برای لاغری چای رازیانه بنوشید

  جمعه، 27 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
برای لاغری چای رازیانه بنوشید
سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن: رازیانه متابولیسم را تقویت و روند آن را تسریع می‌کند؛ در نتیجه کالری از طریق سلول‌ها سریع‌تر مصرف می‌شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.

گیاه رازیانه (Fennel) مورد استفاده یونانیان و روم باستان بوده و از آن به عنوان یکی از داروهای گیاهی لاغری استفاده می کردند. رازیانه یک گیاه دارویی پرخاصیت است و تمام بخش های آن از دانه و برگ گرفته تا ریشه همه خوراکی بوده و هر یک به نوعی برای بدن مفید هستند. خواص دارویی رازیانه متعدد بوده شامل تقویت چشم، کم کردن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالات قاعدگی و علائم یائسگی و ... است، همچنین دانه های رازیانه با عطر و طعم فوق العاده از دیرباز دارویی برای هضم غذا و کاهش نفخ و لاغری محسوب می شده اند.

دمنوش رازیانه؛ قاتل چربی شکم!

گیاه رازیانه (Fennel) مورد استفاده یونانیان و روم باستان بوده و از آن به عنوان یکی از داروهای گیاهی لاغری استفاده می کردند. رازیانه یک گیاه دارویی پرخاصیت است و تمام بخش های آن از دانه و برگ گرفته تا ریشه همه خوراکی بوده و هر یک به نوعی برای بدن مفید هستند. خواص دارویی رازیانه متعدد بوده شامل تقویت چشم، کم کرن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالات قاعدگی و علائم یائسگی و ... است، همچنین دانه های رازیانه با عطر و طعم فوق العاده از دیرباز دارویی برای هضم غذا و کاهش نفخ و لاغری محسوب می شده اند. راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد که برخی سخت و برخی آسان است. یکی از راه هایی که افراد برای لاغر شدن به سمت آن گرایش دارند استفاده از داروهای گیاهی لاغری است که در خیلی از موارد اگر به طور صحیح استفاده شود مفید خواهد بود. البته مانند تمام کمک کننده های لاغری آنچه که اهمیت دارد این است که قبل از استفاده از داروهای گیاهی لاغری برای لاغر شدن باید به ورزش و نوع تغذیه نیز توجه شود. با توجه به ارتباط بین مصرف رازیانه و لاغری، از جمله راهکارهای ساده و آسان، مصرف دم نوش رازیانه است.

خواص رازیانه و نحوه تاثیر آن برای کاهش وزن

سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن: رازیانه سوخت و ساز و متابولیسم بدن را تقویت و روند آن را تسریع می کند، در نتیجه کالری از طریق سلول ها سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند.

کاهش اشتها: مصرف عرق و دمنوش رازیانه، گرسنگی را کاهش می دهد.

تصفیه خون: مصرف رازیانه باعث تصفیه خون شده و پاکسازی کبد شده و مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می شود.

پاکسازی سموم: آب رازیانه به دفع سموم از طریق کلیه ها کمک می کند.

مدر بودن: رازیانه خاصیت ادرار آوری دارد، در مواقعی که چاقی و اضافه وزن فرد، به آب میان بافتی او باز می گردد، مصرف رازیانه که گیاهی ادرارآور است، می تواند به کاهش وزن کمک کند.

تولید ملاتونین: ملاتونین هورمون مسئول چرخه خواب است. یک خواب خوب بین ۶ تا ۹ ساعت است. خوردن آب رازیانه کمک می کند تا میزان ملاتونین تنظیم شود، البته این موضوع به معنای آن نیست که این مصرف رازیانه خواب آور است بلکه با مصرف آن در طی روز احساس می کنید که انرژی اضافه دارید اما هنگام شب راحت تر به خواب می روید.

غنی بودن از املاح و ویتامین ها: رازیانه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم، منگنز و کلسیم و همچنین ویتامین های B و C است. ویتامین B-6 موجود در رازیانه سوخت و ساز بدن به ویژه کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین را افزایش و باعث کاهش کالری می شود.

لاغری با رازیانه

لاغری با رازیانه یکی از روش های سنتی اما موثر برای کاهش وزن است. این دانه شیرین، معمولا در گذشته و حتی امروزه برای تهیه داروهای گیاهی به کار گرفته می شود.

کاهش وزن و لاغری با رازیانه

گیاه رازیانه قسمتی پیازی شکل دارد که داخل آن دانه های رازیانه نهفته است. علاوه بر دانه ها سایر قسمت ها نیز قابل استفاده هستند و می توان از خواصی که به همراه دارند، بهره مند شد. یکی از جنبه هایی که باعث شده است از این گیاه بیش از پیش استفاده شود، تاثیر آن بر لاغری و کاهش وزن است. زیرا امروزه دغدغه بیشتر افراد نداشتن تناسب اندام است که باعث شده است همواره در پی راهکارهایی برای کاهش وزن و لاغری باشند. لاغری با رازیانه عملکرد مختص به خود را دارد و معمولا کاهش اشتها و افزایش احساس سیری را برای فرد به همراه دارد. حتی طبق تجربه بسیاری از افراد، مواد تشکیل دهنده دانه های رازیانه به کاهش جذب چربی و افزایش جذب مواد معدنی منجر خواهد شد.

رازیانه چگونه به لاغری کمک می کند؟

نشان داده شده است که مصرف دانه های رازیانه سبب دفع ادرار و مایعات بیشتر از بدن می شود که ممکن است در پی آن کاهش وزن برای فرد را به همراه داشته باشد. این کاهش وزن ناشی از دفع آب بدن است، در صورتی که شاید چربی سوزی موثری نیز اتفاق نیفتاده باشد. پس لازم است برای کاهش وزن و لاغری با رازیانه به این نکته توجه کنید که تنها از رازیانه نمی توان به عنوان نسخه ای معجزه گر برای کاهش وزن مصرف کرد. بهتر است در کنار تمرینات ورزشی و رژیم غذایی از آن به عنوان محرک لاغری استفاده شود.

خواص رازیانه برای کاهش وزن

نمی توان فوایدی که مواد غذایی برای کاهش وزن و بدن به همراه دارند را نادیده گرفت. رازیانه با اینکه به تنهایی کاهش وزن را به همراه ندارد اما فواید متعددی را به بدن می رساند. دانه های رازیانه با ترکیبات مفیدی که به همراه دارند، خواص زیر را به بدن می رسانند:

  1. فیبر موجود در رازیانه از ابتلا به یبوست جلوگیری خواهد کرد که برای افرادی که بر اثر این مشکل گوارشی به چاقی مبتلا می شوند، بسیار مفید خواهد بود.
  2. لاغری با رازیانه با وجود مقدار پتاسیمی که به همراه دارد به باز کردن عروق و کنترل فشار خون، موثر عمل می کند.
  3. از این دانه برای افزایش قدرت استخوان ها می توان بهره گرفت
  4. کلسترول در ترکیبات رازیانه وجود ندارد و حتی با فیبر و سایر مواد معدنی و ویتامینی که به همراه دارد می تواند به پیشگیری از بروز مشکلات قلبی منجر شود.
  5. کولین موجود در ترکیبات آن در طول ورزش و لاغری با رازیانه برای بهبود انجام حرکت عضلات بسیار مفید است.
  6. با خاصیت آنتی اکسیدانی که به همراه دارد افزایش سطح ایمنی بدن را ایجاد می کند تا در طول رژیم لاغری، بدن در مقابل بیماری های ویروسی، مقاوم شود.
  7. به دلیل داشتن فیتواستروژن موثر بر تنظیم هورمون های زنانه عمل خواهد کرد.

چای رازیانه و لاغری

برای اینکه بتوان از رازیانه به منظور کاهش وزن نتیجه گرفت، بهتر است چای آنرا تهیه کرده و روزانه 2 الی 3 لیوان نوشید. برای تهیه آن کافی است یک قاشق چایخوری رازیانه در قوری ریخته و مانند چای سیاه آنرا با یک فنجان آب جوش دم کنید. بعد از 15 دقیقه ماندن روی حرارت ملایم مانند حرارت کتری آنرا درون فنجان ریخته و بنوشید. برای نتیجه بهتر می توانید از آن به عنوان میان وعده عصر با یک عدد خرما استفاده کنید.

دمنوش رازیانه و زیره برای افزایش چربی سوزی

این دمنوش تاثیر به سزایی بر افزایش چربی سوزی ایجاد می کند. برای تهیه این دمنوش بهتر است موارد زیر را به دقت از نوع مرغوب و با کیفیت تهیه کنید:

  • رازیانه: 1 قاشق غذاخوری
  • زیره سبز: 1 قاشق چایخوری
  • زیره سیاه: 1 قاشق چایخوری
  • آب جوش: 2 لیوان

یک راه لاغری با رازیانه

فراموش نکنید این راهکار مخصوص خانم هاست. یک فنجان آب جوش را به 3 قاشق غذا خوری رازیانه خشک اضافه کنید. کمی صبر کنید تا رازیانه کاملا در آب خیسانده شود. معجون را کامل بنوشید. دقت کنید که آب و رازیانه نباید با هم جوشانده شوند، بلکه باید آب جداگانه جوشیده و به رازیانه اضافه شود. این نوشیدنی را همچون یک فنجان چای بنوشید، این نوشیدنی باید با معده خالی و قبل از هر وعده غذا و همینطور قبل از خواب نوشیده شود.

میزان و طریقه مصرف رازیانه برای لاغری

برای لاغری با رازیانه، بهتر است با مصرف روزی یک تا ۲ لیوان دمنوش یا عرق رازیانه شروع کنید؛ لازم است ابتدا میزان مصرف کم باشد و سپس افزایش دهید، همچنین ذکر این نکته ضروری است که اگرچه دم نوش رازیانه طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید، همچنین زنان باردار نباید آن را مصرف کنند. برای تهیه دمنوش رازیانه پس از جوش آمدن آب، دانه های گیاه رازیانه را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید. برای یک لیتر آب از 2 قاشق غذاخوری رازیانه استفاده شود. همچنین می توان برای داشتن نتیجه بهتر دانه های رازیانه را یک شب خیساند و یا دانه ها را تفت دهید تا خوشبو شود. میزان مورد استفاده برای لاغری با رازیانه، به طور متوسط روزانه حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق رازیانه است. قابل توجه اینکه اگرچه رازیانه و لاغری مرتبط بوده و مصرف آن در کاهش وزن موثر است، اما خوردن زیاد آن باعث تسریع روند کاهش وزن نخواهد شد و مانند همه چیز باید در مصرف آن تعادل رعایت شود، همچنین رازیانه دارای طبعی بسیار گرم می باشد به همین دلیل نباید به صورت روزانه در مصرف آن زیاده روی کرد.

نحوه استفاده از رازیانه برای لاغری

تا به این قسمت از متن تاکید کردیم، رازیانه به تنهایی لاغری و کاهش وزن را به همراه ندارد و لاغری با رازیانه بدون در نظر داشتن رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب، ممکن نیست.

طرز تهیه نوشیدنی رازیانه

مواد لازم

* یک لیتر آب

* ۲ قاشق غذاخوری دانه رازیانه

- روش اول: پس از جوش آمدن آب، دانه ها را به آن اضافه کنید و زیر آن را خاموش کنید و بگذارید دم بکشد و پس از خنک شدن در یخچال قرار دهید.

- روش دوم: آب و دانه ها را در یک ظرف در بسته قرار دهید و روز بعد مصرف کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) بهشت کوچکی که بهنوش طباطبایی برای خود ساخته است/ چه زیبا و دنجه اینجا +عکس (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین تصویر از چهره آیت الله آل هاشم در تابوت +عکس/ هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود شعری که شهید ابراهیم رئیسی آن را دوست داشت+ویدیو (ویدئو) بغض آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید سید ابراهیم رئیسی آخرین نماز شهید رئیسی و آیت الله آل هاشم و استاندار جوان در یک روستا پیش از شهادت+عکس اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای خانه ابدی شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار محافظ حاج قاسم سلیمانی+ویدیو شغل شهید امیرعبداللهیان قبل از ورود به وزارت خارجه در جوانی+عکس قابی سنگین از داغداری دختر سردار سلیکانی و شهید رئیسی/ اشک های جگرخراش دختر برای پدر چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور آماده سازی محل خاکسپاری سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس آیت الله علم الهدی در مراسم تشییع پیکر دامادش شهید رئیسی+عکس اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم سفر مخفیانه طارمی؛ مچ ستاره ایرانی را اینجا گرفتند! +عکس اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای! تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران صف اول پشت سر آیت الله خامنه ای در اقامه نماز شهدای خدمت این افراد بودند اقدام تحسین برانگیز این زوج در تغییر تاریخ عروسی به‌خاطر شهادت سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه+عکس استوری حسین کنعانی زادگان در پی شهادت آیت‌الله رئیسی آغوش پدرانه رهبر معظم انقلاب برای فرزندان شهیدان خدمت+ویدیو نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع) قاب دونفره و قدیمی از دو شهید در کنار هم؛ حاج قاسم و امیرعبداللهیان+عکس/ شهادتت مبارک دیپلمات انقلابی (عکس) تابوت همه شهدا در یک قاب/ سلام ای غم لحظه های جدایی/ خداحافظ ای همنشین همیشه آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه باشکوه اقامه نماز رهبری بر پیکر رئیس جمهور و همراهان شهید+ویدیو عمامه سیدابراهیم رئیسی و آیت الله آل هاشم بر روی تابوتشان هنگام اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت+عکس اولین ویدئو دلخراش از لحظه یافتن لاشه بالگرد رئیس جمهور و صحنه هایی که دل هر انسانی را به درد می آورد حضور متفاوت رضا رویگری در مراسم تشییع رئیس جمهور و همراهان با ویلچر+ویدیو گریه های زینب سلیمانی بر سر تابوت ابراهیم رئیسی و همراهانش+عکس/ داغ حاج قاسم تازه شد تصویری از صندلی خالی شهید امیرعبداللهیان در کلاس درس او در دانشگاه تهران تلخ ترین بوسه تاریخ روی تابوت آیت الله رئیسی+فیلم جمله ماندگار و خاص رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی با دستخط ایشان+عکس این حرکت حسین امیر عبداللهیان اعراب را به تحسین واداشت/ کاربران عرب این فیلم را جهانی کردند+فیلم گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403 حضور خاخام های یهودی در مراسم تشییع آیت الله رئیسی و همراهان+فیلم پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد! 2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تیتر امروز   
اطلاعیه مهم ستاد کل نیروهای مسلح درباره عملیات ناموفق پهپاد ترکیه‌ای
واکنش بازیگر سریال گاندو به شهادت رئیس‌جمهور
اولین اظهارات علم الهدی بعد از شهادت دامادش، سیدابراهیم رئیسی؛ چه کنیم، مشیت خداست/یک هفته پیش او را دیدم
اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و شهدای خدمت + فیلم
خاطره جالب مسعود ده نمکی از صحبتهای آیت الله رئیسی در دادگاه؛ خوشحالم که کم نیاورده ای!
تصویری از لحظه وداع رهبر معظم انقلاب با پیکر رئیس جمهور و شهدای سانحه بالگرد
توصیف و تعریف و تمجید سیدابراهیم رئیسی از زبان ولادیمیر پوتین/پیام ویژه کرملین به تهران
نگاهی به ویژگی‌های شهید جمهور؛ از تواضع و بی‌تکلف بودن تا دلدادگی اهل بیت (ع)
آماده‌سازی‌ محل خاکسپاری پیکر شهید حسین امیرعبداللهیان
پیام تسلیت خواهر شهید بهشتی در پی شهادت آیت‌الله رئیسی
گزارش لحظه به لحظه از مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران در حواشی داغ امروز چهارشنبه 2خرداد 1403
پیام تسلیتی که رئیسی نوشت و بعد از شهادت خودش منتشر شد!
2 خاطره‌ای که مردم آذربایجان فراموش نمی‌کنند | شریک حال خوب و بد مردم، چه حیف که رفتی!
تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد
محل تدفین شهید دیپلمات، حسین امیرعبداللهیان کجاست؟