ساعدنیوز
ساعدنیوز

نقد فیلم شاه ریچارد - King Richard

  سه شنبه، 16 فروردین 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
نقد فیلم شاه ریچارد  - King Richard
فیلم شاه ریچارد King Richard، یک اثر بیوگرافی و روانشناختی درباره‌ی ونوس ویلیامز، قهرمان تنیس است. نمایشی که قبل از هر چیز قدرت یک پدر را به‌تصویر می‌کشد. با نقد این فیلم همراه ما باشید.

این فیلم که براساس زندگی واقعی ویلیامزها ساخته شده است، تصویر اراده ی پولادین مردی را نشان می دهد که در تمام مدت به آینده ی رویایی دخترانش ایمان داشته و آن ها را برای رسیدن به اهدافشان، سخت همراهی کرده است. باید بگویم ویل اسمیت آنچه را که در فیلم The Pursuit of Happyness «در جست وجوی خوشبختی» خلق کرد، چندین درجه پررنگ ترش را در این اثر به نمایش گذاشت. او با غرق شدن در نقش ریچارد فضایی را به وجود آورده که بیننده نمی تواند لحظه ای از فیلم چشم بردارد. King Richard، داستان یک زندگی الهام بخش است، قصه ای که سراسرش را عشق پر کرده و می خواهد این حس را با مخاطب اش به اشتراک بگذارد.

بیشترین بار فیلم را ریچارد و ویل اسمیت به دوش می کشند. بازیگری که به شدت در نقش خود غرق شده است و ابعاد شخصیتی یک پدر مهربان و نگران را بازی می کند؛ و ریچاردی که به درستی شخصیت پردازی شده و در دل قصه جای گرفته تا در اسمیت بتواند خودش را به عرصه ی ظهور برساند. King Richard قصه ی یک مسیر است و داستان های تخیلی از موفقیت های آدم ها را تعریف نمی کند. فیلم، بسیار صمیمی و دلگرم کننده است. آنقدر که شاید خودتان را جزئی از اثر تصور کرده و همانند ریچارد برای زندگی تان برنامه هایی را تدارک ببینید.

خلاصه داستان و مشخصات فیلم شاه ریچارد - King Richard

شاه ریچارد؛ فیلمی بیوگرافی درام به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین و با بازی ویل اسمیت و جان برنثال است. داستان نگاهی دارد به زندگی ریچارد ویلیامز و مربی گری او بر فعالیت های ورزشی تنیس فرزندانش سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز…

  • ژانر : بیوگرافی | درام | ورزشی
  • امتیاز7.5/10
  • محصول : United States
  • ستارگان : Will Smith, Jon Bernthal, Tony Goldwyn
  • کارگردان : Reinaldo Marcus Green

نقد فیلم شاه ریچارد - King Richard

درام بیوگرافی «شاه ریچارد» داستان پدری را روایت می کند که تصمیم دارد نام دخترانش وینس و سرنا را در تاریخ ورزش جهان ثبت و درج کند. خواهران ویلیامز نام های معروفی هستند، اما ریچارد ویلیامز کسی است که معمولاً فقط برای طرفداران ورزش تنیس نام آشنایی است. درام های ورزشی، به ویژه آن هایی که در فصل جوایز به نمایش گذاشته می شوند، بارها و بارها مورد تحسین مخاطبان و آکادمی اسکار قرار گرفته اند و حتی با وجود ساختار داستانی مشابه، یکی از قابل اعتمادترین ژانرهای سینمایی هستند. اما چرا؟! چون این آثار چه بر اساس ورزشکاران یا رویدادهای واقعی زندگی باشند («ارابه های آتش» – «The Fighter») یا چه براساس تخیل نویسنده («راکی» – «محبوب میلیون دلاری»)، به خاطر وجود یک فرمول آشنا و ایجاد انگیزه در مخاطب، حکم یک دوجین سکه طلا را داراند.

حالا فیلم «شاه ریچارد» به ظاهر جدید ترین افزودنی این لیست است که از دور شبیه به طعمه دلپذیر اما معمولی جوایز سینمایی است. با این حال، تنها پس از چند صحنه، کاملاً مشخص می شود که «شاه ریچارد» از پارچه دیگری بریده شده است. اگرچه فیلم چارچوبی آشنا دارد، اما در هر پلان قدرت، اشتیاق و ظرافتی عفونی القا می شود که به این داستان اجازه می دهد درام ورزشی را در قوی ترین و هیجان انگیزترین حالت خود به شیوه های شگفت انگیزی نشان دهد. شاه ریچارد ممکن است از منظر داستانی سریع حرکت کند، اما از درنگ کردن در برخی لحظات خانوادگی که به آن اصالت می بخشد، هراسی ندارد.

برخی ممکن است از دانستن اینکه تمرکز فیلم روی خواهران ویلیامز یعنی سرنا یا وینس نیست، بلکه پیرامون پدرشان ریچارد است، ناامید شوند. اما آیا همه ما قبل از تماشای این فیلم بارها نام این دو را در زندگی واقعی نشنیده ایم یا اخبار شگفتی سازی این دو را ندیده ایم؟ در 30 سال گذشته، وینس و سرنا بارها و بارها در مقابل چشمان مردم ورزش دوست جهان در زمین تاریخ ساز شده اند. بنابراین، کینگ ریچارد به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین و تهیه کننده اجرایی خواهران فوق ستاره، قصد دارد نشان دهد که چگونه این دو نفر به آنجا رسیدند و پدرشان چه نقشی در این موفقیت داشت.

در اولین نمای این فیلم ریچارد ویلیامز (ویل اسمیت)، مرد سیاهپوست میانسالِ لاغر اندام و تقریباً ترسناکی که با همسر و پنج دخترش در کامپتون زندگی می کند، می گوید: «من در کسب و کار قهرمان سازی هستم. با این حال، در شروع فیلم شاه ریچارد، او هنوز هیچ قهرمان قانونی را مطرح نکرده است. وقتی فیلم شروع می شود، این پدرسالار در حال مربیگری دو دختر خردسالش وینس (سانیه سیدنی) و سرنا (دمی سینگلتون) است و میزبان تمرینات این دو بعد از مدرسه در زمین تنیس فرسوده آن محل است که در آن اعضای باند های جرم و جنایت رنگین پوست به دخترها نگاه بد می کنند و گهگاهی پدرشان را کتک می زنند. اما ریچارد نقشه ای دارد و مدت هاست که آن را داشته است: وقتی یک روز فهمید که یک تنیسور می تواند در یک بازی چقدر پول دربیاورد، به خانه رفت و به خانم ویلیامز گفت: «ما به دو فرزند دیگر نیاز داریم».

سکانس  فیلم شاه ریچارد  - King Richard

ریچارد نسخه خودش را از رویای آمریکایی دارد. او به جای اینکه برای کسب موفقیت برای خودش تلاش کند، آن را برای فرزندانش می خواهد. او نیز مانند هر کس دیگری که چنین رویایی دارد، مایل است کار کند، اما این یک تلاش جمعی خواهد بود. وقتی وینس و سرنا نیاز به تمرین دارند، تمام خانواده در ون جمع می شوند و سواری برای رسیدن به مقصد همیشه برای همه سرگرم کننده است؛ و همین جزئیات ریز، گوهری است که فیلم شاه ریچارد را به اثری شاخص و متفاوت در این ژانر بدل می کند. البته بیش از همه باید به این نکته اشاره کرد که وجه اصلی که «شاه ریچارد» را از درام های ورزشی مشابه جدا می کند، نگاه نژادی خاص آن به این نوع تمثیل است.

برای مثال ریچارد روشن می کند که نمی خواهد دخترانش بر اساس نژادشان تعریف شوند یا به خاطر رنگ پوست یا جامعه ای که در آن بزرگ شده اند، به آنها «آزادی» داده شود. اما نادیده گرفتن لایه های سیاهی که در تار و پود فیلم تعبیه شده است غیرممکن است. در واقع این فقط همان داستان قدیمی برخی از ورزشکاران نیست که از شانس ها استفاده می کنند و قهرمان می شوند؛ بلکه این فیلم گواهی است بر قدرت روح یک انسان سیاه پوست. فیلم شاه ریچارد جشنی از رفاقت است که شاید این روز ها در غرب، تنها در خانواده های سیاه پوست یافت می شود، در واقع فیلم نگاهی جامع به طول عمر مفید یک سیاه پوست در آمریکا است.

پدر خواهران ویلیامز می رود تا آینده ای امن و مرفه را برای دختران سیاه پوست خود در دنیایی تضمین کند که آرزو دارد با هر فرصتی آنها را شکست دهد. جدا کردن «شاه ریچارد» از این بافت نژادی غیرممکن است، و تلاش بیهوده خواهد بود، زیرا برای طنین عاطفی نهایی و اهمیت اجتماعی گسترده تر آن در این دوران پرآشوب کاملاً ضروری است. «شاه ریچارد» تجربه سیاه پوستان در آمریکا را در درخشان ترین، جسورانه ترین و زیباترین حالت خود نشان می دهد، و نمی توان گفت که چقدر نمایش این ماجرا در سال 2021 خیره کننده است. اما تمام این ها به لطف بازی خیره کننده ویل اسمیت به چشم نخواهد آمد.

عملکرد عالی ویل اسمیت در این فیلم او را به یکی از پیشتازان قطعی جوایز اسکار تبدیل می کند. اسمیت بدون شک قرار است نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی خارق العاده اش در نقش شخصیت اصلی دریافت کند، و همچنین احتمال زیادی وجود دارد که او این مجسمه طلایی را به خانه ببرد. نقش ریچارد ویلیامز همان اجرای ویل اسمیت است که سال هاست منتظر آن هستیم اما ندیده ایم؛ او 100٪ به این نقش متعهد است و به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های سینمایی تمام دوران هالیوود، به این نقش هویت می بخشد. بدون شک این یک اجرای پر زرق و برق یا باشکوه نیست، او در اینجا نیست که دگرگونی های فیزیکی شدیدی ایجاد کند یا با روش بازیگری متفاوت از اسکار گدایی جایزه کند، بلکه او به سادگی خود را محو این نقش و اجرای درستش می کند.

و اگر اسمیت قلب فیلم است، آنجانو الیس که نقش اوراسن «براندی» ویلیامز، همسر ریچارد را بازی می کند، روح آن است. او روح بسیار زیادی به شخصیت مادر خانواده می بخشد و حضور او واقعاً در پویایی فیلم ضروری است. صحنه های بزرگ او با اسمیت جذاب هستند، اما این لحظه آرام تر او با فرزندانش است که بیش از همه مرا تحت تأثیر قرار داد.

البته بدون تردید ویل اسمیت و الیس تنها نکته شاخص فیلم نیستند؛ چرا که تماشای تلاش خواهران ویلیامز درون این کار نیز مغناطیسی است. اگرچه داستان آن ها گاهی نسبت به داستان پدرشان ثانویه به نظر می رسد، اما وقتی تمرکز به ویژه در نیمه دوم به سمت آنها می رود، فیلم جلوه دیگری به خود می گیرد. این تا حد زیادی به بازی سانیا سیدنی و دمی سینگلتون بازمی گردد که در نقش وینس و سرنا بازی های خیره کننده ای ارائه می کنند و ذات دو تن از مشهورترین زنان ورزشکار تمام دوران را به تصویر می کشند. سیدنی به عنوان وینس، به ویژه در نقش یک تنیس باز شگفت انگیز و یک دختر جوان که سعی می کند در جو مسموم پیست تنیس بلعیده نشود بسیار عالی است – محیطی که پدرش به شدت تمایلی به قرار دادن او در معرض آن ندارد.

در همین حال، اجرای سینگلتون نیز ناامیدی حاصل از اینکه شخصیت او مجبور است زیر سایه خواهر بزرگترش به طرز درخشانی بایستد را به درستی منتقل می کند، و در حالی که نقش او کاملاً کمتر از این دو است، اما شیمی عالی را با خواهر خود به اشتراک می گذارد. اگر این دو هنرپیشه جوان کار خود را حرفه ای در هالیوود ادامه دهند، آینده بسیار امیدوار کننده ای در پیش دارند. اما علت در آمدن این بازی های چیست؟! قطعا یک فیلمنامه ساده اما قوی.

اصرار به اینکه فرزندانتان از اوقات بی دغدغه دوران کودکی لذت ببرند در مقابل اجازه دادن به آنها برای پذیرش کامل استعدادهای خارق العاده خود. محافظت از عزیزان در مقابل اعتماد به آنها برای انجام بهترین انتخاب برای خود و داشتن تواضع در مقابل اعتماد به نفس، تمام این ها از فیلمنامه کار بیرون می آید و شاه ریچارد با تمام این دوگانگی های پیچیده برخورد می کند، و این کار را به شیوه ای ظریف و شادی بخش انجام می دهد و آن را به یکی از نفس گیرترین و دل انگیزترین فیلم های سال تبدیل می کند.

اما هر فیلم ورزشی موفقی باید راهی برای به تصویر کشیدن هیجان ورزش نیز پیدا کند و کینگ ریچارد کاملاً این کار را انجام می دهد. کارگردان، رینالدو مارکوس گرین، سکانس های مختلف تمرین و مسابقه تنیس را به شکل هیجان انگیزی که ارزشش را دارند، به لطف انتخاب های خلاقانه قاب بندی ها و تدوین دقیق به نمایش می گذارد. تنیس چیزی نیست که در طول تاریخ سینما آنقدرها روی پرده به تصویر کشیده شده باشد، اما فیلمسازی پویای شخص گرین ثابت می کند که چگونه می توان حتی مستقیم ترین رالی رفت و برگشت را از نظر بصری جذاب کرد. این به ویژه در طول مسابقه تنیس اوج فیلم، که با تعلیقی دلخراش ارائه می شود، صادق است.

با در نظر گرفتن همه چیز، شاه ریچارد هم برای رای دهندگان اسکار و هم برای مخاطبان عام که در سال گذشته آنقدر فیلم واقعاً خوش ساخت و حس خوب برای انتخاب نداشتند، بسیار لذت بخش خواهد بود. یک درام خوب سنتی و پر از اجراهای عالی و فیلمسازی شیک، دقیقاً همان چیزی است که بسیاری در حال حاضر به دنبال آن هستند، و اگرچه فیلم با رویکردی فرمولی اما استاندارد ساخته شده است، ولی به وضوح همچنان فیلمی است که عشق و علاقه زیادی به سوژه هایش دارد. به راحتی می توان به تریلر نگاه کرد و آن را طعمه اسکار نامید، اما مطمئناً این فیلم بسیار فراتر از همه صحبت های مربوط به جوایز است.

این که یک فیلم می تواند به راحتی با چنین جمعیتی گسترده از بینندگان ارتباط برقرار کند، تنها به شانس متکی نیست. بلکه قطعا خود فیلم چیزی در درونش دارد که مخاطب و منتقد را وادار به تعریف و تمجید کرده است. شاه ریچارد داستان خانواده ویلیامز را به شیوه ای شگفت انگیز، محترمانه و زیبا بیان می کند. از طرفی توجه به جزئیات، تکنیک های داستان سرایی جسورانه و تمرکز بر گرما و عشق خانوادگی، این فیلم را متمایز می کند. بنابراین شاه ریچارد سزاوار هر اونس جوایزی است که در آینده می گیرد.

درباره کارگردان فیلم شاه ریچارد - King Richard

رینالدو مارکوس گرین (به انگلیسی: Reinaldo Marcus Green) کارگردان، تهیه کننده و نویسنده آمریکایی است که بیشتر با فیلم ۲۰۱۸ هیولاها و آدم ها شناخته می شود. و جایزه ویژه هیئت داوران را برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس را بدست آورد. پروژه بعدی او جو بل خوب، به تهیه کنندگی جیک جیلنهال و کری فوکوناگا و با بازی مارک والبرگ، کانی بریتون و ماکسول جنکینز. در ژوئن ۲۰۱۹، اعلام شد که او کارگردانی فیلم شاه ریچارد، را بر عهده دارد. گرین همچنین سه قسمت اول فصل سه سریال درام جنایی تلویزیونی بریتانیا، پسر برتر را کارگردانی کرد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (682 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (201 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (85 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (73 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (60 نظر) دسته گل بزرگ و لوکس رضا گلزار و آیسان خانوم برای افتتاحیه سالن زیبایی ساره بیات +عکس/ واقعا گل کاشتین (53 نظر) نگاهی به مراسم عروسی لاکچری و مفصل دختر بزرگ اردوغان در استانبول+عکس/ چه لباس عروس خوشگلی، چه داماد خوش‌تیپی (52 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (45 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (45 نظر) شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ (39 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (37 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (33 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (27 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (23 نظر) نگاهی به خانه پدری بدون تجملات محمود احمدی نژاد+ویدیو/ منزلی با چیدمانی قدیمی و حیاطی دلنشین و نوستالژیک (23 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شغل نان و آب‌دار چراغ‌روشن‌کنی را چه کسانی عهده‌دار بودند؟ تغییر چهره هوش پران ارسلان قاسمی، وحید سریال فاصله ها بعد از 14 سال+عکس رونمایی از دختر زیبا و موطلایی بیژن بنفشه خواه، شوهر جراح خانم شیرزاد سریال ساختمان پزشکان/ دخترش چقدر شبیه اروپایی هاست😍+عکس سورپرایز شدن جالب و عاشقانه حامد آهنگی توسط همسرش/ چه خانوم باشخصیت و اصیلی داره+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 سکانسی از سریال پایتخت که هیچکس راز آن را نفهمید+ فیلم اشتباه مهران مدیری در برنامه اسکار سوژه شد+ فیلم کشف 2 میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی «بچه»؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار +فیلم تماس علی دایی با پدر ترانه علیدوستی جوک فی البداهه و خیلی خنده دار یوسف صیادی در برنامه شب آهنگ/ حامد آهنگی از خنده منفجر شد +فیلم خلاقیت هوشمندانه اُوستا نجار در طراحی مجسمه هایی با چوب و تنه ی درخت/ مغزشو باید طلا گرفت +فیلم پاسخ خنده‌دار دانش‌آموز به سؤال دینی؛ چطوری جرأت کرد این رو بنویسه!! + فیلم (عکس) چاوش خان تفنگچی مهربان سریال گیلدخت، در آغوش مادرش با تیپ و استایل امروزی / خوشتیپه، نه؟! (عکس) چهره واقعی و بدون گریم عارفه معماریان، بازیگر نقش دختر محمود نقاش در سریال پایتخت / نقی قبل از هما خواستگاری ایشون رفته بوده! هر آنچه که باید در مورد کابل های شبکه بدانید از کجا، بلیط هواپیما ارزان بخریم؟ پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی برگ پهن برای دکور منزل 3 مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده جشن عروسی باشکوه و مجلل دختر ناصرالدین‌شاه با تشریفات و ولخرجی فراوان در کاخ گلستان/ این مراسم 130 سال پیش برگزار شد+عکس نگاهی به مراسم عروسی ساده و بدون تجملات پوتین در روسیه+عکس/ از انداختن حلقه طلا به دست عروس تا امضا کردن سند ازدواج رونمایی از عجیب ترین مدرسه دنیا که در آن مارها را جادو میکنند+عکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 چند قدم برای نظم دهی بهتر به آشپزخانه هایی با فضای کوچک مراقبت‌های پس از بوتاکس صورت؛ نکات کلیدی برای داشتن نتایج بهتر فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 رونمایی از خانواده 4 نفری کاظم نوربخش سلمان سریال نون خ/چه خونواده صمیمی و گرمی +عکس رونمایی صاحب قهوه خانه‌ایی در کاشان از تنها نقاشی با خودکار سهراب سپهری+ویدیو/ می تونستم با فروشش زندگیمو تغییر بدم ولی... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 3 ترفند کاربردی برای رسوب‌زدایی و نو شدن دوش حمام فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403+فیلم دعوای زن و شوهری نرگس محمدی و علی اوجی تو برنامه زنده/علی اوجی خانم بازیگر رو با خاک یکی کرد + فیلم خلاقیت هوشمندانه شهرداری اهواز در محافظت از درختی قدیمی و کهن+عکس/ با این کارش جذابیت شهر رو چندین برابر کرده👌 دسته گل بزرگ و لوکس رضا گلزار و آیسان خانوم برای افتتاحیه سالن زیبایی ساره بیات +عکس/ واقعا گل کاشتین وان حمام پر از توپ بامزه و رنگارنگ ستاره سادات قطبی/ حرکت جالب خانم مجری برای سرگرم کردن شازده پسرش+ویدیو فیلم لو رفته از رضا گلزار سوپر استار و آیسان خانوم در فرودگاه/ همیشه در شادی و مسافرت یادی کنیم از تبلیغ فوق تخیلی و لوکس گونه پراید با ساخت این کلیپ+ ویدیو/ داره امکاناتش رو در حد بنز به تصویر میکشه تصویری دیده نشده از آمادگی بدنی بالای آیت الله هاشمی رفسنجانی/ماشاالله به این روحیه بالا اولین تصاویر از تتلو در دومین جلسه دادگاهش بدون ذره ای تغییرات در ظاهر و قیافه اش
تیتر امروز   
کشف 2 میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر تماس علی دایی با پدر ترانه علیدوستی 3 مورد از شگفت انگیزترین اکتشافات مصر باستان؛ از شهر طلایی تا مقبره نفرین‌ شده رونمایی از عجیب ترین مدرسه دنیا که در آن مارها را جادو میکنند+عکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 کشف اتفاقی چهره 600ساله «بچه‌جن» در توالت یک خانه اولین کشته ی طرح عفاف و حجاب ضدانقلاب شفا گرفت!ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش+فیلم نگهدارندگان گربه در معرض یک بیماری روانی خطرناک / ما نمی‌گیم، پژوهشگران خارجی گفتند! بیوگرافی و زندگی خصوصی پاشا جمالی،مهیار سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از هتلی که همه چیزش از طلای 24 عیار است ؛ از وان و توالت گرفته تا غذایی که در آن سرو می شود! / هتل مورد علاقه خانم‌های طلا دوست!
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس