جزایر قناری در کجا واقع شده است و جاذبه های توریستی آن چه می باشد؟

  شنبه، 03 آبان 1399   زمان مطالعه 16 دقیقه
جزایر قناری در کجا واقع شده است و جاذبه های توریستی آن چه می باشد؟
جزایر قناری همانطور که از نامش پیداست از چندین جزیره تشکیل شده است.جزایری به نام‌های تنه ریف، گرن کاناریا، لانزاروته، لاپالما، لاگومرا، ال هیرو و فوئه رته ونتورا که در مجموع جزایر قناری را تشکیل میدهد. این جزایر بخشی از اقانوس اطلس میباشند که در کشور اسپانیا قرار دارند.جزایر قناری در شهر لاس پالماس اسپانیا واقع است که در نزدیکی ساحل مراکش قرار دارد

جزایر قناری (Canary Islands) یا جزایر کاناری یکی از مناطق خودمختار کشور اسپانیا است. این منطقه شامل یک مجمع الجزایر در اقیانوس اطلس می شود که نزدیک ترین آن ها حدود ۱۰۸ کیلومتر با خشکی فاصله دارد. ولی جالب است بدانید این فاصله تا کشور اسپانیا نیست، بلکه با خشکی های قاره آفریقا است! مرکز این منطقه شهر سانتا کروس تنریف (Santa Cruz de Tenerife) است. ریشه لاتین قناری (Canary) به معنای سگ است و گران کاناریا که سومین جزیره بزرگ در میان جزایر قناری است، سگ های بزرگ (وحشی) معنی می دهد. در واقع رومیان این نام را به دلیل وجود تعداد زیادی از این سگ ها در این منطقه، به آن داده اند. گفتنی است، نام پرنده قناری هم از همین منطقه گرفته شده است.

جغرافیای جزایر قناری

از لحاظ جغرافیایی، این جزایر را می توان به ۲ گروه تقسیم کرد. گروه اول که می توان آن را گروه غربی نامید، بیشتر شامل مناطق کوهستانی و قله های مرتفع تر می شود. نکته جالب در مورد این کوهستان ها این است که دقیقاً از ساحل شروع شده و با شیب تندی ارتفاع می گیرند. بنابراین، گردشگران می توانند مناطق ساحلی و کوهستانی را در فاصله ای نسبتاً کم از یکدیگر تجربه کنند. در میان جزایرِ قرار گرفته در گروه جزایر غربی، می توان به تنریفه یا تنریف (Tenerife)، گران کاناریا (Gran Canaria)، لا پالما (La Palma)، لا گومرا (La Gomera) و ال هیِرو (El Hierro) اشاره کرد. تمامی این جزایر بخش هایی را با ارتفاع حداقل ۱۴۰۰ متری از سطح دریا دارند. ولی مرتفع ترین بخش جزایر غربی را می توان ارتفاعات تِیده (Teide Peak) دانست که ۳۷۱۸ متر ارتفاع دارد. البته این منطقه را می توان مرتفع ترین نقطه در خاک اسپانیا نیز دانست! بخش دیگر را گروه جزایر شرقی می نامند. این گروه شامل جزایر لانزاروته (Lanzarote)، فوئرته ونتورا (Fuerteventura) و شش جزیره کوچک و دورافتاده دیگری می شود که همگی در کنار هم یک فلات زیردریایی را شکل می دهند. این فلات زیردریایی حدود ۱۴۰۰ متر از کف اقیانوس ارتفاع دارد. همچنین جالب است بدانید که تمامی این جزیره ها حاصل فعالیت های آتشفشانی هستند.

دین

بسیاری از مردم مسیحی، در درجه اول کاتولیک هستند. مذهب کاتولیک، از زمان فتح مجمع الجزایر قناری دین اکثریت (برای بیش از پنج قرن پیش) بوده است. پطرس بتانکوری و ژوزه د آنچیتا دو قدیس کاتولیک عمده در جزایر قناری به دنیا آمده اند. هر دو در جزیره تنریف به دنیا آمدند؛ به ترتیب مبلغان در گواتمالا و برزیل. کندلاریا مرکز زیارتی کاتولیک شهرستان در این مجمع الجزایر است، چرا که در این مکان کلیسای ویرجین از کندلاریا قرار دارد که مکان حامی مقدس در جزایر قناری است. سایر ادیان شامل اسلام، مسیحیان پروتستان، آیین هندو، ادیان چینی، بودیسم، بهائی و یهودیت در اقلیت هستند. همچنین یک دین غیرمسیحی بومی، کلیسای گوانچه پوئبلو وجود دارد.

اهمیت برنامه ریزی در تور جزایر قناری

اگر قصد سفر به جزایر قناری اسپانیا را داشته باشید، مهم ترین کار قبل از سفر، برنامه ریزی است. ۷ جزیره متفاوت و جاذبه های گردشگری متمایز و جذاب، زمان شما در سفر به این جزیره را محدود می کند. حتما پس از اینکه خرید بلیط هواپیما به مقصد این جزیره ها را قطعی کردید، تحقیقات خود را در مورد جاذبه های گردشگری، تفریحات مختلف، هزینه های سفر به جزیره قناری، بهترین هتل ها و… تکمیل کنید. تنها در این صورت است که می توانید از بودن در یکی از بهترین جزایر اسپانیا و حتی دنیا، بیشترین استفاده را ببرید. برای برنامه ریزی سفر به جزیره قناری باید ابتدا هدف خود از سفر به این جزیره را مشخص کنید. سفر شما تفریحی است؟ کاری است؟ یا اصلا برای سر زدن به دانشگاه جزایر قناری به این منطقه سفر می کنید؟ شاید هم قصد شما سر زدن به یکی از دوستان یا آشنایانی است که در این جزایر اسپانیا زندگی می کند. پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید، باید ببینید قصد شما سفر به کدام جزایر از بین جزایر هفتگانه قناری اسپانیا است. گران کاناریا، لانزاروته یا شاید هم لاس پالماس؟ ممکن است سفر شما ترکیبی باشد؛ یعنی به چند جزیره سفر کنید. در چنین شرایطی برنامه ریزی سفر نیز با چالش های بیشتری مواجه می شود.

تصویر

سواحل گرن کاناریا

کرانه جنوبی «گِرَن کاناریا» (Gran Canaria) دارای ردیفی زیبا از سواحل شن طلایی است. بین «پلایا دِ سَن آگوستین» (Playa de San Agustin) در غرب و «پورتو دِ مورگان» (Puerto de Mogán) تا شرق شش تفرجگاه ساحلی آفتاب خیز وجود دارد که بزرگ ترین شان «ماسپالوماس» (Maspalomas) است. «ماسپالوماس» جزو محبوب ترین سواحل «گِرَن کاناریا» است و با آن چترهای آفتاب گیر رنگی، پیاده راه پشت آفتاب گیرها و صف رستوران ها و کافه ها جلوه ای بسیار سرزنده دارد. «کلا ماسپالوماس» در هر ساعتی از شبانه روز یکی از سرزنده ترین سواحل اینجاست. در انتهای یک سمت ساحل محوطه محافظت شده ای پر از تپه های شنی وجود دارد که لایه لایه به طرف ساحل کشیده شده اند. این تپه های شنی گاهی ارتفاع شان به ۱۲ متر هم می رسد و پیوسته بر اثر وزش باد و آب شکل جدیدی به خود می گیرند. ساعت ها می توانید در میان شن ها قدم بزنید و از زیبایی اعجاب انگیزشان سرمست شوید. اما اگر فراز و فرود این تپه های شنی را سوار بر شتر طی کنید، قطعا هیجانی تر خواهد بود. در «لاس پالماس» (Las Palmas) مرکز «گِرَن کاناریا» نیز سواحل فوق العاده ای وجود دارد. «پلایا لاس کانتِراس» (Playa Las Canteras) ساحل شنی وسیعی است که به خاطر وجود موج شکن هایی که صخره های آتش فشانی ایجاد کرده اند آب آرامی دارد. در قسمتی از ساحل امکان غواصی هم مهیاست. ساحل کوچک «لا پلایا جینامار» (La Playa Jinámar) نیز هست که شن های تیره و امواج ملایمی دارد. این ساحل به خاطر آب گرم و زلالش جزو مناطق محبوب غواصی به شمار می آید. اگر به دنیای زیر آب علاقه مندید، از پارک زیرآبی «آریناگا» (Arinaga) واقع در شمال «پلایا دِ سَن آگوستین» نیز دیدن کنید. در سواحل «ماسپالوماس»، «پلایا اینگِلز» (Playa Ingles) و چند ساحل دیگر جزیره نیز آموزشگاه های غواصی مستقرند و می توانید به امکانات ورزش های آبی همچون قایق رانی بادبانی و بادموج سواری نیز دسترسی داشته باشید.

تصویر

تنریف بزرگترین جزیره از جزایر قناری

تنریف بزرگترین جزیره، تحت تاثیر کوه آتشفشانی تیده و سومین آتشفشان مرتفع جهان است. کوه تیده که بلندترین نقطه اسپانیا محسوب می شود دارای رصدخانه نجومی و بخشی از پارک ملی تیده است. این پارک ثبت یونسکو شده است و مکانی بسیار دیدنی برای گردشگران است که می توانند با استفاده از خودرو و یا با پای پیاده به آنجا رفته، از مناظر لذت ببرند و حتی از کوه تیده بالا بروند و از نزدیک شاهد سنگ ها و گدازه ها باشند. این مکان هیجان انگیز است! از نزدیک دیدنِ رودی از مواد مذاب که از کوه سرازیر است قطعا تجربه ای است که کمتر جایی می توانید آن راکسب کنید! اما بازهم پیشنهاد بهتری برای شما داریم! دیدن مناظر منحصر به فرد این جزایر از بالاترین و مرتفع ترین نقطه اسپانیا می تواند تصویری فراموش نشدنی برای شما به جای بگذارد. پس اگر از ارتفاع نمی ترسید بهتر است سوار تله کابین ها شده و به بالاترین نقطه عزیمت کنید.

تصویر

آتشفشان تیده

آتشفشان تیده سومین آتشفشان بلند جهان و بلند ترین نقطه در اسپانیا محسوب میشود .این کوه دارای طبیعتی بسیار دیدنی و بینظیر است و این امکان را به شما میدهد که تا نوک قله پیاده روی کنید که حدود 5 تا 6 ساعت زمان میبرد و یا با سوار شدن تلکابین در کمتر از ده دقیقه به بالای کوه برسید. تیده یک آتشفشان فعال است که یونسکو از سال 2007 این قسمت را حفاظت شده اعلام کرده. نکته جالب این است که دامنه این کوه عظیم آتشفشانی زمین های حاصل خیزی را فراگرفته است که نظر گردشگران را به خود جلب میکند.

تصویر

بنای تاریخی طبیعی de los Roques

این صحنه چشم نواز در مرکز لا گومرا در حین رانندگی به آسانی دیده می شود، بنابراین هیچ نیازی به پیاده روی طولانی یا یک روحیه المپیکی ندارید تا به آنجا برسید. به جاده TF-713 از پایتخت سن سباستین بروید. کل مسیر رانندگی حیرت آور است و بهترین راه برای مشاهده دره ها، رشته کوه ها و یک چشم انداز تقریبأ بکر است. اگر با دقت گوش کنید ممکن است منحصربفردترین زمان دنیا یعنی Silbo Gomero را نیز بشنوید. این زبان با سوت زدن ابداع شده است و ساکنین بومی برای طی کردن مسافت های طولانی از آن استفاده می کردند. واضح است که به دلیل وجود زمین های آن منطقه، صدای سوت ها تا فاصله 5 کیلومتری نیز شنیده می شود، پس با دقت گوش کنید. چه کسی در اینجا به تلفن احتیاج دارد؟!.

لانزاروت، اگر عاشق هنر هستید!

بازدید از لانزاروت برای دوستداران هنر ضروری است. در قلب این جزیره کارهای یک هنرمند مشهور دیده می شود: سزار مانیریک. کارهای این هنرمند، مجسمه ساز و معمار را می توان در سراسر جزیره مشاهده کرد، حتی در دوردست ترین و دست نیافتنی ترین نقاط جزیره. بازدید از ساختمان خلاقانه و جذاب César Manrique را نیز در بازدید از این جزیره با تور اروپا از دست ندهید، هم اکنون بازدید از این ساختمان زیبا برای عموم آزاد است. همچنین از Jameos del Agua ، غار زیبایی در لانزاروت بازدید کنید که آکوستیک عالی آن برای میزبانی کنسرت های موسیقی کلاسیک مناسب است.

لا گومرا، اگر می خواهید خوراکی های مختلف را امتحان کنید

لذت بردن از طعم غذاهای سنتی La Gomera یکی از به یادماندنی ترین تجربه های شما در سفر به جزایر قناری خواهد بود. در لا گومرا، از ماهی تازه کباب شده و خوراک کازولا دلچسب (خورش ماهی) حتما بچشید. همچنین خوراک های لذیذی با گوشت خرگوش و پودینگ های خوشمزه را می توانید در این جزیره بچشید. در رستوران Las Rosas در Agulo، کارمندان را می شنوید که برای یکدیگر سوت می زنند! این شکل منحصر به فرد ارتباط با عنوان el silbo شناخته می شود که در سال 2009 توسط یونسکو به عنوان شاهکار میراث شفاهی و نامشهود بشریت شناخته شد.

لا پالما، اگر عاشق طبیعت هستید!

در جزیره لا پالما می توانید به پیاده روی در میان آبشارهای پنهان در میان جنگلهای سرسبز Los Tiles بروید و از مناظر جنگل های زیبا و سرسبز اطراف نیز بهره مند گردید. همچنین خانه های محلی زیبا و مراتع سرسبز و درخشان در نزدیکی آتشفشان های Fuencaliente در جنوب جزیره نظر بازدید کنندگان لا پالما را به سمت خود جلب می کند. یک جاده زیبا به مرتفع ترین قله جزیره، Roque de los Muchachos، وجود دارد که دارای مناظر دیدنی بسیاری می باشد. رصدخانه نجومی لا پالما نیز بعد از غروب آفتاب منظره فوق العاده ای از ستاره ها ارائه می دهد.

ال هیرو، اگر به دنبال کمی تفاوت هستید!

با دارا بودن مخروط های آتشفشانی بیشتری نسبت به هر جزیره دیگر در مجمع الجزایر قناری، ال هیرو مناظر منحصر به فردی برای ارائه دارد. آتشفشان Lobo Negro آخرین بار در سال 1793 شروع به فعالیت کرد، اما یک فوران زیر دریایی که در خارج از ساحل روستای La Restinga رخ داد، باعث شد تا چند سال گردشگری در این جزیره کاهش یابد. در حال حاضر، این خطر فروکش کرده است و گردشگران بسیاری همه ساله از این جزیره زیبا و دیدنی بازدید می کنند. Ecomuseo دارای 20 خانه مسکونی است که زمانی توسط بیمباچی ها، ساکنان بومی جزیره قبل از فتح اسپانیا استفاده می شده است.

فورته ونتورا، اگر به سواحل علاقه دارید!

سواحل زیبای این جزیره دارای محبوبیت بالایی در سرتاسر جهان می باشند. تپه های شنی و سواحل ماسه ای گسترده از ویژگی های اصلی این جزیره زیبا به شمار می آیند. تالاب فیروزه ای بسیار جذاب و عجیب و غریب در ساحل Sotavento و Cofete Beach با زمینه های کوهستان خود را که تقریباً پایین ساحل قرار گرفته است، بسیار دیدنی و خیره کننده است. سواحل Fuerteventura در این جزیره نیز با داشتن نسیم خنک دلپذیر است. اگر شما علاقه مند به ورزش های آبی و شنا هستید این جزیره امکانات بسیاری بدین منظور دارد. علاقه مندان به پیاده روی، آبتنی، موج سواری و غواصی نیز می توانند اوقات خوشی در این جزیره سپری نمایند.

امکانات تفریحی جزایر قناری

  • پاراگلایدر

پاراگلایدر از مهیج ترین تفریحات هوایی جزایر قناری است. پاراگلایدر بر فراز جزایر قناری شاید هیجان انگیزترین کاری باشد که بخواهید انجام دهید. جذاب ترین پرواز از فراز بالاترین قله تا زیباترین سواحل تنها در جزایر قناری اتفاق میافتد. کوهها، دره ها و قله های هر 7 جزیره، منظره زیبایی را برای پرواز کننده خلق می کنند. حضور بادهای ثابت، شرایط ایمنی را برای لذت بردن از پرواز مهیا می کند. جزیره تنریف برای این کار پرطرفدارترین مکان است. این جزیره مرکز تعدادی از بهترین منطقه ها برای پاراگلایدر در میان جزایر قناری می باشد. هر روز تعداد زیادی مردم از کوههای Adeje’s فرود می آیند. در تنریف محبوب ترین نقطه برای فرود Taucho است ولی بیشتر به پاراگلایدر های با تجربه توصیه می شود. مکان دیگر برای تفریحات هوایی جزایر قناری، پرواز از بالای La Corona در شمال تنریف می باشد. پرواز از ارتفاع 785 متر بالای سطح دریا اتفاق می افتد و با گشتن روی ساحل El Socorro روی شن های سیاه و نرم فرود می آید. تنریف به عنوان مرکز فستیوال و پروازهای رایگان به مدت چند سال انتخاب شده بود. تفریحات هوایی جزایر قناری در تنریف بیش از 40 مکان برای پاراگلایدرها ارائه می دهد. بنابراین در اینجا حتما یک پرواز مناسب برای خود خواهید یافت.جزایر دیگری همچون La Palma، Lanzarote ، Gran canaria و Fuerteventure مکان هایی زیادی برای لذت بردن از پاراگلایدر دارند.

  • پرش بانجی یا Bungee Jumping

از دیگر تفریحات دریایی جزایر قناری با آدرنالین و امنیت بالا می توان پرش بانجی را نام برد. یک، دو، سه. بپر! آدرنالین و مهارت های پرش خود را در تفریحات هوایی جزایر قناری امتحان کنید. جزیره La Palma بیش از 15 سال است این پرش را برای مردم ارائه می دهد. مردم این تفریح هوایی را برای هر آدم ماجراجویی پیشنهاد می کنند. به خاطر تقاضای زیاد، در جزیره Gran Canaria هم سکوی پرش بانجی ایجاد شده است. در این پرش پاها و کمر شما از طریق کابلی به بالای پل وصل است و شما تنها با ترس فرود مواجه می شوید تا وقتی که دوباره به بالا برگردید. کار آسانی است، تنها سرگرمی و آدرنالین خالص است.

  • زیپ لاین Zip line از جالب ترین تفریحات هوایی جزایر قناری

زیپ لاین از تفریحات هیجان انگیز پرطرفدار است. یکی از زیپ لاین های مهیج جزایر قناری در پارک Forestal تنریف قرار دارد. یک پارک ماجراجویانه که مانند تارزان از نردبان های طنابی بالا می روید و سپس از طریق زیپ لاین سر می خورید. به مدت 2 تا 4 ساعت در این پارک می توانید لذت ببرید. برای استفاده از این تفریح هیچ تجربه و مهارت خاصی لازم نیست. تنها علاقه به خوشگذرانی و ماجراجویی کافی است. قبلا باید در این پارک بلیط تهیه کنید و بعد از تمرین مختصر بازی شروع می شود. قبل از رفتن حتما از وضعیت هوا اطلاع داشته باشید و لباس مناسب بپوشید.

  • بالن سواری از دیگر تفریحات هوایی جزایر قناری

اگر دوست دارید بر روی جزیره ها بالن سواری کنید، Gran Canaria این امکان را برای شما خلق می کند. بالن سواری نسبت به دیگر تفریحات هوایی جزایر قناری هیجان کمتری دارد ولی برای سفر کردن بالای جزیره ها و لذت بردن از منظره جزایر گزینه خوبی است. بالن سواری بر فراز جزیره Gran Canaria ایده خوبی برای جشن های تولد، سرگرمی، عروسی و کادو های ویژه است.

  • پرواز با هواپیمای میکرولایت

از جالب ترین تفریحات هوایی جزایر قناری پرواز با این هواپیماهای معروف به میکرو لایت یا اولترا لایت است. این هواپیماها دو سرنشین دارند و سبک می باشند. با پرواز کردن با این هواپیماها در ارتفاعات پایین از چشم انداز زیبای جزیره ها لذت خواهید برد. برای سفر با این هواپیما می توانید به جزیره Gran Canaria بروید. پرواز با این هواپیما از جمله تفریحات هوایی جزایر قناری است که به هر کسی پیشنهاد می شود.

  • Parasailing

در پاراسیلینگ یا Parasailing شما سوار یک بالن می شوید. این بالن با طناب به قایق موتوری وصل است و بدین ترتیب می توانید لذت یک سفر دریایی و هوایی را تجربه کنید. این بالن ها تک سرنشین یا دو سرنشین هستند و حتی بالن های سه نفری هم موجود هستند.ارتفاع پرواز با این بالن ها به اندازه 150 متر از سطح دریاست. با پرواز پاراسیلینگ تمام حس های ترس و صلح، آزادی، امنیت و آسیب پذیری را در یکجا و یک زمان احساس خواهید کرد. از آفتاب و نسیم دریا لذت فراوانی خواهید برد! برای تجربه این تفریح هوایی جزایر قناری باید به Gran Canaria سفر کنید.

  • پرواز با ایرکرفت Aircraft در جزایر قناری

ایرکرفت نوعی هواپیمای سبک است. در جزیره Gran Canaria می توانید سوار این هواپیمای شبیههلیکوپتر شوید. همچنین این هواپیما تا حدودی هم شبیه هواپیماهای میکرولایت است. تورهای متفاوتی برای پرواز موجود هستند. یکی از این تورها به نام مسیر نارنجی است. زمان پیمایش آن کوتاه و به مدت 20 دقیقه است اما از چشم انداز جزایر قناری لذت خواهید برد. تور بعدی، مسیر سبز و آبی نام دارد. مدت این پرواز 45 دقیقه است. در مدت این سفر، جزایر قناری را مانند پرنده ها کاملا خواهید شناخت. مسیر سوم به نام مسیر قرمز به مدت 80 دقیقه می باشد. در این سفر کل جزیره از جنوب تا شمال با جزئیات بیشتر برایتان نمایان خواهد شد. چهارمین تور به نام پرواز یک روزه است. در این پرواز 45 دقیقه درس تئوری روی زمین خواهیم داشت و سپس 50 دقیقه تمرین عملی در آسمان را تجربه می کنید. در نتیجه می توانید کنترل هواپیما را به دست بگیرید. تفریحات هوایی جزایر قناری بیشمار است اما پرواز با این هواپیما را فراموش نکنید.

  • Parachuting

بیشتر مردم از شیرجه زدن می ترسند. ولی زیاد هم ترسناک نیست بعد از شیرجه زدن احساس می کنید قبلا هم در آسمان پرواز کرده اید. ابتدا سوار هواپیما می شوید. سپس از بلندترین نقطه به بیرون شیرجه می زنید. بعد از شیرجه زدن از طریق چتر نجات به زمین فرود می کنید. برای دیدن این منظره به جزیره Gran Canaria بیایید. شیرجه زدن در آسمان تجربه ای شگفت انگیز و فراموش نشدنی است. سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید. هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (198 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (133 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (77 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (48 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (30 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (9 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (7 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (7 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (6 نظر) میز رنگارنگ و شیک همسر بهرام رادان با چیدمان خاص و زیبا/ چقدر با سلیقه و قشنگ+عکس (6 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تصاویری از حضور فرمانده کل سپاه در منزل پدری سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید+ویدئو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403 نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره روایت همراه با حیرت ایمان صفا از جبران سریع دادن هزینه سفر مکه پدر و مادرش توسط آقای بازیگر+ویدیو همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار میز ناهار خوشمزه سپیده خداوردی بازیگر “آوای باران” برای پسرش سانیار / مادر و پسر چه ست زیبایی زدن... آماده شدن برای یک پیاده روی مادر و پسری به سبک مینا مختاری همسر بهرام رادان+عکس/ و مامانی که قرار نیست چهره پسرشو نشون بده شوخی جالب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران با محافظی که لباس محلی پوشیده بود/ بهت میاد+ویدیو خانه ابدی مادر شهید آل هاشم، امام جمعه محبوب تبریز و چهره غمزده ایشان/ وای از آن دل که در آن غم مادر باشد+عکس تولد شاعرانه و رمانتیک فرزاد حسنی با چیدمان شمع و گل+عکس/ و مدل مویی که اصلا به آقای مجری نمیاد! تولد 68 سالگی ناهید مسلمی کنار دخترش شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران +عکس / چه کیک شکلاتی خوشمزه ای کوکو سبزی خوشمزه مینا مختاری با گردو و زرشک برای همسرش بهرام رادان/ کدبانو و باسلیقه+ویدیو درخواست جالب یک پسر جوان ایرانی برای بردن انگشتر رهبر انقلاب به مراسم خواستگاری‌اش+ویدیو میز عصرانه متفاوت و عجیب مژده لواسانی در اصفهان با این ترکیب شور و شیرین+عکس/ آخه گوشفیل با دوغ!! اولین روز تولد سام پسر کوچولوی بهنام صفوی، خواننده محبوب ایرانی/ حیف جوونیش+عکس لحظه خنده دار و بامزه رضا گلزار وسط اجرای مسابقه/ من عطسه هم نمیتونم بکنم؟+ویدیو نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 رحل قرآن و ترمه اصیل اصفهان روی میز عزای سیاه شهید امیر عبداللهیان در جوار مزارشان+عکس و ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403 لاغری شوکه کننده رابعه اسکویی با عمل بای پس معده/ الان میگن چرا دماغتو کوچیک نمیکنی!+فیلم اولین تصاویر از محل خودکشی پدر پس از قتل اعضای خانواده‌اش در تبریز+ویدیو اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند! عاشقانه‌ جذاب شهاب حسینی برای هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق +ویدئو/ عاشقانه هاشون ارزش صد بار دیدن رو داره... مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو پیام جگرسوز دختر شهید مصطفوی، خلبان بالگرد رئیس‌جمهور برای پدرش💔+ویدئو ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود... تصویری سیاه و سفید که سپیده بزمی پور با انتشار آن برای اولین بار خبر بارداریش رو داد+عکس/ چقد کوچولوئه خدااا😍 دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 تصاویری دیدنی از گشت‌وگذار خرس قهوه‌ای در ارتفاعات البرز بهترین کشورهای انگلیسی‌زبان برای مهاجرت را بشناسید1 تقلید صدای شخصیت مهدی فخیم زاده ،محمدرضا فروتن و فریبرز عرب نیا به سبک اعجوبه طنز پرداز کشور+فیلم نمایندگی H&M در قشم؛ بهترین فروشگاه برای خرید لباس با تور قشم زیرخاکی‌ترین گزارش زندگی عادل فردوسی‌پور/ آقای مجری در سال 73 و در 20 سالگی اسباب بازی لاکچری آقا پسر گوگولی و بامزه علی قلیزاده ستاره تیم ملی/ الهی چه ژستی هم گرفته +عکس ماجرای شفا گرفتن سالار عقیلی از امام رضا (ع) +ویدیو
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403
اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند!
همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار
دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ...
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403
ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود...
حضور دونفره حامد بهداد و لیلا حاتمی در کشور رومانی+عکس
محمود احمدی نژاد قول کاندیداتوری داد؟ /یک قطره از اقیانوسم /قطعا کوتاهی نمی کنم /کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید داشته باشد
جواد خیابانی خودروی شخصی خود را لو داد/ ماشین مجری جنجالی چیست؟
حامیم محتاج دعای مردم شد! تصادف نگران کننده حامیم خواننده محبوب ایرانی
نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس
منتخب روز   
سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو