بیوگرافی لیلا ابراهیمی دونده ی رکوردشکن

  دوشنبه، 26 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
بیوگرافی لیلا ابراهیمی دونده ی رکوردشکن
لیلا ابراهیمی قبل از اینکه دونده شود نقاش بوده و چندین نمایشگاه نقاشی هم برگزار کرده است. دست پختش خوب است و غذاهای کبابی را بهتر از بقیه غذاها درست می کند. اهل بازی کردن است و از بازی هایی که پر از حرکت و انرژی باشد، لذت می برد.

لیلا ابراهیمی مجاوری (۱ اردیبهشت ۱۳۵۸) دونده دوهای نیمه استقامت ایرانی است. او نخستین دونده زن ایرانی است که پس از انقلاب ۵۷ موفق به کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا شده است. ابراهیمی رکورددار دوهای ۱۵۰۰ متر، ۳۰۰۰ متر، ۳۰۰۰ متر بامانع و ۵۰۰۰ متر ایران است. ابراهیمی در مسابقات قهرمانی ۲۰۰۷ آسیا در امان در مادهٔ ۳۰۰ متر بامانع سوم شد و اولین مدال دو و میدانی زنان ایرانی پس از انقلاب را به دست آورد، در حالی که هیچوقت امکان تمرین این ماده برایش فراهم نشده بود و برای اولین بار از مانع چاله آب می پرید. او در مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن ۲۰۰۴ آسیا در تهران یک مدال نقره در ۳۰۰۰ متر و یک مدال برنز در ۱۵۰۰ متر و در مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن ۲۰۱۰ آسیا در تهران یک مدال برنز در ۳۰۰۰ متر گرفت. ابراهیمی در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه و بازی های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۷ ماکائو و ۲۰۰۹ هانوی هم شرکت کرده است. ابراهیمی معتقد است نوع پوشش دوندگان زن ایران موجب ایجاد رقابت ناعادلانه برای آنها در مسابقات بین المللی است.

لیلا ابراهیمی

مصاحبه ای کوتاه و خواندنی با لیلا ابراهیمی

خیلی سال از این مدال که نخستین مدال گرفته شده در رشته دو و میدانی بانوان ایران در آسیاست می گذرد و این نخستین مدالی بود که در رشته ۳۰۰۰ متر با مانع در آسیا به دست آوردم، منتها در آن جا فکر و ذهن آدم درگیر مسابقات است که بتواند یک تورنمنت خوب داشته باشد و من تمام ذهنم درگیر این قضیه بود ولی وقتی به کشورمان برگشتم دیدم بازدهی بسیار خوبی در میان مردم، رسانه ها و… داشته است و این بازخورد مرا شگفت زده کرده و انگیزه بسیار زیادی در من ایجاد کرد. شاید باید گفت نور امیدی در دلم بود برای مسابقات آتی که بتوانم با انگیزه و انرژی بهتر شروع کنم. مردم استقبال بسیار خوبی از من کردند، از من چه در رسانه ها و چه در مکان های عمومی و چه اماکن دیگر، از من حمایت فکری و معنوی به عمل آوردند. در آن مدت هم انگیزه بسیار زیادی در من ایجاد شد و از این جهت هم بسیار قدرتمند شده بودم و احساس بسیار خوبی داشتم.

لیلا ابراهیمی

  • بیشترین مسافتی که تاکنون دویده اید چه قدر بوده است؟

در مسابقات ۱۰ هزار متر داخل پیست بوده است اما در خارج از پیست بیشترین مسافتی که دویده ام ۲۲ کیلومتر بوده است. در مسابقات نیمه ماراتن در قشم در سن ۱۸ سالگی که بسیار سخت هم بود. غیر از دو و میدانی بدنسازی با دستگاه و شنا انجام می دهم. روزی دو سه ساعت تمرین می کنم و در حدود ۵۰ کیلومتر در هفته می دوم. پارک ها را بیشتر می پسندم. چرا که به دلیل فضای سبز و میزان اکسیژن مورد نظر برای دویدن بسیار مناسب است. در فضاهای باز در پارک طالقانی می دوم. قبل ترها در باشگاه انقلاب هم می دویدم اما چون مسیرش پرترافیک است اذیت می شوم و کمتر برای دویدن به آنجا می روم و پیش از آن هم یک زمان طولانی در پارک ملت می دویدم، اما در حال حاضر در پارک طالقانی می دوم.سفرهای خارجی را خیلی دوست دارم. آخرین سفر داخلی ام به شمال و خارجی هم آخرین سفرم چند ماه پیش به دوبی بوده است. سال پیش سفری به آمریکا داشتم که در آنجا شهری بود به نام یوتیکا که شبیه شهرهای شمالی ما بود. شهری بسیار آرام با جمعیتی بسیار کم که قسمتی از آن در مجاورت اقیانوس آرام قرار داشت. آنجا را خیلی دوست دارم و اگر فرصتی دست دهد دوست دارم دوباره به آنجا سفر کنم.

  • دونده ها برنامه غذایی خاصی دارند؟

بله، هر کدام از رشته های دو و میدانی منوی غذای مخصوص خود را دارند. به طور مثال برنامه غذایی رشته های استقامت و سرعت زمین تا آسمان با هم متفاوت است. به طور کلی در برنامه غذایی ما باید سبزیجات و مواد طبیعی و قندی فراوانی باشد.!

  • زمانی که مشغول کار و تمرین نیستید، وقت تان را به چه صورت سپری می کنید؟

کتاب می خوانم و یک سری کارهای هنری انجام می دهم مانند نقاشی و طراحی، چون من قبل از اینکه دونده شوم نقاشی می کردم و گالری نقاشی می گذاشتم.

  • لباس و پوشش چقدر در کار یک دونده تاثیر دارد؟

فوق العاده زیاد. تجهیزات و لباس باکیفیت بسیار موثر است و من بیشترین درآمدی که از دو و میدانی داشته ام، به خاطر لباس های مناسبی بوده است که با آنها می دویدم.

  • اهل کتاب خواندن هم هستید؟

بله، اما بیشتر کتاب های حوزه فیزیولوژی و تغذیه را می خوانم.

  • به ما چه کتاب هایی را پیشنهاد می کنید؟

در حوزه روان شناسی کتاب های وین دایر را پیشنهاد می کنم که کتاب هایی بسیار روان و شفاف هستند. در حوزه رمان هم کتاب ده جلدی پاردایان ها نوشته میشل زواکو را پیشنهاد می کنم که فوق العاده زیباست.

  • هدف بعدی تان در زندگی چیست؟

یکی از اهدافم این است که بتوانم از نظر علمی سطحم را در رشته ای که در آن فعلا هستم بالا ببرم و دوم اینکه بتوانم یک زندگی خوب تشکیل دهم.
معتقدم تنها حرکتی که می تواند به انسان آرامش دهد و باعث شود که قلب سالمی داشته باشد ورزش کردن است. همه فکر می کنند زمان داریم اما زمان بسیار کوتاه است و انسان ها برای بهره برداری بهتر از زمان باید از لحظه لحظه وقت بهره برد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز