جاذبه های توریستی و گردشگری زیبای اسلواکی چیست؟

  دوشنبه، 17 آذر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
جاذبه های توریستی و گردشگری زیبای اسلواکی چیست؟
در این مقاله قصد داریم جاذبه های گردشگری اسلواکی را بیان کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری اسلواکی عامل اصلی تبدیل شدن این کشور به یک کشور توریستی می باشند. کشور اسلواکی یک کشور کوهستانی است که زمانی بخشی از چکوسلواکی بود. این کشور تا حدودی کم جمعیت است و جاذبه های گردشگری زیادی برای بازدید کنندگان دارد. پارک های ملی، مسیرهای پیاده روی منظره و صدها غار معروف که برخی از آنها مکان های محافظت شده توسط یونسکو هستند، اسلواکی را به یک مقصد رویایی برای دوستداران فضای باز تبدیل کرده اند. با وجود این، فرصت های زیادی برای بازدید و کاوش در اسلواکی وجود دارد و توریست ها و گردشگران می توانند با بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری لذت ببرند. در ادامه برخی از بهترین جاذبه های گردشگری اسلواکی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

سفر به اسلواکی

اسلواکی، در اروپای مرکزی، با جمهوری چک، لهستان، مجارستان، اتریش و اوکراین هم مرز است و ترکیبی پر جنب و جوش از کافه های مختلف و خیابان های زیبا گرفته تا و شهرهایی کاملاً بی نظیر با قلعه های ناهموار، کلیساهای گوتیک و جنگل های سرسبز است. با داشتن آبگرم و آب و هوای گرم توریست ها می توانند در یک پارک آبی استراحت کنند یا به کوه های فوق العاده زیبای کارپاتین بروند و در فعالیت های ورزشی زمستانی شرکت کنند. موزه های روباز اسلواکی فرصتی بی نظیر را برای کشف سنت های عامیانه این کشور فراهم می کند، در حالی که بازدید از براتیسلاوا فرصتی را برای گردشگران فراهم می کند تا یک شهر پر جنب و جوش را تجربه کنند که توسط یک تاریخ تاریک لمس شده است.

تالار شهر قدیم

تصویر

تالار شهر قدیم به مجموعه ساختمان هایی تاریخی و قدیمی متعلق به قرن ۱۴ گفته می شود که در بخش قدیمی شهر براتیسلاوا قرار گرفته است. این منطقه قدیمی ترین تالار شهر در کل کشور اسلواکی است و یکی از قدیمی ترین ساختمان های سنگی در براتیسلاوا هم محسوب می شود. برج مشهور این قسمت در حدود سال ۱۳۷۰ میلادی ساخته و یکی از بناهای تاریخی شهر محسوب می شود. تالار شهر به طور کلی در قرن ۱۵ به وجود آمده و در طول قرن ها ساختمان های متعددی به آن اضافه شده است. قدیمی ترین موزه براتیسلاوا یعنی موزه شهر براتیسلاوا که در سال ۱۸۶۸ تاسیس شده در همین محدوده قرار گرفته است.

کاخ پریمات

تصویر

کاخ پریمات نام قصری به سبک نئوکلاسیک است که در شهر قدیمی براتیسلاوا قرار گرفته است و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری براتیسلاوا به حساب می آید. این قصر حد فاصل سال های ۱۷۷۸ تا ۱۷۸۱ و بر اساس طراحی معماری شهیر آن زمان، Melchior Hefele ساخته شده است. این قصر با معماری و نمای باشکوه و زیبایی که دارد نگینی خوشرنگ در شهر براتیسلاوا محسوب می شود. این قصر تاریخچه جالب و شنیدنی ای دارد: ناپلئون و فرانتس یکم در این قصر با یکدیگر دیدار کردند و پیمان صلح بستند. در سفر به براتیسلاوا پیشنهاد می کنیم حتما از این قصر باشکوه و زیبا دیدن کنید و از نمای باشکوه بیرونی و همین طور محیط آرام و باشکوه داخلی دیدن کنید و از مجسمه باشکوه سنت جرج که در حال کشتن اژدهاست بازدید کنید. فضای داخلی کاخ پریمات، به اندازه نمای بیرونی اش شکوه و عظمت دارد و پرتره ها و نقاشی های متعددی از رهبران قدیم منطقه به دیوارها آویخته شده است. همچنین چلچراغ بزرگ و پرتلالو و ستون های خیره کننده و باشکوهی هم در قسمت های مختلف وجود دارد.

کلیسای آبی

تصویر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری براتیسلاوا باز هم یک کلیساست که با ظاهر و رنگ زیبایی که دارد شهرتی جهانی پیدا کرده است. کلیسای سنت الیزابت که به خاطر رنگ آبی نمای بیرونی به کلیسای آبی شهرت دارد کلیسایی کاتولیک است که در بخش شرقی شهر قدیمی براتیسلاوا قرار گرفته است. این کلیسا برای الیزابت مجارستان، دختر شاه اندرو دوم که در قلعه پرسبرگ بزرگ شده ساخته شده است. کلیسای آبی در اوایل قرن سده ۱۹۰۰ ساخته شده و بدون شک یکی از زیباترین و چشم نوازترین جاذبه های گردشگری براتیسلاوا محسوب می شود. معماری جالب و زیبای این کلیسا بیشتر آن را شبیه به قلعه ها و ساختمان های پریان کرده و حالتی رویایی به آن بخشیده است.

منطقه لیپتوف

تصویر

لیپتوف نام یک منطقه خوش آب و هوا در کشور اسلواکی است که معروف است به جواهرِ اسلواکی در کل دنیا؛ در منطقه لیپتوف شما می توانید با بزرگترین پیست اسکی این کشور تحت نام جاسنا مواجه شوید و در صورت تمایل به یک استحمام حسابی و جذاب نیز سری به پارک آبی تاترالاندیا بزنید که آب آن از بطور مستقیم از چمشه های آبگرم موجود در منطقه تامین می شود و آنطور که گفته می شود این آب نیز از خواص درمانی فراوانی برخوردار است. دوستان و گردشگران عزیز توجه داشته باشید که پارک آبی تاترالاندیا در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین پارک های آبی موجود در بخش اروپای مرکزی بحساب می آید. همچنین شما می توانید در منطقه لیپوف سری هم به روستای دوست داشتنی ویکولینک بزنید و ار جذابیت های نهفته در این روستای اسلواکی همچون موزه محلی، خانه های سنتی و کلیسای چوبی آن بازدید بعمل آورید.

ترنچین

تصویر

ترنچین نیز یکی دیگر از مقاصد تاریخی و توریستی موجود در کشور اسلواکی است. این شهر در نزدیکی مرز اسلواکی با جمهوری چک قرار گرفته است و سهم بیشتری از نام و آوازه خود را نیز مدیون وجود قلعه ترنچین و همچنین میدان سنتی خود می باشد. قلعه ترنچین، یک دژ مستحکم باستانی است که در بین صخره ها واقع شده است و از دو بخش بالایی و پایینی نیز تشکیل می شود. میدان سنتی شهر ترنچین نیز یکی دیگر از جاذبه های مهم توریستی و گردشگری برای این شهر اسلواکی بحساب می آید که دور تا دور آن را ساختمان ها و سازه های مختلف شهری تشکیل داده اند که اغلب آنان نیز به سبک معماری باروک ساخته شده اند. ناگفته نماند که شهر ترنچین برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی که قصد خرید سوغاتی برای عزیزانشان دارند نیز بسیار مناسب است و می توان با کمی گشت و گذار در میان خیابان ها و کوچه های باریک و جذاب این شهر با فروشگاه های متعددی رو به رو شد که در حال فروش صنایع دستی این کشور هستند. از قلم نیافتد که همه ساله شهر ترنچین میزبان برگزاری مهمترین جشنواره موسیقی کل کشور اسلواکی نیز می باشد.

ستارا لوبونیا

تصویر

شهر ستارا لوبونیا از دیگر مقاصد توریستی مهم و برجسته در اسلواکی است که اغلب گردشگران و مسافران این شهر تنها به دلیل بازدید از موزه فضای باز موجود در آن به این نقطه از کشور اسلواکی سفر می کنند. موزه فضای باز شهر ستارا لوبونیا پر است از خانه های چوبی، قلعه قدمتی لوبونیا و همچنین چند کلبه مختلف در زمینه های آهنگری، آموزشی و آسیابی! بازدید کنندگان این جاذبه های گردشگری در شهر ستارا لوبونیا می توانند به حد زیادی با پیشینه تاریخی و همچنین اطلاعات مغتنمی در خصوص شرایط زندگانی مردم اسلواکی در سال های نخست سده نوزدهم میلادی اطلاعات بدست آوردند. همچنین ناگفته نماند که قلعه واقع شده در این موزه فضای باز نیز دارای چندین و چند برج دیده بانی می باشد که می توان از طریق آن ها به چشم انداز شگرفی از منطقه دست پیدا کرد.

بانسکا شتیاوینتسا

تصویر

اگر در سفر خود به اسلواکی دنبال یک مقصد ایده آل برای درک بهتری از اوضاع اجتماعی و شرایط مردم این کشور هستید، توصیه می کنیم حتما سری به شهر بانسکا شتیاوینتسا بزنید. این شهر حاصل یک فوران بزرگ آتش نشانی درکشور اسلواکی است و به همین خاطر می توان در آن با جاذبه های متعددی رو به رو شد که دارای خصوصیاتی از مواد مذاب آتش فشانی در ساختار خود می باشند. شهر بانسکا شتیاوینتسا دارای یک میدان اصلی نیز می باشد که درست در وسط آن تندیسی از تثلیث مقدس جای گرفته است و می توان با کمی گشت و گذار در حوالی همین میدان، با کلی بازار و فروشگاه های متنوع و گوناگون مواجه شد. لازم به ذکر است این نقطه از خاک کشور اسلواکی دارای مجموعه ای است بی نظیر که به سبک و سیاق معماری باروک ساخته شده است و در آن نزدیک به 20 کلیسای تاریخی و قدمتی قرار گرفته است.

لوچا

تصویر

لوچا یک شهر دوست داشتنی برای علاقه مندان و گردشگرانی است که از تماشای ساختمان های ساخته شده مطابق با معماری رنسانس حسابی به وجد می آیند. شهر لوچا در تمامی بخش های جدید و قدیمی خود دارای تعداد زیادی موزه و همچنین کلیساهای باستانی می باشد که همگی آنان مطابق با معماری عصر رنسانس ساخته و پرداخته شده اند. این شهر همچون سایر شهرهای موجود در کشور اسلواکی از یک میدان اصلی نیز برخوردار است که بازدید از آن نمی تواند برای گردشگران و مسافران این شهر، خیلی خالی از لطف باشد. دوستان توجه داشته باشید یکی از جذاب ترین جاذبه های دیدنی شهر لوچا، قفس آهنی است که در گذشته از آن جهت مجازات مجرمین استفاده بعمل آورده می شده است.

شهر قدیمی براتیسلاوا

تصویر

شهر قدیمی براتیسلاوا قلب تاریخی پایتخت اسلواکی است . این محله شامل یک قلعه قرون وسطایی، بناهای مرمت شده ، کوچه های سنگفرش شده و کاخ های زیبا است. این منطقه کوچک همچنین با تاریخ ، زندگی شبانه ، غذاهای ایتالیایی و خرید برای بازدیدکنندگان و بسیاری جاذبه های دیگر مورد توجه قرار گرفته است. از قرن دهم براتیسلاوا یک مرکز تجاری بوده و درست در کناره های رود دانوب واقع شده است. در یک طرف شهر قدیمی، براتیسلاوا در نزدیکی مرز اتریش قرار گرفته است، در حالی که کلیسای معروف سنت الیزابت که بیشتر به عنوان کلیسای آبی شناخته می شود، در لبه مخالف مرکز تاریخی قرار گرفته است.

قلعه دِوین

تصویر

قلعه دوین در بالای تقاطع رودخانه های دانوب و موراوا، یکی از سه قدیمی ترین قلعه تاریخی ثبت شده در اسلواکی به حساب می آید. دهکده دوین امروزه بخشی از براتیسلاوا شده است. قدیمی ترین آثار حضور ساکنین این منطقه به قرن ۵ قبل از میلاد بازمی گردد. به لطف موقعیت جغرافیایی سودمند، این قلعه امکان کنترل مهم ترین مسیرهای تجاری دانوب و بخشی از جاده کهربا (Amber Road) را داشته است. این قلعه نقش مهمی به عنوان دژ مرزی در استحکامات لیمِس رومانوس در برابر دشمنان، در زمان امپراتوری روم و به عنوان پایگاه نظامی و مرکز تجاری در زمان امپراتوری موراویان اولین دولت اسلاوی را داشت. این دژ در قرون ۱۳ تا ۱۶ دستخوش تغییرات زیادی شده و در نهایت در سال ۱۸۰۹ توسط ارتش ناپلئون نابود شد. قلعه دوین از ۱۹۶۱ یادمانی فرهنگی ملی محسوب شده و امروزه به عنوان موزه از آن بهره برداری می شود. قلعه میانی برای نمایشگاه های فصلی مرتبط به تاریخ قلعه مورد استفاده قرار می گیرد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا
منتخب روز