ضد چروک دور چشم مخصوص که میتوانید در خانه بسازید!

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ضد چروک دور چشم مخصوص که میتوانید در خانه بسازید!
چین و چروک دور چشم یکی از مشکلاتی است که چهره شما را خسته و مسن نشان می دهد. برای رفع چین و چروک دور چشم کرم های گران قیمتی وجود دارد، اما در این مقاله ما به شما درمان های خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم تان معرفی می کنیم

چین و چروک دور چشم یکی از مشکلاتی است که چهره شما را خسته و مسن نشان می دهد. برای رفع چین و چروک دور چشم کرم های گران قیمتی وجود دارد، اما در این مقاله ما به شما درمان های خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم تان معرفی می کنیم

شیوه نادرست زندگی از جمله مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده های محیطی در ایجاد چین و چروک اطراف چشم نقش زیادی دارد. برای از بین بردن این چین و چروک راه های زیادی وجود دارد از جمله بوتاکس، فیس لیفت و فیلر اما این روش ها پرهزینه است، بنابراین بهتر است به جای صرف هزینه زیاد به روش های طبیعی روبیاورید.

پوست اطراف چشم بر اثر خندیدن، دست مالیدن و ... دچار چین و چروک می شود. پوست زیر چشم خشک و بی آب می شود و حالت افتادگی پیدا می کند. پوست دور چشم، حساس ترین پوست در صورت است. سازندگان کرم های دور چشم مدعی اند که محصولاتشان چین و چروک زیر چشم را کاهش می دهد یا از بین می برد یا روند پیری را متوقف می کند اما واقعیت امر چیز دیگری است. در واقع اگر چه این کرم ها به مرطوب کردن پوست دور چشم کمک می کند اما راه متداول برای از بین بردن چین و چروک نیست. علاوه بر آن بیشتر این کرم ها بیش از حد غنی است و باعث تحریک پوست دور چشم می شود. خوشبختانه، محصولات طبیعی مانند گیاهان می تواند پوست را نرم و مرطوب کند بدون این که اختلالی در پوست ایجاد کند.

ویتامین E

روش های رفع چین و چروک دور چشم با ویتامین ای

روغن ویتامین ای :

استفاده هر شب از روغن برای ماساژ زیر چشم درمان مناسبی است برای از بین بردن چروک های زیر چشم و کنار چشم می باشد.

ترکیب آن با کرم :

شما می توانید روغن ویتامین E را با قرص این ویتامین مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب آن را زیر چشمتان ماساژ دهید.

ماسک کردن :

شما می توانید این روغن را 15 دقیقه زیر چشم ماسک کنید تا خطوط تیره و چروک های کنار چشم از بین برود.

ترکیب آن با روغن های گیاهی:

شما می توانید روغن ویتامین را با روغن های دیگر مثل بادام و زیتون مخلوط کنید و اگر با استفاده کردن از روغن ها راحت نیستید از کپسول آن استفاده کنید.

ویتامین ایی و قهوه :

ژلی از پودر قهوه و روغن ویتامین E درست کنید یعنی در واقع آن را دم کنید و صبح ها آن را زیر چشم ماسک کنید.

بهترین روغن های گیاهی برای دور چشم

باید گفت در هر خانه و البته در کابینت های هر آشپزخانه، موادی وجود دارد که برای سلامت بیشتر و زیبایی کارآمد هستند و می توانند کمک بزرگی به جیبتان هم بکنند. برای مثال روغن نارگیل یکی از موادی است که به غیر از آشپزی، تأثیرات مثبتی روی زیبایی می گذارد.

خواص روغن نارگیل برای دور چشم

این روغن، یکی از بهترین روغن گیاهی برای دور چشم و دارای آنتی اکسیدان هایی است که بدن به آنها نیاز دارد. ویتامین ای و ویتامین آ درون روغن نارگیل قادرند مانند پروتئین های ضروری بدن تولید کلاژن را افزایش دهند (کلاژن باعث استحکام پوست می شود). از خواص روغن نارگيل برای دور چشم می توان به این موارد اشاره کرد که به ساخت سلول های پوستی جدید کمک می کند و موجب نگهداری از اتصال بافت های پوست می شود. این کار باعث جلوگیری از آویزان، خم شدن بافت ها و ایجاد چین و چروک می شود. روغن نارگیل باعث نرم شدن پوست هم گردد.

خواص روغن زیتون برای چروک دور چشم

رطوبت دور چشم زودتر از باقی قسمت های پوست از دست می رود. روغن زیتون طبیعی و خالص را با آب لیمو یا گلیسیرین مخلوط کنید یا آن را به صورت خام استفاده کنید. برای استفاده از خواص روغن زیتون دست خود را کمی چرب کنید و به آهستگی روی پوست دور چشم و زیر چشم بمالید.

بهترین ماسک برای چروک دور چشم

استفاده از میوه و سبزی باعث درمان چروک دور چشم می شود. به غیر از خوردن این مواد مفید، برای درمان خانگی چروک دور چشم می توان آنها را بر روی پوست هم استفاده کرد. برخی از این مواد خوراکی که بیشتر توصیه می شوند عبارت اند از: خیار، آووکادو و پرتقال.

آب پرتقال خطوط و چروک های صورت را کاهش می دهد. برای استفاده از این ماسک دور چشم طبیعی، یک پد پنبه ای بردارید و مقداری از آب پرتقال طبیعی را روی آن بچکانید. با ضربه های ریز و آهسته پنبه را به دور چشم خود بزنید و این کار را دو بار در روز، صبح و عصر تکرار کنید. مراقب باشید که آب پرتقال به درون چشمانتان وارد نشود. بعد از استفاده چند هفته ای از این ماسک دور چشم خودتان تفاوت را مشاهده می کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
زیباترین زنجیره انسانی برای نجات پاکبان گیر افتاده در سیل مشهد+ ویدئو/یک روزی باران می بارد آرام آرام میشورد غم ها را... حکم تتلو اعلام شد/ توبه تتلو چه تاثیری بر مجازاتش داشت؟ جزئیات حکم را ببینید اولین عکس دونفره و عاشقانه « شبنم قربانی» سارا در سریال ملکه گدایان و همسرش در یک مراسم لحظه پیدا شدن جسد سبحان 5 ساله در محل احداث سد خراسان+ ویدئو دلخراش امضای کریستیانو رونالدو روی پیراهن جورجینا/ عاشقانه های آقای فوتبالیست و همسرش جشن تولد ساده و خلوت خانم بازیگر معروف ایرانی در کافه شیک و زیبای المیرا شریفی مقدم+عکس پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت! کیف ضد گلوله در دست محافظ رهبر معظم انقلاب +عکس جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس
منتخب روز