و یک رابطه جنسی بی کیفیت باعث ایجاد چاقی می شود.

زن چاق

اگر همسرتان به شما فشار می آورد لاغر شوید چه باید بکنید؟

چاقی یکی از مشکلات و مشغله های ذهنی بسیاری از افراد است که روی جوانب مختلف زندگی و روح و روان شان تاثیر منفی می گذارد. متاسفانه افرادی که اضافه وزن دارند، ممکن است اعتماد به نفس پایینی داشته باشند و در جمع ها نتوانند عملکرد خوب و قوی از خود نشان بدهند. همچنین در زندگی مشترک و رابطه زناشویی شان هم ممکن است مشکلاتی ایجاد شود و کیفیت رابطه شان پایین بیاید. حال اگر همسر شما اصرار به لاغری شما داشته باشد چه باید بکنید؟ در ادامه همراه ما باشید.

او را گناه کار ندانید

گاهی افرادی که اضافه وزن دارند نسبت به اطرافیان شان که به آنها اصرار می کنند لاغر شوند جبهه می گیرند. ما متوجه احساسات شما هستیم اما آنها را مقصر ندانید. اگر نسبت به اصرار و خواسته آنها خشم دارید، در کمال آرامش احساسات تان را برایشان توضیح دهید و بگویید از این حرف شان ناراحت می شوید اما مقصرشان ندانید.

سعی کنید او را با برنامه تان همراه کنید

از همسرتان بخواهید در داشتن برنامه تغذیه صحیح همراه تان باشد. سعی کنید یک برنامه تفریحی و منعطف داشته باشید که از انجامش لذت ببرسید. مثلا با یکدیگر غذا درست کنید، مسابقه دویدن بدهید یا نرمش های دو نفره انجام دهید. همراه شدن ایشان با شما به هر دوی شما انگیزه می دهد و علاوه بر آن صمیمیت بین تان را نیز بالا می برد.

احساس ضعف نکنید

قرار نیست چون همسرتان به اندام شما ایراد می گیرد شما خود را در همه جنبه های دیگر ضعیف ببینید، مسئله اضافه وزن می تواند برای شما معضل باشد اما این موضوع نباید باعث شود شما قید سایر ملاک های زیبایی را بزنید و به خودتان نرسید. احساس ضعف نداشته باشید و این موضوع را با تمام جنبه های شخصیتی و رفتاری تان قاطی نکنید.

همه چیز را به چاقی تان ربط ندهید

بین هر زن و شوهری اختلاف می تواند وجود داشته باشد. اگر مشکل و مسئله ای بین تان وجود داشت سریع آن را به چاقی تان ربط ندهید و تصور نکنید اگر لاغرتر بودید این مشکل بین تان وجود نداشت. مسائل را از هم تفکیک کنید و اجازه دهید همسرتان به دور از استرسی که از ناراحت شدن شما دارد حرف هایش را بزند.

از مشاور تغذیه و روانشناس کمک بگیرید

خوشبختانه امروزه با وجود روش و تحقیقات پیشرفته به انواع رژیم های اصولی و روش های کاربردی و بی ضرر کاهش وزن دسترسی داریم. حتما از یک مشاور تغذیه کمک بگیرید و یادتان باشید تغییر سبک زندگی زمان بر است. در آن ثابت قدم باشید و ناامید نشوید. چالش در هر زندگی می تواند وجود داشته باشد. اگر اضافه وزن چالش زندگی شماست و روی روابط زناشویی تان سایه انداخته است حتما با یک مشاور صحبت کنید تا با توجه به شرایط رابطه تان شما را بهتر راهنمایی کند.

راهکار هایی برای درمان چاقی بعد از ازدواج

برای پیشگیری از چاقی و حفظ تناسب اندام حتی با مشغله های زندگی مشترک باید حواستان کاملا به این موارد جمع باشد تا هیچ کدام باعث چاقی شما نشود.اگر زوج شاد و خوشبختی هستید پس از یکدیگر مراقبت کنید. همان قدر که به احساسات همسر خود اهمیت می دهید باید به سلامتی او هم اهمیت دهید و باهم برای سلامتی و اندام خوب تلاش کنید.

1. باهم شروع کنید

تصمیم بگیرید که رژیم سالم خوری را رعایت کنید و به این تصمیم پایبند باشید. بعد از ازدواج زن و شوهر مثل یک تیم هستند که برای اهداف مشترک تلاش می کنند.یکی از این اهداف می تواند تناسب اندام و تناسب وزن باشد. به همدیگر روحیه و امیدواری دهید و با اشتیاق زیاد همدیگر را همراهی کنید. همراه بودن در هر کاری، حتی رژیم گرفتن، آن را آسان و دلپذیر می کند.

2. باهم ورزش کنید

ورزش کردن می تواند از یک پیاده روی عصرگاهی آغاز شود و کم کم به ورزش های بیشتری برسد. می توانید باهم به کوه نوردی، والیبال بازی کردن یا دویدن و دوچرخه سواری بروید.حتی می توانید باهم در خانه بدنسازی کار کنید و از این تلاش دونفره برای سلامتی لذت ببرید و اینکار علاوه بر لاغری باعث افزایش صمیمیت بین شما خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
صحبت های جالب معصومه ابتکار در مورد پوشش دختران مدرسه حداد عادل+ویدئو سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار! استایل دامادی و گران قیمت مرتضی پورعلی گنجی ستاره تیم ملی/ آقای فوتبالیست کراوات بست +عکس اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی زیباترین زنجیره انسانی برای نجات پاکبان گیر افتاده در سیل مشهد+ ویدئو/یک روزی باران می بارد آرام آرام میشورد غم ها را... حکم تتلو اعلام شد/ توبه تتلو چه تاثیری بر مجازاتش داشت؟ جزئیات حکم را ببینید اولین عکس دونفره و عاشقانه « شبنم قربانی» سارا در سریال ملکه گدایان و همسرش در یک مراسم لحظه پیدا شدن جسد سبحان 5 ساله در محل احداث سد خراسان+ ویدئو دلخراش امضای کریستیانو رونالدو روی پیراهن جورجینا/ عاشقانه های آقای فوتبالیست و همسرش جشن تولد ساده و خلوت خانم بازیگر معروف ایرانی در کافه شیک و زیبای المیرا شریفی مقدم+عکس پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت! کیف ضد گلوله در دست محافظ رهبر معظم انقلاب +عکس جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس
منتخب روز