انواع مختلف بست گوشواره

  پنجشنبه، 23 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع مختلف بست گوشواره
آیا می دانید که چه نوع بست گوشواره ای برای گوش هاس شما مناسب است؟ دانستن این نکته شاید در ابتدا چندان با اهمیت به نظر نرسد اما برای حفظ سلامت گوش های شما و همچنین جلوگیری از انواع عفونت های گوش امری بسیار ضروری است.

ساخت زیورآلات ممکن است در ابتدا کاری دشوار به نظر برسد اما با داشتن ابزار مناسب بسیار آسان و راحت است.همچنین چون در انتخاب خرج کار ٬ رنگ نخ و رنگ کش ٬ نوع و رنگ زنجیر ساخت گردنبند و دستبند و پابند ٬ پایه گوشواره و پایه انگشتر و همینطور جنس سنگ ٬ برش سنگ و رنگ سنگ سازنده دخالتی ندارد ٬ هرکس بر طبق سلیقه شخصی خود این انتخاب را دارد که با قرار دادن تمامی این لوازم کنار هم یک دستبند ٬ گردنبند ٬ گوشواره و یا انگشتری زیبا درست کند.در ساخت زیورآلات نکنه مهم انتخاب نوع ابزار کار است. ابزارهای بزرگ برای ساخت زیورآلات مناسب نیستند ولی ابزار هایی با سر باریک مانند دم باریک های ظریف میتواند مناسب ساخت زیورآلات باشد. البته سایز ابزار کار به نوع زیورآلات نیز بستگی دارد. همچنین به این نکته نیز باید دقت کرد که اندازه نخ و کش انتخاب شده متناسب با سایز سنگ و مهره انتخاب شده باشد تا در ساخت مشکلی پیش نیاید. اکثر نخ ها و کش هایی که برای ساخت زیورآلات بکار میروند متناسب با سایز سنگ ساخته شده اند پس اگر مطمئن باشید که نخ استفاده شده برای ساخت زیورآلات است مشکلی در ساخت پیش نخواهد آمد.

بست حدیده ای (Screw back)

بست های حدیده ای عملکردی شبیه انواع پیچ و مهره دارند. صفحه پشتی گوشواره به شکلی که روزنه حدیده دار آن با سوراخ گوش مماس گردد در پشت گوش قرار می گیرد. محوری که پلاک گوشواره بدان متصل است پس از عبور از سوراخ گوش در روزنه پیچ می شود.

الزام پیچ کردن گوشواره و عدم مطابقت روزنه با سوراخ گوش در برخی مواقع پوشیدن گوشواره را با سختی همراه می سازد. آنچه باید در نظر داشت آن است که پیچیدن محور گوشواره نبایستی از زمان قرار گرفتن آن در سوراخ گوش آغاز گردد. اگر گوشواره به دفعات زیاد صرفاً در خود سوراخ گوش گردانده شود می تواند باعث بروز حساسیت و التهاب گردد و یا حتی سوراخ گوش را زخم کند.پس بایستی توجه داشت که حتما محور گوشواره درون روزنه حدیده ای بگردد. همچنین توصیه می شود که محور در روزنه زیاد سفت نشود و حد معینی از امکان حرکت گوشواره بر گوش ممکن باشد.از بست های حدیده ای به علت پیچ شدن پلاک در صفحه و استحکام بالا اغلب در تهیه گوشواره کودک و نوزاد و همچنین گوشواره دخترانه استفاده می گردد. بدین ترتیب تکاپو و جنب و جوش دختران در سنین پایه دیگر نمی تواند موجب نگرانی ما بابت افتادن گوشواره باشد.

بست ضامن دار (Lever back)

گوشواره های ضامن دار در طراحی خود از نوعی گیره مکانیکی بهره برده اند. محور خمیده گوشواره پس از عبور از سوراخ گوش در گیره ای که به صورت لولایی در پشت گوش حاضر است قرار می گیرد و چفت می شود. هنگام باز کردن گوشواره نیز ضامنی این گیره را آزاد می گرداند.

گوشواره های ضامن دار از آن دسته گوشواره هایی به حساب می آیند که باز و بسته شدن آنها چندان دشوار نیست – تنها بایستی دقت شود تا محور خمیده گوشواره دقیقاً در سوراخ گیره فرو رود.با توجه به محور خمیده گوشواره های ضامن دار عملکرد آنها به گوشواره های با بست قلابی بسیار مشابه است – تقریباً نکاتی که در مورد بست های قلاب ماهی گفته شد را در مورد این گوشواره ها نیز می توان در نظر داشت. اما با توجه به وجود گیره پشت گوشواره های ضامن دار احتمال حرکت محور در سوراخ گوش (و در نتیجه پارگی و عفونت آن) بسیار کمتر است؛ در واقع ضامن بخش بیشتر وزن گوشواره را تحمل می کند. البته محور در ضامن زیاد هم نباید محکم شود تا روی لاله گوش فشاری به وجود نیاید.از بست های ضامن دار اغلب در ساخت گوشواره های زنانه که مناسب مهمانی یا مناسبت های رسمی و کاری هستند استفاده می گردد. این گوشواره ها عموماً از قیمت بالایی نیز برخودار هستند و در اکثر موارد به روی پلاک آنها سنگ های نگینی زیادی کار شده است.

بست فرانسوی (French back)

محور گوشواره های با بست فرانسوی، خود در پشت گوش دارای یک (یا دو) تقعر هستند. محور پس از پس از عبور از سوراخ گوش در سوی دیگر پشت این تقعرها می افتد و چفت می شود.اگر جای تقعرهای بست گوشواره در پشت گوش به یاد سپرده شود پوشیدن و در آوردن این نوع از گوشواره زمان چندانی نمی برد. با چند بار جا به جایی می توان محور گوشواره را در جای خود انداخت.بایستی توجه داشت که محور این گوشواره به دلیل خمیده بودن (و انتقال وزن به گوش) همچنان احتمال گشاد شدن سوراخ گوش را به وجود می آورد. پس از این گوشواره ها به شکل طولانی مدت نباید استفاده نمود – و یا بدان ها پلاک سنگین و بسیار بلند آویزان کرد.

بست های فرانسوی به دلیل ظرافت و زیبایی که در طراحی شان به کار رفته است برای تولید انواع سفارش گوشواره دخترانه گزینه بسیار مناسبی هستند. همچنین در تهیه گوشواره های زنانه ای که سادگی و بی آرایه بودن طرح از اولویت بیشتری برخودار است نیز می توان از بست های فرانسوی استفاده نمود.

بست کلونی (Latch back)

بست های کلونی از عملکردی مشابه بست های ضامن دار برخودار هستند – به نوعی می توان آنها را زیر مجموعه بست های ضامن دار به حساب آورد. اما محور گوشواره های ضامن دار خمیده هستند و درون ضامن خود سفت می شوند؛ حال آنکه محور گوشواره های کلونی راست بوده و در روزنه ضامن که بایستی با سوراخ گوش مماس گردد قرار می گیرند.

3 تا از مدل های لاکچری گوشواره

گوشواره طلا ، آن هم از نوع جواهرات یکی از راه های درست نشان دادن افراد در اغلب موقعیت های خاص می باشد . برای اغلب طراحان لباس گوشواره های لاکچری مانند گوشواره های مروارید ، گوشواره های طلا و گوشواره های الماس جزء لوازم تزئنی مورده علاقه آن ها می باشد . تصور کنید که با گوشواره های زرق و برق دارد چقدر شما جذاب به نظر می رسید . اگر شما می خواهید در مرکز توجه قرار گیرید ، این گوشواره ها می توانند بهترین انتخاب شما باشند .

1_ گوشواره مروارید

یکی از مشخص ترین خواص گوشواره های مروارید این است که می توانند شما را بسیار زیبا تر نشان دهند . همچنین باعث پیشرفت اعتماد به نفس شما می شود و انرژی مثبت را در شما به وجود می آورد . همچنین مروارید ها می توانند یک تعادل احساسی را برای شما به وجود آورند و به ذهن خسته و درمان بی خوابی کمک کنند و همچنین می توانند فشار های عصبی شما را آرام کنند و باعث کنترل عصبانیت شوند . و به همین خاطر سنگ های قیمتی مروارید به عنوان خلوص ، جذابیت و عشق شناخته می شوند .

2_ گوشواره طلا

همانند گوشواره های مروارید ، تعداد زیادی خواص درمانی در گوشواره طلا وجود دارد که شامل تقویت سیستم ایمنی و درمان درد های عصبی و سیستم غدد می شود . در واقع گوشواره طلا همیشه سمبلی از سلامت و قدرت هستند .

3_ گوشواره میخی الماس ( تک نگین برلیان )

امروزه انواع گوشواره های الماس فقط برای موقعیت ها و مراسم خاص استفاده نمی شود . در حقیقت الماس ها امروزه برای خانم ها بسیار مورده علاقه هستند و در طول روز در خانه هم استفاده می کنند . زیبای و درخشندگی جواهرات الماس می تواند زیبای شما را چه در لباس رسمی و غیره رسمی کامل کند .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟ بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس لحظه انتقال پیکر سبحان کوچولو از مسیر صعب العبور رودخونه+ ویدئو جگرخراش وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم+فیلم ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
تیتر امروز   
هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم