بررسی انواع سفارش در بازار ارزهای دیجیتال

  دوشنبه، 11 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بررسی انواع سفارش در بازار ارزهای دیجیتال
با توجه به تمایل روزافزون افراد به خرید و فروش و استفاده از ارزهای دیجیتال جهت کسب سود و درآمد از این حوزه، شناخت صرافی‌هایی که با استفاده از آنها می‌توان به خرید و فروش این ارزها پرداخت، الزامی است. علاوه بر این، اگر فردی هستید که قصد فعالیت جدی در این حوزه را دارید، باید با انواع سفارش موجود در این بازارها آشنایی داشته باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در این مقاله می خواهیم درباره انواع سفارش (Order Types) در بازارهای مالی صحبت کنیم. انواع سفارش ویژگی هایی جذابی هستند که به یک معامله گر قدرت مانور خوبی در مدیریت سرمایه و پیاده سازی استراتژی های مختلف می دهند و در نتیجه کسب سود را برای آن ها راحت تر و البته به صورت حرفه ای تر میسر می سازند.

آشنایی با انواع سفارش ، تنها یکی از معیارهای موفقیت در این بازار است و هیچ تکنیک یا ابزاری به تنهایی نمی تواند کافی باشد. پس با افزایش دانش خود در سایر زمینه ها، احتمال کسب سود و درآمد دلخواهتان را بیشتر کنید.

به کمک انواع سفارش ، یک شخص می تواند روی سفارش خرید یا فروشی که در بازار ثبت کرده، کنترل داشته باشد. همچنین به کمک آن ها، می توان هنگام خرید و فروش یک سهم یا کالا یا واحد پولی، چندین دستورالعمل و شرط متفاوت را در قالب یک دستورالعمل در سیستم ثبت کرد.

در زمان معامله رمز ارزها و یا سایر دارایی ها در یک صرافی، تمام سفارشات به یکی از انواع سفارش تبدیل می شوند تا مشخص شود هر سفارش قرار است در چه زمانی و چگونه پردازش شود؛ نکته مهم تر این که از این طریق می توان برای سفارش ها دستورالعمل های خاصی تعریف کرد و شرایط معامله را گسترش داد؛ ولی انواع سفارش ، بیشتر با هدف کنترل زمان بندی معامله استفاده می شود.

مقایسه سفارش مارکت (Market) و سفارش لیمیت (Limit)

سفارش مارکت به این شکل است که شما قصد دارید یک رمزارز را به صورت فوری و با قیمت فعلی بازار خریداری نمایید. فرض کنید در حال حاضر قیمت بیت کوین 35000 دلار است و شما موافقید که 2 بیت کوین را با مبلغ 70000 دلار خریداری کنید و نمی خواهید منتظر بمانید تا قیمت این ارز دیجیتال به سطوح پایین تری برسد. برای این کار باید از میان انواع سفارش موجود، سفارش مارکت را انتخاب کنید.

حال باید ببینید که چه کسی می خواهد بیت کوین های خود را با قیمت 35000 دلار بفروشد. برای این کار صرافی مورد نظر شما در میان لیست سفارشات به جست وجوی سفارشی برای پر کردن سفارش مارکت شما می پردازد.

فرض کنید در میان لیست سفارشات، فردی قصد فروش 2 بیت کوین با قیمت 70000 دلار را دارد. در این صورت، صرافی سفارشات دو طرف را با هم تطبیق می دهد و سپس سفارش هر دو طرف انجام می شود.

در این فرآیند، شما سفارشی را به لیست سفارشات اضافه نکرده اید ولی باعث شده اید که یکی از سفارشات دوباره از لیست سفارشات موجود حذف شود. با توجه به اینکه با این کار مقداری از حجم نقدینگی صرافی را کاهش داده اید و سفارشی را از لیست سفارشات حذف کرده اید، یک فرد سفارش بردار (Taker) به شمار می آیید و باید کارمزد Taker را پرداخت نمایید. طرف دیگر در معامله مذکور یک فرد سفارش گذار (Maker) است و با اضافه کردن سفارش خود به لیست سفارشات، مقداری نقدینگی به صرافی اضافه کرده است، بنابراین کارمزد Maker را پرداخت خواهد کرد.

با توجه به اینکه افراد سفارش گذار، مقداری نقدینگی به صرافی اضافه می کنند، کارمزد کمتری پرداخت می کنند (کارمزدهای Maker از کارمزدهای Taker کمتر خواهد بود).

پس در صورتی که قصد دارید معاملۀ خود را به صورت فوری و لحظه ای و با بهترین قیمت موجود در لیست سفارشات انجام دهید، از میان انواع سفارش، روش مارکت را انتخاب کنید. اما در صورتی که برای انجام سفارش خود عجله ای ندارید و می خواهید بعد از رسیدن نمودار قیمت به محدودۀ مورد نظر شما، سفارشتان انجام شود، می توانید از روش لیمیت استفاده کنید. در روش لیمیت علاوه بر اینکه رمزارز مورد نظر خود را با قیمت مدنظر خود تهیه می کنید، با توجه به اینکه با ثبت سفارش خود مقداری نقدینگی به صرافی اضافه کرده اید، کارمزد کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.

انواع سفارش رایج و پرکاربرد در بازار ارز دیجیتال

ساده ترین نوع سفارش در میان انواع سفارشات موجود، خرید و فروش با استفاده از روش مارکت و لیمیت است. اما اگر قصد دارید که در این حوزه به صورت حرفه ای تر فعالیت کنید، برای کسب سود بیشتر و مدیریت و جلوگیری از ضررهای احتمالی بهتر است با دیگر انواع سفارش رایج و پرکاربرد آشنا شوید. در ادامه به بررسی برخی از این روش ها می پردازیم.

سفارش استاپ لاس (Stop loss)

برای جلوگیری از ضررهای احتمالی و تعیین حد ضرر، از میان انواع سفارش می توانید از سفارش استاپ لاس استفاده نمایید. در سفارش استاپ لاس کافی است یک سطح قیمتی را به عنوان حد ضرر یا استاپ برای خود مشخص کنید. بعد از ثبت این سفارش، زمانی که نمودار قیمت به محدودۀ موردنظر و قیمت استاپ شما برسد، سفارش خرید یا فروشی با قیمت لحظه ای بازار برایتان انجام می شود. به عبارت دیگر بعد از فعال شدن نقطۀ استاپ شما، یک سفارش مارکت برای خرید یا فروش رمزارز مورد نظر شما صورت می گیرد.

سفارش استاپ لیمیت (Stop limit)

یکی دیگر از روش هایی که در میان انواع سفارشات می توانید برای مدیریت بهتر خرید یا فروش خود از آن استفاده کنید، سفارش استاپ لیمیت است.

تنها تفاوتی که این روش با روش استاپ لاس دارد این است که بعد از فعال شدن نقطۀ استاپ، به جای انجام سفارش خرید یا فروش رمزارز مورد نظر شما با قیمت لحظه ای بازار و با استفاده از روش مارکت، سفارش شما با قیمت مشخص شده و با استفاده از روش لیمیت صورت می گیرد.

بنابراین در این روش شما باید قیمت استاپ و قیمت لیمیت را تعیین کنید. فرض کنید در حال حاضر قیمت بیت کوین 10 هزار دلار است و شما می خواهید سفارش فروشی را با استفاده از روش استاپ لیمیت ثبت کنید. به همین دلیل سفارشی را با قیمت استاپ 9850 و قیمت لیمیت 9800 دلار ثبت می نمایید. با ثبت این سفارش، تعیین کرده اید که بعد از رسیدن قیمت بیت کوین به عدد 9850 دلار، سفارش فروشی با قیمت 9800 دلار برای شما در لیست سفارشات ثبت شود.

سفارش OCO (One Cancels The Other)

یکی دیگر از انواع سفارش در معاملات، سفارش OCO است. این سفارش یک سفارش شرطی است و به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند به طور هم زمان از دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت استفاده کنند. در این سفارش اگر یکی از سفارشات انجام شود یا اگر یکی از آنها از طرف شما لغو شود، سفارش دیگر نیز غیرفعال خواهد شد.

فرض کنید قیمت بیت کوین 10 هزار دلار است. شما می توانید با استفاده از سفارش OCO به طور هم زمان یک سفارش فروش در قیمت 9900 دلار و یک سفارش فروش در قیمت 11 هزار دلار ثبت نمایید. به محض اینکه یکی از این دو سفارش فعال شوند، سفارش دیگر لغو خواهد شد.

سفارشات دارای اجبار زمانی (Time in force)

استفاده از روش هایی که در این دسته بندی قرار می گیرند، محدودیت زمانی یا انقضا دارند. در این روش ها می توانید برای سفارشات خود و بسته شدن آنها، شرایط و محدودیت هایی ایجاد نمایید.

یکی از این روش ها GTC (Good Till Canceled) نام دارد. در این روش تا زمانی که یک پوزیشن معاملاتی به طور کامل تکمیل و انجام نشود یا اینکه از طرف شما لغو نگردد، سفارش مورد نظر به صورت باز و فعال باقی می ماند.

یکی دیگر از انواع سفارش موجود در این دسته بندی، سفارش IOC (Immediate Or Cancel) است. در این سفارش، فرد سفارش گذار تعیین می کند که اگر امکان تکمیل و انجام سفارش در همان لحظه وجود دارد، سفارش ثبت شود و در غیر این صورت سفارش کنسل خواهد شد.

سفارش FOK (Fill Or Kill) سفارش دیگری از این دسته بندی است که در آن اگر امکان انجام سفارش به طور کامل وجود داشته باشد، سفارش ثبت می شود و در غیر این صورت سفارش مورد نظر کنسل خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس فرار از کلافگی گرمای تابستان در هنگام خواب به سبکِ خنده دار و خلاقانه این جوان با پنکه زمینی و شیلنگ آب+ویدیو/ اینجوری که سرِ ماه روماتیسم میگیری و فاتحه😂 بذر ریحان و خواص شگفت انگیز آن برای پوست و مو نوشابه رو ترک کنید به جاش این نوشیدنی ها را بخورید تبریک تولد جالب و احساسی مهران غفوریان به همسر جوان و باکلاسش+عکس گیر افتادن مهدی ماهانی بازیگر مشهور سینما در سیل مشهد + فیلم بفرمایید کباب رایگان + عکس بیقراری های یک مادر برای پسرش کنار تشک کشتی+ ویدئو/ چه صحنه ای شده حتما پسرش میبره...
تیتر امروز   
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید
جزئیات جدید پرونده مسمومیت پزشکان شیرازی با مشروبات الکلی / ساقی همان صاحب باغ است
ماجرای زن پتوپیچ در خیابان مطهری چه بود؟ +ویدئو /اعتراف به پاشیدن نسکافه به سمت ماموران تا اقدام به فرار...