هرآنچه درباره اپل واچ سری 8 می‌دانیم

  دوشنبه، 14 شهریور 1401 ID  کد خبر 221727
هرآنچه درباره اپل واچ سری 8 می‌دانیم
ساعد نیوز: اکنون که تنها چند روز بیشتر تا زمان رونمایی احتمالی از اپل واچ سری 8 در رویداد 16 شهریور اپل باقی نمانده، بد نیست در یک جمع‌بندی کلی هرآنچه که از نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل می‌دانیم را مرور کنیم.

این نکته را مدنظر داشته باشید که موارد پیش رو هیچ یک به شکل رسمی توسط کوپرتینویی ها تایید نشده اند و ممکن است در هنگام عرضه محصول دچار تغییر شوند.

طراحی

پیش از عرضه اپل واچ سری 7 شایعات متعددی مطرح شده بود که اپل روی طراحی تازه ای برای آن ها کار می کند و قصد دارد تا با ایجاد لبه های مسطح هماهنگی ظاهری بیشتری میان اپل واچ، آیفون 13 و آیپد پرو ایجاد کند، با این وجود ادعای های مذکور در قالب شایعه باقی ماندند.

تصویر

اکنون اما اخبار تایید نشده بیان می کنند که نسخه رده بالای سری 8 می تواند این تغییرات طراحی مورد بحث را پشت سر گذاشته باشد و احتمالا از نمایشگری مسطح برخوردار است اما همچنان لبه های آن فاقد تغییر مذکور هستند و مسطح نخواهند بود.

ابعاد

به گفته «راس یانگ»، تحلیگر دنیای نمایشگرها علاوه بر ابعاد کنونی نسل فعلی، یکی از مدل های اپل واچ سری 8 از نمایشگری برخوردار خواهد بود که تا 5 درصد بزرگ تر از سایرین است. این مدل احتمالا دارای یک نمایشگر 1.99 اینچی خواهد بود که تا حدی از نمایشگر 1.90 اینچی نسل هفتم اپل واچ های 45 میلی متری بزرگ تر است.

بدین ترتیب ابعاد کلی این مدل نیز به 47 میلی متر خواهد رسید، از سوی دیگر «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ نیز عنوان کرده که این مدل بزرگ تر، نسخه بادوام و جان سخت این سری خواهد بود که در خبرها با نام احتمالی «پرو» از آن یاد می شود.

تصویر

البته اخبار حول این مدل بادوام پرو تا حد زیادی ضد و نقیض هستند زیرا برخی از منابع ابعاد نمایشگر آن را 2 اینچ ذکر کرده اند که اگر این حالت دوم صحت داشته باشد، وضوح تصویر آن به میزان 410 در 502 پیکسل خواهد رسید که 7 درصد از نسل پیشین بیشتر است.

این مدل با دوام که گفته شده جنس آن از تیتانیوم خواهد بود، احتمالا جایگزین مدل اپل واچ ادیشن کنونی خواهد شد.

اپل واچ سری 8 در کنار مدل های اصلی و مدل بادوام بزرگ تر که پیش تر مورد اشاره قرار گرفت، همچنین از یک مدل ارزان تر SE هم برخوردار خواهد بود. اطلاعات زیادی از این محصول در دست نیست اما گمان می رود که پردازنده سریع تری داشته باشد.

رنگ ها

بنابر به گمانه زنی های موجود، اپل واچ سری 8 می تواند در رنگ های نیمه شب (آبی تیره)، استارلایت (زرد مایل به سفید)، نقره ای و در نهایت طیف جدیدی از Product Red عرضه شود.

تصویر

تراشه S8

گفتنی است که نسل آتی اپل واچ از تراشه S8 استفاده خواهد کرد که از مشخصاتی مشابه تراشه S7 نسل پیشین بهره می برد. بنابراین می توان گفت که از نظر عملکرد، سرعت یا ارتقاهای انجام شده تغییری خاصی در آن صورت نگرفته و ظاهرا در سال 2023 شاهد تراشه های کاملا جدید در ساعت های هوشمند اپل خواهیم بود.

حالت کم مصرف

گفته شده در ساعت های هوشمند جدید اپل یک حالت کم مصرف ارتقا یافته هم موجود است که اجازه می دهد در حالت صرفه جویی مصرف باتری، قابلیت های بیشتری مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی های احتمالی مرتبط با تناسب اندام

با استناد به گزارش وال استریت ژورنال و منابع دیگر، اپل چند ویژگی مرتبط با سلامتی را هم برای سری 8 توسعه داده است. این ویژگی ها مواردی مانند نظارت بر فشار خون، دماسنج و رهگیری حالات حین خواب مثل توقف تنفس و در نهایت شناسایی دیابت را شامل می شوند.

انتظار می رود برخی از این حسگرها در سری 8 وجود داشته باشند اما مشخص نیست تمامی آنها در هنگام عرضه آماده شده باشند.

حال اگر بخواهیم این موارد را به شکل جداگانه بررسی کنیم باید گفت حسگر حرارتی یا همان دماسنج احتمالا در سری 8 موجود خواهد بود و گمان می رود تنها تغییرات حرارتی کلی بدن را شناسایی کند و بعید است که یک رقم دقیق را به کاربر نشان دهد زیرا اندازه گیری حرارت بدن از روی پوست دارای دقت کافی نیست.

تصویر

این در حالی است که اپل قصد داشت تا دماسنج مذکور را در سری 7 به کار ببرد اما همانطور که گفته شد، این قابلیت نتوانست با ارائه عملکرد مناسب در این نسل حضور یابد. با این وجود به عقیده «مینگ-چی کو»، یکی دیگر از تحلیلگران شناخته شده محصولات اپل اگر این شرکت الگوریتم قابلیت مذکور را به حد کافی ارتقا دهد، می توانیم در سری 8 شاهد آن باشیم.

همچنین یک حق اختراع دیگر که اپل تاییدیه آن را به تازگی دریافت کرده، نشان دهنده حسگری حرارتی است که توسط یک «کاوشگر تشخیص دهنده حرارت» همراهی می شود و می تواند اختلاف دمای میان دو سر کاوشگر را با دقت بسیار بالا محاسبه کند.

در سوی دیگر حسگر شناسایی توقف تنفس در حین خواب وجود دارد که این عمل را با استفاده از حسگر اکسیژن خون به انجام می رساند. البته این قابلیت حجم باتری بالایی را به خود اختصاص می دهد و در نتیجه ممکن است در محصول نهایی وجود نداشته باشد.

تصویر

حسگر بعدی در زمینه شناسایی حالتی به کار می رود که خودروی کاربر تصادف کرده باشد. در چنین شرایطی حسگری نظیر شتاب سنج ساعت هوشمند می تواند با اندازه گیری تغییر ناگهانی نیروی گرانش متوجه تصادف شود و در صورت نیاز به صورت خودکار حادثه را به مراکز امدادی اطلاع دهد.

در کنار این موارد گفته شده در اپل واچ سری 8 موارد تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی و رهگیری فعالیت های بدنی نیز ارتقا یافته اند.

حق اختراعات ثبت شده برای اپل واچ

اپل تاکنون چندین حق اختراع جالب توجه را برای ساعت های هوشمند خود به ثبت رسانده که می توانند به صورت بالقوه در محصولات آتی این شرکت به کار گرفته شوند.

یکی از این موارد تشخیص هویت بیومتریک است که می تواند هویت کاربر را بر اساس الگوی پوست وی شناسایی کند، بدین ترتیب نیاز به وارد کرد رمز عبور در حین به دست داشتن ساعت را از میان بر می دارد.

تصویر

دیگر حق اختراع جالبی که ممکن است در سری 8 شاهد آن باشیم، «بند خود سفت شونده» است که در طول فعالیت های پرتحرک مانند دویدن سفت می شود تا نظارت روی علائم حیاتی با دقت بیشتری صورت گیرد، در ادامه این بند پس از اتمام ورزش به صورت خودکار کمی شل می شود.

در حق اختراع بعدی نیز بند یک اپل واچ را می بینیم که دارای یک چراغ LED است و می تواند برخی اطلاعات را به صورت دیداری به کاربر منتقل کند.

علاوه بر این موارد، از حق اختراعات دیگری مانند تشخیص علائم پارکینسون به وسیله اپل واچ، دوربین زیر نمایشگر، دکمه کناری جهت تعیین هویت و موارد دیگر هم صحبت شده اما به واقع حداقل در زمان کنونی بعید است که اپل بتواند تمامی این قابلیت ها را در اپل واچ سری 8 بگنجاند.

تصویر

فناوری هایی که در آینده به اپل واچ افزوده خواهند شد

علاوه بر مواردی که تاکنون ذکر شده اند، اپل مشغول توسعه و تحقیق درباره چند قابلیت پیشرفته دیگر هم هست و اشاره به آنها خالی از لطف نخواهد بود.

یکی از این موارد روشی برای نظارت بر قند خون است که از روشی غیر تهاجمی (عدم برداشت خون یا ایجاد جراحت) استفاده خواهد کرد. این قابلیت به شکل عمده برای بیماران دیابتی سودمند خواهد بود. هرچند که این قابلیت در حال حاضر برای تکمیل شدن به چندین سال زمان نیاز خواهد داشت.

تصویر

ویژگی دیگر فناوری نظارت بر فشار خون خواهد بود که آن هم در زودترین زمان ممکن تا سال 2024 به بهره برداری نخواهد رسید. اپل برای دستیابی به این قابلیت روی توسعه یک حسگر ارتقا یافته به همراه یک نرم افزار مشغول به کار بوده اما ظاهرا عملکرد این حسگر همچنان از دقت کافی برخوردار نیست.

در نهایت به ویژگی اتصال ماهواره ای می رسیم که می تواند برای ارسال پیام در شرایط اضطراری کاربرد داشته باشد. این قابلیت به احتمال زیاد در سری آیفون 14 موجود خواهد بود اما اضافه شدنش به اپل واچ در آینده ای نامعلوم صورت خواهد گرفت.

