ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی فیلم دوران عاشقی

  دوشنبه، 03 خرداد 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
معرفی فیلم دوران عاشقی
دوران عاشقی فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان و نویسندگی رؤیا محقق محصول سال ۱۳۹۳ ایران است.موضوع فیلم، موضوعی آشنا و تکراری در سینمای ایران است، حداقل طی چند سال اخیر. خیانت و طبعات جبران ناپذیر آن موضوع جذاب و درگیر کننده ای است که در صورت پرداخت درست زوایای پنهان و پیچیده آن قابلیت تبدیل شدن به روایتی پر کشش را دارد.

خلاصه داستان دوران عاشقی

خلاصه فیلم از این قرار است خانواده ای از قشر سرمایه دار، زن وشوهری شاغل و دارای فرزند که خانم خانه دار، و به شغل وکالت مشغول می باشد و بیشتر، پرونده های طلاق و مباحث خانوادگی را پی گیری می کند و همسرش (حمید) یعنی آقای شهاب حسینی که نقش شوهرش را بازی می کند کارمند یک شرکت بزرگ هستند که در زمینه های پتروشیمی، صادرات و واردات و سرمایه گذاری در بورس و… مشغول به کار می باشند که او بیشتر مباحث بورس را پی گیری می کند البته مأموریت های خارج آ ز کشور نیز می رود در یکی از مأموریت ها رئیس شرکت به ایشان خانمی را معرفی می کند که این خانم خواهرزاده رئیس شرکت بوده و پس از آشنایی بعد از چندی دوران عاشقی نامشروع شروع می شود اسم فیلم از این بخش گرفته شده است و متأسفانه به رابطه مثلثی، و نامشروع اسم دوران عاشقی گذاشته می شود…

نکاتی درباره فیلم دوران عاشقی

کلی ترین اشکال فیلمنامه، طرح تکراری آن است. طرح تکراری که البته می توانست با پردازشی متفاوت سر و شکل دیگری پیدا کند و تا این میزان کهنه و رنگ و رو رفته به نظر نیاید اما این اتفاق رخ نمی دهد و موضوع فیلم و البته شکل روایت آن تا حدودی کلیشه ایست.
متأسفانه فیلمنامه تعادلی در ارائه اطلاعات به مخاطب ندارد. در بخش­های ابتدایی فیلم به نظر می رسد معارفه بیتا تمدن (لیلا حاتمی) به مخاطب قدری طولانی ست. تمرکز زائد و بیش از اندازه فیلمنامه نویس بر شرایط کاری و مراجعین این خانم وکیل شاید در حوصله ی یک سریال تلویزیونی اپیزودیک می گنجید اما برای یک فیلم سینمایی کمی زائد است، مثلاً کل هدف فیلمنامه نویس از آوردن آن دختر جوان که زن صیغه ای شده به دفتر بیتا صدور این بیانه است که بسیای از دختران این سرزمین به ناچار تن به چنین شرایطی می دهند و یا صحبت های آن مرد متمایل به تغییرجنسیت که قرار است در راستای تأکید فیلمساز بر اهمیت بیتا به خانواده و سلامت آن بکارگرفته شود، آیا راه بهتری برای ارائه چنین پیام هایی به مخاطب وجود نداشت؟ ...
کاش فلاش بک هایی که نحوه آشنایی و خوشگذرانی های حمید و میترا (مینا وحید) را به تصویر کشیده بودند قدری هم به اوج رابطه عشقی آن دو اشاره می کرد. پایان باز فیلم و البته سیر شتابی که فیلم در نیمه انتهایی و بخش مهمِ گره گشایی می گیرد ضربه زیادی را به آن وارد آورده، درواقع بهتر آن بود که بخشی از زمان آن سکانس های زائد و بی کاربرد به بخش های مهم تری همچون این بخش ها اختصاص می یافت.
دیالوگ نویسی فیلم نیز شکلی به شدت کلاسیک دارد. کلاسیک به معنای رو بودن بسیاری از مفاهیم و آغشته بودن بیشتر جملات بیتا، میترا، پدر بیتا (پرویز پورحسینی) و مادر میترا (بیتا فرهی) به شعار و جملات کلیشه ای و تکراری! به باور من، بسیاری از دیالوگ های بیتا، در قامت یک خانم وکیل موفق و سرشناس نمی گنجند و به نظر بسیار عامیانه می رسند. همچنین دیالوگ های میترا که سراسر کلیشه اند و شبیه جملاتی که عموماً از زبان گویندگان رادیو بیرون می آید.
تاکید فیلم بر بسیاری از واضحات به وسیله دیالوگ از دیگر اشکالات آن است. در سکانس پس از دزدیده شدن ماشین بیتا، در خانه ی پدر، بیتا کاملاً بهم ریخته است. این بهم ریختگی نه به خاطر دزدیده شدن ماشین که به خاطر آگاهی او از خیانت همسرش است. حمیدِ باهوش هم که بارها به انحای مختلف به هوش او اشاره می شود (اعم از این که او فوق لیسانس ریاضی محض است و ...) متوجه دگرگونی همسرش و رفتارهای عجیب او می شود. این توجه می توانست در بازی بازیگر لحاظ شود و شکل بیرونی پیدا نکند اما بلافاصله پس از سوار شدن به ماشین، حمید به خام دستانه ترین شکل ممکن به بیتا می گوید که احساس می کند او می خواهد حرفی بزند و نمی زند! و مطابق انتظار بیتا می گوید که چیزی نیست! ... یا مثلاً در سکانسی دیگر، هنگام خروج میترا از دفتر وکالت، بیتا که هنوز از ماجرای خیانت آگاه نشده از او می پرسد وقتی فهمیدی شوهرت متأهل است چه احساسی پیدا کردی (نقل به مضمون) و زن با نگاهی معصومانه در چشمان او زل می زند و می گوید«شما تا به حال عاشق شده اید؟!» این سکانس می توانست بدون دیالوگی چنین گلدرشت مقصود خود را به ذهن مخاطب متبادر سازد. حتی فیلمساز می توانست با بهره گیری از یک نگاه تمام حرف دلِ میترا را به بیتا منتقل سازد.
به نظر می رسد جنبه های رفتاری برخی از شخصیت های داستان با منطق حاکم بر کل فیلم و فضای آن همخوانی ندارد. یکی از بزرگترین خطاهای شخصیت پردازی فیلم در رابطه با پدر بیتا رخ می دهد. بله، پدر بیتا مردی روشنفکر، دوست داشتنی و صبور است اما با توجه به درایت و تجربه اش نباید تا این حد خام دستانه و بی فکرانه دخترش را راهنمایی کند، راهنمایی که نه، بلکه او را به سراشیبی سقوط هل دهد! صحبت های پدر درباره ی بخشش بیشتر شبیه مانیفست هایی هستند که در کتاب ها نوشته می شود و قابلیت به اجرا درآمدن ندارند. پدر دخترش را به نرمش و راه آمدن با باقی آدم ها دعوت می کند اما آیا برخوردی این چنین چشم پوشانه با یک بزهکار که ممکن است باز هم دست به چنین خطاهایی بزند و یا زندگی خانوادگی بیتا که تا این اندازه به تزلزل درآمده و کارهایی که همسر او کرده است به همین راحتی قابل چشم پوشی اند؟! ضمن این که نباید از یاد برد در این میان پای یک فرزند دیگر هم درمیان است و این به خودی خود شرایط را برای بیتا دشوارتر می کند و عمق خطای حمید را بیشتر. شخصیت مادر میترا می توانست در خیلی از جاها به کمک کار بیاید، اما متأسفانه در یک سکانس خیلی کوتاه مکالمه ای کلیشه ای میان مادر و دختر برقرار می شود. کارکرد مادر میترا در فیلمنامه چیست؟ آیا او نمی توانست به مثابه موتوری محرک نقشی پررنگ تر و جدی تر در تصمیمات دخترش و آینده زندگی او داشته باشد؟ حتی شاید بهتر آن بود که مادر هم وارد معرکه شود و صحبت هایی با بیتا و حمید داشته باشد. ضمن آن که طبق کلیشه مرسوم، فیلمنامه نویس برای نمایش روشنفکر و شاید بیش از اندازه آزاداندیش بودن مادر او را زنی هنرمند به تصویر می کشد که درست مثل مهشیدِ هامون، سرش گرم خلق تابلوهای هنری عجیب و پاشیدن رنگ روی بوم است و سعی می کند حدالمقدور در کار دختر جوانش دخالتی نکند. همچنین رفتار و شخصیت پردازی حمید نیز شباهتی به یک نابغه ریاضی ندارد و به نظر می رسد او به لحاظ فکری، فرهنگی و طبقاتی در سایه همسرش قرار می گیرد و سر و گردنی پایین تر از اوست. هرچه رابطه مادر و فرزندی میان بیتا و پسرشان پارسا خوب و قابل قبول از آب درآمده برعکس رابطه پدر و فرزندی میان حمید و پارسا معیوب و تصنعی ست و به نظر نمی آید رابطه ای عمیق باشد.
همچنین فیلمنامه در بسیاری از بخش های خود دچار یک جور پراکندگی ست. درست در حساس ترین بخشها، آمدن صحنه ای اشتباه یا حتی فلاش بکی نچسب، مخاطب را از حس و حال آن بخش خارج می کند. مثلاً سکانس مهمانی حمید که اوج آشفتگی و استیصال بیتا و نگرانی و ترس حمید را از رو شدن دستش نشانه گرفته با شوخی ها و نمک پرانی های زندی (فرهاد اصلانی) که اتفاقاً بسیار عالی و روان هم بازی شده خراب می شود و حس مربوطه آن طور که باید به مخاطب منتقل نمی شود.
فیلم، باورپذیر نیست و این باورناپذیری باز هم از جانب فیلمنامه آن است. به نظر می رسد میزان سردیِ بیتا در مقابل مواجه شدنش با خیانت حمید یا مثلاً تمهید سردستی فیلمنامه نویس برای بی گناه جلوه دادن میترا (اینکه پزشکی که عمل وازکتومی را انجام داده دکتر بوده صلاحیت نداشته و مطبش را تعطیل کرده اند) و خیلی چیزهای دیگر مثل همان خونسردی و روشن نگری پدر بیتا نسبت به این فاجعه و یا در یک نگاه عاشق شدن دختری از فرنگ برگشته و دنیادیده در زندگی واقعی آدم ها نمی توانند تا این اندازه بی فراز و نشیب و ساده قلمداد شوند و قطعاً با واکنش هایی شدیدتر و پررنگ تر از جانب آنها رو به رو می شوند.
اما نباید یک نکته را هم از یاد برد، «دوران عاشقی» از یک لحاظ مورد توجه بسیاری از منتقدین و علاقمندان سینما قرار می گیرد و آن وجه قصه گویی اش است، چیزی که این روزها دیگر در سینمای ایران به سختی دیده می شود و فیلم هایی را که واجد این اِلِمان هستند باید ستود! شاید هم یکی از دلایل اصلی بازماندن فیلمنامه نویس از رسیدگی به لایه های زیرین شخصیت ها و برخی از رویدادهای درام، همین توجه و تمرکز بر عنصر «قصه گویی» اثر بوده است.
و اما باید به بازی های فیلم اشاره کرد که به جز چند مورد یکی از برگهای برنده «دوران عاشقی» محسوب می شوند. لیلا حاتمی مانند همیشه می درخشد. بعضی از بازیگران آن قدر همیشه خوب اند که این خوب بودن برای مخاطب عادت می شود و مخاطب فراموش می کند که این میزان از خوب بودن با چه میزان از انرژی بازیگر و توان بازیگری او به دست آمده است. این اتفاق برای مریل استریپ و بسیاری دیگر از بازیگران بزرگ تاریخ سینما نیز رخ داده است. نباید از یاد برد که مریل استریپ، این ملکه بزرگ هالیوود، به مدت سی سال در انتظار دریافت سومین اسکار خود ماند، اسکاری که باید خیلی زودتر از اینها دریافتش میکرد و شاید آن قدر همه به خوب بودنش عادت کرده بودند که این همه سال او را نادیده گرفتند و بسیاری از بازی های درخشان او از چشم اعضای آکادمی و حتی مخاطبین عادی مخفی ماند. در کنار لیلا حاتمی، فرهاد اصلانی نیز مثل همیشه عالی و بی نقص بازی می کند. البته چه حاتمی و چه اصلانی بارها در نقش هایی مشابه نقش فعلی شان ظاهر شده اند اما این هم از خصوصیت های سینمای ایران است که بازیگرانش را به سمت تکرار پیش می برد و امکان حضور در نقشهای متفاوت را از آن ها می گیرد. شهاب حسینی، پرویز پورحسینی و بیتا فرهی نیز طبق انتظار همیشگی در نقش های خود به خوبی جامی­افتند و علی رغم کاستی های شخصیت پردازی، بازی های خوبی را ارائه می دهند. می ماند چهره جدید فیلم : مینا وحید. طبعاً نمی توان از یک بازیگر تازه کار انتظار داشت که در حد و اندازه دیگر بازیگران فیلم ظاهر شود اما نباید از یاد برد که بسیاری از ستارگان فعلی سینما نیز از همین نقطه آغاز کردند و درهمان نقطه آغاز توانستند خود را ثابت کنند (مثلاً نازنین بیاتی در فیلم دربند، ترانه علیدوستی در من ترانه ... و یا بیتا فرهی در هامون). این اتفاق برای مینا وحید نیفتاده است. مینا وحید به لحاظ ظاهر و میمیک چهره، با شخصیت زن جوان از فرنگ برگشته و متمول سنخیت دارد اما نحوه بیان ضعیف، حس های مصنوعی چهره و بلاتکلیفی حرکات بدنش ضربه بزرگی را به بازی او وارد آورده و او با این بازی ضعیف از دیگر بازیگران فیلم جا می ماند. بده بستان های او با لیلا حاتمی، بیتا فرهی و خصوصاً شهاب حسینی اصلاً خوب از آب درنیامده است. شاید اگر یکی از نقش های کوتاه تر فیلم مثلاً منشی بیتا یا زهره به او داده می شدند او می توانست بهتر عمل کند اما نقش میترا یکی از سه نقش اصلی فیلم است و بهتر آن بود که کارگردان برای این نقش به سراغ بازیگری حرفه ای تر و هم طراز با لیلا حاتمی و شهاب حسینی می رفت. این اشتباهی ست که رئیسیان یک بار دیگر هم در فیلم «چهل سالگی» تکرار کرد و با قرار دادن یک نابازیگر در کنار دو بازیگر کارکشته مثلث عشقی فیلم خود را تا حدودی ناقص از آب درآورد.
موسیقی فیلم و تدوین خوب آن از نقاط قوت فیلم اند. هایده صفی یاری منتهای تلاش خود را برای چفت و بست دادن داستان های اصلی با خرده داستان های بی ربط به یک دیگر به خرج می دهد و سعی می کند تا جای ممکن ریتم فیلم را حفظ و زواید را حذف کند. فیلمبرداری کار نه یک شاهکار در کارنامه علیرضا برازنده اما کاری قابل قبول و در سطح فیلم بود.
در انتها باید به نام فیلم اشاره کرد. «دوران عاشقی» عنوان زیبا و خوش آوایی ست اما به نظر می رسد نوعی ابهام برای این نامگذاری وجود دارد. به نظر می رسد فیلم آن قدر که باید به این دورانِ خوش عاشقی، چه میان بیتا و حمید و چه میان میترا و حمید متمرکز نشده است و کاش حداقل در این فلاش بک ها اشاره ای عمیق و غیرظاهری نیز به این دوران می کرد تا حداقل مخاطب متوجه شود فروپاشی زندگی بیتا و حمید از کجا آغاز شده و ورای آن تعاریف کلیشه ای و مرسوم (کار زیاد زن و مشغولیت بیرون از خانه او) چه دلیل دیگری در پس آن بوده است و همچنین علت شکل گیری آن رابطه عاشقانه میان زنی از فرنگ برگشته و مردی متأهل و علاقه مند به خانه و خانواده چه بوده است؟!
در نهایت «دوران عاشقی» یک درام قصه گوی عاشقانه –اجتماعی- روانشناسانه (!) است که داستانی روان را با تمام عیب و نقص هایش تعریف می کند و تصمیم نهایی برای پایان را برعهده خود مخاطب می گذارد.

بازیگران فیلم دوران عاشقی

لیلا حاتمی شهاب حسینی فرهاد اصلانی پرویز پورحسینی بیتا فرهی لی لی فرهادپور سوگل قلاتیان نسیم ادبی سعید داخ عاطفه للهی داریوش فایزی شهرام جمشیدی فرزان نجفی حمیدرضا حیات حسین کوهستانی مینا وحید عرشیا خلج

دیگر عوامل دوران عاشقی

علیرضا رییسیان با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی علیرضا برازنده هایده صفی یاری مجید فخرایی عباس رستگارپور سودابه خسروی رضا دلپاک مجید آقاکریمی سید علی هاشمی صبا سیاه پوش سجاد رحیمی ندا آصف شکوفه شرافت

مشخصلت فیلم دوران عاشقی

: علیرضا رییسیان

ژانر :اجتماعی، خانوادگی

زبان : فارسی

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (120 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (99 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (86 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (24 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/ ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت منحصربفرد روسای جمهور دوره‌های مختلف از رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید...
تیتر امروز   
دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...