ایده های لوکس طراحی اتاق لباسشویی در دکوراسیون داخلی

  سه شنبه، 24 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
ایده های لوکس طراحی اتاق لباسشویی در دکوراسیون داخلی
به این نکته توجه داشته باشید که لباسشویی ها ممکن است کف اتاق را با آبگرفتگی مواجه کنند بنابراین باید اتاق مد نظر از کفپوش مناسب و مقاوم در برابر نفوذ آب پوشیده شده باشد.

یک فضای فوق العاده زیبا با دکوراسیون داخلی در طراحی اتاق لباسشویی یا همان رختشویخانه آپارتمان و یا خانه خود داشته باشید ، فضایی که با ایده های کاربردی تکمیل می شوند. اتاق رختشویی یک اتاق راحت و کاربردی است که برای شستشو و خشک کردن مورد استفاده قرار می گیرد، محل نگه داری کمد لباس و وسایل خانگی، منسوجات، کفش و غیره جود این اتاق کارهای خانه را ساده تر می کند.

جدیدترین دکوراسیون و طراحی اتاق لباسشویی در آپارتمان و هتل ها

اتاق رختشویی یک اتاق راحت و کاربردی است که برای شستشو و خشک کردن مورد استفاده قرار می گیرد، محل نگه داری کمد لباس و وسایل خانگی، منسوجات، کفش و غیره جود این اتاق کارهای خانه را ساده تر می کند. در گذشته به صورت اختصاصی در خانه های ایران اتاقی برای شست و شو و لباسشویی نبوده ولی به تازگی، به خصوص در آپارتمان های جدیدی که ساخته شده اند، فضایی مخصوص لباسشویی اختصاص یافته و این نوع طراحی رواج پیدا کرده است. در اکثر خانه ها هنوز لباسشویی ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه قرار می گیرند. اینجا می توانید برای دکوراسیون داخلی اتاق لباسشویی منزل خود و یا اگر لباسشویی شما در آشپزخانه است، طریقه دکوراسیون داخلی آشپزخانه با وجود ماشین لباسشویی کمک بگیرید. البته عده زیادی هم ترجیح می دهند لباسشویی خود را در قسمت راهروی ورودی خانه و یا آشپزخانه قرار بدهند.

نکات مهم در طراحی اتاق لباسشویی و رختشویی

استفاده از فضای پشت درب را در نظر بگیرید. آنجا به شما فضای بیشتری برای حرکت به اطراف داده و این اجازه را می دهد تا لباس ها و دستکش لاستیکی را آویزان کرده و یا شاید بتوانید مواد شوینده را پنهان کنید. کناره های دیوار و کاشی کف نقش بزرگی در ایجاد یک محیط باحال برای اتاق رختشویی دارند. فرش یا قالیچه ای که می توانید بر روی زمین قرار دهید، نیز همین نقش را دارند. آخرین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که به اندازه کافی نور در اتاق رختشویی خود داشته باشید. ترجیحا که شما باید حداقل یک پنجره برای روشنایی طبیعی داشته باشید. اگر این کافی نیست باید نصب نور در زیر کابینت را نیز در نظر بگیرید. هنگامی که فضای بیش از حد زیاد برای سازماندهی یک اتاق رختشویی دارید، می تواند مشکل ساز باشد. این اتاق را به عنوان یک ایده الهام بخش استفاده کنید و دیگر مشکلی نخواهید داشت.

اتاق لباسشویی داخلی:

در این اتاق، همه چیز باید به منظور اجرای موثر وظایف در اتاق قرار گیرند. مبلمان ساده و راحت فضای کافی برای نگه داری لوازم و مواد شیمیایی خانگی را مهیا می کند. چیدمان مبلمان باید طوری باشد که مانع حرکت آزاد نشود. اتاق شستشو در خانه می تواند با یک کابینت جادار با مکان کافی برای جارو برقی، ابزار تمیز کردن، و وسایل خانگی مورد نیاز مجهز شود. لباس های شسته شده را می توان بر روی یک قفسه طبقه بندی کرد،لباس های اتو شده و منسوجات خانگی. رختشویی در ساختمان و آپارتمان باید با سبدهای ویژه برای پوشاندن لباس های کثیف مجهز شود. داشتن سبدهای مختلف برای لباس های رنگی و روشن. شما باید مناطقی را برای آویزان کردن لباس های شسته شده اختصاص دهید که دسترسی به آن راحت باشد. این امکان وجود دارد که اتاق را با چند قفسه باز و جعبه برای چیزهای کوچک خانه مجهز کنید. منطقی است که حتی از درها استفاده شود. هر اتاق مدرن شستشو باید فضای کافی برای ایستادن و شستن لباس داشته باشد گاهی نیاز است لباس ها را جداگانه خیس کنید. ویژگی اصلی اتاق شستشو یک ماشین لباسشویی قابل اعتماد است که به صورت عمودی یا افقی قرار میگیرد. ماشین لباسشویی و دستگاه خشک کن در بالای آن در همان سبک قرار دارند و دارای یک سیستم کنترل مشترک و کنترل پنل پیشرفته هستند. تجهیزات شستشو شامل خرید یک تخته اتو با ارتفاع قابل تنظیم و یک اتو مجهز است. اگر فضا اجازه می دهد، می توانید یک میز و لوازم جانبی را برای تعمیر لباس ها جای گذاری کنید، دستگاه دوختی را در آنجا قرار دهید. اگر زمان زیادی را در این اتاق صرف میکنید میتوانید از تلویزیون و رادیو در اتاق شستشوی استفاده کنید.

محل اتاق رختشویی:

اتاق رختشویی در یک خانه خصوصی معمولا محل مناسب فضای کاری برای کارهای خانگی را فراهم می کند. این ممکن است در زیرزمین گرم، زیر پله ها، در طبقه دوم یا در اتاق زیر شیروانی قرار گرفته باشد. این اتاق می تواند در حمام یا اتاق لباس تعبیه شود: در اینجا شما باید ترتیب کاملی از مبلمان و لوازم جانبی برای مراقبت از پوشاک را در نظر بگیرید. این اتاق می تواند در دفتر و یا در اتاق تولید قرار گیرد: بهترین و حفاظت شده ترین محل را که شرایط فنی مناسب دارد انتخاب کنید.

دکوراسیون و چیدمان اتاق رخت شویی

یکی از کارهایی که بعضی از خانواده ها در خانه خود انجام میدهند اختصاص دادن یک محیط هرچند کوچک برای اتاق لباسشویی و رخت شویی خانه است. با این کار شما می توانید یک قسمت ویژه و مناسب برای لباس های خود داشته باشید و در عین حال با تزیین و چیدمان اصولی این قسمت می توانید خانه منحصر به فردی داشته باشید.

اتاق رختشوی خانه

این اتاق یکی از اتاق های کاربردی در منزل شما خواهد بود که برای شستن و خشک کردن لباس ها می توانید از این محیط استفاده کنید و همچنین می توانید کمد لباس و کفش و غیره را در این قسمت قرار دهید تا در سایر قسمت های خانه مثل پذیرایی و نشیمن جایی را اشغال نکند و خللی بر زیبایی محیط وارد نکند. اخیراً در آپارتمان هایی که ساخته می شود یک قسمت کوچکی را برای این فضا اختصاص می دهند. البته هنوز هم اگر وارد خانه های تازه ساز شده باشید می بینید که ماشین لباسشویی در آشپزخانه قرار می گیرد.

ماشین لباسشویی در کابینت

یکی از نکاتی که باید توجه کنید این است که امکان آب گرفتگی در کف آشپزخانه با قرار دادن ماشین لباسشویی در آن وجود دارد. پس بهتر است اگر قرار است ماشین لباسشویی در آشپزخانه قرار بگیرد کفپوش آشپزخانه شما در برابر نفوذ آب مقاومت داشته باشد. مخصوصا اگر در خانه های آپارتمانی زندگی می کنید زیرا ممکن است برای طبقه های پایین مشکل ساز شود. یکی از جاهای مناسبی که می توانید ماشین لباسشویی را آنجا قرار دهید پشت در می باشد زیرا فضای بهتری برای قرار دادن وسایل مختلف و شوینده هم وجود دارد و باعث می شود آن قسمت خیلی شلوغ نشود.

جای ماشین لباسشویی در خانه

اتاق رختشویی معمولا محل مناسب فضای کاری برای کارهای خانگی را فراهم می کند. این ممکن است در زیرزمین گرم، زیر پله ها، در طبقه دوم ، پارکینگ یا در اتاق زیر شیروانی قرار گرفته باشد. هنگام انتخاب محل، نزدیکی به تامین آب و ارتباطات، سیستم تهویه مناسب، توانایی نصب پنجره ها برای هوادهی را در نظر بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز