ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکات ضروری نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

  شنبه، 17 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
نکات ضروری نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری
هدف از طراحی یک متن تبلیغاتی جذب مشتری و افزایش فروش می باشد و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این امر خواهد داشت، این تبلیغات میتواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت خود شما مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله شرایط و قوانین ضروری مربوط به نوشتن متن آگهی تبلیغاتی برای افزایش بازدهی آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

به زبان ساده تبلیغات یعنی ایجاد پیامی که فرد یا عده ای را برای انجام کاری متقاعد کرده و ایجاد انگیزه کند و درعین حال بسیار موثر ، به یاد ماندنی ، و جذاب باشد و به طور کلی ایجاد ارتباط درست با مخاطب و استفاده درست از کلمات در راستای ترغیب آن ها برای استفاده از خدمات را تبلیغات گوییم. طبیعتا همه ی ما تاکنون با تبلیغات گوناگونی مواجه شده ایم ؛ ممکن است این تبلیغات بسته به ویژگی ها و فاکتور های مختلفی برای ما جذاب جلوه کرده و فکرمان را درگیرکنند ویا اینکه اصلا اهمیتی نداشته باشند و با بی تفاوتی از کنارشان عبور کنیم. در حالیکه احتمالا اکثریت ما فکرها و ایده های مناسبی برای یک متن تبلیغاتی جذاب و موفق داریم، کمی دشوار است که به یک تعریف دقیق جمعی در خصوص تبلیغات برسیم که بدانیم قطعا نتیجه مورد نظرمان حاصل خواهد شد.

بر این اساس اگر ما یک محصول و یا خدمات عالی داشته باشیم ولی نتوانیم مشتری را متقاعد سازیم و یا یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری نداشته باشیم تا از خدمات ما استفاده کند و یا محصولات ما را خرید کند، بی فایده خواهد بود. چه بسا افرادی هستند که دانش تبلیغ نویسی عالی دارند، هرچند هم که محصول با کیفیت و یا خدمات عالی هم نداشته باشند با هنر تبلیغ نویسی توانسته اند مشتریان بسیاری به سمت محصولات و یا خدمات خود سرازیر کنند. خلاقیت و داشتن ذهن مثبت برای هر فردی که کسب و کار خود را می خواهد توسعه دهد لازم است.

متن جذاب برای تبلیغات چه اهمیتی دارد ؟

تبلیغ نویسی که همان نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری است. copy-writing یکی از ابزارها و روش های متقاعد سازی مشتری می باشد. تبلیغ نویسی بر روی روان و افکار و تصمیم مشتری کار می کند تا در صفحه سایت شما آن اقدامی را که مدنظر شما است مشتری بدان عمل کند. به عنوان مثال آدرس ایمیلش را وارد کند، از شما خرید انجام دهد و یا اینکه فایلی را دانلود کرده و مطالعه کند. متاسفانه اگر سایت های ایران را رصدی داشته باشیم می بینیم که 99 درصد از سایت های ایرانی در صفحات محصول یا خدمات خود فاقد یک تبلیغ نویسی خوب هستند.

نوشتن روی کاغذ

در کجا از متن جذب مشتری استفاده می شود؟

البته تبلیغ نویسی محدود به سایت نمی شود. تبلیغ نویسی در شبکه های اجتماعی، بیلبوردهای شهری، تراکت ها، بروشورها و حتی تبلیغات کلامی هم کاربرد دارد و شما می توانید آن را در جهت متقاعد سازی مشتری از آن استفاده کنید:

  • صفحات فرود وب سایت ها (تبلیغ نویسی صفحه محصول سایت)
  • محتوا و مقالات وب
  • نوشتن ایمیل
  • نوشتن متن های بنر های تبلیغاتی
  • نوشتن CTA ها
  • و …

نکات مهم برای نوشتن پیام های تبلیغاتی

دامنه ی انجام تبلیغات بسیار گسترده و وسیع است و می تواند در انواع قالب های: ارسال پیامک و ایمیل، بروشور ها، بنرها و بیلبوردها، تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی و رادیویی، اینترنتی و شبکه های اجتماعی، تبلیغات سایت ها، تبلیغات در مترو ها یا وسایل حمل و نقل عمومی، روزنامه ها و ماه نامه ها و مجله ها، پوستر و…. پیاده شود؛ اما برای اینکه متن تبلیغاتمان جذاب و موثر باشد باید چگونه طراحی شود؟ یک پیامک تبلیغاتی مناسب برای اینکه تاثیر گذار واقع شود باید ویژگی های زیادی داشته باشد پس نوشتن متن تبلیغات را دست کم نگیرید و برای آن وقت صرف کنید. در ادامه به نکات مهم برای نوشتن پیام های تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد:

1. اشاره به موضوع اصلی

نباید حاشیه بروید بهتر است همان اول متن آگهی تبلیغاتی به موضوع اصلی اشاره کنید. بهتر است در متن آگهی تبلیغاتی کلی گویی نداشته باشید. سعی کنید حرف هایتان را با دلیل و مدرک بیان کنید البته با شیوه ای دوستانه که خواننده را ترغیب به خواندن کل متن آگهی کنید نه اینکه باعث شود برای خواندن وقت نگذارد و در همان ابتدا از خواندن آگهی صرفه نظر کند. اگر شما در همان ابتدای متن انگیزه ی لازم برای خواندن را برای مخاطب ایجاد کنید حتی اگر متن تبلیغاتی طولانی هم باشد، خواننده ترغیب می شود برای آگاه شدن از تمامی اطلاعات تمام آگهی را بخواند. ساختار متن تبلیغاتی جذب مشتری، باید منظم باشد.

2. رعایت قالب بندی نوشته

پیام های تبلیغاتی، مانند مقالات ابتدایی، باید دارای یک مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری باشد.

  1. در بخش مقدمه، شما دلیل ارسال پیام را بیان می کنید.
  2. متن اصلی، “گام فروش” شماست که در آن، توضیح می دهید چرا این پیشنهاد، بسیار عالی و غیر قابل تعمل خواهد بود.
  3. نتیجه گیری، پیام را خلاصه کرده و نقاط قوت، محصول یا خدمات را معرفی می کند. همین طور، این بخش از مشتری می خواهد تا از خدمات و محصولات شما استفاده کند.

پیام باید به راحتی قابل خواندن باشد. پیچیدگی دشمن تبلیغات است! بسیاری از پیام های تبلیغاتی ، بدون اینکه خوانده شوند، دور انداخته می شوند، زیرا بیش از حد، پیچیده به نظر می رسند. برای ساده شدن پیام از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

  • حالت پیام ، باید شبیه مکالمه باشد، دقیقا مانند زمانی که صحبت می کنید. متون رسمی، در متن تبلیغاتی جذب مشتری ، اثربخشی چندانی ندارد.
  • از جملات کوتاه استفاده کنید. وقتی با متون غیر رسمی، پیام می نویسید، جملات خودبه خود کوتاه تر می شوند.
  • پاراگراف ها مختصر باشند. افراد دوست دارند، در زمان خواندن، کمی استراحت کنند. از متنی که روان و طبیعی به نظر نمی رسد، دوری کنید.
  • پیام خود را چند بار، ویرایش کنید. کلماتی که به اشتباه بیان شده یا از نظر گرامری دچار غلط هستند، علاوه بر سخت کردن، قابلیت خوانده شدن پیام ، اعتبار و اثربخشی پیام شما را نیز از بین می برند. برندِ بی سواد و کالا های آن هیچ طرفداری ندارد.

3. استفاده از نظرات مشتریان راضی

دلیل بیارید و از نظر مشتریان راضی استفاده کنید. همیشه در آگهی ها باید گفته هایتان را با دلایل و شواهد واقعی اثبات کنید، برای مثال استفاده از نظرات مشتریان قبلی می تواند تاثیر بسزایی در بازدهی آگهی تبلیغاتی شما داشته باشد که این کار حس اعتماد را در خواننده به وجود می آورد. استفاده از نظر مشتریان مشهور و بنام ، نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت زیرا افراد به استناد نظرات آنها اکتفا می کنند و به سمت آن محصول می روند.

نظرسنجی

4. کاربردی بنویسید!

یکی دیگر از راه های جذب مشتری از طریق آگهی ، نصیحت کردن مخاطب و یا ارائه یک نوع خدمت است. ۷۵ درصد متن تبلیغاتی جذب مشتری فقط اطلاع رسانی انجام میدن؛ و درباره نحوۀ عملکرد محصول و برطرف کردن مشکل مشتری صحبت نمی کنن. مثلا ً می گویند که: “شوینده xلکه ها را پاک می کند.” ( فقط اطلاع رسانی) اگر به این صورت نوشته بشه: “چطور لکه های قدیمی را پاک کنید؟” خیلی موثرتره و مدت زمان طولاتی تری در ذهن خواننده باقی می ماند.

5. تعریف ها و توضیحات بیهوده و اضافی ممنوع!

هرگاه دیدید که در متن آگهی تبلیغاتی در مورد موضوع به خصوصی توضیحات بیش از حد داده می شود باید شک کنید که در همان موضوع ضعف دارد.

6. از به کاربردن کلمات ثقیل خودداری کنید

این موضوع که برخی اعتقاد دارند کلمات باید دهان پر کن باشد بسیار اشتباه است و نتیجه مثبتی به همراه ندارد، زیرا امکان دارد این کلمات برای خوانندگان نامفهوم باشد و این مسئله نیز وجود دارد که شاید کلمه ای را نابجا به کار برید و پیام شما در نقطه عکس قرار گیرد. ساده نویسی هنری است که باید با استفاده از آن متن های کوتاه ، روشن و قابل درک را خلق کرد.

7. در زمان نوشتن، خود را جای مشتری قرار دهید

این مهم ترین جنبه یک پیام تبلیغاتی خوب است، اما اکثر اوقات، نادیده گرفته می شود. خود را به جای خواننده پیام تصور کنید، و دقیقا چیزی را بنویسید که او می خواهد بداند، نه چیزی که شما می خواهید بیان کنید. و در مورد شعار ها و تله ها دقیق بنویسید. مثلا برای تبلیغات یک خیریه: شما می توانید با هزار تومان دردی از دردهای یک کودک سرطانی بکاهید. حتی با هزار تومان ناقابل. البته منظور من در این مورد نفی تبلیغات و شعار تبلیغاتی ایشان نبود. این تبلیغات بسیار موفق بوده و فقط قصد داشتم یک مثال ساده برای شما بزنم.

نکته دیگر اینکه شما تنها یک فضای کوچک برای جذب مشتری دارید، اگر تنها تأکید بر تجارت شما باشد، فرصت طلایی را از دست می دهید. به یاد داشته باشید که نگرانی اصلی مشتری، پاسخ گفتن به خواسته ها و نیازهای خودش است، نه افزایش رقم حساب مانده شما در بانک ملی! عنوان یا تیتر تنها به تبلیغات محدود نمی شود. از عنوان ها می توان برای پیام ها نیز استفاده کرد. بدین طریق، شما چیزی را به خوانندگان اعلام می کنید که با فونت بولد شده(برجسته)، باید توجهشان را جلب کند. همین طور شما می توانید از هدلاین های بلند تر استفاده کنید (سه یا چهار جمله یا کلمه به نسبت متون) تا اهمیت اطلاعات را نشان دهید. در هر صورت، همیشه کاری کنید تا بازدیدکننده، متقاعد شود تا هدلاین را مطالعه کند. چیز شبیه به صفحات لندینگ در وب سایت های بزرگ.

8. کاری کنید خوانندگان علاقه مند شوند

با ارائه جریانی از اطلاعات به روز و جذاب، خواننده را درگیری پیام خود کنید. با صدایی فعال بنویسید. جملات و پاراگراف ها را طوری بنویسید که خواننده، مشتاق به ادامه خواندن شود. هر جمله باید جذاب باشد. خوانندگان، به راحتی خسته می شوند. کاری کنید، خوانندگان، خواهان محصولات شما شوند.

9. از روند های اجتماعی الهام بگیرید

در شبکه های اجتماعی بگردید. توییتر قسمت مفیدی به اسم «What’s trending» دارد تا بتوانید به سرعت روند جدید موضوعات دلخواه تان را بیابید. ببینید افرادِ حوزه ی صنعت یا مشتریان شما درباره ی چه موضوعاتی صحبت می کنند و بیشتر تمایل دارند چه موضوعاتی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. از این اطلاعات برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی استفاده کنید. البته حواس تان به ماهیت زودگذر برخی روندهای اجتماعی باشد!

10. توجه خواننده را جلب کنید

این کار با جواب دادن به این پاسخ خوانندگان انجام می شود که، این کالا یا خدمات چه سودی برای من دارد؟ افراد، هر روز هزاران، تبلیغ، پست و بیل بورد مشاهده می کنند. تمامی این تاچ پوینت های تبلیغاتی (شما بگویید نقاط تماس)، سعی دارند، چیزی را به فروش برسانند. اگر پیام شما، چیزی را به فروش نرسانده یا در اصل به طور مستقیم هم پیام تبلیغاتی نباشد ولی به خوانندگان کمک کند تا مشکلی را حل نماید، این نقطه تمایز شما را از دیگران جدا کرده و به فروش محصولات شما کمک می نماید.

جذب مشتری

11. افراد خود محصول یا خدمات را خریداری نمی کنند آنها نتایج را می خرند

آنها به دنبال فوایدی هستند که از خریدشان، حاصل می شود. مثلا در تبلیغات یک رستوران خانوادگی توجه داشته باشید که شما غذا نمی فروشید، شما مکانی عالی برای تقویت پیوند خانوادگی به فروشی می رسانید که باعث افزایش صمیمیت و دوستی می شود. یا مثال قدیمی تبلیغات در فروش مته و ابزار های سواخ کنِ ” Black And Decker” که ایشان را از بازار جدا نمود: ما مته نمی فروشیم ما سوراخی در دیوار را می فروشیم.

چگونه دعوت به اقدام انجام دهیم؟

آخرین جمله ای که پایین متن آگهی تبلیغاتی نوشته میشه درخواست خرید یا CTA(دعوت به اقدام) هست؛ برگ برندۀ ما برای فروشه. خیلی واضح، شفاف و خلاصه، مزایای استفاده از محصول و یا خدمات رو یادآوری کنید. باید مزایا رو طوری بیان کنیم که مشتری با خرید این محصول احساس برنده بودن داشته باشه. در پایان متن تبلیغاتی، باید از خواننده درخواست کنیم قدم اول رو برای خرید کردن انجام بده؛ این اقدام میتونه تماس تلفنی، رزرو کردن، مراجعه به فروشگاه اینترنتی، ارسال پیامک و… باشه. با استفاده از کلماتی مثل: استفاده از تخفیف، محدودیت زمانی و یا تضمین بازگشت وجه و … مشتری رو ترغیب کنید که برای خرید محصول اقدامی انجام بده.
اگر می خواهید با شما تماس بگیرند، در پیام خود، این مسئله را بیان کرده و شماره تلفن خود را در پیام، قرار دهید. اگر می خواهید، که از نمایشگاه شما دیدن کنند، آنها را دعوت کرده و آدرس دقیق را همراه با زمان مراجعه، بیان کنید.
همین طور، بسیار مهم است که کاری کنید، خوانندگان سریعا دست به کار شوند. هر چه، مدت زمان پاسخ گفتن آنها طولانی تر شود، احتمال برگشتن و خرید از شما، کمتر می شود. اگر یک تبلیغات با پیام بسیار خاص یا پیشنهاد ویژه ای را اجرا می کنید، باید دارای زمان محدودی باشد. اگر تعداد محدودی کالا در اختیار دارید، حتما مقدار محدود محصول را بیان کنید. این باعث احساس فوریت در افراد می شود تا دستورالعمل نوشته را دنبال کنند.
از همین حالا شروع کنید . دقیق بنویسید و بارها مطالعه کنید و دوباره بنویسید. سعی کنید متون خود را فقط با افرادی که صلاحیت و یا سواد تبلیغاتی دارند برای مشورت مطرح کنید. از کسی که سواد تبلیغاتی ندارد برای مشورت یا نظر دهی استفاده ننمایید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (378 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (327 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (248 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (235 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (191 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (159 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (159 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (149 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (134 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (126 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (120 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (109 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (108 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی سانیا سالاری، ارغوانِ سریال دلدادگان با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (102 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(تصاویر) تغییر چهره و تیپ «جمیله» همسر تقی معمولی در سریال پایتخت بعد 5 سال فال انبیاء روزانه جمعه 10 فروردین ماه 1403 عکس جنجالی با استایل بهاری مرجانه گلچین/ فخر فروشی مرجانه گلچین با طلا و جواهراتش ! (عکس) نمایی دیده نشده و خاص از دکوراسیون داخلی و نوروزی خانه ملیکا شریفی نیا/دکور شاد و رنگی رنگی! عکس عاشقانه امیر علی نبویان و همسرش بهار نوروزپور با دسته گل زیبا و بهاری/ جذاب ترین زوج تلویزیون ! جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! (عکس) عکس لو رفته و متفاوت از نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش و خواهر پژمان جمشیدی در کانادا/خوش گذرانی خانم ها کنار آبشار نیاگارا! کتابخانه شخصی دلنشین و مملو از کتاب سید حسن خمینی در خانه‌اش با رونمایی از قاب عکس رهبری و دخترشان+عکس/ محبوب‌ترین بخش منزل نوه امام (عکس) منوی غذای مفصل کافه هنر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد در لواسان/ از کیک شکلاتی گرفته تا آیس آمریکانو... استعداد و هوش بالای خانمهای شرکت کننده در مسابقه حامد آهنگی و عصبانیت بانمک او از نباختنشون+ویدئو رامین رضائیان ستاره تیم ملی درحال نماز خواندن در اتاقش+عکس علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران (ویدئو) مظنون فراری از دست پلیس به خودروی در حال حرکت آویزان شد
تیتر امروز   
جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402