آشنایی با وظایف مرد در زندگی زناشویی

  یکشنبه، 25 آبان 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
آشنایی با وظایف مرد در زندگی زناشویی
توانایی مدیریت امور خانواده و تصمیم‌گیری درست از وظایف مرد در زندگی زناشویی است. یک مرد قاطع است و با خرد تصمیم‌گیری می‌کند. در تصمیمات با همسرش مشورت می‌کند و بهترین تصمیم را با همکاری یکدیگر می‌گیرند. مردی که همیشه دچار تردید است و با شنیدن نظرات دوستان و اطرافیان نظر خود را تغییر می‌دهد، برای زنان جذابیت ندارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هر یک از زن و مرد برای اداره بهتر زندگی و تأمین آسایش و حفظ کیان خانواده، متناسب و هماهنگ با ساختار وجودی خود مسئولیت ها و وظایفی بر عهده دارند که برخی از آنها وظایف حقوقی وبرخی دیگر به دلیل ماهیت عاطفی و رفتاری پیوند زناشویی، وظایف اخلاقی به شمار می آیند. برخی از این وظایف و مسئولیت ها که از وظایف اختصاصی مرد نسبت به همسر و فرزندانش می باشد، عبارتند از:

بهترین دوست او باشید

یک زوج متأهل بسیار فراتر از زن و مرد هستند. آنها بهترین دوستان یکدیگر هستند. برای این کار وقتی اتفاق مهمی در زندگی همسرتان رخ می دهد، در کنارش باشید. وقتی چیز مهمی برایتان رخ می دهد، تلفن را بردارید و به او به عنوان اولین نفر خبر دهید. درست همان طور که با دوست صمیمیتان این طور رفتار می کنید.

حامی باشید

از دیگر وظایف مرد در زندگی زناشویی حمایت گر بودن است، برای اینکه به همسرتان نشان دهید که او را دوست دارید، در کنار او باشید. از او در برابر آسیب ها و سوءاستفاده ها محافظت کنید. بعضی از مردان اگر شخص دیگری به همسرش توهین کند چشم پوشی می کنند. شما این طور نباشید. همسرتان را دوست بدارید و با حمایتتان آن را به او نشان دهید. اگر کسی به همسرتان توهین کرد، از او محافظت کنید. زمانی که برای او مشکلی پیش می آید، با راهکار به کمک او بیایید.

یکی از وظایف مرد در زندگی از نظر جسمی مراقب خود باشید

اکثر مردان پس از ازدواج به ظاهر ظاهری خود اهمیت نمی دهند. آنها پس از اینکه با یکدیگر احساس راحتی کردید، دیگر از هر تلاشی برای آراسته بودن دست می کشند. از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که در خانه نیز تمیز و مرتب باشد. کثیف بودن لباس خانه، ریش بلند و ناآراسته، دهان بدبو، بدن عرق کرده و مواردی از این دست هر گونه احساس عاشقانه را در نطفه خفه می کند.

به عقاید او احترام بگذارید

زن و شوهر، حتی با وجود داشتن فرهنگ و دین یکسان، ممکن است دارای عقاید متفاوتی باشند که شامل عقاید سیاسی، پوشش، علایق و هر چیز دیگری می شود. همیشه به اعتقاد او احترام بگذارید. او حق دارد اعتقاداتش را حفظ کند. شما قرار نیست او را عوض کنید. او را همان طور که هست دوست داشته باشید و تلاش کنید از میان این تفاوت ها یک نقطه اشتراک بیابید.

از وظایف مرد در زندگی زناشویی، عشقتان را به او نشان دهید

مردان زیاد احساساتی نیستند و این باعث می شود نشان دادن عشق برایشان دشوار باشد. اما این از وظایف مرد در زندگی زناشویی است چراکه این مسئله برای زنان بسیار مهم است. زنان به دریافت عشق از سوی همسر نیاز دارند و وقتی همسرشان به آنها عشق می ورزد احساس خوبی دارند. وظایف مرد در زندگی زناشویی ابراز عشق و توجه است، با بوسه های تصادفی در طول روز و در آغوش گرفتن عشقتان را به او نشان دهید.

این کارهای کوچک روز او را می سازد.

از رویایش حمایت کنید

اگر همسرتان هدفی دارد که می خواهد برای رسیدن به آن تلاش کند، هر کاری که می توانید برای حمایت از او انجام دهید. به رویاهای او نخندید زیرا این کار فقط روح او را می شکند. شما تنها کسی در جهان هستید که باید احساس کند می تواند از او پشتیبانی دریافت کند، حتی اگر بقیه مردم فکر کنند احمق است. بنابراین، برای او بجنگید. او را باور کنید که می تواند هر کاری را که می خواهد انجام دهد.

خطاهای او را بپذیرید

از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که همسرش را همان طور که هست بپذیرد. زنان و مردان همه ایرادات و نواقص مخصوص به خود را دارند. اما عشق واقعی پذیرش بد با خوب است. ذهنتان را روی تمام چیزهای خوب او متمرکز کنید و مواردی را که دوست ندارید نادیده بگیرید. اگر موضوعی است که واقعاً شما را آزار می دهد، در این مورد با او صحبت کنید، یا فقط یاد بگیرید که آن را بپذیرید. ممکن است مواردی در مورد شما وجود داشته باشد که او نیز باید یاد بگیرد آنها را بپذیرد.

فرصت های عاشقانه را از دست ندهید

با گذشت مدتی از ازدواج، شور و شوق اولیه از بین می رود و عادت جای آن را می گیرد. به عنوان یک شوهر خوب وظیفه خود را در حفظ نشاط زندگی مشترک انجام دهید. او را برای قرار ملاقات بیرون ببرید یا با گل و یک شب عاشقانه در هتل او را غافلگیر کنید، انتخاب ها بی پایان است.

گفتگو و مصالحه کنید

هر زوج اختلافاتی دارند، اما آنهایی برنده اند که یاد می گیرند به جای عصبانیت یا تلخی، درباره مشکلاتشان حرف بزنند. اینها زوج هایی هستند که رابطه آنها طولانی می شود. یادگیری احترام به عقاید یکدیگر در ازدواج بسیار مهم است و یادگیری برقراری ارتباط بدون فریاد باعث نجات ازدواج شما می شود و فرزندانتان خانه ای امن تری دارند.

مردی که می خواهد رابطه اش را حفظ کند، آماده سازش است. مواقعی پیش می آید که همسرتان ممکن است موقعیت خود را فدا کند تا شما را خوشبخت کند، بنابراین شما نیز باید یاد بگیرید که بتوانید سازش کنید و راه حل هایی ارائه دهید که هر دو بتوانید در مورد آن توافق کنید.

از همسرتان مراقبت کنید

از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که تمام وظایف خانه و مراقبت از اعضای خانه را روی دوش همسرتان نگذارید. از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که از همسرش مراقبت کند. این امر در زمان بیماری اهمیت بیشتری می یابد. از همسرتان در زمان بیماری و احتیاج مراقبت کنید. هر کاری که برای سلامتی او نیاز است انجام دهید. اجازه ندهید در زمان بیماری فشار خانه داری و بچه ها به او وارد شود و بدنش فرسوده شود. یک مرد خوب همیشه مراقب شادابی همسرش است.

از دیگر وظایف مرد در زندگی زناشویی، قابل اعتماد باشید

مردی که همسرش را دوست دارد هر کاری می کند که زن به او اعتماد داشته باشد. او هرگز به همسرش فرصتی نمی دهد تا به او شک کند یا احساس ناامنی کند. اگر همسرتان را دوست دارید، پنهان کاری نکنید و دروغ نگویید.

وظایف خود را به عنوان پدر بشناسید

وظایف مرد در زندگی زناشویی شامل قبول مسئولیت های پدری نیز می شود. تربیت فرزندان را تمام و کمال به همسرتان نسپارید و صرفاً خودتان را مسئول بخش مالی نیازهای فرزندتان بدانید. یک شوهر خوب بچه هایش را دوست دارد. اگرچه ممکن است بعد از آمدن از محل کار، خستگی باعث شود که بازی با بچه ها دشوار باشد. اما اگر بچه هایتان را دوست دارید باید برای آنها زمان بگذارید. از آنها بخواهید بازی های ساده تر و نشستنی انجام دهند، اما برایشان وقت بگذارید. با سرگرم شدن با فرزندان، همسرتان به این باور می رسد که شما نیز بخشی از مسئولیت ها را پذیرفته اید. و او به شما افتخار خواهد کرد که پدر خوبی هستید.

وفادار باشید

شوهر خوب به همسرش وفادار است. اگر همسرتان را دوست دارید، به او وفادار باشید. اگر دچار مشکلی مانند تنوع طلبی یا چشم چرانی هستید، با یک مشاور یا روانشناس صحبت کنید. بسیاری از خیانت ها در اثر مشکلات شخصیتی، و نه کمبودها و نواقص زن، رخ می دهند.

شوخ طبع باشید

زنان بیشتر به سمت مردانی می روند که می توانند آنها را بخندند. از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که به همسرش حال خوب بدهد و او را بخنداند. خندیدن با همدیگر را به خندیدن به یکدیگر تبدیل نکنید. بنابراین، اشتباهات او را مسخره نکنید. در عوض، به چیزهایی بخندید که برای هر دوی شما لذت بخش است.

زبان و بیان خوب داشته باشید

یک شوهر خوب به همسر خود و عقاید او احترام می گذارد. درک، پذیرش و احترام به این واقعیت که همسرتان، حتی پس از ازدواج نیز، موجودی جدا از شما است که ایده ها، رویاها و نظرات متفاوتی دارد، در ازدواج مهم است. از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که به خواسته ها و نیازهای همسرش احترام بگذارد. او را مجبور نکنید که از رویاهای خود چشم بپوشد تا از شما پیروی کند. در زمان اختلافات، فحاشی نکنید، زورگویی نکنید و به او توهین نکنید. خشم خود را کنترل کنید.

از دیگر وظایف مرد در زندگی زناشویی، در امور خانه داری کمک کنید

یک شوهر خوب فعال است و در خانه نیز به همسرش کمک می کند. گاهی حفظ تعادل در انجام کار خانه و بیرون از خانه برای یک زن امروزی سخت می شود. اما شوهر خوب در کارهای خانه به همسرش کمک می کند. مسئولیت امور خود را تقبل کنید و در سایر کارها نیز تا حد امکان به او کمک کنید.

تعادل و عدالت را بین خانواده ها حفظ کنید

برای زنان مسئله خانواده و رفت وآمد اهمیت زیادی دارد. خانواده او را بخشی از خانواده خود بدانید و با آنها همان طور رفتار کنید که با خانواده خودتان رفتار می کنید. برای آنها همان کاری را انجام دهید که برای والدین و خواهر و برادر خود انجام می دهید.

قاطع و مدبر باشید

توانایی مدیریت امور خانواده و تصمیم گیری درست از وظایف مرد در زندگی زناشویی است. یک مرد قاطع است و با خرد تصمیم گیری می کند. در تصمیمات با همسرش مشورت می کند و بهترین تصمیم را با همکاری یکدیگر می گیرند. مردی که همیشه دچار تردید است و با شنیدن نظرات دوستان و اطرافیان نظر خود را تغییر می دهد، برای زنان جذابیت ندارد.

توجه کنید و نظر دهید

در تصمیمات او را همراهی کنید. به حرف هایش گوش دهید و نظرتان را در مورد گفته هایش بیان کنید. این به او نشان می دهد که شما به حرف هایش گوش کرده اید. یک مرد خوب، متوجه تغییرات ظاهری همسرش، از رنگ مو تا لباس جدید می شود. در مورد نقاط قوت ظاهری او نظر بدهید و او را به خاطر تغییرات سالم، تشویق کنید.

دهن بین نباشید و قضاوت نکنید

بسیار پیش می آید که در زندگی با لحظاتی روبه رو می شوید که کسی از همسرتان بدگویی می کند. یک مرد خوب هیچ وقت بدون شنیدن حرف های همسرش قضاوت نمی کند و او را سرزنش نمی کند.

یکی دیگر از وظایف مرد در زندگی زناشویی، با خانواده تفریح کنید

تفریح با خانواده از وظایف مرد در زندگی زناشویی است. یک مرد خوب بیش از آنکه در کنار دوستانش باشد، وقت خود را صرف خانواده می کند. رفیق بازی از صفت هایی است که زنان از آن خوششان نمی آید و آن را ویژگی یک مرد خوب نمی دانند. شما حق دارید ساعتی از هفته را در کنار دوستانتان باشید، اما باید درعین حال برای خانواده و همسر خود نیز وقت بگذارید. همچنین، کار زیاد نیز نمی تواند دلیل خوبی برای دوری از خانواده باشد. شما به خاطر خانواده این مقدار کار می کنید. اما وقتی در کنار آنها حضور ندارید، ارزش تلاشتان کمرنگ تر می شود. پس با برنامه ریزی بهتر تلاش کنید ساعتی را در روز در کنار خانواده تفریح کنید و به گشت وگذار اختصاص دهید یا در خانه در کنار یکدیگر فیلم ببینید و فعالیت مشترکی انجام دهید. این به همدلی بیشتر بین اعضای خانواده کمک می کند و از بروز بسیاری از مسائل زناشویی جلوگیری می کند.

وظایف دیگر مرد در زندگی زناشویی، مستقل باشید

استقلال فکری و مالی از مهم ترین وظایف مرد در زندگی زناشویی است. با وابسته بودن به اطرافیان، خانواده و دوستان زندگی خود را در معرض خطر قرار می دهید. یک شوهر خوب تلاشش را می کند که زندگی خوبی فراهم کند که شامل نیازهای اولیه مانند تأمین غذا، پوشاک، سلامتی و مسکن می شود. استقلال فکری مرد نیز برای زنان مهم است. اگر به مادرتان یا فرد مهم دیگری در زندگی وابسته هستید، زندگی مشترکتان را در معرض خطر قرار داده اید. یک مشاور می تواند به شما کمک کند که شخصیت مستقل تری داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (127 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (16 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (11 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (8 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (7 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (6 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (5 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کوردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (5 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (4 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (3 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) تصویر جدید ارسلان قاسمی در حال موتور سواری به مناسبت تولد 29 سالگی اش / مثل همیشه خوشتیپ و جذاب (2 نظر) فال انبیاء روزانه یکشنبه 6 خرداد 1403 (2 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر خوش صدا با آهنگ هر چی بین ما بود صحبت وفا بود +ویدئو (2 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از ویلای باصفا و دلباز فریبا نادری با طبیعت بهشتی و سرسبز/ گلدونش نزدیک 2 متر قدشه+عکس سوگواری روستاییان در نقطه‌ای که رئیس جمهور شهید در آن آخرین نمازش را خواند+ویدیو هدیه خاص دختر سیدحسن نصرالله به خواننده ایرانی + تصاویر سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ! بشقاب صبحانه خاص و خوشمزه هانده ارچل در ژاپن با چینش شیک و متفاوت+عکس عکس زیر خاکی از بهرام رادان بازیگر جذاب ایرانی با ریش و سبیل/جذابیت 2 چندان آقای بازیگر بعد از ازدواج نگاهی به دیزاین رویایی و اروپایی خانه پدر همسر شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ سلیقه این خانواده تو همه چی حرف نداره😍 یک کشف پربازدید؛ شناسایی حیرت انگیز تابوت اصلی بزرگترین فرعون مصر در دره پادشاهان+عکس تیپ دهه شصتی ارسطوی پایتخت در کنار خانم داور برنامه صداتو+عکس/ فقط ترکیب رنگ لباسای آقای بازیگر! انتقام گروهی زنبورها از زنبور بزرگ بعد از قتل هم‌نوع‌شان +ویدئو عکس های بامزه و جذاب از شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران در نوزادی/ چقدر کوچولو و گوگولی! چاه حمام مرد جوان تهرانی را بلعید؛ از سرنوشت او خبری نیست!+ فیلم حال خوب سینا مهراد و برادرزاده اش هامون در مزرعه کنار بزغاله های بامزه شان شنگول و منگول+ عکس گوشه ای از دکوراسیون اصیل و شیک خانه آزیتا ترکاشوند با ست آینه و شمعدان نقره +ویدئو استوری احساسی و عاشقانه مونا کرمی تازه عروس سینما به مناسبت تولد مادرش با شعری از معروف ترین آهنگ عرفان طهماسبی+عکس/ و مامانی که ماشالله خیلی جوونه (عکس) نگاهی به امضای زیبا شهید حسین امیر عبداللهیان وزیرامور خارجه/ چه هنرمندانه و زیبا صحبت های خنده دار آقای موسوی واعظ: وقتی یه معتاد به حاج آقا تسبیحی هدیه میده که توش تریاک جاساز کرده بود +ویدئو😂👌 تیر خلاص تولید کننده مواد دارویی گیاهی با این محصول جدید به صنعت پزشکی+عکس/ عرضه عنبرنسارا در بسته بندی آلومینیومی و قرص مانند! بهترین و ساده‌ترین روش برای درست کردن پنیر روستایی در خانه+ویدیو استایل بهاری یاسمن معاوی بازیگر فیروزه “گیلدخت” خارج از قاب تلویزیون +عکس/ چقد خاص و ظریفه مقایسه باورنکردنی قیمت بلیط کنسرت محسن یگانه و انریکه ایگلسیاس در دوبی+عکس/ با دونستن اختلاف قیمت هوش از سرتون میپره! مهمونی دونفره و جمع و جور رضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی برای یه شام فست فودی +عکس / میز شامشون چه ویو باحالی داره این دو چهره مهم در افتتاحیه مجلس دوازدهم حضور نداشتند +عکس تغییر چهره هوش پران «خانم شیرزاد» ساختمان پزشکان بعدِ 13سال+عکس/ جوان تر شدن با بالا رفتن سن به روایت تصویر! تصویری جدید از سحر دولتشاهی پس از شایعه خبرساز در پشت صحنه سریالش رونمایی مینا مختاری از اسم با کلاس پسرش برای اولین بار/ چه اسم زیبا و برازنده ای +عکس ترسناک ترین مار کشف شده جهان با ابعادی فراتر از تصور انسان + فیلم دانلود آهنگ جدید "استرس" مجید خراطها/ اون میدونست که من چقدر استرسی میشم شبا ...+فیلم کیف پسرانه و روپوش مدرسه بامزه نازنین بیاتی، صحرای قطب شمال در 7 سالگی+عکس رونمایی از حال و هوای بهاری ویلای علی سخنگو، پارسای سریال دلدادگان و همسرش +عکس / ویلای سرسبزشون انگار قطعه ای از بهشته ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! استوری غم انگیز داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها از تلخ ترین قست زندگی‌اش+عکس سفر به تهران قدیم؛ چرا دولاب دارالمومنین تهران است؟؛ فرح، برای ظاهرسازی چادر سر کرد رونمایی عرفان برزین، عرشیا سریال شمعدونی از استایل جدیدش بعد از 10 سال در باشگاه بدنسازی / کم کم داره جا پای هادی چوپان میذاره تغییر استایل امین حیایی اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس عکس جدید امین حیایی با علی دایی و ترلان پروانه در یک قاب/ استایل شاد و شنگول آقای حیایی خودنمایی میکنه نتانیاهو شب حمله ایران کجا پنهان شد؟+عکس این مرد 170 بار به اورژانس زنگ زد و فوت کرد + فیلم/ عجیب ترین مزاحم تلفنی ایران را بشناسید لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شفاف سازی پسر شهید مطهری درباره فاطمه لاریجانی دختر پزشک علی لاریجانی؛ از مبتلا شدن به سرطان خون تا ویزای آمریکا!
تیتر امروز   
هدیه خاص دختر سیدحسن نصرالله به خواننده ایرانی + تصاویر
یک کشف پربازدید؛ شناسایی حیرت انگیز تابوت اصلی بزرگترین فرعون مصر در دره پادشاهان+عکس
دانلود آهنگ جدید "استرس" مجید خراطها/ اون میدونست که من چقدر استرسی میشم شبا ...+فیلم
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود!
سفر به تهران قدیم؛ چرا دولاب دارالمومنین تهران است؟؛ فرح، برای ظاهرسازی چادر سر کرد
نتانیاهو شب حمله ایران کجا پنهان شد؟+عکس
این مرد 170 بار به اورژانس زنگ زد و فوت کرد + فیلم/ عجیب ترین مزاحم تلفنی ایران را بشناسید
شفاف سازی پسر شهید مطهری درباره فاطمه لاریجانی دختر پزشک علی لاریجانی؛ از مبتلا شدن به سرطان خون تا ویزای آمریکا!
ترفند جلوگیری از سیاه شدن بادمجان اینجاست +آموزش
پارسا پیروزفر؛ دنیا به کام بازیگر خوش سیما و خوش تیپ
احمد فرشبافیان: آل هاشم در متن مردم زیست و به پناهگاه آنان تبدیل شد
رئیس به صندلی ریاست بازگشت / ترکیب هیئت رئیسه مجلس مشخص شد
فضیلتی که پدر مرحوم «آل‌هاشم» یادآوری کرد/ منظور پدرشان از او هم پسرِ من بود و هم پدرِ من!
محمد شریفی‌مقدم: پرستاران ایرانی در آمریکا، 6500 دلار حقوق می‌گیرند/ مهاجرت پرستاران سیاسی نیست
فوری/قالیباف با 198 رأی، رئیس مجلس دوازدهم شد؛ اختلاف فاحش با نفر دوم در تعداد آرا
منتخب روز   
لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده