طرز تهیه پنکیک گوشت لذیذ

  سه شنبه، 23 شهریور 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
طرز تهیه پنکیک گوشت لذیذ
پنکیک در واقع همان نان تابه ای است که که میان وعده ای خوبی محسوب می شود. البته به عنوان نان در وعده صبحانه نیز کاربرد دارد. این نان با مواد مختلفی تهیه می شود اما آرد جزء ثابت و همیشگی آن است. طرز تهیه پنکیک گوشت یکی از دستورالعمل های عالی برای تهیه پنکیک می باشد.

پنکیک گوشت یکی از غذاهای خوشمزه کشور یونان است.انواع پنکیک از غذاهای اصلی و خوشمزه یونانی ها محسوب می شود. اینکه مایه میانی پنکیک شما چه باشد را وعده غذایی و سلیقه تان تعیین می کند. اگر پنکیک را برای صبحانه میل می کنید می توانید انواع پنکیک نوتلا، موز و ماست را امتحان کنید. پنکیک گوشت وعده ای لذیذ برای ناهار یا شامی سبک است. پنکیک نانی دایره شکل، نازک و گاهی پف دار است که در ماهیتابه درست می شود.پنکیک در واقع نوعی نان آماده محسوب می شود.در هنگام پخت کیک تابه ای باید آن را در ماهی تابه پشت و رو کرد تا طرف دیگر آن نیز پخته شود. در مناطق مختلف دنیا پنکیک به گونه های مختلف و با مواد مختلفی تهیه می شود. پنکیک های صبحانه برای همه اعضای خانواده به ویژه کودکان جذاب هستند. مدت پخت هر نان پنکیک کمتر از چند دقیقه است. می توانید صبح هایی که همه اعضای خانواده در حال آماده شدن هستند با درست کردن این صبحانه خوشمزه سوپرایزشان کنید. با کمی تفاوت در دستور تهیه پنکیک گوشت می توان مزه های مختلف را امتحان کنید. اضافه کردن ذرت، فلفل دلمه ای یا قارچ به مایه گوشت این غذا را پر ملات تر می کنید. پایه اصلی در این غذا گوشت چرخ کرده است. گوشت منبع غنی پروتئین است و مصرف آن مقدار زیادی از اسید آمینه های ضروری بدن را تامین می کند. طبق معیارهای استاندارد گوشت چرخ کرده باید حداکثر ۲۵ درصد چربی داشته باشد. گوشت قرمز سرشار از آهن است و از بیماری کم خونی جلوگیری می کند. پنکیک گوشت و قارچ را می توانید در کنار انواع سالادها و با نوشیدنی های مختلف نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پنکیک گوشت

  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد ۸ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه پنکیک گوشت و قارچ

  • گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه پنکیک گوشت و قارچ بدون فر

برای تهیه این غذا باید ابتدا مواد میانی را تهیه کنید پیاز را پوست بگیرید سپس نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا کمی سبک شود سپس در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به همراه آن فلفل سیاه و زردچوبه بزنید تا کمی گوشت تغییر رنگ دهد در ادامه قارچ اسلایس شده را افزوده و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود در انتها کمی نمک و رب را افزوده و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس شیر را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود در ادامه آرد را روی مواد الک کنید تا خمیر تقریبا رقیقی بدست بیاد.

داخل یک تابه را با کمی روغن چرب کنید سپس یک ملاقه از مواد برداشته و داخل تابه بریزید و تابه را خوب بچرخانید تا تمام تابه را به شکل دایره بگیرد سپس چند دقیقه صبر کنید تا روی پنکیک حباب بزند سپس برگردانید و طرف دیگر هم طلایی شود.

هر پنکیک را داخل یک بشقاب قرار دهید و مرکز آن مقداری مواد گوشتی بگذارید و به دلخواه پنیر نیز اضافه کنید سپس به شکل بقچه یا رولی بپچید و داخل یک ظرف پیرکس قرار دهید و برای چند دقیقه داخل فر بگذارید سپس سرو کنید یا داخل تابه چرب شده قرار دهید تا پنیر ذوب شود سپس به همراه سس گوجه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنکیک گوشت

  1. تابه حتما باید نچسب باشد و فقط با قلمو یا پنبه کمی چرب کنید.
  2. مواد گوشتی باید کاملا خنک شده باشد.
  3. می توانید به جای رب در مواد میانی از گوجه پوره شده استفاده کنید.
  4. می توانید به صورت لایه لایه مانند لازانیا روی پنکیک و مواد را قرار دهید و سرو کنید.

مواد لازم جهت تهیه خمیر گوشت

  • تخم مرغ: ۴ عدد
  • آرد الک شده: ۲ لیوان
  • روغن مایع: یک دوم لیوان
  • نمک و فلفل: به میزان لازم
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق مربا خوری
  • ماست: یک لیوان

طرز تهیه خمیر پنکیک گوشت

تخم مرغ را با نمک و فلفل و روغن مخلوط کنید. ماست و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. آرد الک شده را کم کم به آن اضافه کنید.

مواد میانی پنکیک گوشت

  • پیاز درشت: یک عدد
  • قارچ: به میزان دلخواه
  • فلفل دلمه: به میزان دلخواه
  • فلفل، نمک و ادویه: به میزان لازم
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذا خوری
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم
  • گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم

طرز تهیه پنکیک گوشت ( مواد میانی)

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. آن گاه در مقداری روغن تفت دهید. گوشت و زردچوبه را به آن اضافه کنید.زمانی که آب گوشت تبخیر شد، رب گوجه را به آن اضافه کنید. نمک و ادویه به آن بزنید. در مرحله بعدی طرز تهیه پنکیک گوشت, قارچ و فلفل دلمه را به آن اضافه کنید و همه مواد را خوب تفت دهید.یک قالب متوسط انتخاب کنید و کف قالب را یک کاغذ روغنی بگذارید. دیواره های قالب را چرب کنید. نصف خمیر تهیه شده را در آن بریزید. مواد میانی را به آرامی بر روی خمیر بریزید. روی این مواد نصف پنیر پیتزا را اضافه کنید.در ادامه، بقیه خمیر را هم به آرامی روی مواد بریزید و صاف کنید. حالا بقیه پنیر را اضافه کنید.آن گاه پنکیک را در فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید، قرار دهید. اجازه دهید این پنکیک به مدت ۴۵ دقیقه در فر باقی بماند. برای برشته شدن پنکیک نیز در آخر چند دقیقه گریل فر را روشن کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز