مزایای استفاده از کیوی برای سلامتی بدن

  سه شنبه، 05 مرداد 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
مزایای استفاده از کیوی برای سلامتی بدن
کیوی که با نام انگور فرنگی چینی هم شناخته می شود میوه ای تخم مرغی شکل است که رنگ پوست آن قهوه‌ ای و گوشت آن سبز کمرنگ می باشد، درخت کیوی در آب و هوی معتدل رشد می کند.

کیوی میوه ی زیبایی است که از نظر اندازه، تقریبا قد یک تخم مرغ است! پوست کُرکدار کیوی دور ِ. میوه ی سبز رنگ و با دانه های سیاه رنگش را گرفته و مرکزی نرم و سفید رنگ دارد.وقتی کیوی را پوست می گیرید، خیلی دوست داشتنی تر به نظر می رسد! این میوه طعمی ترش و شیرین دارد که خیلی ها عاشقش هستند. کیوی جدای از زیبایی و طعم منحصر بفردش، فواید زیادی برای سلامتی دارد؛ منبع خوبی از ویتامین C. (اسید اسکوربیک) بوده و مقادیر قابل توجهی ویتامین A، E. و K. دارد. محتوای معدنی کیوی شامل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر می شود.

حقایق تغذیه ای و خواص کیوی

یک کیوی بزرگِ تازه یِ خامِ بدون پوست محتوی مقادیر زیر است:

  • ۵۶ کالری انرژی؛
  • ۱۳ گرم کربوهیدرات؛
  • ۱ گرم پروتئین؛
  • ۰٫۵ گرم چربی؛
  • ۲٫۷ گرم فیبر؛
  • ۸۴٫۴ میلی گرم ویتامین C (معادل ۱۴۱٪ نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین)؛
  • ۳۶٫۷ میکروگرم ویتامین K (معادل ۴۶٪ نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین)؛
  • ۲۸۴ میلی گرم پتاسیم (معادل ۸٪ نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین)؛
  • ۱٫۳ میلی گرم ویتامین E (معادل ۷٪ نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین)؛
  • ۰٫۱ میلی گرم مس (معادل ۶٪ نیاز روزانه ی بدن به این ماده ی معدنی)؛
  • ۲۲٫۷ میکروگرم فولات (اسید فولیک) یا ویتامین B۹ (معادل ۶٪ نیاز روزانه ی بدن به این ویتامین).

تاریخچه ی مصرف کیوی

کیوی که با عنوان انگورفرنگی چینی نیز شناخته می شود، واریته های (جوره) مختلفی دارد که کیوی سبز و کیوی طلایی معروف ترین آنها هستند. با اینکه کیوی به تنهایی نیز خوشمزه است، ولی می توان از آن در سالادها، آب میوه های مخلوط و سایر وعده های غذا و میان وعده ها نیز استفاده کرد.آیا می توان از پوست کیوی استفاده کرد؟ پوست کیوی شبیه به پوست هلو بوده و کُرک دار است. می توانید کیوی را با پوست یا بدون آن میل کنید.

کیوی سابقه ی طولانی در تغییر نام دارد. نام اصلی چینی آن «یانگ تائو» به معنای توت فرنگی-هلو است. سپس اروپایی ها نام آن را انگورفرنگی چینی گذاشتند. زمانی که برای اولین بار چین شروع به صادرات کیوی کرد، هنوز از آن با نام انگورفرنگی چینی نام می بردند. در قرن بیستم میلادی کیوی به نیوزیلند صادر و در آنجا پرورش داده شد. در زمانی که نیوزیلند شروع به صادرات کیوی کرد، به میوه های خانواده ی بری مالیات تعلق می گرفت؛ به همین دلیل نام آن را به کیوی تغییر دادند. در نیوزیلند پرنده ای به نام کیوی نیز وجود دارد که کوچک، قهوه ای و کُرک دار است و مدت ها قبل از میوه ی کیوی، نام این پرنده همین بوده است.

مزایا استفاده از کیوی

کیوی، فقط یک میوه خوش مزه و سرشار از مواد مغذی نیست بلکه یک ماده طبیعی عالی برای مراقبت از پوست هم محسوب می شود. حاوی مواد مغذی مناسب پوست، مانند:ویتامین C و E و آنتی اکسیدان است این مواد برای تقویت و جوان سازی سلامت پوست ضروری می باشند و علاوه بر این، کیوی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که آن را به یک ملین عالی تبدیل می کند.مصرف منظم آب کیوی، در دفع سموم و مواد اضافی در بدن موثر است بنابراین، باعث داشتن پوستی سالم و درخشان می شود.

کیوی برای کمک به سفتی پوست

با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن سفتی خود می کند و ما را مجبور می کند تا برای سالم نگه داشتن آن، کارهای جدی انجام دهیم (مثلا روی آوردن به محصولات پوستی گران قیمت و یا حتی عمل جراحی). بهتر و عاقلانه تر است که به جای آن از کیوی استفاده کنید. استفاده از کیوی له شده بر پوست، به انتقال مواد مغذی مهم به لایه های درم پوست کمک می کند و در حفظ سفتی پوست موثر است.

ویتامین C که به وفور در کیوی یافت می شود، یک ماده ضروری موردنیاز برای تولید کلاژن است. کلاژن، یک پروتئین است که برای سفتی و انعطاف پذیری پوست لازم و ضروری است. این ماده به درمان خراش و بریدگی ها کمک می کند. همچنین، از زبر شدن پوست جلوگیری می کند. بنابراین، استفاده از ماسک کیوی در زمستان ها، راه حل خوبی برای از بین بردن پوست خشک و پوسته پوسته است.

کنترل تولید بیش از حد سبوم

به من اعتماد کنید، این تنها مشکلی نیست که دختران دارای پوست چرب با آن مواجهند.به این چربی، چسبناکی و آکنه و جوش های سر سیاه را اضافه کنید. تولید بیش از حد سبوم را مقصر بدانید. کیوی، در کنترل تولید سبوم بسیار موثر است.

کیوی برای کاهش و درمان روند پیری

کیوی، سرشار از آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد که فرآیند بازسازی را متوقف می کنند را مهار می کنند و این ماده علائم پیری مانند چین و چروک، لکه های پیری و خطوط را به تعویق می اندازد.

کیوی برای مبارزه با آکنه

حتی سنگین ترین کانسیلرها هم نمی توانند آکنه را بپوشانند.کیوی، خواص ضد التهابی دارد. این خواص، به مبارزه با آکنه کمک می کنند، بنابراین، منافذ را پاک کرده تا از بیرون زدگی های بیشتر جلوگیری کنند. استفاده موضعی از کیوی له شده بر پوست می تواند شکل های مختلف التهاب مانند دمل، جوش و آبسه را درمان کند.

جلوگیری از آسیب های خورشید با کیوی

کیوی، سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که با اشعه های مضر آفتاب مبارزه کرده و از آسیب آفتاب جلوگیری می کنند. به علاوه، ماهیت خنک کننده آن، ناحیه آسیب دیده را تسکین می دهد.برای درمان فوری، چند تکه کیوی را بر ناحیه آفتاب سوخته بگذارید، تا درمانی خنک کننده داشته باشید. این خواص کیوی شما را شگفت زده می کند.

کیوی برای کمک به افزایش زیبایی

ویتامین C موجود در کیوی به روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می کند.

کمک به درمان و روشن شدن تیرگی های زیر چشم

این روزها یک عارضه معمول است. تقریبا تمام زنان به دنبال درمان طبیعی برای خلاصی از تیرگی های سیاه دور چشم هستند. شما می توانید با کمک تکه کوچکی کیوی، آن را از بین ببرید.یک ورقه کیوی را روی چشم های تان بگذارید و 10 تا 15 دقیقه استراحت کنید. زمانی که کیوی را برداشتید، صورت تان را با آب معمولی بشویید. انجام هر روزه این کار به روشن شدن حلقه های تیره چشم کمک می کند.

مزایای استفاده از کیوی برای مو

موی زیبا و بدون وز، آرزوی هر زنی است. کیوی، می تواند به شما در این باره کمک کند:

کیوی برای مبارزه با ریزش مو

میوه هایی مانند کیوی که سرشار از ویتامین های C و E هستند، می توانند به مبارزه با ریزش مو کمک کرده و سلامت مو را حفظ کنند.کیوی، سرشار از این دو ویتامین ضروری است. این میوه استوایی، حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، روی و فسفر است که گردش خون را تحریک کرده و در نتیجه، رشد مو را تسریع می کند. علاوه بر این سرشار از آهن، ماده مغذی لازم برای افزایش سلامت مو است.

کمک به تشکیل کلاژن پوست سر

کیوی، حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به تشکیل کلاژن پوست سر کمک می کند. ویتامین C، همچنین جذب مواد مغذی را در پوست سر آسان کرده و موی شما را تغذیه می کند.

کیوی برای رفع خشکی و زبری موی سر

میزان بالای اسیدهای چرب امگا3 در روغن دانه کیوی، بدون سنگین کردن مو، باعث آبرسانی مو میشود. این روغن، برای خشکی و زبری، بسیار مناسب است. علاوه بر این، مصرف منظم کیوی، رگ های خونی را تقویت می کند.این کار وضعیت های پوست سر خشک مانند شوره سر و اگزمای پوست سر را درمان می کند. همچنین، از التهاب پوست سر جلوگیری می کند.

کیوی برای جلوگیری از سفیدی زود رس موی

مس موجود در کیوی، رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و از سفید شدن زودهنگام جلوگیری می کند.

کیوی برای کمک به مبارزه با سرطان

برای جلوگیری از سرطان، کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کیوی، سرشار از ویتامین C است که به دلیل مهار رادیکال های آزاد که به سلول های پوست آسیب می رسانند و حتی منجر به سرطان می شوند، برای ما مفیدمی باشد.فقط یک عدد کیوی، می تواند 77 درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند، که خیلی زیاد است.در واقع، کیوی، ویتامین C بیشتری نسبت به ترکیب پرتقال و لیمو دارد. همچنین، خوردن کیوی می تواند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. گوشت این میوه خوشمزه، حاوی فیبر حل شدنی است، که به رشد باکتری های مفید در روده بزرگ کمک کرده و خطر سرطان را کاهش می دهد.

جوانسازی پوست

کیوی به این دلیل که سرشار از ویتامین C. است، برای پوست بسیار عالی است. ویتامین C. به سلول های پوست کمک می کند بازسازی شده و کلاژن تولید کنند. در نتیجه پوست شما سفت و انعطاف پذیر می ماند.
این میوه پوست تان را مرطوب نگه داشته و آن را روشن و شفاف می کند. پالپ یک کیوی را با یک موز رسیده در کاسه ای بگذارید و با چنگال کاملا له و مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری ماست ساده هم به آن اضافه کرده و این ماسک را روی صورت تمیزتان بگذارید.
اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند و خشک شود. با استفاده از یک پارچه ی نرم و نخی که آن را به آب گرم زده اید، ماسک را به آرامی از صورت تان پاک کنید. صورت تان را با آب ولرم آبکشی کرده و خشک کنید. این ماسک را هفته ای یک بار به کار ببرید.

درمان ترک لب ها

کیوی می تواند لب های خشک و ترک خورده را به خوبی لایه برداری کند و سلول های مرده ی پوست را از آن بردارد. ضمنا ویتامین C. و پلی فنول های کیوی، لب های شما را تغذیه کرده و لب های تیره را روشن می کنند. یک قاشق غذا خوری کیوی پوره شده را در کاسه ای بریزید، یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و به لب های تان بزنید. با انگشت این ترکیب را به آرامی به لب های تان بکشید تا لایه برداری شود. لب ها را با آب ولرم آبکشی کنید و خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. این اسکراب را هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

کیوی مفید برای سیستم گوارشی

کیوی، هر نوع عدم تعادل در دستگاه گوارش را با تغذیه کردن آن و عمل کردن مانند یک پروبیوتیک، اصلاح می کند. به علاوه، این میوه گرمسیری دارای اکتینیدین نیز هست، آنزیمی که پروتئین ها را شکسته و به هضم آن کمک می کند.

کیوی برای کمک به کاهش وزن

تعجب دارد، چگونه کیوی برای کاهش وزن مفید است؟خوب، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، کیوی، یک راه حل عالی است اما با مزه غذاهای شما تداخلی ندارد.100 گرم کیوی فقط 55 کالری دارد و مزه متمایز آن ممکن مورد علاقه افراد زیادی باشد. کیوی، حاوی فیبر حل شدنی نیز هست که باعث کاهش گرسنگی، میشود و احساس سیری را افزایش می دهد.

کیوی برای جلوگیری از اختلالات تنفسی

مصرف ویتامین C معمولا به افرادی که دچار بیماری های تنفسی، مانند:آسم یا سرفه مزمن هستند، توصیه می شود. کیوی، به دلیل سرشار بودن از این ماده مغذی ضروری، برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، مناسب است.لوله تنفسی را تسکین داده و علائمی مانند خس خس و گرفتگی بینی را کنترل می کند.

کیوی برای کنترل دیابت

خوش بختانه، یکی از آن میوه هایی است که افراد دیابتی می توانند بدون نگران شدن از وضعیت سلامتی شان آن را بخورند و این به دلیل فیبر بالا و فروکتوز موجود در آن است. شاخص گلیسمی کیوی به شدت پایین است (فقط 53) و این از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می کند. به علاوه، کیوی حاوی اینوسیتول است، آنزیمی که به کنترل سطح قند خون کمک می کند.

کیوی برای جلوگیری از بیماری ماکولار

کیوی سرشار از لوتئین است (171 میلی گرم در هر 100 گرم کیوی)، که یک آنتی اکسیدان کارتنوئیدی ضروری است که سلامت چشم را افزایش می دهد.

این مقدار، بالاتر از بیشتر میوه هاست و کیوی را برای حفظ سلامت چشم، ضروری می کند. علاوه بر این، کیوی سرشار از ویتامین A است (1 گرم در هر 100 گرم) که برای چشم مفید است.

کمک به سلامت قلب با کیوی

کیوی، اگر کیوی را به صورت منظم مصرف کنید به سلامت قلب کمک میکند. این میوه علاوه بر نداشتن کلسترول، حاوی پتاسیم (312 میلی گرم در هر 100 گرم) است که به رقیق شدن خون و فرآیندهای رفع لخته خون کمک می کند که در نتیجه، فشار خون را در رگ ها کاهش می دهد. این میوه، سطح HDL خون را نیز بالا می برد.

به علاوه، کیوی به پایین آوردن سطح تری گلیسیرید خون نیز معروف است که چربی خون را بهبود می بخشد. کیوی همچنین حاوی کوئرستین است، یک آنتی اکسیدان پلی فنول که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.به طور خلاصه، خوردن روزانه کیوی، راهی عالی برای حفظ سلامت قلبی عروقی است.

طرز تهیه آب کیوی

یکی از پیشنهادهای ما برای استفاده و بهرمندی از خواص این میوه استفاده از آب کیوی می باشد. به منظور تهیه آب کیوی می توانید به روش زیر عمل کنید:

  • کیوی را کاملا بشویید و پوست آن را جدا کنید.
  • کیوی را در مخلوط کن قرار دهید و در صورت تمایل مقداری عسل و کمی آب به آن اضافه کنید تا عمل مخلوط شدن به راحتی انجام گیرد.
  • در هنگام سرو می تواند مقداری یخ به آن اضافه کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
تلاش بامزه سردار آزمون برای سوار کردن سفیدبرفی ناز و خوشگلش روی اسب خاص+عکس آوازخوانی بی‌نظیر و حال خوب کن پارسا خائف، پسر خوش صدای اردبیلی/ صداش بهشتی و محشره+ویدیو عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم