ساده ترین تمرینات ورزشی برای بزرگ کردن باسن و ران

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
ساده ترین تمرینات ورزشی برای بزرگ کردن باسن و ران
داشتن اندام زیبا و متناسب تنها مربوط به قسمت بالایی بدن (بالا تنه) نیست بلکه باید تناسب بین قسمتهای فوقانی و تحتانی برقرار باشد تا اندام شما جذاب باشند. بسیاری از جوانانی که ورزش می‌کنند برای زیبایی اندام خود تنها به تمرینات بالاتنه اکتفا کرده و به همین دلیل بازو و شانه‌ی قوی ولی پاهای ضعیفی دارند.

شاید وقتی به ورزش های مخصوص پا و پایین تنه فکر می کنید بیشتر ذهنتان به سمت ورزش با دستگاه ها و وزنه های مختلف در باشگاه برود اما در واقع می توانید ورزش روی این قسمت از بدن را بدون نیاز به هیچکدام از این موارد و در خانه انجام دهید.

تمرینات ورزشی برای بزرگ کردن باسن و تقویت ماهیچه ران

شکل و ظاهر باسن بوسیله ی ماهیچه های آن که گلوتئوس (Gluteus) یا سرینی نام دارند تعیین میشود. البته عواملی همچون استایل بدنی و ژنتیک نیز در آن دخیل است ولی بگونه ای نیست که نتوان در آن تغییرات و اصلاحاتی را ایجاد کرد. ماهیچه گلوتئوس در انسان دارای سه قسمت می باشد که عبارتند از:

  • گلوتئوس (سرینی) بزرگ
  • گلوتئوس میانی
  • گلوتئوس کوچک

که لایه هایی از چربی نیز بین این ماهیچه ها قرار گرفته اند.

راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری، کوه پیمایی و … همگی این ماهیچه را درگیر و وادار به فعالیت میکنند. ولی برخی از تمرینات هستند که باعث برجسته تر شدن و گرد شدن ماهیچه های باسن خواهند شد که به تمرینات بزرگ کردن باسن و تقویت ران معروف هستند.

اسکات بزنید

بدون شک بهترین حرکت برای فرم دادن و برجسته کردن عضلات باسن همین حرکت اسکات است. این حرکت را به سادگی و بدون وزنه می توانید انجام دهید و اثرات آن را خیلی زود مشاهده کنید.

  • پاها را به اندازه عرض شانه از هم باز کنید.
  • زانوها را خم کنید، و انگار که می خواهید روی صندلی بنشینید.
  • هنگامی که ران ها به موازی زمین قرار گرفت متوقف شوید.
  • حالا با ایجاد فشار به پاشنه پا، بلند شوید.
  • این حرکت را ۳ ست و هر بار ۱۵ بار تکرار کنید.

اسکات پروانه بزنید

این تمرین علاوه بر افزایش استقامت شما به ضربان قلب شما می افزاید. در واقع ترکیبی از کاردیو و تمرین استقامتی است. این حرکت را به سادگی می توانید انجام دهید.

  • پاها را به اندازه عرض سرشانه باز کرده و دست ها را در پشت سر گره کنید.
  • با پرش مانند حرکت پروانه پاها را باز کرده و سعی کنید همزمان حرکت اسکات پا باز را اجرا کنید.
  • سپس با فشار آوردن به پاشنه پا بلند شوید و دوباره پاها را جمع کنید و به حالت اول برگردید.
  • این حرکت را در ۳ ست و هر بار ۱۲ تکرار انجام دهید.

تمرینات خوابیده

یکی دیگر از تمرینات ساده و موثر برای خوش فرم و بزرگ کردن ران و باسن, تمرین باز کردن پا به طرفین در حالت خوابیده می باشد. این تمرین علاوه بر اینکه موجب تقویت عضلات ران و باسن می شود, در آب کردن چربی پهلو ها نیز موثر است. برای انجام این تمرین, به پهلو دراز کشیده به طوری که یکی از پاها روی پای دیگر به صورت صاف و کشیده قرار می گیرد. توجه کنید در این حرکت, باید زانوها و نوک انگشتان پا به سمت جلو باشند. به آرامی پای بالا را از پای پایین جدا کرده و به سمت بالا و پهلو ها بکشید تا جایی که کشش و فشار را در پهلو ها احساس کنید. این تمرین را در هر دو پهلو سه بار و هر بار, پانزده شماره تکرار کنید.

پا را از پشت بلند کنید

نکته مهم در انجام این حرکت این است که باید اجازه دهید عضلات باسن از زمین جدا شده و به سمت بالا فشار بیاورد تا اثرات این حرکت را مشاهده کنید.

  • بر روی شکم دراز بکشید و بازوها را حلقه کرده و صورت را روی آن قرار دهید.
  • پاهایتان را که به صورت کشیده در امتداد بدن قرار گرفته از روی زمین بلند کنید.
  • این حرکت را برای پای مخالف خود نیز انجام دهید.
  • این حرکت را ۳ ست و هر بار ۱۲ بار تکرار کنید.

صندلی وار نشستن

یکی از موثرترین تمرینات ورزشی برای بزرگ کردن ران ها و باسن, این حرکت ورزشی می باشد. برای انجام این حرکت مطابق شکل, ابتدا پاها را کمی از هم دور کنید. سپس به آرامی مانند نشستن بر روی صندلی, تا جایی که ممکن است باسن را به پایین فشار دهید و در همین حالت برای چند ثانیه باقی بمانید. دقت کنید در حین انجام حرکت, نباید زانوها جلوتر از نوک انگشتان پا قرار گیرند و بالاتنه باید صاف باشد. با انجام این تمرین, کشش و فشار را بر روی عضلات ران و باسن احساس خواهید کرد. این حرکت را روزانه چندین بار (۲۰ بار) تکرار کنید تا عضلات باسن و ران تقویت و بزرگ تر شود.

قیچی بزنید

حتما دیده اید که وزنه برداران هنگام بلند کردن وزنه این حرکت را چگونه انجام می دهند، این حرکت علاوه بر اینکه عضلات سرئینی شما را تقویت می کند باعث می شود تعادل شما را به چالش بکشد.

  • با پای راست خود یک گام بزرگ به جلو بردارید و وزن خود را به طور مساوی بین پاها تقسیم کنید.
  • زانوهای خود را خم کرده و به سمت پایین بنشینید.
  • هنگامی که ران راست با زمین موازی است متوقف شوید.
  • این کار را برای هر پا سه بار و هر بار ۱۲ تکرار انجام دهید.

حرکت پله یا استپ آپ بزنید

انجام حرکت استپ آپ نه تنها به رشد عضلات سرئینی شما کمک می کند بلکه در انجام بهتر امور زندگی مانند بالا پایین رفتن از پله ها نیز کمک می کند.

  • یک نیمکت یا صندلی با ارتفاع کم در جلو خود قرار دهید.
  • پای راست خود را بر روی پله قرار داده و هنگامی که بالا آمدید، با پای چپ به جلو ضربه بزنید.
  • حالا پای چپ را در حالی که پای راست خود را روی نیمکت نگه دارید، به سمت پایین پایین بردارید.
  • این حرکت را برای هر یک از پاها ۳ ست و هر بار ۱۲ بار تکرار کنید.

لگد رو به عقب بزنید

با انجام این حرکت مطمئنا روز بعد در عضلات سرئینی احساس درد خواهید داشت. این حرکت در برجسته کردن باسن نقش بسیار زیادی دارد. چگونه این حرکت را انجام دهیم؟

  • به صورت چهار دست و پا قرار بگیرید.
  • گردن به صورت افقی و زانوها را روی زمین قرار دهید.
  • بریا شروع پای راست خود را از روی زمین بلند کرده و به سمت عقب لگد بزنید.
  • این حرکت را برای پای مخالف خود نیز انجام دهید.
  • برای گرفتن نتیجه بهتر است هر بار ۱۲ تکرار آن را انجام دهید

پرش به جلو

تمرینات پلیومتریک مانند پرش گسترده برای اجرا به نیروی زیادی احتیاج دارند، استفاده از عضلات ران و باسن برای انجام این حرکت بسیار مهم است.

  • بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه و بازوها را در کنار بدن قرار دهید.
  • کمی بنشینید و با فشار، تا جایی که می توانید بپرید و با استفاده از بازوان خود را به جلو بکشید.
  • به آرامی روی پایتان فرود بیایید. بلافاصله کمی به پایین بنشینید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.
  • این حرکت را ۳ ست و هر بار ۱۰ تکرار انجام دهید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (440 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (240 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (190 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (160 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (113 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (80 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) تولد همسر جوان و باکلاس احمدرضا عابدزاده، عقاب آسیا، در کنار دختر و دامادشان/ چه رستوران شیکی!👌
استایل کژوال و خوشرنگ سردار آزمون در جشن تولد 1 سالگی دخترش، نوا/ وااای چه بادکنک آرایی شیک و درجه یکی👌
(عکس) سند رد صلاحیت استاد شهید مرتضی مطهری برای تدریس در دانشگاه تهران توسط ساواک
عکس معروف رضا شاه با لباس نظامی،کلا مستبد بودنش همه جا مشخصه/نگاهی به خانه ای که محمدرضا شاه در آن به دنیا آمده + ویدئو+ عکس
حقایق گفته نشده از زینب پاشا شیرزن تبریزی دوران قاجار +عکس/ درس بزرگ او برای محتکران غلات
(تصاویر) جذاب‌ترین بازیگران ایرانی و خارجی در نوجوانی چه شکلی بودن؟/ از هدیه تهرانی و پارسا پیروزفر ایرانی تا آنجلینا جولی و جانی دپ هالیوودی
(تصاویر) 7 ایده‌ی ایرانی‌پسند و اشتهاآور برای تزیین میز غذا با قورمه سبزی/ چه سفره‌غذای شیکی بشه با این تزئینها👌
اولین تیزر طوفانی فصل 3 جوکر 2 با اجرای احسان علیخانی و آقایان/ ببین کیا هستن از هیتلر و حمید لولایی تا امین زندگانی و شاهرخ استخری😂
(ویدئو) انواع پرسش و پاسخ شفاهی در مدرسه/ فقط جاااان گفتن رضا نیکخواه/ مدیری دیگه ادامه نداد😂😂😂
(ویدئو) لحظات جالب ریختن شاخ های گوزن ها را ببینید
پذیرش بدون آزمون دانشجو در 6 رشتۀ دانشگاه شهید بهشتی ویژۀ استعدادهای درخشان
عوامل مؤثر بر افت تحصیلی دانشجویان از دید رئیس دانشگاه امیرکبیر
یادی کنیم از چیدمان ایرانی‌پسند و شیک میز غذای مرحوم زهره حمیدی بعد از بهبود حالش و در آخرین دورهمی با دوستانش
ویدیو/ از «گاندی» تا «پطروس کبیر» اطلاعات مدرسۀ مهران غفوریان/ فقط خنده‌های جواد رضویان به جریان دهقان فداکار
تسلیت پزشکیان به خانواده های داغدار کارگران معدن طبس در بدو ورود به تهران
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW