کدام فصل مناسب کاشت موی طبیعی است؟

  یکشنبه، 16 بهمن 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
کدام فصل مناسب کاشت موی طبیعی است؟
درست است که عدم اتلاف وقت برای انجام بعضی کارها خوب است، ولی کاشت مو یکی از آنها نیست. فصل های گوناگون باتوجه به وضعیت جوی میتوانند به شما کمک کنند یا بهبودی شما را سخت سازند. در ادامه ساعدنیوز مناسب ترین فصل را برای انجام کاشت موی طبیعی ارائه خواهد داد همراه ما باشید.

مناسب ترین فصل برای کاشت مو کدام است؟

انجام این درمان در هر فصلي مزایا و معایب خاص خویش را دارد. برای انجام پیوند مو هیچ فصل خاصی وجود نداشته و شما در هر فصلي، چه در روز های گرم و چه روز های سرد میتوانید برای انجام این درمان اقدام نموده و با مراقبت از پوست سر بهترین نتیجه ی ممکن را دریافت کنید. در واقع زمان ایده ال برای انجام این شیوه وقتی است که شما حس می کنید برای انجام درمان آماده هستید. از آنجایی که استرس بر نتیجه و روند بهبودی تأثير می گذارد، توصیه می شود پیش از درمان با پزشک متخصص مشورت نموده و سؤال های خود را از وی بپرسید تا قدری از نگرانی هایتان کاسته شود. همینطور زمانی برای انجام درمان اقدام کنید که امادگی کامل داشته باشید. یکی از مهمترین فاکتورها برای دریافت نتیجه ای مناسب، مراجعه به یک پزشک کاربلد و پیروی از توصیه های پزشکی است. در هر فصلی شما می توانید با انجام توصیه های پزشکی از موهای خود مراقبت کرده و بهترین نتیجه را دریافت کنید. از آنجایی که موهای پیوند شده بسیار حساس و اسیب پذیر هستند در صورتی که مراقبت های لازم انجام نشود میتواند باعث اسیب مو شود. در تابستان تعریق زیاد بوده و پوست در معرض گرمای شدید و اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرد بنابراین طبیعی است که شما برای انجام این شیوه در فصل گرم سال شک داشته باشید؛ ولی با یک برنامه ریزی درست و با انجام تمامی توصیه های پزشکی می توانیم از بروز مشکلات جلوگیری نموده و کاشت موی موفقی را داشته باشیم. تغذیه ی مناسب میتواند به شما در تقویت و حفظ سلامتی مو، جلوگیری از آسیب ها و در پایان دریافت یک نتیجه ی قابل قبول کمک کند.

پوستر کاشت مو

کاشت مو در بهار

در بهار دمای هوا نسبتاً متعادل است، ولی انتظار بارش های مقطعی وجود دارد. وزش های فصل بهار قدری غیر قابل پیش بینی هستند ولی مانع این نمی شوند که بیشتر پایان هفته ها را در خارج از خانه بگذرانیم. ولی آیا بهار بهترین فصل کاشت مو برای شماست؟

فواید کاشت مو در بهار

غذاهای مورد علاقه شما( و موهایتان) به بازار می آیند. غذاهایی مثل ماهی سالمون و ديگر غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج. رطوبت هوا کمک می کند تا بدون اسیب زدن به موها، آنها را حالت دهید. بعلاوه وضعیت آب و هوا رو به دل پذیر شدن می گذارد و احتمالاً با چالش کمتری برای رسیدن به کلینیک و ملاقات با پزشکتان روبرو خواهید شد. آغاز سال نو میتواند شروعی نو برای شما هم باشد. چنانچه کمی پیش از تعطیلات نوروز مو بکارید، میتوانید از زمان تعطیلات استفاده نموده و بهبودی مناسبی در خانه داشته باشید.

معایب کاشت مو در بهار

باد و باران برای زخم های کاشت مو ( تا هنگامی که بهبودی کامل حاصل نشوند) تا حدی تهدید به حساب می آیند و باید مراقب آنها باشید. با گرم شدن هوا و تابش بیشتر افتاب، باید به پوست سر خود ضد افتاب بزنید یا به شیوه های ديگر( مانند گذاشتن کلاه) از تابش مستقیم افتاب به سرتان جلوگیری کنید. همینطور تا پائیز یا زمستان خبری از موهای پر پشت نیست و باید فصل تعطیلات را هم با موهای کم پشت به سر کنید.

کاشت مو در تابستان

تابستان می تواند بهترین فصل کاشت مو باشد، اما بستگی به شرایط شما دارد. با توجع به محل زندگی ، تابستان های کشورمان می تواند به شکل طاقت فرسایی گرم باشد. البته این موضوع برای اقصی نقاط کشور (از جمله تهران) صادق است. بسیاری از خانواده ها در فصل تابستان به سفر می روند یا آخر هفته های خود را به بیرون شهر، پیک نیک، کمپینگ، کوهنوردی و استخر می روند.

مزایای کاشت مو در تابستان

غرایز طبیعی امکان دارد نشان دهند که فصل تابستان امکان دارد بهترین زمان برای جراحی پیوند مو باشد. چرا؟ اول از همه، در این فصل بسياري از مردم از مدرسه فارغ میشوند و یا بهرحال میتوانند مدتی از کار خود مرخصی بگیرند. با توجه به اینکه دستورالعمل های پس از جراحی پیوند مو بطور معمول ایجاب می کنند که بیمار دست کم چند روز مرخصی بگیرد، ماه های تابستان میتوانند بعنوان بهترین زمان برای جراحی پیوند مو، انتخاب منطقی باشند. همچنین ، امروزه اکثر بیماران در حال سفر از شهر خود به شهر یا حتی کشور دیگری برای جراحی پیوند مو هستند. ماه های تابستان معمولاً بیشتر برای سفر هوایی ترجیح داده میشوند، بنابراین این هم یک مزیت ديگر است که سبب می شود تابستان بهترین زمان برای جراحی پیوند مو باشد.

معایب کاشت مو در تابستان

گرما اصلاً مورد مناسبی برای رشد موها نیست. گرما و افتاب سبب خشک شدن موها، پوست سر و بافت های کاشته شده می شود. محل دریافت موهای کاشته شده امکان دارد الوده شود. با توجه به گرما و امکان عرق کردن بالا، احتمالا به سرعت احتیاج به حمام و حتی استفاده از استخر و دریا برای شنا کردن خواهید داشت. این مورد برای روزهای نخست پس از جراحی کاشت مواحتمالا برای شما دشوار خواهد بود. تا 6 هفته شما از شنا در آب های پر عمق منع خواهید بود و این یک گزینه منفی برای شما خواهد بود. برنامه های سفر های تابستانی شما ممکن است به دلیل تماس با پزشک و حاضر شدن برای معاینه به تعویق افتد یا در زمان کوتاه تری انجام شود. در نتیجه چنانچه بیش از حد روی تعطیلات طولانی مدت تابستانی حساب باز نموده اید ، کاشت مو ها در این فصل امکان دارد برای شما دشواری هایی داشته باشد. البته میتوانید تعطیلات خود را برای یک سال به تعویق بیاندازید و امسال را از خیر سفر های طولانی مدت بگذرید.

کاشت مو در پاییز

پاییز را می توان درست در مقابل بهار توصیف کرد. وزش ها و طوفان ها در این فصل محتمل اند. هوا از أواخر مهر رو به سردی می گذارد و نباید فراموش کنیم که پاییز فصل شروع مدارس است و فشار کاری نیز افزایش می یابد. پس در نتیجه اگر قصد کاشت مو در فصل پاییز دارید فواید و معایب آن را در نظر بگیرید.

فواید کاش‏ت مو در فصل پائیز

از لحاظ وضعیت دمایی پائیز میتواند بهترین فصل برای کاشت مو باشد. تعرق کم تر و کاهش افتاب مستقیم به نفع شما هستند. غلات و حبوبات مفید در رشد مو دردسترس هستند و درصورتی که همه چیز خوب پیش برود، عکس های نوروزی جذاب تری خواهید داشت.

معای‏ب کاشت مو در فصل پائیز

تغییرات آب و هوایی پائیز برای دورهٔ بهبود شما خوب نیست. باید مدام همراه خویش کلاه و ضد افتاب داشته باشید. همینطور اگر فوری پس از کاشت به سرکار بروید، زخم ها و ریزش ها واضح تر دیده میشوند که میتواند کمی شما را معذب کند.

کاشت مو در فصل زمستان

برف و یخ زدگی از وضعیت آب و هوایی زمستان در ایران است. صبح های بسیار سرد و شب های وحشتناک از سرما در اکثر نقاط ایران شرایط معمولی زمستان را می سازند. بارش های جوی هم در این فصل به اوج خود می رسد. افتاب در این فصل کم تر دیده می شود.

مزایای کاشت مو در فصل زمستان

درجه حرارت پائین سبب می شود که شما سریع احتیاج به دوش گرفتن نداشته باشید و تعرق در بدن و سر شما کم تر از فصل های ديگر خواهد بود. سفرها و خروج از منزل در این فصل به دلیل وضعیت آب و هوایی معمولاً کم تر از فصل های ديگر است. از این بایت شما نگرانی بایت از دست دادن سفر های هر ساله خویش در کنار دوستان و خانواده نخواهید داشت. درجه حرارت پائین تر و تابش غیرعمود خورشید، مرقابت از نتیجه نهایی کاشت مو در زمستان را ساده تر خواهد کرد.

معایب کاشت مو در فصل زمستان

آب و هوای سرد بر روی رشته های مو تأثير می گذارد. هوای سرد و خشک، رطوبت را از رشته های مو می گیرد و سبب می شود آن ها را در معرض شکستگی قرار گیرند. با بارش برف و دیگر نزولات جوی در محل های برش یافته امکان عفونت وجود خواهد داشت. غذاهای موثر برای رشد مو در این فصل کم تر پیدا می شوند. دریافت بیش از حد ویتامین A در این فصل بالاست و این میتواند سبب ضعیف شدن موهای شما شود.

بنابراین کاشت مو یکی از حساس ترین عملیات زیبایی است که برای موفقیت آمیز بودن آن عوامل بسیار زیادی باید مد نظر قرار بگیرند. یکی از این موارد انتخاب زمان صحیح برای انجام آن است. پس قبل از اینکه نسبت به تعیین نوبت برای پیوند مو اقدام کنید بهتر است چند مورد مهم فوق را در خصوص بهترین فصل برای کاشت مو را بررسی کنید. امیدوارم از محتوای پوست و مو نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که تصمیم به کاشت مو دارند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سلامت خانواده ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ بالگرد رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد (1 نظر) سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
چهره تازه «ماه کاووس» سریال نون خ کنار پدرش در 37 سالگی+ عکس نقاشی قدیمی از بهترین فرماندهانِ کاریزماتیکِ جهان باستان/ کوروش کبیر در مقام اول انتظار بی پایان محمدرضا گلزار با روتین پوستی خاص روی صورتش!! +عکس تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ بالگرد رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ بالگرد رئیس جمهور و تیم همراه پیدا شد
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم