کلاژن تراپی مو چیست؟

  دوشنبه، 20 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
کلاژن تراپی مو چیست؟
کلاژن فراوان‌‎ترین پروتئین موجود در بدن است. این پروتئین نه تنها مو؛ بلکه پوست، استخوان‌ها، مفاصل و … را تقویت کرده و شاداب نگه می‌دارد. کلاژن در نزدیکی پیاز مو یافت می‌شود و به انتقال مواد مغذی از بدن به مو کمک می‌کند. متاسفانه با افزایش سن، توانایی تولید کلاژن در بدن کاهش می‌یابد.

سال ها کراتینه و ویتامینه کردن، بهترین روش برای بازگرداندن ظاهر سالم به مو ها بود و رضایت نسبی مشتری سالن های زیبایی را هم با خود به همراه داشت اما امروزه با تبدیل شدن امور زیبایی به شغلی پرسود و درآمد و باز شدن پای تبلیغات، دیگر هیج چیز شبیه گذشته نیست.هربار اصطلاح تازه و پیچیده تری لابه لای خدمات سالن ها جا می گیرد. مثلا چیزی درباره کلاژن تراپی موها شنیده اید؟روشی تازه که از کلاژن به منظور احیای مو، درمان نازک و کم حجم شدن آن کمک می گیرند.

کلاژن چه ترکیباتی دارد؟

کلاژن که حاوی ترکیبی از اسیدآمینه هاست اگر به میزان کافی در بدن تولید نشود، مستقیما روی سلامت ناخن، پوست، مو و البته استخوان ها تاثیرگذار خواهد بود اما نکته مهم ماجرا که کاملا به سلامت موها بستگی دارد این است که 45 درصد ضخامت تارهای مو و سلامت آن منوط به تولید کلاژن کافی در بدن است و این ماده از طریق پروتئین مناسبی به دست می آید که در طول روز دریافت می کنید. پس برای آشنایی بیشتر با اهمیت کلاژن همین بس که بدانید این ماده به تقویت و افزایش پروتئین های سازنده مو کمک و از ریزش مو پیشگیری می کند،تحریک رشد مو و درمان موهای خشک و شکننده را هم به ویژگی های مهم دیگر این ماده اضافه کنید.

تعریف کلاژن تراپی مو

امروزه روش های زیادی برای درمان ریزش مو به وجود آمده است که متخصصان با توجه به شرایط بیماران میتوانند از آن ها استفاده کنند. کلاژن تراپی مو هم از روش های جدید برای رفع ریزش مو است که بسیاری از افراد میتوانند با استفاده از آن شاهد نتایج قابل توجه باشند. اما باید توجه داشته باشید که این روش فقط برای افرادی موثر خواهد بود که به تازگی دچار ریزش مو شده باشند.

میتوان به جرات این موضوع را تایید کرد که کلاژن تراپی مو یکی از ایمن ترین روش ها برای درمان ریزش موها به شمار میرود چون در این روش خبری از جراحی نخواهد بود. برای کلاژن تراپی متخصصان از سوزن های بسیار نازک استفاده میکنند به همین دلیل بیمار احساس درد نخواهد کرد و عارضه ای به وجود نخواهد آمد.

تاثیر کلاژن در سلامت مو

همانطور که میدانید با افزایش سن تغییرات زیادی در بدن انسان به وجود می آید که باعث کاهش زیبایی میشود. یکی از مهمترین تغییرات که باعث کاهش زیبایی مو میشود کاهش ترشح کلاژن در بدن است. بهتر است بدانید کلاژن تاثیر زیادی در سلامت مو دارد به همین دلیل بسیاری از افراد با افزایش سن دچار ریزش مو و … میشوند.

کلاژن تراپی مو یکی از بهترین روش هایی است که میتوان با استفاده از آن جلوی کاهش شدید کلاژن در سنین بالا را گرفت و سلامت موها را تضمین کرد.

تاثیر کلاژن بر درمان ریزش مو

بهتر است بدانید کلاژن تراپی مو در برخی از موارد تاثیر قابل توجهی برای رفع ریزش مو خواهد داشت اما نمیتوان برای رفع همه ی ریزش موها از آن استفاده کرد. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که کلاژن تراپی فقط باید توسط متخصصان با تجربه انجام شود چون ممکن است برخی از افراد به دلیل شرایط خاصی که دارند نتوانند از مزایای آن بهره بگیرند.

 کلاژن تراپی مو

فواید و مزایای کلاژن تراپی برای مو چیست؟

  • مو از پروتئین تشکیل شده و کلاژن یکی از ضروری ترین پروتئین های تشکیل دهنده آن است. این پروتئین می تواند بسیاری از مشکلات مو از جمله موخوره، شکنندگی، خشکی، کم پشتی و ریزش مو را برطرف کند.
  • در صورتی که افراد کلاژن تراپی را به موقع انجام دهند، می توانند از بروز مواردی مانند موخوره، کم پشتی، خشکی و سفید شدن زودرس موها پیشگیری کنند.
  • اگر به دنبال تقویت موهای خود بدون استفاده از مواد شیمیایی هستید، کلاژن تراپی بهترین انتخاب است. چرا که شامپو کلاژن برندهای معتبر حاوی فرمالدئید نیست. فرمالدئید ماده ای شیمیایی است که باعث تحریک پوست سر شده و گمانه زنی هایی درباره سرطان زا بودن آن نیز وجود دارد.
  • این روش درمانی نه تنها در کوتاه مدت بلکه در بلند مدت نیز باعث حفظ سلامت مو می شود. بنابراین اگر به طور مرتب و صحیح کلاژن تراپی انجام دهید، در آینده به تعداد دفعات کمتری احتیاج خواهید داشت.

عوارض و معایب کلاژن تراپی چیست؟

  • کلاژن تراپی می تواند هزینه بر باشد. اما توصیه می کنیم در صورتی که بودجه کافی برای انجام کلاژن تراپی دارید حتماً آن را امتحان کنید. زیرا می توان آن را یک سرمایه گذاری خوب برای حفظ سلامت موها دانست؛ که به خودی خود از بروز مشکلات و هزینه های ثانویه زیادی جلوگیری می کند.
  • ممکن است لازم باشد که تا حداقل 4 روز بعد از کلاژن تراپی موهایتان را نشویید. شستشوی زودهنگام موها می تواند تأثیر درمان را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.
  • تأثیر این روش حدود 2 تا 4 ماه است و باید بعد از گذشت این مدت، دوباره کلاژن تراپی انجام دهید.
  • اگرچه کلاژن تراپی یک روش درمانی ایمن و بی خطر است، اما این احتمال وجود دارد که برخی افراد نسبت به مواد به کار رفته در شامپو کلاژن آلرژی داشته باشند. به همین دلیل توصیه می کنیم این روش را نزد متخصص انجام دهید؛ نه در منزل.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش