انواع قوی ترین تب بر های گیاهی

  پنجشنبه، 11 فروردین 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع قوی ترین تب بر های گیاهی
درمان تب با داروی گیاهی یکی از راهکارهای خانگی بسیار موثر محسوب می‌شود. با اینکه تب ممکن است بر اثر وجود عفونت در بدن ایجاد شود اما می‌توان تنها با پیش گرفتن چند راهکار، آنرا به سرعت کاهش داد. در ادامه متن این راهکارها را ارائه خواهیم کرد تا در صورت مواجه شدن با این موضوع، بتوان اقدامات لازم را برای بهبود و کاهش دمای بدن پیش گرفت.

علائمی که با تب همراه می شوند:

  • بالا رفتن ضربان نبض و همینطور ضربان قلب برای فرد ایجاد خواهد شد
  • افزایش عمل دم و بازدم
  • خشک شدن دهان به دلیل کاهش آب بدن
  • قرمز شدن رنگ پوست صورت
  • تعریق بیش از حد نسبت به سایر مواقع
  • در صورت شدت یافتن ممکن است با لرز همراه شود
بچه ای با تب زیاد

درمان تب با داروهای گیاهی

اکثر افراد تب را در طول زندگی روزمره خود تجربه کرده اند. در این حالت معمولا به دنبال درمان تب با داروی گیاهی در منزل بوده اند. به همین منظور در این متن بهترین داروی طبیعی را که به درمان این مشکل می پردازد، ارائه خواهیم کرد. البته نکته مهم اینجاست که باید تب و علائم آنرا جدی گرفت. اگر دمای بدن بالاتر از 40 درجه شود و علاوه بر این موضوع اگر طول دوره تب بیش از 10 ساعت طول بکشد، باید حتما به پزشک مراجعه شود. اما تا حد به سزایی می توان با استفاده از راهکارهای ارائه شده دمای بدن را کاهش داد. به گزینه هایی که در ادامه برای رسیدن به این منظور بیان خواهیم کرد، توجه کنید.

  • زنجبیل برای درمان تب: مصرف زنجبیل می تواند برای بهبود تب با درجه ی پایین مؤثر باشد. خواص آنتی باکتریال زنجبیل باعث می شود در برابر تب، سرفه و سایر علائم شایع تأثیرگذار باشد. می توانید دم نوش زنجبیل را از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید یا اینکه با استفاده از زنجبیل تازه، دم نوش خانگی درست کنید.
  • دمنوش نعناع برای درمان تب: نعناع یکی از گیاهان دارویی است که در اکثر منازل می توان مقداری از آن را یافت. برای درمان تب پیشنهاد می کنیم مقدار یک قاشق از نعنای خشک شده با ساقه را به همراه یک لیوان آب جوش روی حرارت ملایم قرار دهید تا دم بکشد. البته برای اثرگذاری و بهره بیشتر از دمنوش نعنا، می توان از مقداری عسل همراه با آن نیز استفاده کرد.
  • تاثیر فلفل برای درمان تب: استفاده از فلفل سیاه و قرمز در سوپ و غذاها به سرعت کمک به کاهش تب و دمای بدن خواهد کرد. کپسایسین موجود در فلفل به افزایش گردش خون و تعریق منجر می شود که سبب کاهش سریع حرارت بدن خواهد شد. فلفل سیاه در طب سنتی به منظور درمان فوری برای تب معرفی می شود. از این منبع آنتی اکسیدانی قوی علاوه بر اینکه در تهیه غذا می توان برای بهبود تب استفاده کرد، به صورت دمنوش نیز قابل استفاده خواهد بود.
  • دمنوش بومادران برای درمان تب: دمنوش بومادران به مقدار 1 فنجان در طول روز، تب و دمای بالای بدن را به طور قابل ملاحظه ای می کاهد. با اینکه این گیاه به تنهایی می تواند دمای بدن را کاهش دهد اما ترکیب آن با مواردی همچون زنجبیل، بهبود تب شدید را به همراه خواهد داشت.
  • کاهش سریع دمای بدن با زوفا: در گذشته از زوفا به عنوان درمانی عالی برای تب استفاده می کردند. استفاده از دمنوش گیاه زوفا دمای بدن را متعادل ساخته و موجب تعریق می شود. در نتیجه ی این تعریق، کاهش دمای بدن ایجاد خواهد شد.
  • چای نعناع فلفلی و آقطی: ترکیب آقطی به همراه نعنا فلفلی از ترکیبات بسیار موثری است که می توان آنرا دم کرد و نوشید تا در همان لحظه شاهد کاهش دمای بدن و درمان تب با داروی گیاهی بود.باید توجه کرد که گیاه نعناع فلفلی طعمی متفاوت از نعناع دارد و تاثیرات آن نیز برای کاهش دمای بدن بیشتر است. پیشنهاد می کنیم این دمنوش را برای تقویت خاصیت آنتی اکسیدانی به همراه کمی عسل بنوشید.
  • گل انگور کولی: گل انگور کولی که به آقطی سیاه نیز معروف است تعریق زیادی را ایجاد می کند که بهتر است برای درمان تب از دمنوش آن استفاده کرد. گیاه ریش بزی سبب تعریق زیاد دفع سموم که در پی این موارد کاهش تب می شود که بهتر است دمنوش آن را برای درمان نوشید.
  • اکسینه آ: اکسینه آ گیاهی است که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی به بدن می رساند و تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد. در نتیجه مصرف آن می تواند کاهش تب را به همراه داشته باشد.
  • گیاه پنجه گربه: گیاه پنجه گربه حاوی سالیسین است. سالیسین در بدن به آسپرین تبدیل می شود و تب شدید در بزرگسالان را بهبود می بخشد.
  • ریشه کودزو کی تب بر خانگی: ریشه ی کودزو یکی از گیاهانی است که در طب سنتی چینی استفاده می شود. این گیاه خاصیت ضدالتهابی داشته و ممکن است به کاهش درد کمک کند. در مطالعه ای که بر موش ها انجام شد ریشه کودزو باعث پایین آمدن تب شد؛ ولی هنوز تحقیقی بر چگونگی اثر این گیاه بر انسان انجام نشده است
دمنوش گیاهی برای تب

نکات مهم که باید برای کاهش دمای بدن رعایت کرد

  • نوشیدن مایعات بیشتر: مایعات زیادی باید در حین درمان تب نوشید.به همین دلیل در این مقاله ابتدا راهکارهای درمانی با موثرترین دمنوش را برایتان ارائه کردیم. می توان از آبمیوه های طبیعی و دمنوش ها به مقدار 8 الی 12 لیوان در طول روز کمک گرفت که ترجیحا دمای متعادل با محیط را بهتر است داشته باشند.
  • استراحت بدن: برای اینکه بتوانید سریعتر به درمان تب بپردازید، باید استراحت کافی داشته باشید. برای این منظور بهتر است کاهش فعالیت بدنی داشته باشید. بیشتر زمان خود را به استراحت و آرامش بپردازید.
  • دوش آب گرم: کمک گرفتن از دوش آب گرم در کنار درمان تب با داروی گیاهی بسیار موثر خواهد بود. زیرا آب گر به از بین بردن سموم بدن و رفع تعریق ناشی از تب کمک می کند.
    دوش آبگرم
  • کمپرس سرد روی سر: یکی از قدیمی ترین و موثرترین روش ها برای کاهش تب، قرار دادن دستمال یا حوله آغشته به آب تقریبا خنک روی پیشانی است. این روش دمای بدن را در حد به سزایی پایین می آورد.
  • رژیم غذایی مناسب: مصرف غذاهای سبک مانند سوپ آبکی و غذاهای خانگی مفید روند درمان تب را تسریع می بخشد. بهتر است از مصرف غذاهایی که کالری بالایی دارند در این دوران پرهیز کرد. زیرا انرژی بدن به جای مقابله با بیماری، به هضم غذا صرف می شود.

از بین بردن علل تب

برای اینکه بتوانید سریع تر تب دمای بدن را کاهش دهید باید عللی که موجب بروز تب می شوند را بشناسید. از این طریق می توانید با برطرف کردن آنها به بهبود شرایط دست یابید. از جمله شایع ترین دلایلی که سبب ایجاد تب می شوند موارد زیر هستند:

  • برخی از واکسن ها
  • ابتلا به عفونت های سینوسی
  • مشکلاتی که زمینه ابتهابات بدنی را فراهم می کنند
  • عفونت گوش، حلق و دستگاه تنفسی
  • عفونت استخوانی
  • استفاده از بعضی از داروها
  • مراحلی از سرطان
  • آفتاب سوختگی یا گرما زدگی
  • ابتلا به بیماری های ویروسی

علائم خطرناک و اضطراری

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر یا به اورژانس مراجعه کرده یا با فوریت های پزشکی تماس بگیرید:

  • تشنج
  • غش کردن یا از دست دادن هوشیاری
  • گیجی
  • توهم
  • سردرد شدید
  • گرفتگی یا دردناک شدن ماهیچه های گردن
  • دشواری در تنفس
  • کهیر یا بثورات پوستی
  • تورم در هر قسمتی از بدن
تب بالای کودک

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (3 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس تسلیت رئیس فیفا درپی شهادت رئیس‌جمهور+ عکس برخورد جالب و تحسین برانگیز سید ابراهیم رئیسی با فردی که جلوتر از ایشان منتظر رای دادن بود +ویدیو این گیاهان آپارتمانی باعث خنک شدن هوای خونه میشن {ویدئو} اینجوری گرفتگی سینک ظرفشویی رو باز کن | ساخت چاه باز کن خونگی با جوش شیرین استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...
واکنش سیدجواد هاشمی به شهادت رئیس جمهور: ای کاش این فاجعه رخ نمی‌داد
کادر پروازی شهادت را بیشتر بشناسید+ سوابق خدمتی