پرده بردای از روش های کلاه بردای در سایت دیوار با بلو استور !!

  سه شنبه، 17 اسفند 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
پرده بردای از روش های کلاه بردای در سایت دیوار با بلو استور !!
ساعد نیوز : امروزه با توجه به حجم عظیمی از کاربران در فضای مجازی افراد سود جو با روش های عجیب و غریبی اقدام به کلاه برداری و در چند موارد اخاذی از افراد میکنند.

امروزه با توجه به حجم عظیمی از کاربران در فضای مجازی افراد سود جو با روش های عجیب و غریبی اقدام به کلاه برداری و در چند موارد اخاذی از افراد میکنند.

بنا بر اعلام بلو استور در طی چند ماه اخیر افراد زیادی مال و پول خود را با سهل انگاری در چند مورد ساده در معاملات سایت های دیورا و شیپور از دست داده اند و ضررهای جبران نا پذیری متحمل شده اند . در ادامه بلو استور به بررسی روش های جدید کلاه برداری اینترنتی در این سایت ها می پردازد.

قطعا شما هم با نام سایت های دیوار و شیپور آشناییت دارید . به طور کلی این سایت ها نیازمندی های فروش خدمات و کالا را در دست خود دارند و می توان گفت حجم عظیمی از نبض بازار را نیز در دست گرفته اند و روزانه تعداد بسیار بالایی کاربر اقدام به خرید فروش کالا در این سایت ها انجام می دهند.

به طور کلی رایج ترین شکل های کلاه برداری عبارت اند از:

  • ارسال رسید تقلبی برای فروشنده و دریافت کالا
  • دریافت هزینه و عدم ارسال کالا
  • فروش اجناس تقلبی
  • درخواست کمک های نقدی با مظلوم نمایی و ظاهرسازی
  • دریافت بیعانه و از دسترس خارج کردن راه های ارتباطی
  • دریافت وجه کالا از طریق واریز به حساب شخص دیگر و دریافت کالایی دیگر توسط فرد متقلب
  • فروش کالای قاچاق به جای وارداتی
  • کم فروشی و گران فروشی

ساخت فیش جعلی و تقلبی

بنا بر گزارش پلیس فتا فردی در اصفهان اقدام به خرید چراغ خواب اتاق کودک در دیوار می کند ، در این روش فرد خریدار، عکسی جعلی با استفاده از فوتوشاپ درست کرده و برای فروشنده ارسال می کند و فروشنده در عین سادگی و البته فعال نبودن اس ام اس بانکی خود تعدادی چراغ خواب کودک برای خریدار ارسال میکند در حالی که هیچ پولی به حساب فرد واریز نشده است.

به همین دلیل هیچ گاه در معاملات خود چه در سایت های دیوار و شیپور و چه در موارد دیگر به فیش واریزی اکتفا نکنید و حتما قبل ار انجام معامله حساب بانکی خود را چک کرده و از واریز وجه مطمین شوید.

تصویر

ارسال پیامی با محتوای: به منظور ثبت آگهی مبغی را پرداخت کنید

یکی از مواردی که جدیدا به شدت باب شده و افراد زیادی از این طریق حساب های بانکیشان خالی شده این روش است که بعد از ثبت آگهی در دیوار و یا شیپور افراد سود جویی با در دست داشتن شماره تلفن افرادی که اقدام به ثبت آگهی کرده اند با ارسال پیامی با محتوای : آگهی شما در صف انتشار دیوار است ، برای ثبت آگهی خود مبلغ 2 هزار تومان را از طریق لینک زیر پرداخت کنید.

تصویر

در این روش کافی است شما روی لینک کلیک کنید و شماره کارت خود را وارد کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن حساب بانکی شما به طور کامل تخلیه خواهد شد.

به این موارد خوب توجه کنید که سر شماره ای که به شما پیام داده است از سایت دیوار نیست و همینطور لینک به صورت https نبوده و آدرسی جعلی است.

این نکته را بدانید انتشار آگهی در این سایت ها کاملا رایگان بوده و نیاز به پرداخت مبلغی نیست و تمامی پرداخت ها در دیوار از نوع درون برنامه ای هست.

واریز وجه دورغ از طریق شبا یا ساتنا

با توجه به قوانین بانک مرکزی برای مبالغ بالا امکان کارت به کارت کردن نیست ، برای چنین معاملاتی باید از طریق شماره شبا و یا ساتنا پول جا به جا شود و این امر مانند کارت به کارت سریع پول جا به جا نمی شود و فرایند کمی زمان بر است.

در یکی دیگر از موارد کلاهبرداری از سایت دیوار فروشنده تعداد عمده ای فندک گازی را به مبلغ 15 میلیون تومان به فرد خریدار تحویل داده بود و خریدار مدعی بود که پول را از طریق ساتنا برای فروشنده واریز کرده است و چند ساعت زمان می برد پول وارد حساب شود . و اجناس را از فروشنده تحویل گرفته بود . در حالی که اصلا پولی در این بین جابه جا نشده بود.

حتما در مواردی که جابه جایی مبالغ از طریق ساتنا و پایا انجام می شود تا زمانی که پول به حساب شما ننشسته باشد اقدام به جابه جایی کالا نکنید !

جعل اطلاعات

فروشنده اطلاعات بانکی فرد دیگری را جعل می کند و از آن طریق دست به کلاهبرداری می زند. شاید ماجرای مردی که با این شیوه، آبگرمکنی که اصلا وجود نداشت را به چندین و چند نفر فروخته بود، شنیده باشید.

شیوه کار کلاهبردار این پرونده به این شکل بود که او تصمیم می گرفت وسیله ای را برای خود به قیمت ۳۰۰ هزار تومان بخرد.

شماره کارت فروشنده و مشخصاتش را می گرفت. از آن طرف یک کالا با همین قیمت برای فروش قرار می داد و به جای اطلاعات خودش از اطلاعات بانکی هویتی آن فردی که قصد خرید از او را داشت استفاده می کرد.

تصویر

با این شیوه فردی که قصد خرید آبگرمکن را داشت، پول را برای فردی واریز می کرد که کلاهبردار می خواست از او خرید کند. در این مواقع معمولا خط تلفن هم به نام شخص نیست و زمان زیادی باید صرف یافتن این فرد شود.

استفاده از کارشناسان جعلی

این نکته را بدانید کلاهبرداران همیشه یه قدم از شما جلو هستند و در حیطه ی کاری خود همیشه خود را به روز نگه می دارند.

برای مثال در زمینه ی خرید و فروش ماشین : اکثر افراد برای معاملات ماشین از نظر کارشناسان متخصص استفاده میکنند و در این بازار شلوغ عده ای با عنوان کارشناس وارد این بازار شده اند.

روش کلاه برداری هم این شکل هست که با جا زدن خود به جا کارشناس متخصص تمامی عیب ها و نقص های ماشین را منکر می شوند و قیمتی خیلی پایین تر برای ماشین ارائه می دهند . و جالب است بدانید این افراد با داشتن لباس های مخصوص و طرز بیان به شکل بالایی اقدام به فریب شما میکنند . بهتر است از افرادی که خود به آن ها اطمینان دارید استفاده کنید و یا از چنین افرادی حتما کارت شناسایی مربوط به کارشناسی خود را بخواهید.

دریافت مبلغی به عنوان بیعانه و عدم پاسخ گویی های بعدی

به این نکته توجه بالایی داشته باشید که شما در معاملات اینترنتی چه در سایت دیوار چه در بستر های دیگری صرفا یک عکس از کالا دیده اید و از سلامت آن بی خبرید . در این روش مبلغی را به عنوان بیعانه برای فرد واریز می کنید بدون اینکه از صحت و سلامت آن کالا بی خبر هستید. در ادامه فرد از افراد مختلفی مبلغی را به عنوان بیعانه میگیرد و سپس گوشی تلفن خود را خاموش خواهد کرد

درگیری و خفت گیری در زمان قرار حضوری

متاسفانه گاهی معاملات اینترنتی در بستر دیوار و شیپور به از دست دادن پول و مال فرد ختم نمی شود و مشکلات بسیار بزرگ تری را در بر خواهد داشت .

شاید خیلی دور از ذهن باشد ولی در مواردی فرد خریدار یا فروشنده حین تحویل کالا و حتی ارائه خدمات دست به خفت گیری می زند . بهتر است برای قرار های حضوری برای معاملات در مکان های عمومی شلوغ که تردد جمعیت در آن جا بالا است اقدام به این کار بکنید و از حضور افراد در منزل خود تحت هر شرایطی خود داری کنید.

چند نکته برای خرید های اینترنتی

  • در معاملات با مبالغ بالا تا حد امکان خرید و فروش را به سمت معاملات حضوری سوق بدهید که هم از سلامت کالا و صحت آن مطلع شوید و همینطور تا هنگامی که کالا دست شما نرسیده مبلغی جابه جا نکیند.
  • اطلاعات بانکی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ کسی قرار ندهید .
  • برای معامله ی خود فرد سوم و جایگزینی قرار ندهید . یکی از کلاهبرداری های انجام شده در سایت دیوار توسط افرادی انجام می شود که درخواست رساندن وسیله با پیک را دارند و می گویند پول را به صورت نقدی به پیک پرداخت می کنند. اما فروشنده، به پیک می گوید خریدار پول را کارت به کارت کرده است و تنها جنس را تحویل دهد. این در صورتی است که پولی به فروشنده پرداخت نشده و پیک محصول را تحویل می دهد.
  • تا حد امکان برای معاملات خود از چک استفاده نکنید . این برگه چک به هر دلیلی امکان وصول نشدن آن وجود داره و برای ادمه ی روند کاری شما برای وصول این چک فرایندی به شدت خسته کننده است بهتر است از پول نقد و یا کارت حضوری برا معاملات استفاده کنید

گزارش و پیگیری کلاهبرداری از دیورا فقط از مراجع قانونی و پلیس فتا

هر مشکلی در سایت دیوار برای شما پیش بیاید این موضوع را بدانید که مسئولان و کارشناسان دیوار عملا هیچ کاری برای شما نخواهند کرد و شما به جز گزارش دادن کاری از دستتان بر نمی آید.

پس بهتر است ضمن حفظ خونسردی خود از طریق راه های قانونی اقدام کنید

  • مشخصات فروشنده اعمم از اطلاعات تماس ، اسم ، آدرس ، شماره پلاک و یا هرچیزی که در اختیار دارید را به مراجع قانونی ذی ربط نشان دهید.
  • پرینت فیش های واریزی و رسید های جابه جایی پول را همراه خود داشته باشید.
  • شماره کارت شماره ی حساب کلاه بردای جهت مسدودی
  • عکس محصول را نزد خود داشته باشید
  • پرینت مبالغ برداشتی از حساب در صورت فیشینگ شدن حساب خود

با در دست داشتن اطلاعات گفته شده به پلیس فتای شهر خود مراجعه کنید ، شکایتی تنظیم کرده و در سریع ترین زمان ممکن اقدام به مسدودی حساب و شکایت از فرد کلاه بردار کنید.

شکایت کیفری یا حقوقی راهی است که ممکن است دست شما را به پول از دست رفته برساند. شکایت های حقوقی در دادگاه انجام می شود و شکایت های کیفری را می توانید در دادسراهای محل سکونت خود نیز ثبت کنید.

بلو استور در این مقاله سعی داشت تا حد امکان روش های کلاه بردای در بستر این سایت ها را به شما نشان بدهد و اگر قصد خرید و یا فروش کالا و خدماتی در این بستر ها را داشتید رعایت نکایت ایمنی اولین کاری است که باید انجام بدهید

همینطور اگر اقدام به خرید کالا از سایت هایی که در بازار هستند داشتید به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی که معمولا در پایین سایت ها هست توجه بالایی داشته باشید و در دامنه ی سایت حتما عبارت https وجود داشته باشد و در هنگام ارجاع به صفحه ی درگاه بانکی به این نکته توجه کنید که در چه درگاه بانکی اقدام به پرداخت میکند


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
محسن
2 سال پیش

چقدر جالب بود😳
محمد
2 سال پیش

چقدر مفید و اموزنده است . واقعا ممنون
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد ویدئویی دیده نشده از حضور مجتبی خامنه ای پسر رهبر انقلاب در جبهه جنگ/ دفاع از وطن و ناموس و اسلام +فیلم از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 تنها تصویر از پدر و مادر عرفان طهماسبی، نابغه عصر جدید/ آقای خواننده رو اون گوشه دیدین؟ دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم بهترین کار بعد از ریختن شیر روی فرش پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار نگاهی به تسبیح،کلاه و لباس های شخصی باقی مانده از مولانا در موزه شهر قونیه ترکیه+عکس 3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند 8 اشتباه رایج در چیدمان منزل که باید از همین حالا اصلاح کنید گرد و خاک تماشایی مرد ایرانی با آهنگ جیپسی کینگ+ ویدئو/ روسفیدمون کردی مرد با این صدا لحظه دلهره‌آور از حضور یک جوان روی پل‌هوایی برای خودکشی در لاهیجان+ فیلم خاص ترین و شیک ترین مدل های دیزاین بالکن دنج و راحت تمرینات عاشقانه اکرم بانو با همسرش علیرضا بیرانوند در ویلای باصفا و لوکسشون+عکس سنگ کلیه: علل و راه‌های پیشگیری تهران قدیم/ این ساختمان یک روزهایی بلندترین بنای ساخته شده در تهران بود+ عکس
تیتر امروز   
سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد
از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
پاسخ شوکه کننده یک آدم‌خوار به سوال خبرنگار
فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
چرا ایرانی‌ها «بچه دار» نمی‌شوند؟
به بهانه انتصاب معاون جدید امور مجلس ریاست جمهوری / همه معاونان پارلمانی در یک نگاه
چهره رهبر انقلاب بعد از سه ساعت بازدید از نمایشگاه کتاب+عکس /به تبسم به تکلم به دل آرایی تو...
عادت‌های عجیب رونالدو در زمین فوتبال
4 ترفند طلایی برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر +عکس/خانم ها با دقت بخوانید