مردان بد چه ویژگی هایی دارند؟

  سه شنبه، 10 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
مردان بد چه ویژگی هایی دارند؟
زندگی کردن با یک مرد بد می‌تواند بسیار عذاب‌آور باشد. در نتیجه، بهتر است قبل از ازدواج عجله نکنید و برای شناخت فرد مقابل خود زمان کافی بگذارید. مشاوره ازدواج می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های طرفین را رو کند. چه بسا بسیاری از ویژگی‌های بد افراد قابل برطرف شدن هستند و می‌توان با کمک مشاور، به ارتقای شخصیتی آن‌ها امید بست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، دوران آشنایی بسیار مهم است؛ نه تنها بهتر با همدیگر آشنا می شوید بلکه شخصیت و ویژگی های همدیگر را هم می شناسید. خیلی از خانم ها ادعا می کنند قبل از ازدواج، خصوصیات منفی همسرشان را ندیده بودند و این دلیل ِ نارضایتی بسیاری از افراد از ازدواج شان است.

دانستن برخی از این ویژگی ها قبل از ازدواج می تواند شما را از ازدواج با کسی که واقعا مورد پسندتان نیست نجات بدهد.

در ادامه به بررسی خصوصیاتی که یک مرد نامناسب می تواند داشته باشد، می پردازیم تا بتوانید شریک زندگی خوبی را برای خود انتخاب کنید.

۱- صادق نبودن

مهم ترین ویژگی یک مرد بد، دروغ گو بودن او است. شما به هیچ عنوان نمی توانید روی مردانی که روراست نیستند و صداقت ندارند، حساب کنید. آن ها هر چیزی را پنهان می کنند و وقتی دستشان رو شد با عذر و بهانه دروغین دیگری، مسئله را فیصله می دهند.

در بسیاری از موارد زنان متوجه نمی شوند که قربانی دروغ گویی یک مرد هستند. اگر می خواهید بدانید که یک مرد راست گو است یا نه، به صداقت او در قبال دیگران توجه کنید. مطمئن باشید اگر به دیگران دروغ می گوید، به شما هم خواهد گفت. فکر نکنید که شما استثنای آن مرد هستید. برای یک فرد دروغ گو هیچ استثنایی وجود ندارد.

۲- شخصیت سلطه گر

یک مرد بد و غیرقابل اتکا، شخصیتی سلطه گر دارد. او می خواهد شما را تحت کنترل خود دربیاورد و بر شما ریاست کند. چه بسا این گونه مردان عقده حقارت و کمبودهای خود را با سلطه بر روی همسرشان خالی می کنند.

اگر مرد موردنظر شما مدام با شما تماس می گیرد و می خواهد بداند کجا هستید، با چه کسی هستید و چه می کنید، لباس پوشیدن، غذا خوردن، تفریحات، ارتباط شما با دوستانتان و… را کنترل می کند، بدانید که بسیار کنترل گر است و ممکن است در آینده میزان کنترل او حتی بیشتر هم شود.

۳- تحقیر کردن و بی احترامی

بعضی از مردان برای این که بتوانند به اصطلاح «مردانگی» خود را حفظ کنند، هیچ کاری جز تحقیر کردن دیگران ندارند. این مردان برای بالا بردن اعتماد به نفس خود، هیچ استعدادی ندارند. آن ها فقط می توانند با بی احترامی به دیگران، به ویژه در جمع و مهمانی ها احساس بزرگی کنند.

این مردان بددهن، بی ادب و نالایق هستند. همه انسان ها لایق احترام هستند و هیچ کس اجازه ندارد شخصیت آن ها را خرد کند. اگر با مردی زندگی می کنید که احترام شما را حفظ نمی کند، مدام از شما بد می گوید و حرف های تحقیرآمیز می زند، بدانید که شخصیتی آزارگر دارد و به سادگی درمان نمی شود. شما نیز مسئول تربیت کردن و درمان فرد دیگری نیستید. خود را از دست این گونه مردان نجات دهید!

۴- خراب کردن رابطه همسر با دوستانش

بسیاری از زنان ایرانی پس از ازدواج روابط خود را با دوستانشان قطع می کنند و جالب تر آن است که با دوستان همسر خود رفت و آمد خانوادگی دارند. برخی از این زنان خود مقصر هستند و برای روابط دوستانه و سال ها وقتی که برای آن گذاشته اند، ارزش قائل نیستند؛ اما برخی از زنان که چنین رفتاری ندارند، اسیر یک مرد بد شده اند.

از آن جایی که برخی از مردان خود را مالک همسرشان می دانند، اجازه رفت و آمد او را با دوستانش نمی دهند. این افراد هیچ هدفی جز محدود کردن شما ندارند. اگر از دوستانتان بد می گوید و به هر دلیلی قصد جدا کردن شما از آن ها را دارد، بدانید که در آینده هم سعی می کند چیزهای دیگری را کنترل کند. هر انسانی در کنار خود باید دوستانی داشته باشد و برقراری روابط انسانی و اجتماعی از ویژگی های ذاتی انسان است. هیچ چیزی نباید مانع رفع این نیاز شود.

۵- حسادت و شک

برخی از مردان حتی به همسر خود هم حسودی می کنند و چشم دیدن موفقیت و خوشی او را ندارند. یکی از ویژگی های بارز مرد بد در زندگی مشترک همین حسادت است. این مردان همیشه احساس شک دارند و به هر دلیلی به همسر خود شک می کنند. علاوه بر این، همیشه فکر می کنند که بقیه مردان قصد دزدیدن دل همسر آن ها را دارند.

مردان حسود از روش های مختلفی برای آزمودن همسر خود استفاده می کنند. ممکن است با شماره ای ناشناس با همسر خود تماس بگیرند و واکنش او را بیازمایند. جالب این است که شما هر طوری رفتار کنید، آن ها باز هم دلیلی برای حسادت و مشکوک بودن پیدا می کنند.

مرد حسود نمی تواند از موفقیت همسرش لذت ببرد و مدام فکر می کند با هر کاری که همسرش انجام می دهد، از دیدها خارج می شود و توجه کمتری به او می شود. مردان شکاک جلوی پیشرفت همسر خود را می گیرند و تنها موفقیت، تشویق، تعریف و تمجید را برای خود می خواهند. اگر همسر این افراد خود را بیارایند، لباس آراسته بپوشند، به سر و وضع خود برسند و… متهم به تلاش برای جلب توجه می شوند. آن ها حاضر هستند همسری نامرتب و شلخته داشته باشند تا نگران نگاه مردم نباشند.

۶- جلوگیری از ادامه تحصیل و اشتغال

متأسفانه در کشور ما کار کردن و شاغل بودن برای زنان جز اولویت ها محسوب نمی شود. زنان هم مانند مردان می توانند شاغل باشند و درآمد داشته باشند. یک زن موفق پا به پای همسرش کار می کند و خرج خانواده را می دهد؛ اما بسیاری از مردان مانع داشتن شغل و استقلال مالی همسر خود می شوند.

آن ها مدام با بهانه ای مثل «من هر چقدر پول بخواهی در اختیارت می گذارم »، «ما احتیاج به درآمد تو نداریم » و… سعی می کنند زن را از کار کردن منصرف کنند. چه بسا به خود اجازه می دهند برای اشتغال زن تصمیم گیری کنند.

دیگر ویژگی یک مرد این است که مانع ادامه تحصیل همسر خود می شود. شما به عنوان یک انسان حق دارید در مورد کار و تحصیل خود تصمیم بگیرید و هیچ کسی هم اجازه ندارد در مورد این مسائل شما نظر دهد، مگر این که بخواهد کمکتان کند و حامی شما باشد.

تحصیلات و آگاهی مهم ترین چیزهایی است که یک مرد بد را می ترساند. اگر آگاهی و دانش شما بالا رود، مرد قدرت و جایگاه خود را متزلزل می بیند و احساس خطر می کند. به هیچ عنوان با مردی وارد رابطه نشوید که به خود اجازه دخالت در این موارد را می دهد.

۷- تنبل و بی هدف بودن

یکی دیگر از ویژگی های یک مرد بد ، تنبلی و تن پروری است. این گونه مردان اصولاً هدفی در زندگی ندارند و با قانون «هر چه پیش آمد، خوش آمد» زندگی می کنند. این افراد تمام بار مسئولیت خود را با بهانه های مختلف بر دوش همسر خود می گذارند. چه بسا استقلال مالی هم ندارند. این افراد قدرشناس نیستند و هر لطفی که در حق آن ها کنید، وظیفه شما می دانند. مردان تنبل همه چیز را حاضر و آماده می خواهند.

۸- مشارکت و نظرخواهی

اگر همسر شما سر خود همه کارها را انجام می دهد و نظر شما را نمی پرسد، همسری خودمحور و خودخواه است. همان طور که از نام «زندگی مشترک » برمی آید، همه چیز باید با همت هم و با مشارکت پیش برود. همسر شما تنها زمانی اجازه دارد که در مورد چیزی به تنهایی تصمیم بگیرد که در نهایت بخواهد شما را خوشحال کند. تصمیم گیری در مورد خانه، ماشین، نحوه خرج کردن درآمد، برگزاری مهمانی و دورهمی و… باید به صورت مشترک انجام شود.

۹- آزار جسمانی

بسیاری از زنان در جای جای جهان قربانی خشونت های جسمانی همسر و شریک زندگی خود می شوند. هیچ کسی حق ندارد دست روی فرد دیگری بلند کند. چه بسا مردان با گول زدن و محبت کردن غیرواقعی به زنان پس از کتک زدن، آن ها را آرام می کنند. زنان نیز حرکات غیرانسانی همسر خود را می بخشند اما این آرامش به زودی به سر می رسد و روز از نو، روزی از نو!

شاید بدترین ویژگی یک مرد، دست به زن داشتن او باشد. زنان زیادی جان خود را به خاطر این آزارها و خشونت ها خانگی از دست می دهند و به خاطر ترس از ریخته شدن آبرو، داشتن فرزند، نداشتن پناه و خانواده حامی، تن به ادامه زندگی می دهند. هر زنی و هر انسانی لایق عشق و احترام است. از این گونه مردان فاصله بگیرید و در صورتی که قربانی خشونت خانگی هستید، به مشاور و مددکار اجتماعی مراجعه کنید و از آن ها کمک بگیرید.

۱۰- نپذیرفتن اشتباهات

یکی دیگر از ویژگی های یک مرد بد، نپذیرفتن اشتباهاتش است. همه ما انسان ها ممکن است خطا کنیم، اما مهم تر از خطا کردن این است که اشتباه خود را بپذیریم و از آن درس بگیریم. در نهایت، تمام تلاش خود را بکنیم که دیگر آن را تکرار نکنیم.

برخی از مردان غرور بیجا دارند و با وجود این که اشتباهاتشان زندگی همه اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد، حاضر به پذیرفتن آن ها نیستند و بارها و بارها آن را تکرار می کنند. آن ها حتی جرئت عذرخواهی کردن هم ندارند. از این گونه مردان فاصله بگیرید؛ زیرا آن ها خواهان پیشرفت نیستند و همه را قربانی اشتباهات خود خواهند کرد.


3 دیدگاه
  دیدگاه ها
دریا دل
3 سال پیش

من پونزده سال کتک خوردم اخرشم با دوتا بچه فرار کردم الانم با یکی دوست شدم و بهش تکیه کردم که به خودشم دروغ میگه یک ساله که داره بهم وعده سر خرمن میده ولی چند روزه میخواد جدا شه بهش گفتم قسم به جون هرچی مرده راحت از دستم در نمیری نامرد مطمئن باش زورم به تو میرسه
مریم
3 سال پیش

اگه اینجوری باشه از مردان بد فاصله بگیریم این خصوصیات رو داشته باشند پس کل ایران حداقل مرده ایشان یکی از این خصوصیت رو دارن پس کلهم طلاق میشه
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم