ساعدنیوز
ساعدنیوز

تفاوت نفقه زن با نفقه فرزند

  چهارشنبه، 18 خرداد 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
تفاوت نفقه زن با نفقه فرزند
نفقه به معنای هزینه زندگی افراد واجب النفقه مانند زن و فرزند و پدر و مادر است که برای دوام زندگی لازم است. همراه ساعد نیوز باشید.

مردان در خانواده وظایفی برعهده دارند. یکی از وظایف آنان را، می توان عبارت از تأمین نفقه زن و فرزندان دانست. اما تفاوت هایی هم بین نفقه زن و فرزندان وجود دارد؛ که گروه تخصصی وکیل خانواده قصد دارد با هدف حمایت از حقوق این دو قشر آسیب پذیر در جامعه، با بررسی تفاوت های بین نفقه آنان بپردازد. به این امید که از این طریق، شما مخاطبین عزیز نیز، با شرایط و جزئیات مربوط به نفقه زوجه و اولاد به خوبی آشنا شوید. و در اختلافات احتمالی میان اعضای خانواده، بتوانید راه حل های مناسبی برای رویارویی با این مشکلات پیدا کنید. پس بررسی تفاوت های بین نفقه زن و فرزندان، از اهمیت زیادی برخوردار است!

آیا نفقه دین محسوب می شود؟

یکی دیگر از تفاوت های بین نفقه زن و فرزندان، مربوط است به دین محسوب شدن یا نشدن نفقه. زیرا درصورت خودداری مرد از تأمین هزینه های زندگی همسرش، زن می تواند برای مطالبه نفقه گذشته و حال خود، به دادگاه مراجعه نماید. اما دررابطه با فرزندان، تنها از روزی که در دادگاه اقامه دعوا می کنند؛ نفقه تعلق می گیرد. و نسبت به ایام پیش از آن تاریخ، حقی ندارند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که نفقه زوجه، دینی است بر ذمه شوهر. که گذر زمان، این تکلیف را از عهده او ساقط نمی کند. اما نفقه اولاد، اگرچه حق مسلم آنها است؛ دین محسوب نمی شود. و درواقع نفقه گذشته آنان قابل مطالبه نیست. دانستیم که نفقه فرزندان، دین محسوب نمی شود. اما نفقه زن، بدهی و دینی است بر عهده شوهر، که با مرور زمان از بین نرفته؛ و حتی درصورت طلاق یا مرگ مرد، از محل دارایی و اموال او، به صورت تمام و کمال قابل وصول است. اما در اینجا می خواهیم نکته دیگری را نیز بیان کنیم. و آن اینکه نفقه زوجه، بر طلب سایر طلبکاران او مقدم است. اگر شوهر ورشکسته شود؛ اداره تصفیه امور ورشکسته، ابتدا نفقه های به تأخیر افتاده همسر او را پرداخت می کند؛ و اگر چیزی باقی بماند؛ نصیب بستانکاران خواهدشد.

وضعیت اشتغال مستحق نفقه

بر اساس قانون مدنی ، نفقه زن در عقد دائم بر عهده شوهر است . به این معنا که زمانی که زن و مرد به عقد دائم یکدیگر درآمدند ، مرد مکلف می شود که به همسر خود نفقه بپردازد . همانگونه که از این ماده مشخص است ، تکلیف پرداخت نفقه زن بر عهده مرد است و زن در این خصوص هیچگونه وظیفه ای نخواهد داشت و حتی در صورتی که شاغل باشد هم موظف نیست برای زندگی مشترک هزینه ای بپردازد ؛ چرا که بر اساس شرع و قانون وظیفه تامین نفقه زن بر عهده همسر وی قرار گرفته است حتی اگر زن شاغل باشد؛ و ماهانه درآمد خوبی را به دست آورد؛ باز هم نمی توان شوهر را از پرداخت نفقه او معاف دانست. اما پدر تکلیفی نسبت به پرداخت نفقه فرزندانی که بزرگ شده؛ و از توانایی کار کردن و کسب درآمد برخوردار هستند؛ ندارد.

وضعیت مالی مستحق نفقه

درآمد و دارایی زن ارتباطی بر حق نفقه نداشته و تکلیف نفقه زن همچنان بر عهده مرد می باشد. ممکن است به زنی، میلیاردها تومان ارث رسیده باشد. این موضوع هیچ ربطی به شوهر نداشته؛ و وضعیت مالی عالی و ثروت زوجه را، نمی توان دلیلی برای معافیت شوهرش از پرداخت نفقه او دانست. اما دررابطه با فرزندان، اگر پولدار باشند، دیگر نیازی نیست که پدر پس از بلوغ آنان، همچنان نفقه شان را پرداخت کند. میزان پرداخت نفقه زوجه به لحاظ مصالح اجتماعی و خانوادگی می باشد، کارشناسان در موقع تعیین میزان نفقه به توان مالی مرد نیز توجه می نمایند و بر طبق آن نفقه زوجه را مشخص می نمایند.

جایگاه اجتماعی و خانوادگی مستحق نفقه

یکی دیگر از تفاوت های بین نفقه زن و فرزندان، مربوط است به شئونات خانوادگی و اجتماعی آنان. زیرا در تعیین نفقه زن، شئونات و جایگاه خانوادگی و اجتماعی او مهم است. مثلاً نمی توان خانمی را که سالها در پنت هوس یک برج، واقع در بهترین نقطه تهران سکونت داشته؛ وادار به زندگی در آپارتمانی کوچک و محقر در حومه جنوب شهر نمود. اما دررابطه با فرزندان، این وضعیت مالی و توانایی پدر است که میزان نفقه آنان را مشخص می کند. نه شئونات و جایگاه اجتماعی فرزند. اگر پدری دارای درآمد مالی خیلی پایین باشد؛ فرزندش که در سطح شهر و استان، از دانش آموزان نخبه و برتر به شمار می آید؛ نمی تواند از پدر خود انتظار داشته باشد که جهت رشد و ترقی روزافزون خود، کتاب ها و نرم افزارهای علمی و آموزشی گران قیمتی را، برای او تهیه نموده؛ و یا او را در مدارس و آموزشگاه های غیرانتفاعی و آزاد، با هزینه های بالا و سنگین ثبت نام کند.

یکطرفه یا دوجانبه بودن پرداخت نفقه

قبلاً گفتیم که وضعیت مالی نامطلوب مرد، هیچ تأثیری در نفقه همسرش ندارد. او در هر حال مکلف به تأمین هزینه های زندگی زوجه است. زن نیز از استقلال مالی برخورداربوده؛ و حتی اگر دارای درآمد و ثروت زیادی باشد؛ هیچ وظیفه ای درقبال هزینه های زندگی شوهر خود ندارد. حتی اگر مرد به شدت مریض بوده؛ و نیاز به درمان فوری در بیمارستانی مجهز، با خدمات پزشکی بسیار گران باشد. اما همین مردی که سالها با رنج و زحمت فراوان، برای رفع نیازهای خانواده اش تلاش نموده؛ و حالا ایام پیری و بیماری را تجربه می کند؛ می تواند برای تأمین مخارج مداوای خود، از فرزندانش که بالغ و کبیر و شاغل هستند؛ مطالبه کمک و نفقه نماید. پس یکی دیگر از تفاوت های بین نفقه زن و فرزندان، مربوط است به متقابل بودن یا نبودن وظیفه پرداخت نفقه، که بررسی شد.

تمکین و اطاعت از نفقه دهنده

یکی دیگر از تفاوت های بین نفقه زن و فرزندان، مربوط است به تمکین و اطاعت از نفقه دهنده. قانونگذار به اطاعت و فرمانبرداری زن و فرزندان از رئیس خانواده، در موارد زیادی تأکید نموده؛ و رعایت احترام او را بر همه اعضای خانواده واجب دانسته است. اما اگر اولاد به این تکلیف قانونی خود عمل نکنند؛ همچنان حق دریافت نفقه خود را دارند. درصورتیکه اگر زوجه، فقط در یک فرض لغو دستور نماید، دیگر نفقه ای به او تعلق نمی گیرد. و آن عبارت است از خودداری زن از نزدیکی با شوهر خود. در سایر موارد، مثل رعایت احترام، همکاری در تربیت فرزندان و …، اگر زن از شوهر خود تمکین و اطاعت نکند؛ حق نفقه او ساقط نمی شود. ناگفته نماند که زن می تواند تا زمانی که شوهرش، مهریه او را نداده است؛ از نزدیکی با او خودداری کند. در این مدت، به او نفقه نیز تعلق می گیرد.

دائمی یا موقتی بودن نفقه

مرد تا پایان زندگی مشترک، در هر شرایطی باید نفقه همسر خود را پرداخت کند. اما دررابطه با فرزندان، همینکه رشد کنند؛ و توانایی کار و اشتغال برای اداره امور خود را به دست آورند؛ دیگر پدر وظیفه ای درقبال تأمین هزینه های زندگی آنان ندارد. حتی اگر چنین پدری خیلی پولدار باشد!!!در عقد موقت، زن، حق نفقه ندارد و به او، نفقه تعلق نمی گیرد. تنها راه برقراری نفقه در صیغه، این است که هنگام وقوع عقد، یا پیش از آن، بر نفقه عقد موقت، توافق گردد و مرد، مسئولیت پرداخت نفقه زن در صیغه را بر عهده بگیرد. درج نفقه زن در عقد موقت، به صورت شرط ضمن عقد نیز موجب تعلق نفقه صیغه، به زوجه، در عقد موقت می گردد.

ضمانت اجرای خودداری از پرداخت نفقه

اگر مردی، از پرداخت نفقه همسر و فرزندانش خودداری کند؛ درصورت شکایت در دادسرا، به حبس از محکوم می شود. و در صورت امتناع شوهر از دادن نفقه، و عدم امکان الزام او به پرداخت این حق زوجه، زن می تواند برای طلاق به دادگاه رجوع کند؛ و مقام قضایی، شوهر او را اجبار به طلاق می نماید. همچنین است در صورت عجز و ناتوانی شوهر از دادن نفقه. درضمن جهت وصول نفقه، باید به دادگاه خانواده مراجعه نمود. به موجب ماده ۵۳ قانون حمایت خانواده، که دررابطه با ضمانت اجرای کیفری پرداخت نکردن نفقه زن و فرزندان، تصویب شده است؛ (هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود. تعقیب کیفری منوط به شکایت شاکی خصوصی است و درصورت گذشت وی از شکایت در هر زمان تعقیب جزایی یا اجرای مجازات موقوف می شود.) حبس تعزیری درجه ۶، عبارت است از حبس بیش از شش ماه تا دو سال. تبصره ـ امتناع از پرداخت نفقه زوجه ای که به موجب قانون مجاز به عدم تمکین است و نیز نفقه فرزندان ناشی از تلقیح مصنوعی یا کودکان تحت سرپرستی مشمول مقررات این ماده است.

نحوه مطالبه نفقه زن و فرزندان

ممکن است این سؤال مطرح شود که فرزندان، با توجه به اینکه به سن قانونی نرسیده اند؛ نمی توانند جهت مطالبه نفقه خود، در دادسرا یا دادگاه اقامه دعوا کنند. پس دراینصورت تکلیف چیست؟ باید توجه داشت که پدر، ولایت طفل خود را برعهده دارد. اما اگر در انجام وظایفی که به عنوان ولی قهری کودک برعهده او است؛ کوتاهی نماید؛ دادستان و یا هر یک از بستگان نزدیک طفل ازجمله مادر او، می تواند رسیدگی به این موضوع را از مرجع قضایی صالح خواستار شود. و معمولا؛ چون بعد از طلاق، حضانت طفل تا هفت سالگی با مادر او است؛ و بعد از آن هم، مادر بیشتر از سایر اقوام، نسبت به فرزند خود دلسوزی می کند؛ و از وضعیت او باخبر است؛ پس در بیشتر موارد، این مادر است که برای مطالبه نفقه فرزندش طرح دعوا می کند. بدیهی است که پرداخت نکردن نفقه فرزندان هم، تخلفی است که از سوی پدر رخ داده؛ و صلاحیت و شایستگی او را زیر سؤال برده، و وی باید نزد قاضی پاسخگو باشد. نفقه فرزند و اقارب و مصادیق آن : اقارب از قبیل فرزندان و پدر و مادر می باشند و نفقه اقارب از قبیل مسکن ، پوشاک و غذا و اثاث منزل به قدر رفع حاجت با در نظر گرفتن درجه استطاعت پرداخت کننده نفقه است. در اقارب کسی مستحق نفقه است که ندار بوده و نتواند به وسیله اشتغال به شغلی وسائل معیشت خود را فراهم نماید و کسی ملزم به انفاق است که متمکن از دادن نفقه باشد یعنی بتواند نفقه بدهد بدون اینکه از این حیث در وضع معیشت خود دچار مضیقه گردد و برای تشخیص تمکن باید کلیه تعهدات و وضع زندگانی شخصی او در جامعه در نظر گرفته شود . نفقه اولاد بر عهده پدر است و پس از فوت پدر یا عدم قدرت او به انفاق به عهده اجداد پدری است با رعایت الاقرب فالاقرب و در صورت نبودن پدر و اجداد پدری و یا عدم قدرت آنها ، نفقه بر عهده مادر است . هرگاه مادر هم زنده و یا قادر به انفاق نباشد با رعایت الاقرب فالاقرب به عهده اجداد و جدات مادری و جدات پدری طفل واجب النفقه است و اگر چند نفر از اجداد و جدات مزبور از حیث درجه اقربیت مساوی باشند نفقه را باید به حصه مساوری تأدیه کنند .

  • مطالبه نفقه : در صورتی که بدون علت قانونی نفقه زوجه و یا سایر اشخاص واجب النفقه پرداخت نگردد ، می توان دادخواست مطالبه نفقه را مطرح نمود .
  • ترک انفاق : چنانچه زوج با داشتن استطاعت مالی نفقه زوجه خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند بابت ترک انفاق به حبس تعزیری درجه شش محکوم می شود . شکایت ترک انفاق از جرایم قابل گذشت بوده و در صورت گذشت زوجه از شکایت در هر زمان تعقیب کیفری یا اجرای مجازات موقوف خواهد شد و امتناع از پرداخت نفقه زوجه ای که به موجب قانون مجاز به عدم تمکین است و نیز نفقه فرزندان ناشی از تلقیح مصنوعی یا کودکان تحت سرپرستی مشمول این مجازات می باشد .

پوستر سکه ها و کودک

تفاوت نفقه اقارب با نفقه زوجه

با وجود تمام مشابهت هایی که بین نفقه زوجه و نفقه خویشان(نفقه اقارب) وجود دارد ولی به نظر می رسد که لااقل در۵ مورد اختلاف فاحشی بین آنها برقرار است. تعیین نفقه زوجه با توجه به وضعیت زن خواهد بود ولیکن تعیین نفقه اقارب به اندازه رفع حاجت است با در نظر گرفتن درجه استطاعت پرداخت کننده نفقه .

  1. نخست اینکه نفقه زن یک نفقه یک طرفه است. به این معنی که اگر بر فرض مثال، زن ثروتمند ومرد فقیرباشد باز هم مردباید به همسر(زن) خود آن را پرداخت کند. درحالی که در نفقه اقارب این تکلیف به صورت متقابل وجود دارد. هر طرف که نیازمند باشد می تواند از طرف دیگر که توانایی پرداخت آن را دارد این حق را مطالبه کند.همچنان که در مثال بالا به آن اشاره شد.
  2. زن میتواند نفقه زمان گذشته خود را مطالبه کند. یعنی اگر زن در طول زمان هیچ چیزی از شوهر نگرفته میتواند برای تمام آن مدت دادخواست بدهد و نفقه ایام گذشته را از شوهر مطالبه کند. اما نفقه اقارب فقط مختص زمان آینده است. به این نحو که از زمانی که دادخواست داده می شود به بعد قابل مطالبه است و حتی اگر ثابت شود که شخص مدت ها قبل هم مستحق آن بوده است دراین خصوص تاثیری ندارد.
  3. نفقه زن مقدم بر نفقه اقارب است. بر اساس ماده ۱۲۰۳ قانون مدنی : درصورت بودن زوجه و یک یا چند نفر واجب النفقه دیگر، زوجه مقدم است. فرض کنیم شخصی یک زن دارد و یک مادر که هردو مستحق دریافت هستند. دراین حالت اگر مرد فقط توانایی پرداخت یکی را داشته باشد، آن به زن تعلق می گیرد. مگر اینکه مرد علاوه بر نفقه همسر بتواند به راحتی مثلاً نفقه مادر خود را هم پردخت کند.
  4. نفقه زن مطلق است. به این معنی که ربطی به فقر یا تمکّن مالی مرد ندارد. زن در هر صورت مستحق آن است واین حق، مشروط به مالدار بودن و توانایی مالی شوهرنیست. به عبارت خیلی ساده مرد اگر تنگدست وفقیر هم باشد باید نفقه همسر خود پرداخت کند. امّا در رابطه با نفقه اقارب، درصورتی واجب می شود که فرد توانایی پرداخت آ ن را داشته باشد. و از طرفی هم شخصی که آن را می گیرد محتاج آن باشد. در حالی که هیچ یک از این دو شرط در نفقه زن وجود ندارد.
  5. وآخرین نکته اینکه نفقه زن جزء طلب ممتاز محسوب میشود. یعنی اگر شوهر فوت کند یا ورشکسته شود واموال او برای پرداخت به طلبکاران کافی نباشد، زن می تواند بابت نفقه خود قبل از همه طلبکاران به میزان نفقه(طلب خود) از اموال شوهر ورشکسته یا متوفای خود برداشت کند و آنچه باقی می ماند بین طلبکاران تقسیم می شود.
  • نفقه زن مقدم بر نفقه اقارب است.
  • زن می تواند نفقه گذشته خود را مطالبه کند ولی اقارب تنها می توانند نفقه آتیه خود را مطالبه نمایند.
  • نفقه زن منوط به تمکن مرد نیست در حالی که پرداخت نفقه اقارب منوط به تمکن منفق و به میزان استطاعت وی است.
  • نفقه زوجه یک جانبه است یعنی شوهر تکلیف به انفاق زوجه را دارد در حالی که زوجه چنین تکلیفی ندارد اما نفقه اقارب دو جانبه است یعنی هم اولاد و هم پدر و مادر در صورت استحقاق نفقه دیگری ملزم به انفاق هستند.

اسکناس

امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (418 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (207 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (156 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (153 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (152 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (29 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (27 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (22 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (21 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (22 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (17 نظر) تقسیم وظایف در جلسه مهم به شیوه رهبر معظم انقلاب: من چای درست کردن را خوب بلدم و چای میدهم! (15 نظر) شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن گوشی موبایلش روح مخترع تلفن همراه را شاد کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتا مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت فوق هوشمندانه مرد عاشق ایرانی در ندادن رمز کارت بانکیش به همسرش+عکس/ به این دیپلم افتخار ندن در حقش ظلم کردن😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد کَل‌کَل خنده دار محسن کیایی با بانوی شیرازی و شبنم مقدمی سر پارک دوبل خانم ها/ فقط جواب آخرش عالیه😂+ویدیو سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی گلف بازی کردن بانمک و ناشیانه مهدی طارمی و علیرضا بیرانوند+ویدیو/ فقط تمرکز کردن طارمی که نتیجه نداد😂 دورهمی سپیده خداوردی، مرضیه سریال آوای باران و دختران چینی با لباس چونگسام / تیپ متفاوت خانم بازیگر به سبک چینی ها تبریک تولد جالب حامد آهنگی برای تک پسرش/ ایشالا لبش همیشه خندون باشه+عکس عجیب‌ترین و متفاوت‌ترین جشن تولد محسن تنابنده، نقیِ پایتخت/ میز تولدی آهنی با دیزاین آتش، زیرسیگاری و استکان! +عکس روش خلاقانه نبات استخری با سنگ کاغذ قیچی بازی کردن برای پیچوندن مدرسه/ چه بچه باهوشی😁+ویدئو مادرانه های مستانه مهاجر و نفس بازغی/ قاب احساسی ستاره سریال گناه فرشته در آغوش مادر مشهورش+عکس خلاقیت منحصر به فرد مهندس ایرانی با خلق ساختمانی به شکل تایتانیک حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! نگاهی به کوچه آجری و قدیمی هدیه بازوند بازیگر روژان سریال نون خ/ چه کوچه خوشگل و باصفایی+ عکس خلاقیت منحصربفرد هموطن یزدی در ایجاد استخر در پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ای دیگر خلق کرد+ویدیو/ خسته نباشی هموطن خودکفا🙋‍♂️ بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی دکوراسیون خاص و مجلل منزل ایمان قیاسی با چیدمان شیک و اروپایی+ویدئو دفن پیکر مادر محمود احمدی نژاد همراه با جلد قرآنی حاوی دستخط سید حسن نصرالله+عکس/ چه دعای قشنگی نوشته خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل فلامینگو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس اولین تصویر از عروس بزرگ امام خمینی(ره) که صبح امروز درگذشت (عکس) شباهت جالب سوگل خلیق، نازنین سریال دفتر یادداشت به پدرش / گوله نمک شیطنت از چشاش میباره!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم توماج صالحی! اعدام می شود یا نه؟
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس