تناسب اندام ایده آل با تمرینات پیلاتس

  پنجشنبه، 01 آبان 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
تناسب اندام ایده آل با تمرینات پیلاتس
تمرینات ورزشی پیلاتس شامل حرکات کششی و قدرتی است که در طول دامنه حرکتی مفصل با سرعت کنترل شده، همراه با تمرکز و تنفس‌های عمیق انجام می‌شود و در حال حاضر از معدود تمرینات ورزشی بدون عوارض است.

تناسب اندام ایده آل با تمرینات پیلاتس، ورزش پیلاتس پر کاربرد ترین ورزش برای تناسب اندام می باشد. این ورزش در قرن بیستم به وسیله ی مردی به نام ژوزف پیلاتس شناخته شد. در دوره ای که جنگ جهانی اول رخ داده بود، حرکات پیلاتس برای بهبود افراد مصدوم به کار گرفته می شد. به همین دلیل این ورزش در آن دوران که به سربازان کمک می کرد و موجب قوی شدن عضلات بدن آن ها می شد گسترش یافت.

تصویر

ﭼرا ورزش پیلاتس این ﻣﻘدار موفقیت آمیز ﺑوده اﺳت

ﭼﮕﻮﻧﻪ اﯾﻦ ورزش ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ اﻣﺮوزه ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﯾﮏ روش ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ورزﺷﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ھﻤﮕﺎﻧﯽ و ﺣﺘﯽ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ؟! ﺑﺴﯿﺎر ﺳﺎده، ﮔﻔﺘﺎر ﺻﺎدﻗﺎﻧﻪ ﭘﯿﻼﺗﺲ و اﯾﻨﮑﻪ اﯾﻦ ورزش به صورت بسیار عالی ﺑﻪ ﺗﻤﺎم وﻋﺪه ھﺎی ﺧﻮد ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﻓﺮاد در ھﺮ وﺿﻌﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ورزﺷﮑﺎر ﺣﺮﻓﻪای ﯾﺎ ﺗﺎزه ﮐﺎر، خانم های ﺧﺎﻧﻪ دار ﯾﺎ آﻗﺎﯾﺎن ﮐﺎرﻣﻨﺪ و ﭘﺮ ﻣﺸﻐﻠﻪ اﮔﺮ ورزش ﭘﯿﻼﺗﺲ را آﻏﺎز ﮐﻨﻨﺪ، اطﻤﯿﻨﺎن ﻣﯽدھﯿﻢ ﮐﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﺜﺒﺖ آن را ﺧﻮاھﻨﺪ دﯾﺪ. ﺑﺎ ﺷﺮوع ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﯽ ﺗﻮان ﻗﺪم ﺑﻪ ﻗﺪم ﺗﻐﯿﯿﺮ ظﺎھﺮ، اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺮﮐﺎت، ﺑﺪن ﺟﺪﯾﺪ و ﺑﮫﺘﺮ، ﻣﺘﻮازن، ﺻﺎف و ﮐﺸﯿﺪه، بلندﺗﺮ و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻗﺪرت ﭘﻨﮫﺎﻧﯽ ﺳﺎﺧﺖ. اﻋﺘﻘﺎد ﭘﯿﻼﺗﺲ از ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻗﻮای ﺑﺪﻧﯽ ﮐﺴﺐ و ﺣﻔﻆ ﺑﺪﻧﯽ ﺳﺎﻟﻢ و ذھﻨﯽ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺮای اﺟﺮای ﺧﻮب ﮐﺎرھﺎی روزاﻧﻪ و دﯾﮕﺮ فعالیت های ﺑﺪﻧﯽ اﺳﺖ. احتمالاً مزیت اصلی تمرین پیلاتس تقویت ارتباط بین مغز و بدن باشد. پیلاتس شامل مؤلفه های تنفس و تمرکز است و شما را تشویق می کند تا از روش انجام حرکات و حتی طریقه نشستن آگاه باشید.

پیلاتس برای چه کسی مناسب است ؟

پیلاتس چیزی برای ارائه در همه سنین و سطح توانایی و تناسب، از مبتدیان گرفته تا ورزش کاران زبده دارد. این تمرین ها برای مبتدیان و افرادی که شرایط پزشکی خاصی دارند حمایتی فراهم می کند، Reformer برابر مردمی که می خواهند بدن خود را به چالش بکشند ، مقاومت می کند. با این حال، اگر یک آسیب و یا هر گونه نگرانی برای سلامتی داشته باشید توصیه می شود از پزشک عمومی خود مشورت بگیرید.همه ی ما به ماهیچه های مرکزی قوی احتیاج داریم تا حرکت هایمان را پشتیبانی کنند. ماهیچه های مرکزی همان ماهیچه هایی هستند که لگن و استخوان پشتی را استوار می کنند تا بهترین توازن ایجاد شود.

در صورت داشتن شرایط زیر، پیلاتس توصیه نمی شود:

  • داشتن فشار خون ناپایدار
  • داشتن دیسک کمر
  • داشتن پوکی استخوان شدید و خطر لخته شدن خون

فواید ورزش پیلاتس

پیلاتس یک مجموعه از تمرین های استقامتی و کششی است که بر قدرت کلی بدن، استحکام نخاع، تصحیح پیکره بدن (وضعیت ساختار اسکلتی) و بهبود انعطاف پذیری تمرکز می کند. این تمرینات قدرت بدن و همچنین انعطاف بدن را بالا می برند. پیلاتس به هیچ وجه به کاهش وزن کمک نمی کند، مگر اینکه شما در کنار تمرینات پیلاتس فعالیت هوازی داشته باشید. پیلاتس از این لحاظ مورد توجه قرار می گیرد که در بحث سلامت و آمادگی عمومی بدن، نسبت به تمریناتی رایج امروزه مانند تمرینات با وزنه فواید بیشتری دارد، به عنوان مثال در تمرینات پیلاتس می توان گفت کل عضلات بدن درگیر می شوند و به این صورت نیست که یک بخش زیاد تمرین داده شود و بخش دیگر بدن کم، یعنی می توان گفت پیلاتس بر تناسب اندام و تقویت کل بدن اثر دارد.

افزایش انعطاف پذیری

پیلاتس انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد زیرا بر کشیدگی و افزایش دامنه حرکت مفاصل تمرکز دارد، پس طول و کشش عضلات و نیز دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا می کنند. شاید شما به اندازه ای کسی که به طور اختصاصی یوگا انجام می دهد، انعطاف پذیری نداشته باشید، اما قطعاً نسبت به افراد دیگر انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت.

تمام بدن فعالیت دارد

در ورزش پیلاتس تمام اجزای بدن به کار گرفته می شود. بدن انسان هم برای همین منظور طراحی شده است و حرکت های ورزش پیلاتس بدن تان را برای چالش های فیزیکی که هرروزه پیش ِ رو دارید، آماده می کنند.

اصلاح وضعیت بدن

طرز نشستن و ایستادنِ بد، مشکلات و دردهای زیادی را به وجود می آورند که تعداد بسیاری از مردم را آزار می دهد. اگر پدر و مادرتان به شما یاد نداده اند که باید صاف بنشینید، ورزش پیلاتس برای شما واجب است.

پیلاتس به شما یاد می دهد که چه وضعیت و ساختاری برای هر حرکت و موقعیتی مناسب است و چطور باید آن را انجام بدهید. اگر بدن تان را در موقعیت های درستی قرار بدهید و جهت گیری و هماهنگی اجزایش را تنظیم کنید، قوی تر می شوید و می توانید احتمال صدمه هایی که ممکن است به خاطر استفاده ی زیاد از یک اندام به وجود بیایند را کاهش بدهید.

حرکات موثر برای تناسب اندام

فشفشه: این حرکت که بالاتنه را درگیر می کند و بیشترین تاثیر را در آن قسمت ها می گذارد بسیار راحت است و شما می توانید در خانه هم حرکت فشفشه را انجام دهید. برای انجام این حرکت شما به دو وزنه کوچک نیاز دارید و آن ها را همانند فشفشه می چرخانید. نحوه ی انجام این تمرین به این صورت است که ابتدا صاف بایستید. هر دو وزنه را در کنار پاهای خود قرار می دهید، بعد با چرخاندن وزنه ها آن ها رو به روی هم قرار می گیرند و بعد با دستان خود هشت دایره کوچک درست کنید، دایره ها به ترتیب باید از هم بزرگتر باشند. هنگامی که می خواهید دست خود را پایین بیاورید دوباره دایره برعکس درست می کنید. 2 تا 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

پایین تنه: این حرکت پایین تنه را در گیر می کند و برای تناسب اندام مفید است. برای انجام این حرکت به دستگاه نیاز دارید، روی دستگاه زانو بزنید پشت خود را به حالت گرد در بیاورید. دست های خود را بکشید. حالا پایین تنه را به حرکت در بیاورید و عقب و جلو کنید که برای انجام آن نیاز دارید از عضلات باسن و ران پا کمک بگیرید، این حرکت پنج بار انجام می شود.

زانو زدن و لگد به اطراف: این حرکت مفید هم در قسمت پایین تنه بیش ترین تاثیر را می گذارد و برای فرم دهی ران و باسن به بسیار مناسب است و نیاز به دستگاه خاصی ندارد. ابتدا روی زمین زانو می زنید و در سمت چپ، به صورت یک طرفه قرار می گیرید و دست چپ هم روی زمین قرار می گیرد در زیر شانه ها. دست راست را پشت سر قرار دهید به صورتی که آرنج رو به بالا باشد. پای راست خود را تا زمانی که با زمین موازی بشود بالا بیاورید. نیم تنه را ثابت نگه دارید. پا را به حالت لگد به جلو و سپس به عقب ببرید، در این حرکت زانو نباید خم شود. این حرکت را 5 مرتبه با هرکدام از پاها انجام دهید.

نوسان پا: در این حرکت که با افزایش ضربان قلب همراه است برای پایین تنه مناسب است و در خانه هم می شود این حرکت را انجام داد. به این گونه است که ابتدا بایستید و دستان خود را تا جایی که تا شانه بالا آمده روی هم قرار می دهید. عضلات شکم را منقبض کنید، زانوی چپ خود را به سمت آرنج دست چپ بالا بیاورید سپس به سرعت پایین ببرید و سراغ پای بعدی بروید. برای نتیجه گرفتن ده بار با هر دو پا این تمرین را انجام دهید.

استقامت: این حرکت برای بالا بردن استقامت بسیار مفید و کاربردی است و به همه ی ورزشکاران پیشنهاد می شود که در تمرین های خود برای بالابردن استقامت بدنی این تمرین را انجام دهند. برای شروع تمرین کنار یک دیوار بایستید و به آن تکیه دهید و پاها را کمی از هم باز کنید، این را هم بدانید که پاها را نباید به دیوار بچسبانید. و به حالتی که انگار روی صندلی نشسته اید زانو ها را خم می کنید. بالای پا باید با زمین برابر باشد. دست ها را تا شانه بالا بیاورید و تا 30 ثانیه در این حالت بمانید. حرکت را دوبار انجام دهید.

هوازی: تمرینات هوازی به همراه حرکات پیلاتس برای کاهش وزن بسیار عالی عمل می کند، سعی کنید همراه تمرینات پیلاتسی که انجام می دهید هوازی نیز داشته باشید تا تاثیر آن چند برابر شود. اول بایستید و شکم خود را منقبض می کنید و به سمت داخل می کشید و سپس دست ها را بالای سر قرار می دهید.نفس خود را آزاد کنید و سر خود را به سمت پایین خم کنید، زانو ها خم و دست ها را به سمت عقب می رود. نفس خود را حبس کنید و در حالی که پاها را صاف کردید و دست ها را به طرف بالا میبرید پرش کنید. در حالی که کمی زانو را خم است به حالت اول قرار بگیرید و به سرعت به نقطه ای که حرکت را شروع کرده اید بروید. این حرکت را 8 تا 10 مرتبه پشت سر هم انجام دهید. وقتی این حرکت را تا آخر انجام دهید به نفس نفس می زنید و ضربان قلب بالا میرود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (168 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (83 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (77 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (42 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (38 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (8 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (8 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (7 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (6 نظر) نگاهی به خونه زندگی علی پروین اسطوره فوتبال/ دو دوست در کنار هم برای یادآوری خاطرات (6 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (5 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (5 نظر)
دیگران می‌خوانند   
با این روش نگهداری، بامیه تا 1 سال تازه می مونه گشت و گذاری کوتاه در طلافروشی لوکس شاهرخ استخری+ویدیو/ شغل دوم و پردرآمد آقای بازیگر! عکس جون جونیِ مازیار لرستانی با منوچهر هادی و خانم های بازیگر در پشت صحنه سریال جدیدش/ اختلاف یا اتحاد ؟ مسئله این است! پاسخ قابل تامل و از روی سعه صدر سیدابراهیم رئیسی به تهمت هایی که علیه ایشان زده شد+ ویدیو استوری غم انگیز بازیگران برای غرق شدن عوامل سریال رویای نیمه شب +عکس نگاهی به انگشتر خاص با طراحی باکلاس مینا مختاری همسر بهرام رادان/ واقعا بهشون میاد +عکس تکه‌تکه‌ات می‌کنم؛ ادعای عجیب شریعتی نماینده تهران علیه تاجگردون!+فیلم/ التهاب در جریان بررسی اعتبارنامه ها ماجرای دختری که عکسش در صفحه رشیدپور منتشر شد +عکس تغییر چهره الهه حصاری «یلدا» سریال هشت و نیم دقیقه بعد 8 سال+عکس/ بهش نمیاد 43 سالش باشه این زن آمریکایی توجه شریعتمداری را به خود جلب کرد استایل باشگاهی رضا گلزار سوپر استار ایرانی/ عضله نمایی آقای بازیگر+ فیلم عکس خانوادگی جذاب از علیرضا طلیسچی +عکس دکوراسیون مدیترانه ای خونه نقلی نسرین نکیسا، بازیگر نقش مادر جیران+فیلم صندلی مشکی پوش سیدابراهیم رئیسی در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید در محل قدیم مجلس+عکس رونمایی از قاب موبایل بامزه و گوگولی محسن کیایی،مجری خوش خنده صداتو/ چه طرح مردونه جالب و خاصی+عکس نگاهی به خونه زندگی ساده و بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس بزرگ آن شهید روی دیوار+عکس/ ساده زیستی سید محرومان ... مخده های دهه شصتی شاه نشین مینا مختاری با یخدان چوبی ایوان خانه اش/ اینجا خود بهشته😍 4 قاب دلنشین و پرافتخار از مادرانی که نام فرزندانشان برای همیشه در تاریخ ماندگار شد +عکس/ از رهبر معظم انقلاب تا سیدابراهیم رئیسی ظاهر جذاب و زیبای کیسان دیباج، سهراب سریال از سرنوشت بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس گشت و گذار جذاب همسر شاهرخ استخری با خواهرشوهرش در طبیعت زیبای بلژیک/ عروس نمونه ایرانی+عکس تعریف و تمجید شهید ابراهیم رئیسی از دخترانش و نظرش درباره فرزند پسر و دختر+ویدئو شوخی جالب محمدرضا گلزار با تاریخ ازدواجش در برنامه صدا و سیما+ویدیو (فیلم) گریه های مردانه یک بچه در مترو بعد از اینکه فهمید رئیس جمهور شهید شده/ خاله چرا سقوط کرد؟ از بهشتی تا رئیسی، شباهت‌ها و عبرت‌ها... دعوت از رهبر معظم انقلاب برای صرف لوبیا پلو وسط برنامه +ویدئو خاطره اخلاقی میثم مطیعی از شهید رئیسی + فیلم کنایه سنگین و نفس گیر اطلاعات به محمود احمدی نژاد /قرار نیست روز از نو، روزی از نو شود! نگاهی به چمدون و کیف مارکدار و باکلاس رضا گلزار و همسرش آیسان خانوم مخصوص سفرهای خارجی+عکس میز صبحانه رنگارنگ و متنوع سپیده بزمی پور برای خانواده همسرش+عکس /تزئین املت عالی شده... کنایه سنگین و تند و تیز عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما+ویدیو فیلم نوازندگی مرد عاشق پیشه که تماشاگران را شگفت زده کرد لنگه کفش رونالدو از جنس طلا+عکس/ قبول دارین لیاقتشو داشت؟😎 معرفی بامزه‌ترین مهمان احسان علیخانی در جوکر 2 با کلاه جوجه‌ای و عربده های پر سرو صداش+ویدیو تشکر علی دایی به زبان انگلیسی از هدیه لاکچری باشگاه الهلال+ویدیو اعترافات جدید کلثوم اکبری قاتل زنجیره ای مردان مازندرانی/ من پسرم را هم کشتم! عکس های هنری مژده لواسانی با چاشنی شعر در اصفهان/ از من نخواه بی تو به پا خیزم... شباهت عجیب بازیگر نقش شاه پهلوی در سریال امریکایی آخرین شاه ! + عکس آیا واقعا انقلاب ایران کار خارجی‌ها بود؟! چیدمان میز صبحانه مینا مختاری به سبک رستوران های 5 ستاره /خیلی هم خوش سلیقه+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی حامیم، خواننده جوان ایرانی و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
تیتر امروز   
با این روش نگهداری، بامیه تا 1 سال تازه می مونه
این زن آمریکایی توجه شریعتمداری را به خود جلب کرد
از بهشتی تا رئیسی، شباهت‌ها و عبرت‌ها...
کنایه سنگین و نفس گیر اطلاعات به محمود احمدی نژاد /قرار نیست روز از نو، روزی از نو شود!
اعترافات جدید کلثوم اکبری قاتل زنجیره ای مردان مازندرانی/ من پسرم را هم کشتم!
آیا واقعا انقلاب ایران کار خارجی‌ها بود؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی حامیم، خواننده جوان ایرانی و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
رونمایی از معشوقه زیبای ایرانی که رقیب عشقی فرهاد شد+عکس
شهید رئیسی به دنبال حقوق زنان در سینما
دانلود آهنگ جدید «منو تو شاید دنیامون یکی بود» حامیم +فیلم/ قصه عشق من و تو عشق تو یه نگاهه...
دو نفر از یک گروه سریال ساز غرق شدند!
همسر وفادار آیت الله رئیسی به درس و دانشگاه خودش برگشت+عکس
ماجرای فیلم عجیب پخش شده از داخل زندان قزل حصار/ زندانیانی که دو قورت و نیمشون هم باقیه
ماجرای اخراج 6 ایرانی از عربستان پس از بازداشت و بازجویی + فیلم
نامه مهم و تاریخی رهبر انقلاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
منتخب روز   
سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید در منزلشان با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو