آشنایی با ارز دیجیتال کین (kin)

  دوشنبه، 04 مرداد 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال کین (kin)
ارز دیجیتال کین نوعی رمز ارز است که داخل شبکه‌ای در رسانه‌ اجتماعی kik تولید شده است و مشوقی برای توسعه ‌دهندگان درون شبکه می‌باشد. kik رقیبی برای فیسبوک بوده است، kin به عنوان ارز دیجیتال رسانه kik تولید شد. در ادامه مطلب بیشتر با این ارز دیجیتال آشنا میشوید . با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال کین (Kin) یک بلاکچین عمومی و مالی است. این ارز دیجیتال توسط شرکت پیام رسانی Kik راه اندازی شده است. شبکه ارز دیجیتال Kin کاملاً با مشارکت اعضای خود مدیریت می شود؛ به همین دلیل متخصصان این حوزه می گویند این رمزارز می تواند یک شبکه کاملاً غیرمتمرکز و خود مختار باشد. توکن KIN در این شبکه به عنوان مشوقی برای مشارکت کاربران در شبکه استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این ارز دیجیتال، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

ارز دیجیتال kin چیست؟

ارز دیجیتال Kin رمزارز مخصوص سرویس پیام رسان Kik است. Kin در پلتفرم پیام رسان Kik کاربردهای ویژه ای دارد. کاربران می توانند با مشارکت در جامعه گسترده Kik توکن کین دریافت کنند و سپس توکن Kin را برای کالاها و خدمات مختلف در بستر بلاکچین Kik خرج کنند. کلمه kin یک اختصار از کلمه Kinship به معنای خویشاوندی و همبستگی است. هدف از تولید ارز دیجیتال کین، تقویت روابط درون رسانه اجتماعی kik است. Kin وابستگی ایجاد می کند و سبب تعامل هر چه بیشتر کاربران در kik می شود.

پلتفرم پیام‌رسان Kik

تاریخچه ارز دیجیتال کین

ارز دیجیتال Kin برای اولین بار در سپتامبر سال 2017 از طریق عرضه اولیه (ICO) راه اندازی شد و تقریباً 100 میلیون دلار سرمایه را در مدت زمان حدود دو هفته جمع آوری کرد. پس از راه اندازی ارز دیجیتال کین، بنیانگذاران Kin اکوسیستم آن را «مخصوص گردهم آوردن مردم در یک ایده اقتصادی مشترک» توصیف کردند همچنین شبکه این ارز دیجیتال به عنوان یک بنیاد غیرمتمرکز برای سرویس های دیجیتالی عمل می کند.

اکثر شرکت هایی که ارز دیجیتال خود را راه اندازی می کنند معمولاً از ابتدا یک پایگاه و شبکه کاربری ندارند. اما یکی از مزیت هایی که ارز دیجیتال کین دارد این است که از همان ابتدا یک پایگاه و شبکه کاربری آماده داشت. بستر پیام رسان Kik با میلیون ها کاربر فعال خود یک مزیت اساسی برای ارز دیجیتال کین به حساب می آید.

برنامه Kik می تواند بسیاری از خدمات و ویژگی های سنتی پولی، از جمله کیف پول Kin را در خود جای دهد.اگرچه کین اواخر سال 2017 رسماً راه اندازی شد، اما هنوز در مرحله آزمایش توسط پلتفرم کیک است. طی یک دوره نزدیک به سه سال، کیک پروژه ای به نام Kik Points را اجرا کرد. این پروژه از این جهت که به کاربران Kik فرصت کسب و هزینه کردن در برنامه خودش را می داد، بسیار شبیه ارز دیجیتال کین بود. در بالاترین سطح تراکنش خود، Kik Points به حجم تراکنش سه برابر بیشتر از تعداد تراکنش های بیت کوین رسیده است.

تیم ارز دیجیتال Kin

به گزارش ETHnews، بنیاد ارز دیجیتال کین مظهر یک سازمان حکومتی غیرانتفاعی است که می تواند کاملاً غیرمتمرکز و خودمختار باشد.اکوسیستم کین مثل پلتفرم سایر شبکه ها ی اجتماعی حول محور تبلیغات نمی چرخد بلکه به جای تبلیغات، این کاربران هستند که برای خودشان و دیگران ارزش ایجاد می کنند و به خاطر مشارکت در شبکه پاداش می گیرند.

در وب سایت Kin علاوه بر ارز دیجیتال کین، یک توکن KIN هم برای این ارز دیجیتال تعریف شده است. کین از این نظر که یک بلاکچین عمومی است و ارزش پولی دارد، مشابه بیت کوین است. از این نظر که کین بخشی از یک بلاکچین است، به توسعه دهندگان آن کمک می کند که ایجاد و گردش توکن ها در این بلاکچین را کنترل کنند تا از افزایش ناگهانی عرضه توکن جلوگیری شود. پشتیبانی ها ی بلاکچین همچنین امکان تضمین توکن در بلندمدت را فراهم می کند.

امتیازات کین

طبق ادعای کین این ارز دیجیتال بیش از یک میلیون کاربر منحصر به فرد دارد که این ارز را خریداری می کنند و یا از آن سود می برند؛ بنابراین کین از جمله پرکاربردترین ارزهای دنیا است؛ همچنین معاملاتی که در بستر این رمز ارز انجام می شود نسبت به بیت کوین و اتریوم بیشتر است و پنجمین جایگاه را در گردش ارز روزانه در صنعت بلاکچین دارد و از بستری ایمن برخوردار است.

فراز و نشیب کین در بستر زمان

در دسامبر سال 2014 میلادی سیستم خاصی در kik راه اندازی شد که Kik Kik Points نام داشت. این سیستم در بستر رسانه kik به کاربران پاداش می داد. سرانجام در سال 2017 این سیستم حذف شد. در سپتامبر سال 2017 میلادی kik با برگذاری ICO توکن کین به سرمایه ای در حدود 100 میلیون دلار دست یافت.

متاسفانه در ماه ژوئن سال 2019 میلادی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا این شرکت را نسبت به فروش غیرقانونی توکن kin متهم کرد و در سپتامبر همان سال هم رسانه kik اعلام تعطیلی کرد تا بتواند در دادگاه علیه اتهام وارده دفاع کند و بر روی این کار تمرکز داشته باشد. سرانجام در ماه اکتبر همان سال شرکت مدیالب اعلام کرد که تمایل دارد رسانه kik را خریداری نماید و kin حفظ شود.

اتهام قانونی بر سر چیست؟

از سال 2017 و پس از برگذاری ICO که توکن kin پرآوازه گشت به دلیل شکایت قانونی علیه این توکن، ارزش آن به شدت افت کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مدعی است که فروش عرضه اولیه بدون مجوز انجام شده است. کسانی که در ICO بر روی این توکن سرمایه گذاری کرده اند، انتظار سود داشتند؛ در حالی که شرکت مدعی است که این طرح برای تامین سرمایه و جمع آوری پول انجام شده و توکن کین هرگز نمی توانسته در آن زمان قابل استفاده باشد. kik تصمیم دارد تا برای صنعت کریپتو در دادگاه علنی بجنگد تا SEC را وادار سازد تا در قوانین خود تجدید نظر کند. قوانین این کمیسیون در حدود 80 سال پیش پایه گذاری شده و کاملا قدیمی است!

Kik تعهد کرده تا سرمایه ای به ارزش 5 میلیارد دلار برای پیروزی خود در دادگاه هزینه کند؛ به همین سبب برای تامین این مبلغ، طرحی به نام «Defend Crypto Fund» را به نمایش گذاشته است تا هر سازمان و نهاد بلاکچینی که تمایل دارد برای انجام این کار کمک های مالی خود را اهدا کند.

ارز کین چگونه کار می کند؟

توکن های کین از طریق یک مدل انگیزشی که به آن موتور جوایز کین یا KRE گفته می شود، وارد گردش می شوند که به توسعه دهندگانی که تجربه های جذاب کاربران با کین را بر اساس تعامل آنها ایجاد می کنند، پاداش می دهد.این یک مدل درآمدزایی از نرم افزار است که باعث ایجاد انگیزه برای پذیرش موارد استفاده جدید و ایجاد ارزش برای ارز دیجیتال و همچنین تشویق به تبادل ارزش بین کاربران می شود.این گزینه جدید، کاربران و توسعه دهندگان را در یک اقتصاد دیجیتالی مشترک که در آن توسعه دهندگان و تولیدکنندگان محتوا و ارزش تولید می کنند، متحد می کند.

بلاک چین کین به طور مستقل از طریق یک مدل اجماع متحد، در حال حاضر متشکل از بیش از ۱۱ نود اعتبار سنج توزیع شده جهانی، کار می کند تا بتواند تحمل خطا را حفظ کند و در عین حال هزینه های کم و زمان سریع تایید تراکنش را نیز فراهم کند. هویت اپراتورهای نود در حال حاضر به منظور حفظ امنیت عملیاتی خصوصی است، اما طبق گزارشات دارای ارائه دهندگان خدمات دیجیتال مستقل و معتبر و با سابقه مطمئن نگهداری می باشند.

توزیع و منطق الگوریتمی موتور جوایز کین توسط بنیاد کین، یک سازمان غیر انتفاعی مستقر در انتاریو کانادا، کنترل می شود. کین توزیع نشده در خزانه سازمانی نگهداری می شود که از طریق یک سری دوره های واگذاری، دستورالعمل های تورم و کنترل های مربوط به حضانت که انتقال امن و استفاده صحیح از وجوه را تضمین می کند، کنترل می شوند. ضمانت نامه های ضد هرزنامه و ضد تقلب نیز تا زمانی ارائه می شوند که توزیع کین با استفاده از آن محافظ های اضافی خودکار شود. بیش از ۱۰ تریلیون کین در پایان زمان توزیع در اکوسیستم وجود نخواهد داشت. این مقدار زیاد به معنای ممکن ساختن پذیرش انبوه توسط کاربران در سراسر جهان است.

هدف ارز دیجیتال کین

هدف این توکن ERC-20 (مبتنی بر اتریوم) ارائه تسهیلات جهت انتقال دارایی ها در خدمات دیجیتالی همچون بازی ها و شبکه های اجتماعی بوده و برای بهره گیری از 15 میلیون کاربر فعال ماهانه کیک مسنجر راه اندازی شده است. از اهداف پلتفرم Kin می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. مدیریت منابع مالی و انسانی با همکاری مشارکت کنندگان در اکوسیستم
  2. پشتیبانی و توسعه فناوری های مربوط به پیاده سازی Kin
  3. ایجاد انگیزه جهت عضویت در اکوسیستم با استفاده از مکانیسم هایی همچون KRE

ضریب بازگشت سرمایه (ROI) کین از ابتدای رویداد توزیع توکن ها تا کنون حدوداً 83 درصد بوده است. در حال حاضر قیمت Kin معادل 0.00018 دلار است و بر اساس حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال، با 139 میلیون دلار در جایگاه صد و سی ام در میان ارزهای رمزنگاری شده قرار دارد.

میزان کل عرضه ثابت توکن Kin

پیش از رویداد توزیع توکن ها (Token Distribution Event) شور و اشتیاق زیادی در رابطه با ایجاد پلتفرم کین برای علاقه مندان به ارزهای رمزپایه وجود داشت. در 7 سپتامبر 2017، فقط چند روز قبل از این رویداد، Kik اعلام نمود که با توجه به تصمیم کمیسیون امنیتی ایالت انتاریو مشارکت شهروندان کانادایی در این مراسم ممنوع است. این موضوع تا حدودی باعث سرکوب مشارکت در TDE بود و کین توانست تنها 98 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری کند؛ در حالی که هدف آنها جمع آوری 125 میلیون دلار بود.

میزان کل عرضه ثابت Kin ده تریلیون توکن است که به چهار بخش تقسیم می شود:

  • 5 درصد – برای پیش فروش به سرمایه گذاران با تخفیف 30%
  • 5 درصد – برای شرکت کنندگان در رویداد توزیع توکن (TDE)
  • 30 درصد – برای کمپانی Kik Interactive
  • 60 درصد – برای مکانیسم موتور پاداش کین (KRE) جهت رشد اکوسیستم

موتور پاداش کین (Kin Rewards Engine) چگونه عمل می کند؟

موتور پاداش کین (KRE) یک مکانیسم ساخته شده جهت ایجاد انگیزه در اکوسیستم Kin است. این مکانیسم به ارائه دهندگان خدمات دیجیتالی که از ارز دیجیتال کین استفاده می کنند، پاداش های روزانه پرداخت می نماید. پس از راه اندازی کامل پلتفرم در نیمه دوم سال 2018، انتشار برنامه ریزی شده 0.061% از ذخایر توکن های باقی مانده در هر روز آغاز خواهد شد.

بنیاد کین

به گزارش ETHnews، “بنیاد کین مظهر یک سازمان حکومتی غیرانتفاعی است. این بنیاد در نهایت غیر متمرکز و خودمختار خواهد بود”. این بنیاد قرار است به هدایت توسعه اکوسیستمی گسترده تر برای کاربران کمک کند. این اکوسیستم بر اساس تبلیغات نخواهد بود. اقتصاد مبتنی بر تبلیغات در بسیاری از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی وجود دارد. کین بیشتر به این ایده وابسته است که کاربران می توانند برای خود و یکدیگر ارزش ایجاد کنند. سپس به این کاربران با توکن های کین پاداش داده می شود.

طبق اعلام وب سایت این ارز، کین علاوه بر اینکه یک ارز دیجیتال است، توکن را “متفاوت از سایر ارزهای دیجیتال” توصیف می کند. کین از آنجا که از بلاک چین عمومی استفاده می کند و ارزش پولی دارد مشابه بیت کوین است. این واقعیت که کین بخشی از یک بلاک چین است، به توسعه دهندگان آن اجازه می دهد تا ایجاد و جریان توکن ها را کنترل کنند. این از افزایش نوسانات جلوگیری کند. پشتیبانی بلاک چین همچنین امکان تضمین ارزشمندی توکن در بلند مدت را فراهم می کند. طبق داده های کوین مارکت کپ، از تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱، کین رتبه ۶۱ را در بازار ارزهای دیجیتال داشت.

فرصت های سرمایه گذاری در KIN

چند عامل موجب شده تا بسیاری از معامله گران و هم چنین فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، به این نوع از دارایی به عنوان فرصتی مطلوب برای سرمایه گذاری بنگرند. از جمله این عوامل می توان به این مورد اشاره کرد که شبکه اجتماعی KIK در ابتدا و با عمری ده ساله و سرمایه بالای یک میلیارد دلار تصمیم به ارائه توکن گرفت و با استفاده از روش های سنتی توانست به سرمایه بسیار بالایی دست یابد که این عامل از نظر سرمایه گذاران این حوزه، بسیار با ارزش تلقی شد.

از طرف دیگر و از جمله دلائل دیگر جلب توجه معامله گران این بود که این رمز ارز دیجیتالی یکی از پر کاربردترین رمز ارزها در سراسر جهان است. در حقیقت، تیم KIN ادعا دارد که این دارایی دیجیتالی، بیش از یک میلیون کاربر فعال دارد که از خرید و فروش و معاملات تجاری خود با استفاده از این ارز دیجیتال سودهای بالایی دریافت می کنند.

هم چنین لازم است ذکر شود که خرید و فروش ها و تمامی معاملاتی که در بستر این ارز دیجیتالی صورت می گیرد بیشتر از ارزهایی مانند بیت کوین و یا اتریوم است. از طرف دیگر این ارز دیجیتالی توانسته جایگاهی بسیار بالا را در گردش ارز روزانه بلاک چین به خود اختصاص دهد. داشتن بستر ایمن نیز از دیگر ویژگی ها و مزایای این رمز ارز دیجیتالی است.

ارز رمزپایه Kin در کدام صرافی ها پشتیبانی می شود؟

صرافی کشور جفت ارزی قابل معامله
EtherDelta غیرمتمرکز KIN/ETH
Bancor Network غیرمتمرکز KIN/BNT
IDEX غیرمتمرکز KIN/ETH
DDEX.io غیرمتمرکز KIN/ETH
ERC dEX غیرمتمرکز KIN/ETH
COSS سنگاپور KIN/BTC ; KIN/ETH
Mercatox انگلستان KIN/BTC ; KIN/ETH
Coinfalcon انگلستان KIN/BTC ; KIN/ETH

قیمت ارز دیجیتال کین

همان طور که پیش از این توضیح دادیم، توکن شبکه ارز دیجیتال کین، KIN است. این ارز دیجیتال در سال 2017 با قیمت حدود 0.00011 دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. نمودار قیمت یک سال گذشته این ارز دیجیتال را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

نمودار قیمت یک سال گذشته ارز دیجیتال کین
نمودار قیمت یک سال گذشته ارز دیجیتال کین

آینده ارز دیجیتال کین

در سال 2019، شرکت کیک اعلام کرد که برای تمرکز بر رمزارز Kin، سرویس پیام رسانی خود را تعطیل می کند. با این حال، اندکی پس از این اعلامیه، این شرکت توسط MediaLab خریداری شد و سرویس پیام رسان کیک دست نخورده باقی ماند. اما کمی بعد کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از شرکت کیک به دلیل جمع آوری پول در زمان عرضه اولیه Kin بدون ثبت پیشنهاد ها شکایت کرد.

در سال 2020، کمیسیون بورس و اوراق بهادار حکم داد که شرکت کیک با روش فروش Kin در سال 2017 قانون اوراق بهادار فدرال را نقض کرده و به پرداخت 5 میلیون دلار جریمه محکوم شد. با این حال، این سرویس پیام رسان نیازی به خاموش کردن شبکه ارز دیجیتال کین و همچنین ثبت نام Kin در SEC نداشته و بنابراین فروش Kin هنوز هم می تواند انجام شود.

از کجا می توان ارز دیجیتال کین را خرید؟

کین هنوز در صرافی بایننس لیست نشده است. اما اگر می خواهید این رمزارز را خریداری کنید، می توانید ابتدا پول خود را در یکی از صرافی ها ی ایرانی به تتر تبدیل کنید و پس از آن، تتر خود را به صرافی ها یی مثل Gate.io ،FTX ،bithumb Global یا HitBTC انتقال دهید و در این صرافی ها ارز دیجیتال Kin را خریداری کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال کین یکی از شبکه ها ی بلاکچینی است که از سال 2017 وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است. از آن زمان تاکنون این ارز دیجیتال نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کرده است اما نتوانسته رشد قیمت خود را حفظ کند و دوباره با کاهش قیمت حتی به زیر قیمت عرضه اولیه خود رسیده است. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان حوزه ارزهای دیجیتال توصیه می کنند در انتخاب رمزارز ها برای سرمایه گذاری دقت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386
تیتر امروز   
نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب
تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو
نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
منتخب روز