ساعدنیوز
ساعدنیوز

حرکات ورزشی ساده با بارفیکس بدنسازی

  چهارشنبه، 15 دی 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
حرکات ورزشی ساده با بارفیکس بدنسازی
علت اصلی علاقه ورزشکاران به حرکات بارفیکس، تاثیر گذاری این حرکات بر چربی سوزی بدن است. به همین دلیل از انواع بارفیکس برای چربی سوزی استفاده می کنند. حرکاتی که با میله بارفیکس می توان انجام داد، متنوع است. در ادامه مقاله به معرفی بارفیکس از جمله فواید بارفیکس، آموزش بارفیکس، نحوه صحیح بارفیکس می پردازیم پس با ما همراه باشید.

آموزش بارفیکس جزء اموزش های پر طرفدار محسوب می شود. این حرکت ورزشی به دلیل فواید و تاثیر گذاری زیادش بر بدن طرفداران زیادی دارد، که اساس کار آن به چالش کشیدن بدن در مقابل نیرو جاذبه زمین است. این حرکت ورزشی به طور کلی بر روی عضلات میانی، پشت و عضلات بالا تنه تاثیر می گذارد، و این سبب میشود که افرادی که این حرکت ورزشی را انجام می دهند، بدنشان V شکل شود.

علت اصلی علاقه ورزشکاران به حرکات بارفیکس، تاثیر گذاری این حرکات بر چربی سوزی بدن است. به همین دلیل از انواع بارفیکس برای چربی سوزی استفاده می کنند. حرکاتی که با میله بارفیکس می توان انجام داد، متنوع است. از دیگر نکات مثبت بارفیکس می توان به این موضوع اشاره کرد که، علاقمندان به انجام این حرکت ورزشی می توانند بدون محدودیت، در هر مکانی با داشتن یک میله بارفیکس این حرکت ورزشی مفید را انجام دهند. بارفیکس زدن دشوار است اما اگر جدیدترین نحوه افزایش بارفیکس را بیاموزید، می توانید آهسته و پیوسته به حد دلخواه خود برسید.

اگر شما در خانه میله بارفیکس دارید تمام آن چیزی که برای یک تمرین فوق العاده نیاز است را در اختیار دارید. تنها با یک میله بارفیکس و کمی تلاش همه عضلات خود را می توانید تقویت کنید. اگر هم تازه با فواید میله بارفیکس آشنا شدید، ایرادی ندارد! همین حالا برای خرید میله بارفیکس مناسب اقدام کنید تا بتوانید انواع حرکات بارفیکس را مرحله به مرحله انجام دهید.

بارفیکس

تقویت عضلات با یک میله بارفیکس

شما می توانید تمرینات بارفیکس، اسکوات و لانج و همه تمرینات کششی و فشاری خود را با میله بارفیکس انجام دهید تمریناتی که برای عضلات قفسه سینه، سه سر بازو، ، پاها و شانه ها نیاز می باشند. میله بارفیکس به شما اجازه می دهد بر روی تمام عضلات کششی، عضلات پشت و دو سر بازو کار کنید. به علاوه با یک میل بارفیکس طیف وسیعی از تمرینات برای تقویت عضلات شکم را می توان انجام داد. در اینجا هشت حرکت مختلف به وسیله میله بارفیکس را به شما معرفی میکنیم تا تقویت عضلات بازو، پشت، سینه و شکم را با میله بارفیکس یاد بگیرید.

انواع حرکات بارفیکس از آسان تا سخت

همیشه هر حرکت ورزشی که انجام می دهیم باید از سطوح پایین تر شروع کرده و به سطح های بالاتر برویم تا به مرور عضلات خود را تقویت کرده و از ایجاد آسیب های جدی جلوگیری کنیم. توجه کنید حرکات ورزشی سخت فقط برای ورزشکاران حرفه ای مناسب است.

1. بارفیکس منفی

تمرکز این حرکت بر روی عضلات جلو بازو است و عضلات دو سر بازوی شما را تقویت می کند. روی صندلی بایستید و میله بارفیکس را مثل اینکه دارید بارفیکس انجام می دهید بگیرید سپس صندلی را رها کنید و به آرامی خود را به پایین بکشید تا جایی که بازوهایتان کشیده شوند. بارفیکس منفی بیشتر برای افراد مبتدی پیشنهاد می شود که تازه در شروع تمرینات بارفیکس زدن خود هستند.

بارفیکس منفی

2. پول آپ

هیچ ورزشی عضلات شانه و پشت شما را به خوبی میل بارفیکس تمرین نمی دهد. کف دستان خود را مخالف جهت صورت بر روی میل بارفیکس قرار دهید و به اندازه عرض شانه دستان خود را باز کنید. خودتان را از میله بالا بکشید تا جایی که چانه تان نزدیک میله برفیکس قرار بگیرد سپس به آرامی و بدون کمک نیروی جاذبه پایین بیایید و حرکت را تکرار کنید.

بارفیکس پول آپ

3. چین آپ

حرکت چین اپ (بالا کشیدن چانه) بر روی دوسر بازوی شما متمرکز است. میله بارفیکس را با کف دستان خود طوری بگیرید که کف دستتان روبروی صورت باشد با کشیدن خود به سمت بالا احساس سوزش در عضلات دوسر بازو می کنید.

4 – نزدیک و دور کردن شانه ها : میله را با کف دست خود به صورت چین آپ (کف دست روبروی صورت) بگیرید به طوری که بازوهایتان به طور کامل صاف باشد. تنها شانه های خود را حرکت دهید سعی کنید تیغه های شانه هایتان به سمت پایین کشیده شوند و از گوش هایتان دور شوند. این ورزش برای تقویت عضلات شانه فوق العاده موثر است.

5. بالاآوردن زانو

اگر تازه شروع به تقویت عضلات شکم خود کرده اید این حرکت برای شروع تمرینات عالی است. از میله بارفیکس آویزان شوید و از عضلات شکم خود استفاده کرده و زانوهایتان را تا قفسه سینه بالا بیاورید سپس آنها را به آرامی پایین بیاورید تا جایی که دوباره پاهایتان صاف شود.

بارفیکس بالا برن زانو

6. بارفیکس کوهنوردی

اگر به دنبال تمرینی برای تقویت عضلات میانی شکم خود هستید این حرکت مناسب این کار است. حرکت پول آپ (بارفیکس معمولی) را انجام دهید اما قبل از اینکه بدنتان را پایین بکشید بدن خود را به سمت راست و چپ حرکت دهید. انجام این حرکت بسیار سخت، برای قوی تر کردن شانه، بازو و عضلات پشت عالی است.

7. حرکت برف پاک کن

این حرکت یکی از سخت ترین انواع حرکات بارفیکس می باشد که بیشتر برای سفت کردن عضلات شکم و پهلو می باشد. میله بارفیکس را به صورت چین اپ بگیرید (کف دست ها روبروی صورت باشد) و پاهایتان رابه صورت عمودی صاف نگه دارید. آنها را از سمت راست به چپ حرکت دهید حرکات یک برف پاک کن را تقلید کنید و چرخش را از چپ به راست ادامه دهید و تا جایی که می توانید این حرکت را تکرار کنید.

8. انگشتان پا بالای میله بارفکیس

این یک تمرین عالی برای تقویت عضلات شکم می باشد و جزو تمرین های حرفه ای بارفیکس محسوب می شود از میله بارفیکس آویزان شوید و پاهایتان را صاف نگه دارید و سپس پاهایتان را بالا بیاورید تا جایی که پاهایتان میله بارفیکس را لمس کند و پس از آن به آرامی پاها را پایین آورده و دوباره تکرار کنید. این یک تمرین فوق العاده برای عضلات بالاتنه شما می باشد. که انجام آن تنها به ورزشکاران حرفه ای تر توصیه می شود.

در همه انواع حرکات بارفیکس که در بالا معرفی شدند، شما میتوانید از هر دوحالت بارفیکس دست باز یا بارفیکس دست بسته استفاده کنید. با این توضیح که بارفیکس دست باز مقداری حرفه ای تر از بارفیکس دست بسته است و انجام بارفیکس دست باز تا حدودی سخت تر است که برای ورزشکاران حرفه ای تر توصیه می شود.

فواید بارفیکس برای بدن چیست؟

بارفیکس از جمله حرکات ورزشی است که تاثیرات بسیار زیادی بر عضلات میانی، عضلات پشت و کمر و اساسا بالاتنه دارد. این حرکت ورزشی دارای فوایدی است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

چربی سوز

اگر به دنبال آب کردن چربی ای اطراف کمر هستید، می توانید روی این حرکت ورزشی سرمایه گذاری کنید. تعداد حرکاتی که می توان با میله بارفیکس انجام داد بسیار متنوع است؛ اما حتما از آن برای آب کردن چربی شکم و پهلو استفاده کنید.

تقویت عضلات پشت

سبک زندگی بسیاری از ما به نشستن پشت میز و کار کردن برای ساعات زیاد تبدیل شده است که به کمک این حرکت ورزشی می توانید عضلات پشت را تقویت کرده مانع از ایجاد قوز کمر شوید. فقط کافیست یک میله بارفیکس، را در محل کار و یا منزل خود قرار دهید و چند بار در طی روز از آن آویزان شوید!

بهبود حال و هوا

انجام حرکات ورزشی مانند بارفیکس زدن و یا شنا سوئدی در طی روز باعث می شود حال و هوای شما را بهتر کند. همچنین این حرکت ورزشی باعث بهبود وضعیت ستون فقرات خواهد شد. بنابراین اگر به فکر سلامتی خود هستید، این حرکت را انجام دهید.

هرجا می توان انجام داد

این حرکت ورزشی را به انواع و اقسام مختلفی می توانید انجام دهید و برای انجام دادن نیاز به باشگاه رفتن و یا انجام در یک محیط خاص ندارید! کافیست یک میله بارفیکس را در قسمت بالایی چهارچوب در وصل کنید و ستون فقرات خود را بیمه کنید!

تاثیر بر عضلات مختلف

شاید کمی توجه کنید، اما این حرکت پایه ای در بدنسازی تعداد زیادی از عضلات مانند: پشت بازو، سرشانه، جلو بازو و عضلات میانی را هدف قرار می دهد. این حرکت برای افرادی که فرصت زیادی برای انجام ورزش ندارند بسیار مناسب است و عضلات زیادی را تقویت خواهند کرد.

توازن در عضلات

یکی از مواردی که حرکات بدنسازی در بدن افراد به وجود می آورد این است که باعث رشد عضله مورد نظر در تمرین شده و در مقابل باعث عدم رشد سایر عضلات می شود؛ اما بارفیکس به رشد متوازن عضلات کمک می کند. این حرکت به رشد عضلات بازو، پشت بازو و پشت به صورت همزمان کمک می کند.

انجام راحت تر سایر حرکات

بارفیکس، اصلا یک حرکت ورزشی ساده نیست. به همین دلیل هنگامی که بتوانید این حرکت ورزشی را به درستی انجام دهید می توانید از پس حرکات سخت دیگر نیز بر بیاید.

بدن V شکل

اگر بخواهید بدنی V شکل داشته باشید، باید علاوه بر عضلات کمر، پهلو و شکم را تحت تاثیر قرار دهید. بر همین اساسا این حرکت ورزشی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. بنابراین اگر بدنی V شکل و کمری باریک تر می خواهید انجام بارفیکس را فراموش نکنید!

بهبود قوز کمر

اینکه بسیاری از افراد نمی توانند صاف بایستند این است که عضلات کمر و پشت آن ها بسیار ضعیف است. این حرکت ورزشی به رفع قوز کمر کمک زیادی می کند. این حرکت برای کارمندهای پشت میز نشین تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (457 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (249 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (217 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (189 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (85 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (76 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (52 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (41 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (38 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (31 نظر) تقسیم وظایف در جلسه مهم به شیوه رهبر معظم انقلاب: من چای درست کردن را خوب بلدم و چای میدهم! (24 نظر) نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران مجید واشقانی بازیگر سریال هفت سر اژدها/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
عکس متفاوت خانم مجری محجبه در ساحل دریا / مبینا نصیری قابل شناسایی نبود افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم رونمایی هدیه بازوند، روژان سریال نون خ از عکس باحال با همکارانش در پشت صحنه/ چقدر این عکس زیباست حرکت تحسین برانگیز یک کارمند وظیفه شناس و شریف مترو در تهران/ ایران و ایرانی به وجودت افتخار میکنه+عکس رونمایی از پسر و همسر جوان سید بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید/ چقدر پدر و پسر شبیه هم هستن!+عکس (ویدئو)سبحان ا...؛ تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد خانه پدری ساده و بدون تجملات علیرضا بیرانوند +عکس /شیک در عین سادگی... سکانس خنده دار متهم گریخت: وقتی بی بی قاطی میکنه😂 خلاقیت منحصر بفرد شهرداری تهران در پیاده رو خیابان عباس آباد حماسه ساز شد+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 مراسم تولد جگرسوز زهره فکور صبور،ستایش سریال دلنوازان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش مادرش/ روحش شاد+ عکس فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 ویو زیبا از باغ ویلای باصفای افسانه چهره آزاد مادر پارسای دلدادگان / یک تعطیلات آخر هفته دلچسب +ویدئو شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... خلاقت خنده دار یک ایرانی در استفاده بهینه از دسشویی و روشویی حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت... فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن موبایلش حماسه خلق کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت محله خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتاسر مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت خنده دار تازه داماد ایرانی در ندادن رمز کارت بانکش به همسرش حماسه آفرید+عکس/ بنازم به این مغز 😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد کَل‌کَل خنده دار محسن کیایی با بانوی شیرازی و شبنم مقدمی سر پارک دوبل خانم ها/ فقط جواب آخرش عالیه😂+ویدیو سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس