چگونه دخترم را قوی و با اعتماد به نفس تربیت کنم؟

  چهارشنبه، 05 آذر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه دخترم را قوی و با اعتماد به نفس تربیت کنم؟
دخترانی که عزت نفس پایین تری دارند، حاضر به ریسک کردن نیستند. برای تربیت دختر قوی و مستقل، او باید بداند که زندگی پر از سختی است و گاهی برای تغییر شرایط باید ریسک کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اگر می خواهید دختری قوی و محکم تربیت کنید، این نکات را از یاد نبرید:

دخترتان را تشویق کنید امیالش را دنبال کند:

اشتغال کامل به فعالیتی که دوست دارد به او فرصت مهارت یافتن در چالش ها، تقویت اعتماد به نفس، انعطاف پذیری و ارزش گذاردن به ارزش های درونی به جای ظواهر را می دهد.

او را با رویای ازدواج کردن و عروس شدن بزرگ نکنید:

به فرزندتان یاد بدهید که ازدواج هدف نهایی تمام دختران جهان نیست و با ازدواج کردن قرار نیست تمام رویاهایش محقق شوند. به جای آنکه از کودکی برایش لباس عروس بخرید، لباس های رنگی، شاد و زیبا تنش کنید اما به او یاد بدهید افکارش هم باید زیبا باشد. به جای آنکه روی لب های کودکانه اش رژ بزنید، به او یاد بدهید که او در همه حال زیباست.

به جای آنکه هر روز جلوی دوربین های موبایل از او یک مدل تبلیغاتی بسازید، به او یاد بدهید که اعتماد به نفس را باید از درون خود، نه از تایید دیگران، پیدا کند. به جای آنکه او را پرنسس بخوانید، او را دختر شجاع، قوی، پرتلاش و محکم بخوانید.

اجازه دهید به جای ایستادن جلوی آیینه، تجربه قدم زدن بین ردیف های کتابخانه را کسب کند. اجازه دهید روزی در کنار عروسک بازی و خاله بازی، خاک برداری با لودر اسباب بازی و کار کردن با پیچ و مهره را هم تجربه کند. به جای آنکه همیشه به او پختن قرمه سبزی و زرشک پلو با مرغ را یاد بدهید، یک بار هم تعمیر لوله های آب را یاد بدهید تا بداند برای رتق و فتق امور نباید منتظر هیچ مردی در زندگیش بماند.

اجازه دهید فرصت تصمیم گیری داشته باشد:

در موقع مناسب، به او فرصت تصمیم گیری سازنده برای زندگیش را بدهید. اجازه دهید در محدودیت مناسب، لباس هایش را خودش انتخاب کند. برای کلاس های فوق برنامه، انتخاب دکور اتاق، نظردهی برای مقصد مسافرت خانوادگی و اموری از این قبیل به او فرصت نظردهی بدهید.

ارزش های خانوادگی را شناسایی کنید:

کدام ارزش ها و الگوها را برای تربیت دختر قوی لازم می دانید؟ وجود این الگوها را در رفتار خود شناسایی کنید.

او را تشویق کنید مشکلاتش را خودش حل کند، به جای اینکه به جای او اقدام کنید:

والدینی که برای حل مشکلات فرزندشان اقدام می کنند، به او مهارت های مقابله ای را نمی آموزند. دختر شما باید استراتژی های حل مشکل را بیاموزد و به مهارت حل مسئله وارد شود. برای تربیت دختر قوی به او فرصت دهید که کاری که می خواهد را انجام دهد، حتی اگر با او مخالف هستید. بدین ترتیب، مسئولیت انتخاب هایش را به او می سپارید.

او را تشویق به ریسک کردن کنید:

دخترانی که عزت نفس پایین تری دارند، حاضر به ریسک کردن نیستند. برای تربیت دختر قوی و مستقل، او باید بداند که زندگی پر از سختی است و گاهی برای تغییر شرایط باید ریسک کند.

او را تشویق کنید که با دیگر دختران همکاری کند.

دخترانی که مهارت کار تیمی دارند، در مواجهه با مشکلات زندگی قوی تر هستند و بهتر به مهارت حل مسئله و ریسک پذیری مسلط می شوند.

برای تربیت دختر قوی و شاد، به او یادآوری کنید که او را به خاطر خودش دوست دارید نه به خاطر ظاهر یا وزنش.

فرزندتان را به تغذیه سالم تشویق کنید، اما برای حفظ وزن سالم به او فشار وارد نکنید. به عقایدش در مورد غذا احترام بگذارید. او باید بداند که ارزش های او به عنوان یک زن بیشتر از ظاهر و زیباییش اهمیت دارد و نباید نگران قضاوت دیگران باشد.

اجازه دهید با شما مخالفت کند و عصبانی شود:

تربیت دختر قوی به معنی داشتن یک دختر مستقل در خانه است. او باید بتواند نظرش را بگوید و شنیده شود. او باید مهارت مخالفت کردن در عین حفظ آرامش را یاد بگیرد و بتواند احساسش را بیان کند.

زمانی را برای گوش دادن به دخترتان اختصاص دهید:

او باید بداند که هرگاه نیاز داشته باشد شما به او گوش می دهید. حرف زدن به او این فرصت را می دهد که با احساساتش در ارتباط شود و حتی پاسخ مشکلات خود را بیابد.

به عنوان والد باید بیشتر از حرف زدن، گوش دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتبی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو یزدگردی تک نفره و مجردی مینا مختاری، همسر خوش پوش بهرام رادان+عکس/ خبری از آقای بازیگر و پسر کوچولوشون نیست سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم شرایط سنی تحصیل در استرالیا در 2024 (بررسی مقاطع مختلف) خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند حضور پررنگ سلبریتی‌ها در مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف+ویدیو/ جمعشون جمعه به روایت تصویر! سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو
تیتر امروز   
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی