چگونه فایل اتوکد را قفل کنیم؟

  دوشنبه، 10 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه فایل اتوکد را قفل کنیم؟
شاید تا به حال برایتان پیش آمده که نقشه ای را طراحی کرده اید و دوست ندارید کسی آن را ببیند و یا از آن کپی بگیرد. به منظور حفظ فایل های اتوکد از سوء استفاده ی دیگران در این پست، آموزش رمز گذاری روی فایل های اتوکد را به شما آموزش می دهم تا امنیت پروژه های شما بالاتر برود.

راه هایی برای محافظت فایل های DWG از مشاهده یا سرقت:

راه اول:

حفاظت از اتوکد با رمز عبور داخلی. اتوکد را اجرا کنید، از منوی Tool ، روی گزینه Options کلیک کرده و سپس بر روی سربرگ Open and Save کلیک کنید و بر روی دکمه Security Options کلیک کنید تا جعبه رمز عبور باز شود. رمز عبور خود را تایپ کرده و OK را بزنید. وقتی سعی می کنید دوباره فایل DWG را در اتوکد باز کنید، از شما خواسته می شود که رمز عبور صحیح را تایپ کنید.

توجه داشته باشید که این عملیات رمز عبور از کلیه فایل های DWG بعدی که ذخیره کرده اید محافظت می کند. اگر فقط می خواهید یک طراحی خاص را رمزگذاری کنید، از منوی File گزینه Save as را بزنید، سپس در کادر محاوره ای Save Drawing As ، روی گزینه Security Options از منوی Tools کلیک کنید، در آخر بر روی سربرگ Password (رمز عبور) کلیک کنید و رمز عبور خود را وارد کرده و OK را بزنید.

راه دوم:

Folder Lock 7. (برای دانلود کلیک کنید) این یک راه حل شناخته شده امنیت داده است که به شما امکان قفل، مخفی کردن، رمزگذاری فایل های آفیس، نقشه های CAD ، عکس ها ، فیلم ها ، موسیقی ها و غیره را در ویندوز می دهد. این نرم افزار به شما امکان می دهد تا یک یا چند قفل ذخیره سازی را ایجاد کنید که با استفاده از الگوریتم رمزگذاری AES با طول کلید ۲۵۶ بیت برای ذخیره سازی فایل های DWG رمزگذاری می شوند. بعد از افزودن فایل های DWG خود به این قفل های رمزگذاری شده، می توانید به طور معمول فایل های DWG را در اتوکد وارد کنید، ویرایش کنید و ذخیره کنید. در ضمن Folder Lock 7 بطور خودکار فایل های DWG را رمزگذاری می کند تا آن ها را همیشه در حالت متن رمز شده نگه دارید. Folder Lock 7 دارای رابط کاربری زیبایی است و عملکرد آن بسیار ساده است. در اینجا یک راهنمای مختصر برای شما آورده ایم:

۱- Folder Lock 7 را دانلود کنید و آن را بر روی سیستم خود نصب و اجرا کنید.

۲- هنگامی که به صفحه اصلی نرم افزار می روید، روی گزینه Encrypt Files و سپس بر روی نماد Create Locker کلیک کنید تا یک قفل جدید محافظت شده با رمز عبور برای فایل های DWG خود بسازید.

۳- قفلی را که ایجاد کرده اید با وارد کردن رمز عبور مناسب باز کرده و سپس فایل های DWG مورد نظر خود را روی آن بکشید و رها کنید.

پس از قفل شدن فایل های DWG توسط Folder Lock 7 ، دیگران به سختی می توانند مکان فایل های DWG را پیدا کنند. حتی اگر آن ها را پیدا کرده و در سیستم های دیگر کپی کنند، نمی توانند کاری انجام دهند.

راه هایی برای محافظت فایل های DWG از ویرایش:

راه اول:

ایجاد نقشه اتوکد به عنوان فایل PDF فقط خواندنی. مراحل اصلی به شرح زیر است:

۱- فایل DWG را در اتوکد باز کنید. برای رفتن به فضای کاغذ یا همان paper layout (قسمت پایین اتوکد)، روی دکمه MODEL کلیک کنید.

۲- با کلیک بر روی تب Output و سپس دکمه Page Setup Manager ، کادر گفتگوی Page Setup را باز کنید. (یا اینکه خیلی راحت دکمه های کنترل و P کیبورد را همزمان فشار دهید)

۳- در کادر گفتگوی Page Setup، “Adobe PDF” را در زیر printer/plotter انتخاب کنید (اگر چاپگر PDF را پیدا نمی کنید با جستجو در گوگل آن را پیدا و نصب کنید). اندازه کاغذ خود را تنظیم کنید (اندازه A4 نسبتاً متداول است). Window را از قسمت What to pilot انتخاب کنید و تیک Center to plot را بزنید. در آخر بر روی OK کلیک کنید تا به طرح فضای کاغذ برگردید.

۴- بر روی دکمه Plot در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید، سپس فایل را نامگذاری کرده و یک پوشه خروجی را برای ذخیره کردن فایل PDF چاپ شده مشخص کنید.

راه دوم:

ایجاد نقشه اتوکد به عنوان فایل DWF که یک فایل امنیتی غیر قابل ویرایش است. دیگران می توانند نقشه DWF را از طریق Autodesk & reg یا Express Viewer مشاهده کنند، علامت گذاری و چاپ کنند اما نمی توانند آنرا ویرایش کنند.

مراحل اصلی به شرح زیر است:

۱- نقشه را در اتوکد باز کنید.

۲- بر روی DWF از منوی Export کلیک کنید.

۳- با کلیک بر روی Options ، نام فایل، پوشه مقصد یا اطلاعات لایه را تغییر دهید.

۴- برای ایجاد فایل DWF روی save کلیک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
(عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس
منتخب روز