تاریخ معرفی

در پایان باید گفت تمامی گزارشات فعلی در زمینه تاریخ معرفی نسل جدید اپل واچ به رویداد این شرکت در روز چهارشنبه 16 شهریور اشاره دارند و این تاریخ را به عنوان زمان رونمایی از این محصول مطرح کرده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (210 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (138 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (80 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (53 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (33 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (10 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (11 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (7 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (7 نظر) چیدمان مفصل و رنگارنگ میز شام مادر رضا گلزار برای عروسش+عکس / تزئین زیبای مرصع پلو شیرازی ... (4 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (6 نظر) نگاهی به خونه زندگی علی پروین اسطوره فوتبال/ دو دوست در کنار هم برای یادآوری خاطرات (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شام ساده و بدون تجملات شهید رئیسی درمیان دانشجویان ایرانی و دیدار صمیمی با آنها+عکس عکس بسیار کمیاب از دوران کودکی «جومونگ» در کنار خانواده‌اش پربازدید شد! ابتکار جالب شهید آل هاشم برای رسیدگی به کار مردم تبریز که تا ابد ماندگار شد+عکس تصاویری از حضور فرمانده کل سپاه در منزل پدری سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید+ویدئو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403 نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره روایت همراه با حیرت ایمان صفا از جبران سریع دادن هزینه سفر مکه پدر و مادرش توسط آقای بازیگر+ویدیو همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار میز ناهار خوشمزه سپیده خداوردی بازیگر “آوای باران” برای پسرش سانیار / مادر و پسر چه ست زیبایی زدن... آماده شدن برای یک پیاده روی مادر و پسری به سبک مینا مختاری همسر بهرام رادان+عکس/ و مامانی که قرار نیست چهره پسرشو نشون بده شوخی جالب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران با محافظی که لباس محلی پوشیده بود/ بهت میاد+ویدیو خانه ابدی مادر شهید آل هاشم، امام جمعه محبوب تبریز و چهره غمزده ایشان/ وای از آن دل که در آن غم مادر باشد+عکس تولد شاعرانه و رمانتیک فرزاد حسنی با چیدمان شمع و گل+عکس/ و مدل مویی که اصلا به آقای مجری نمیاد! تولد 68 سالگی ناهید مسلمی کنار دخترش شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران +عکس / چه کیک شکلاتی خوشمزه ای کوکو سبزی خوشمزه مینا مختاری با گردو و زرشک برای همسرش بهرام رادان/ کدبانو و باسلیقه+ویدیو درخواست جالب یک پسر جوان ایرانی برای بردن انگشتر رهبر انقلاب به مراسم خواستگاری‌اش+ویدیو میز عصرانه متفاوت و عجیب مژده لواسانی در اصفهان با این ترکیب شور و شیرین+عکس/ آخه گوشفیل با دوغ!! اولین روز تولد سام پسر کوچولوی بهنام صفوی، خواننده محبوب ایرانی/ حیف جوونیش+عکس لحظه خنده دار و بامزه رضا گلزار وسط اجرای مسابقه/ من عطسه هم نمیتونم بکنم؟+ویدیو نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 رحل قرآن و ترمه اصیل اصفهان روی میز عزای سیاه شهید امیر عبداللهیان در جوار مزارشان+عکس و ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403 لاغری شوکه کننده رابعه اسکویی با عمل بای پس معده/ الان میگن چرا دماغتو کوچیک نمیکنی!+فیلم اولین تصاویر از محل خودکشی پدر پس از قتل اعضای خانواده‌اش در تبریز+ویدیو اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند! عاشقانه‌ جذاب شهاب حسینی برای هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق +ویدئو/ عاشقانه هاشون ارزش صد بار دیدن رو داره... مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو پیام جگرسوز دختر شهید مصطفوی، خلبان بالگرد رئیس‌جمهور برای پدرش💔+ویدئو ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود... تصویری سیاه و سفید که سپیده بزمی پور با انتشار آن برای اولین بار خبر بارداریش رو داد+عکس/ چقد کوچولوئه خدااا😍 دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 تصاویری دیدنی از گشت‌وگذار خرس قهوه‌ای در ارتفاعات البرز بهترین کشورهای انگلیسی‌زبان برای مهاجرت را بشناسید1 تقلید صدای شخصیت مهدی فخیم زاده ،محمدرضا فروتن و فریبرز عرب نیا به سبک اعجوبه طنز پرداز کشور+فیلم نمایندگی H&M در قشم؛ بهترین فروشگاه برای خرید لباس با تور قشم
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403
اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند!
همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار
دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ...
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403
ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود...
حضور دونفره حامد بهداد و لیلا حاتمی در کشور رومانی+عکس
محمود احمدی نژاد قول کاندیداتوری داد؟ /یک قطره از اقیانوسم /قطعا کوتاهی نمی کنم /کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید داشته باشد
جواد خیابانی خودروی شخصی خود را لو داد/ ماشین مجری جنجالی چیست؟
حامیم محتاج دعای مردم شد! تصادف نگران کننده حامیم خواننده محبوب ایرانی
نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس
منتخب روز   
سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو