علل ایجاد خط لبخند چیست؟

  پنجشنبه، 15 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
علل ایجاد خط لبخند چیست؟
ظاهر تبسم و لبخند زدن افراد می‌تواند شخصیت آن‌ها را تعریف کرده و بر طرز فکر سایرین نسبت به آن‌ها تاثیر داشته باشد. به هر حال خندیدن بی‌هزینه نیست و در نتیجه آن معمولاً با گذشت زمان خطوط لبخند یا خطوط نازولابیال به صورت چین و چروک‌های پرانتزی شکل در گوشه‌های دهان ظاهر خواهد شد

ظاهر تبسم و لبخند زدن افراد می تواند شخصیت آن ها را تعریف کرده و بر طرز فکر سایرین نسبت به آن ها تاثیر داشته باشد. به هر حال خندیدن بی هزینه نیست و در نتیجه آن معمولاً با گذشت زمان خطوط لبخند یا خطوط نازولابیال به صورت چین و چروک های پرانتزی شکل در گوشه های دهان ظاهر خواهد شد. این چین و چروک ها بیشتر در زمان لبخندزدن فرد یا ایجاد کشیدگی در دهان نمایان می شوند، اما به تدریج با افزایش سن این خطوط حتی در حالت عادی نیز برای سایر افراد قابل مشاهده خواهند بود. متخصصان پوست عوامل متعدد را در ایجاد خطوط لبخند موثر می دانند که برای مثال در این زمینه از عوامل ارثی، مسائل ژنتیک، از دست دادن چربی پوست، و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می توان نام برد. به هر حال اکثر افراد اعتقاد دارند دلیل اصلی ایجاد خطوط لبخند به خاطر نشان دادن مداوم احساس در صورت (به خصوص خندیدن) است که باعث می شود خطوط مشخص در روی پوست ایجاد شود

علت ایجاد خط لبخند

خط خنده یا لبخند در اثر عوامل زیر ایجاد می شود :

تابش نور خورشید

جهت جلوگیری از ایجاد خط لبخند بایستی از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، خصوصاً در ساعاتی که میزان تابش شدیدتر است خودداری کنید. طبق تحقیقات انجام شده، زمانی که پوست در سایه قرار دارد امکان ساخت کلاژن جدید زیر پوست وجود دارد.کلاژن باعث حفظ انعطاف پذیری و رفع چین و چروک پوست می شود. استفاده از کرم ضد آفتاب و همچنین استفاده از کلاه لبه دار و خودداری از قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب از ایجاد چین و چروک و خط لبخند در صورت جلوگیری می کند.

برنزه کردن پوست

در صورتی که تمایل به برنزه کردن پوست خود دارید، به هیچ عنوان از سولاریوم جهت برنزه کردن پوست خود استفاده نکنید. روش های برنزه کردن پوست در سولاریوم باعث افزایش سرعت ایجاد چین و چروک پوست می شوند.

مصرف سیگار

سیگار کشیدن باعث خشک شدن پوست می شود. همچنین خطوط عمودی ایجاد شده در بالای لب فوقانی در اثر مصرف مداوم سیگار ایجاد می شوند. سیگار کشیدن پوست را در برابر رادیکال های آزاد آسیب پذیر می کند و در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

عدم رساندن رطوبت کافی به پوست

مرطوب کردن پوست به مقدار کافی همراه با پاکیزه نگه داشتن پوست اقدام بسیار مهمی در جهت مراقبت از پوست محسوب می شود. مرطوب نگه داشتن پوست به طور روزانه از ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می کند و روند سالخوردگی پوست را به تعویق می اندازد.

وضعیت قرارگیری بدن در زمان خوابیدن

نحوه قرارگیری بدن در زمان خوابیدن تأثیر بسیار به سزایی در ایجاد خط لبخند دارد. با این که کنترل وضعیت بدن در خواب همیشه امکان پذیر نیست، خوابیدن بر پشت بدن جهت جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست صورت توصیه می شود.

رژیم غذایی نامناسب

چین و چروک های صورت تنها در اثر عوامل ژنتیکی و عدم مراقبت کافی از پوست ایجاد نمی شوند. یکی از عوامل بسیار مهم جهت جلوگیری از ایجاد خطوط در پوست صورت رعایت رژیم غذایی سالم می باشد.مصرف میوه ها و سبزیجات ارگانیک از آسیب دیدگی پوستی ناشی از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. توصیه می شود از مصرف مواد غذایی فرآوری شده یا غذاهای بسیار شور یا شیرین خودداری کنید. این مواد غذایی حاوی مقادیر زیاد چربی اشباع هستند.

کاهش کلاژن و الاستین

با گذشت زمان، پوست به تدریج قابلیت تولید کلاژن و الاستین را از دست می دهد. در این حالت سطح اسید هیالورونیک کاهش پیدا کرده و در اثر عدم مراقبت کافی، پوست در برابر رادیکال های آزاد آسیب پذیر می شود.

کم خوابی

کم خوابی باعث ترشح کورتیزول در بدن می شود. این ماده در ارتباط بین سلول ها اختلال ایجاد کرده و باعث افتادگی پوست می شود. علاوه بر این، خواب کافی باعث تولید هورمون های رشد می شود. این هورمون ها در بازسازی پوست تأثیر به سزایی دارند.

مواد شیمیایی

محصولات شیمیایی باعث خشک شدن پوست و تسریع روند سالخوردگی پوست می شوند. این مواد همچنین می توانند باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند روزاسه، درماتیت تماسی و اگزما شوند. به این منظور بایستی از مواد طبیعی و ارگانیک و همچنین از روغن های طبیعی استفاده شود.

استرس و فشارهای عصبی

استرس و اضطراب می توانند بر ظاهر پوست تأثیر منفی بگذارند، چرا که باعث افزایش سرعت تولید رادیکال های آزاد شده و در نهایت منجر به سالخوردگی پوست و ایجاد چین و چروک می شوند. به این منظور بایستی از فعالیت های مورد علاقه خود جهت کاهش استرس و اضطراب استفاده کنید. کاهش استرس تأثیر بسیار مثبتی بر پوست دارد و از ایجاد چین و چروک در پوست صورت جلوگیری می کند.

متقاضیان مناسب برای از بین بردن خط خنده

اگر در مورد ظاهر خط خنده ی خود نگران هستید از بین بردن خط خنده برای شما مناسب خواهند بود. افراد بالغ تر یا لاغرتر معمولاً خط خنده ی عمیق تری دارند. روش های درمانی خط لبخند بر روی اکثر بزرگسالان اعم از خانم ها و آقایان که وضعیت سلامت مناسبی دارند قابل انجام است.

آیا می توان از ایجاد خط خنده پیشگیری کرد؟

استفاده از کرم ضد آفتاب و عدم استعمال دخانیات کلیدهای داشتن پوست جوان تر و پیشگیری از ایجاد و عمیق شدن خط خنده می باشند. استفاده ی روزانه از کرم ضد آفتاب توصیه می شود. مهم است که برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه ی مضر فرابنفش در زمان هایی که از خانه خارج می شوید، حتی درصورتی که رانندگی کرده و یا پشت پنجره هستید، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

محصولات مرطوب کننده ی پوست نیز می توانند به کاهش خط خنده و بهبودی کیفیت کلی پوست کمک کنند. پزشک استفاده از محصولات دارای آنتی اکسیدان مثل ویتامین ث را به شما پیشنهاد می کند تا از کلاژن و الاستین موجود در پوست محافظت کنند. محصولات حاوی رتینول نیز می توانند تولیدمثل سلول های پوستی را تحریک کرده و طراوت پوست را حفظ کنند. البته به یاد داشته باشید که همیشه به هنگام استفاده از رتینول، کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده را نیز استفاده کنید. این ماده می تواند پوست را خشک کرده و آن را در برابر آفتاب سوختگی آسیب پذیر کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو
دیگران می‌خوانند   
فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان (عکس) سرگرمی جالب و جدید «دنیز دایی دختر علی دایی» در لندن مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ... ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب! سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد ویدئویی دیده نشده از حضور مجتبی خامنه ای پسر رهبر انقلاب در جبهه جنگ/ دفاع از وطن و ناموس و اسلام +فیلم از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 تنها تصویر از پدر و مادر عرفان طهماسبی، نابغه عصر جدید/ آقای خواننده رو اون گوشه دیدین؟ دورهمی دونفره و دلنشین یوسف تیموری به همراه مادرش در رستورانی شیک+عکس/ و آقای بازیگری که کپی مامانشه امضای جهانبخش بر روی پای شکسته دختر هلندی!+ عکس قاب اختصاصی نجم الدین شریعتی و جواد نکونام در یک مکان مذهبی خوانندگی زیبا و پراحساس مرد خوش صدای روشندل با یک آهنگ عاشقانه/ همه محو اجراش شدن+ویدیو انتشار عکس پسر جوان مریم کاویانی، عمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ خیلی شبیه مامانشه+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 آخرین سلفی نرگس محمدی با برادرزاده ی نازش امیرعلی که بر اثر بیماری فوت شد +عکس/ روحش شاد نگاهی به گران ترین جشن عروسی سال با تجملات چشم نواز+تصاویر نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد پسری که شاگرد باباش بود ماشین سنگین میخره و تو جاده پدرش و میبینه+ ویدئو/فقط واکنششو ببین... هیجان و خوشحالی نصف شبی مجید صالحی با شنیدن جواب مثبت زیبا بروفه به خواستگاریش+ ویدئو/ من با واکنش پدرش 2 ساعت خندیدم😂 استایل جذاب نوید محمدزاده و صدرای پوست شیر در عروسی شلوغ حسین سلیمانی/ فریبرز نون خ هم دعوت بود!+عکس 2 کودک جانباخته در حادثه سیل مشهد+عکس/ خدا به خانواده هاشون صبر بده عشق و حال جورجینا همراه با شازده پسر و پرنسس های نازش در دنیای جادویی دیزنی‌لند/ کودک درونشم فعال شد+عکس برگردان هندی دیالوگ ماندگار الناز شاکردوست و نوید محمدزاده از زبان هانیه غلامی! +ویدئو مراسم باشکوه ازدواج دو میمون بامزه با لباس عروس و کت وشلوار در باغ وحش تهران+عکس عکس جالب بدل پارسا پیروزفر درحال کمک به سیل‌زدگان در مشهد سوژه داغ رسانه ها شد روایت رهبر معظم انقلاب از تجربه نزدیک به مرگ +ویدئو/ در مرز عالم برزخ خودم را احساس کردم فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 28 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم واکنش خنده دار حامد آهنگی به حرف مهران مدیری: چیزی مصرف نمیکنم! والا شواهد چیز دیگه ای رو نشون میده😂+فیلم فاجعه در شهربازی؛ لحظه کشیدن مردم روی شاخه‌های درخت و زمین آسفالت!+ فیلم
تیتر امروز   
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر
کشف موش‌های مومیایی شده در مقبره مصر
پلیس به دنبال دزدهای وحشی مسلح خانه های تهران و کرج / گانگسترهای نقابدار تحت تعقیب!
سردارسلیمانی فردای‌عروسی خود راهی جبهه شد
از فیلم جدید مدیری تا کار کردن عطاران در سوپر مارکت در حواشی داغ امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403
نخستین اظهارنظر پارسا پیروزفر و شهاب حسینی درباره بازی در فیلم «مست عشق»/پیروزفر: نقش مولانا شانس بزرگی برایم بود/ حسینی : شمس مرا با خودش برد
فال روزانه امروز دوجمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + فیلم