برای تقویت موی نوزاد چه کار کنیم؟

  یکشنبه، 20 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
برای تقویت موی نوزاد چه کار کنیم؟
ریزش مو در کودکان عجیب به نظر می رسد! ممکن است ما به عنوان یک مشکل مکرر در کودکان با ریزش مو روبرو نباشیم اما در واقعیت، برخی از کودکان ممکن است رشد موی ضعیفی داشته باشند و دچار ریزش مو شوند.

ریزش مو در کودکان عجیب به نظر می رسد! ممکن است ما به عنوان یک مشکل مکرر در کودکان با ریزش مو روبرو نباشیم اما در واقعیت، برخی از کودکان ممکن است رشد موی ضعیفی داشته باشند و دچار ریزش مو شوند. انجمن ریزش موی آمریکا گزارش می دهد که ریزش موی کودکان در حدود 3٪ از کل مراجعه های مطب کودکان در ایالات متحده را شامل می شود. ریزش موی کودکان باعث نگرانی می شود. در این مقاله درباره رشد موی کودکان بحث خواهیم کرد.طبق آکادمی پوست و موی آمریکا، همه چه کودکان و چه بزرگسالان موی خود را از دست می دهند. طبیعی است که هر روز حدود 50 تا 100 مو از دست بدهید. ریزش مو به دلایلی ایجاد می شود که می تواند پزشکی یا غیر پزشکی باشد.دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود کودکان ریزش مو را در سنین بسیار کم تجربه کنند.برخی از دلایل پزشکی رایج که باعث ریزش مو در کودک می شود عبارتند از:

  • تینه کاپیتیس، که به عنوان کرم حلقوی پوست سر شناخته می شود، یک عفونت قارچی است که شایع ترین علت ریزش مو در کودکان به شمار می رود. این یک بیماری مسری است که می تواند منجر به طاسی پوست سر شود.
  • تلوژن افوولیوم اختلال در چرخه رشد فولیکول های مو که به دلیل تب بالا یا استرس است. فولیکول های مو وارد مرحله استراحت می شوند. در نتیجه، موها شکننده و دچار ریزش می شوند تا زمانی که استرس ادامه یابد.
  • آلوپسی آره آتا ریزش موی سکه ای است. این می تواند به دلیل دلایل ژنتیکی در ریزش مو، عوامل محیطی یا سابقه خانوادگی دیابت نوع 1 یا آرتریت روماتوئید باشد.
  • تریکوتیلومانیا نوعی اختلال روانشناختی است که با کشیدن و کندن مداوم مو همراه است. این مشکل رفتاری می تواند ناشی از استرس یا اضطراب باشد.
  • مشکلات مربوط به غدد درون ریز می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی شود که می تواند ریزش مو را در کودک شما ایجاد کند.
  • کمبودهای تغذیه ای مانند ویتامین B، بیوتین، آهن و روی می توانند رشد موهای کودک شما را کاهش دهند.
  • کودکانی که تحت درمان شیمی درمانی قرار گرفته اند نیز موهای خود را از دست می دهند.

موز را در رژیم غذایی کودک بگنجانید

محتشمی با تاکید بر اینکه باید موز را در رژیم غذایی کودکان گنجاند، گفت: موز سرشار از ویتامین B است که ریشه مو را تقویت می کند، علاوه بر آن در تنظیم عملکرد سیستم گوارش نیز تاثیر دارد؛ همچنین اسفناج مغذی و سالم است و حاوی ویتامین های مفید برای بدن کودک مفید است. مرکبات، میوه های غنی از اسید فولیک هستند که باعث حفظ سلامت مو می شوند؛ اسید فولیک مو را از ریشه تقویت می کند و مانع از ریزش آن می شود؛ توت فرنگی، منبع غنی کلسیم و آنتی اکسیدان است که در رشد مو نقش دارد، علاوه بر این شیر ماده معدنی مهمی برای رشد مو به حساب می آید که باید در برنامه غذایی کودک گنجانده شود.

نوزاد

لبنیات؛ ماده ای مفید برای رشد موی کودک

این متخصص اطفال اظهار کرد: لبنیات، مانند ماست نه تنها سیستم گوارش و استخوان را تقویت می کند بلکه رشد مو را نیز افزایش می دهد و باید حتما در برنامه غذایی کودک گنجانده شود؛ آب، نه تنها به بدن و مو آبرسانی می کند بلکه مانع از یبوست می شود.

نکات مهم برای تقویت موی نوزاد

۱. زمانی که نوزاد شما رو به پشت خوابیده باشد باعث می شود که موهای پشت سرش در اثر تعریق به هم چسبیده شود سعی کنید با یک دستمال مرطوب عرق آن را بگیرید تا موها از حالت چسبندگی خارج شود.

۲. زمانی که نوزاد خود را به حمام می برید از صابون برای شستن موهایش استفاده نکنید زیرا اینکار باعث می شود موهای نوزاد خشک شود و در هم گره بخورد.

۳. استفاده از زیتون برای تقویت موی های نوزادان می تواند موثر باشد، به این منظور مقداری کمی از روغن را روی موهای نوزاد ریخته و به آرامی شروع به ماساژ سر او می کنید.

۴. موهای نوزاد خود را با شانه های مخصوص شانه کنید زیرا زمانی که شانه می کنید باعث می شود که گردش خوش در زیر پوست سر بیشتر جریان یابد در نتیجه به تقویت رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

۵. استفاده از شامپو های بچه برای رشد بیشتر و تقویت موی نوزاد بسیار موثر است، زمانی که شما از شامپو بچه استفاده می کنید باعث می شوید که پوست های اضافی روی سر نوزاد از بین برود در نتیجه به رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

۶. معمولا در کف سر نوزادان پوسته هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از روغن نارگیل به تقویت و موی نوزاد و رفع این پوسته ها بپردازید.

۷. استفاده از آلوئه ورا کمک زیادی به تقویت موی نوزاد می کند کافیست مقداری از آب آن را خارج کرده و سپس بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید.

۸. ژلاتین دارای عناصری مفید در جهت رشد موی سر است که و به دلیل اینکه در رژیم غذایی نوزاد وجود ندارد می توانید از آن جهت پرپشت کردن موی نوزاد استفاده کنید. برای استفاده کافیست مقداری از پودر ژلاتین را با آب باز کنید و سپس آن را روس سر نوزاد خود ماساژ دهید. نگذارید ژلاتین روی سر زیاد خشک شود.

۹. داشتن یک رژیم سرشار از املاح و مواد مغذی برای مادر می تواند به تقویت موی نوزاد کمک کند، چراکه هر آنچه که برای رشد مو لازم است می تواند از طریق شیر وارد بدن نوزاد شود.

۱۰. هیچگاه نگذارید پوست سر نوزادتان خشک شود زیرا خشک بودن کف سر موجب ریزش موی سر نوزاد می شود. شما می توانید با استفاده از روغن های مخصوص و ارگانیک مخصوص نوزادان سر نوزاد خور را چرب کنید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
منتخب روز