رژیم غذایی مناسب برای درمان جوش صورت

  دوشنبه، 08 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
رژیم غذایی مناسب برای درمان جوش صورت
. آنچه ما می‌خوریم رابطه مستقیم با سلامت ما دارد؛ پس طبیعتا نقش پررنگی در سلامت پوست دارد

اگر مدام پیتزا و شکلات را نفرین می کنید که مسئول پیدایش آکنه های شما هستند باید بگوییم که در اشتباهید. امروزه محققان هم عقیده اند که عوامل وراثتی یا هورمونی باعث بروز این بیماری می شود.در زمان بلوغ، هجوم هورمون های آندروژن، باعث تحریک ترشح سبوم و کراتین می شود که این دو ماده وظیفه ی حفظ رطوبت پوست و رویش موها را بر عهده دارند. زمانی که یکی از این دو ماده بیش از اندازه تولید شود و فولیکول های موها را مسدود کند، سر و کله ی آکنه ها پیدا می شود.بنابراین به احتمال زیاد خوردن یا نخوردن پیتزا با پنیر تغییری در اصل قضیه نمی کند. برعکس اگر خوردن آن باعث افزایش مصرف میوه و سبزیجات و مواد غذایی دیگر می شود که به حفظ تعادل هورمون و مبارزه با التهاب کمک می کند خوردن آن توصیه هم می شود. آنچه ما می خوریم رابطه مستقیم با سلامت ما دارد؛ پس طبیعتا نقش پررنگی در سلامت پوست هم دارد. تحقیقات اخیر نشان داده آنچه ما به عنوان غذا وارد بدنمان می کنیم، با سلامت پوست و عوارضی مانند جوش صورت، آکنه و پوست چرب یا حتی پوست خشک رابطه ی زیادی دارد. اما این به این معنی نیست که فقط رژیم غذایی درمان جوش صورت و آکنه است. دلیل جوش صورت می تواند عواملی مانند آلودگی، استرس و هورمون ها باشد. با این وجود تغییر رژیم غذایی می تواند به از بین بردن جوش صورت و آکنه کمک کند. البته راهکارهای طبیعی برای مقابله و جلوگیری از آکنه وجود دارد.

رژیم غذایی مناسب برای درمان جوش صورت

توصیه اولیه کاهش میزان «گلوکز» وارد شده به صورت روزانه به بدن است. شواهد تحقیقاتی نشان داده است که کسانی که بیش از حد شیر و بستنی می خورند بیشتر دچار آکنه می شوند. در دست دیگر تحقیقات بسیار جامعی در آمریکا بر روی نوجوانان انجام شده است که نشان داده بالای ۹۵ درصد آن ها در سنین بلوغ دچار آکنه و جوش های صورت شده اند، در حالی که همین تحقیق بر نوجوانان جوامع شرقی مانند گینه نو و پاراگوئه، آمار بسیار بسیار ناچیزی را نشان داده است. در نتیجه تغذیه باید نقش پررنگی در آکنه و جوش صورت داشته باشد.

تاثیر گلوکز در آکنه

خوردن میزان زیادی کربوهیدرات و قند می تواند باعث بیماری دیابت نوع دوم، چاقی و بیماری های قلبی شود. اما پیشرفت علم اخیرا نشان داده است که علاوه بر این می تواند دلیل جوش صورت نیز باشد. غذاهایی با شاخص گلوکوز بالا با افزایش میزان انسولین در خون که مستقیما بر روی هورمون ها تاثیر می گذارد، می توانند باعث جوش و آکنه شوند. افزایش میزان انسولین تولید هورمون جنسی را سرکوب می کند که این باعث بالا رفتن «آندروژن» می شود. آندروژن فعالیت غدد چربی را کنترل می کند و با بالا رفتن آن غدد چربی فعال تر شده و چربی بیشتری روی پوست تولید می کنند. با استفاده از «رژیم غذایی بر اساس شاخص گلوکز» یا «رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین» می توان به سادگی و بدون مواد شیمایی خطرناک که عوارض زیادی دارند، میزان جوش صورت در بسیاری از مبتلایان به آکنه کاهش پیدا کرد.

آیا لبنیات بر جوش صورت تاثیر دارد؟

تحقیقات نشان داده است که شیر نقش بسیار اساسی در در جوش صورت دارد. شیر دارای میزان زیادی هورمونی به نام IGF-1 (Insulin-Like Growing Factor) است. این هورمون که یکی از پروتین های موجود در شیر است، ساختار مولکولی مانند انسولین دارد که رابطه عجیبی با حساسیت در بدن انسان دارد. شیر و لبنیات با افزایش این هورمون پوست های حساس در معرض آکنه قرار می گیرند و دچار جوش صورت می شوند. دلیل دیگری که چرا شیر باعث جوش می شود، هورمونی به نام DHA است که در کسانی که میزان زیادی لبنیات مصرف می کنند باعث آکنه خواهد شد. میزان چربی موجود در لبنیات هم به طرز غیرمنتظره ای در پیدایش جوش صورت مرتبط است.

غذاهایی با گلسیمیک بالا :

این غذاها به سرعت در بدن هضم میشوند و انسولین و قند خونتان را افزایش میدهند.آنها باعث نوسانات هورمونی و التهاب میشوند که هر دو از عوامل ایجاد جوش هستند.غذاهایی مثل نان هایی با آرد سفید ،غلات فرآوری شده صبحانه ،برنج ،چیپسها،چوب شورها ،شیرینی و کیکها و…. به جای آنها از غذاهای گلیسمیک پایین مثل سبزیجات ،دانه ها،سیب زمینی شیرین و بیشتر میوه ها استفاده کنید.

هله هوله ها :

به دلیل مشابه با مورد فوق ایجاد جوش میکنند ،از آنها اجتناب کنید و غذای سالم بیشتر و آب زیاد نوش جان کنید.تا با یک رژیم هورمونی-آکنه ای بدن خود را متعادل سازید .

فست فودها :

فست فودهای چرب و روغنی التهاب را افزایش میدهند.تا حدی التهاب درونی بدن با فست فود ها بالا میرود که ارتباطی بین انها و آسم کودکان پیدا شده است.اگر به فست فود رفتید قطعاً سالاد را انتخاب کنید و در امان بمانید .

شکلات چطور؟

خوردن شکلات علاوه بر ایجاد التهابات باعث افزایش رشد باکتری های مداخله کننده در مراحل ایجاد جوش هستند که باعث بدتر شدن وضعیت جوش پوستی شما میشوند.شکلات های تلخ با توجه به میزان مصرف آنها میتوانند خاصیت آنتی اکسیدانی داشته باشند .برای مشاهده تأثیرات شکلات روی پوست خود یک هفته مصرف آنرا متوقف کنید تا ببینید تغییری واقع میشود یا خیر .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟ جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز