خواص شگفت انگیز میوه به برای سلامتی

  چهارشنبه، 01 بهمن 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص شگفت انگیز میوه به برای سلامتی
میوه‌ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می‌دهند و سرشار از مواد مغذی حیاتی هستند که بدن برای حفظ سلامتی به آن ها نیاز دارد. میوه به یکی از میوه‌های پرخاصیت است که علیرغم عطر و طعم دلپذیر و فواید بیشماری که برای سلامتی دارد مانند سایر میوه‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به، در اصل یک میوه خوشبو متعلق به خانواده گل سرخ است، که ترکیبی از سیب و گلابی است. این میوه بومی مناطق گرم و معتدل جنوب غربی آسیا است. به، یک میوه فصلی است و از پاییز تا زمستان در دسترس است. هنگامی که رسیده باشد به رنگ زرد طلایی و شکلی شبیه گلابی است. این میوه دارای سطحی کرکی و پرزدار شبیه هلو و مغزی به رنگ زرد کم رنگ و پر از دانه های متعدد در مرکز آن می باشد. این میوه طعمی گس دارد و به ندرت به صورت خام خورده می شود. اغلب به صورت پخته یا منجمد استفاده می شود تا حالت گسی آن از بین برود. در حقیقت، از این میوه در دستورپخت های سنتی در خاورمیانه و مناطق مدیترانه ای، جاهایی که در آن گوشت بره، بز و خوک آب پز می شود، استفاده می شود. تنوع گونه های آسیایی که نرم تر و آبدارتر هستند، معمولا برای تهیه کنسروها و ژله ها استفاده می شود. گاهی اوقات نیز از آن در تهیه پای سیب سنتی استفاده می شود.

تصویر

ارزش غذایی میوه به

  • کالری : 57
  • کربوهیدرات : 15 گرم
  • پروتئین : 0.4 گرم
  • فیبر : 1.9 گرم
  • چربی : 0.1 گرم

خواص میوه به

1. خواص میوه به برای معده و دستگاه گوارش

میوه به غنی از فیبر بوده و برای کاهش اسید معده، درمان زخم معده، جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ و تسهیل در هضم غذا مفید هستند. معجون به و عسل می تواند به درمان کولیت، اسهال، یبوست و عفونت های روده کمک کند.

2. جلوگیری از پیری زودرس از خواص به

از دیگر خواص به آنتی اکسیدان های آن هستند که توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد بدن را دارند و با این کار موجب جلوگیری از پیری زود رس می شوند. هم چنین در این راستا از بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی نیز پیش گیری می شود.

3. خواص به در درمان استرس

آنتی اکسیدان های مختلف در به، به کاهش استرس و حفظ ذهنی آرام کمک می کنند.

4. درمان زخم ها

فنول های(ترکیبات شیمیایی) موجود در میوه به، در مواجهه با زخم معده موثر هستند. آب به نیز برای افرادی که از زخم معده رنج می برند، مفید است. این میوه هم چنین در درمان زخم های گوارشی با تسکین دادن دستگاه گوارش کمک می کند.

5. میوه به و قاعدگی

خوردن میوه به برای درمان خونریزی های شدید قاعدگی مفید می باشد.

6. خواص میوه به برای لاغری و کاهش وزن

میوه به یکی از بهترین میوه ها برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود، میوه به کم کالری بوده و فیبر غذایی بالایی دارد، این میوه هضم را بهبود بخشیده، انرژی را افزایش داده و باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

7. خواص میوه به برای پوست و مو

سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در میوه به کاهش چروک و جوانسازی پوست صورت مفید بوده و به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. میوه به غنی از آهن، مس و روی می باشد، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفید هستند.

9. به برای تنظیم فشار خون مفید است

پتاسیم یکی از مواد معدنی کلیدی در بدن انسان است زیرا برای انتقال مؤثر مایعات به سلول های خونی و همچنین تنظیم فشار خون حیاتی است. هنگامی که فشار خون بالا می آید، پتاسیم می تواند شریان ها و رگ های خونی را آرام کند، بنابراین فشار روی قلب را کاهش می دهد. این، به نوبه خود، می تواند احتمال ایجاد شرایطی مانند تصلب شرایین را کاهش دهد که می تواند خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته مغزی و مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد.

10. خواص به برای کاهش آلرژی

این میوه به خاطر توانایی اش در کنترل واکنش های آلرژیک مشهور است. اگر از آن به صورت ژل یا کرم بر روی پوست استفاده شود، می تواند به کاهش علائم درماتیت و مشکلات مشابه پوستی کمک کند. سطح بالای ویتامین C نیز در کنترل التهاب و زیبایی و سلامت پوست شما موثر است.

11. خواص ضدویروسی میوه به

تحقیقات نشان می دهد که میوه به، غنی از خواص ضد ویروسی است .فنول های موجود در این میوه با فعالیتهای ضد ویروسی قوی و خواص آنتی اکسیدانی که دارند، در برابر سرماخوردگی و سایر بیماریهای ویروسی از بدن محافظت می کنند.

12. میوه به برای یبوست و اسهال

مقادیر بالای فیبر موجود در میوه به برای درمان خانگی یبوست مفید می باشد. همچنین میوه به می تواند برای درمان اسهال هم استفاده شود.

13. خواص آنتی اکسیدانی میوه به

این میوه به دلیل وجود ترکیبات پلی فنولیک، خواص آنتی اکسیدانی شگفت انگیزی دارد.این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه می کنند و روند پیری را کاهش می دهند و همچنین از بیماری های قلبی- عروقی و سکته مغزی نیز جلوگیری می کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز